Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 mei 2015, 16:50   #16
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Nee, je bent niet kaal aan het worden
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 16:51   #17
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
wervelwind
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 16:52   #18
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
Niet kaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasse Bekijk bericht
Nee, je bent niet kaal aan het worden
Dat je mijn hoofhuid ziet is dus gewoon mijn kruin? Helemaal niks van kaalheid te zien? Of aga?
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 16:53   #19
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
Wervelwind

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasse Bekijk bericht
Nee, je bent niet kaal aan het worden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
wervelwind
Hi tcc is een wervelwind geen kaalheid dan? Wat is dat precies een wervelwind?
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 17:04   #20
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Je hebt een prima bos haar op je kop zitten. Geniet er van en laat die vriend lekker lullen. Misschien zit die er zelf wel mee en heeft die het gevoel dat die kaal word, of misschien word die dat ook. Sommige mensen vinden het dan prettig naar andere te wijzen.

Geniet van je kapsel en maak je niet druk
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 17:21   #21
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hoi Rutger, ik heb even de tijd genomen om rustig naar je foto's te kijken. Wat ik zie is een volle bos haar, geen enkel spoor van (beginnende) kaalheid. Zoals ook al is gezegd: bij je kruin vallen je haren in alle richtingen en het is normaal dat daar de hoofdhuid zichtbaar is. Bij pruiken proberen ze dat 'kale' effect juist te simuleren, omdat dat de natuurlijke val van het haar is. Geen reden tot ongerustheid.

BDD lijkt me een vervelende aandoening, heb je al iets als mindfulness geprobeerd? Misschien kan dat je wat rust brengen.

Waarom je vriend zoiets zou zeggen: zonder jou of je vriend te kennen, kan ik me voorstellen dat sommige mensen jouw BDD als komisch of irritant ervaren. Misschien heeft je vriend je er simpelweg mee willen 'plagen'? Omdat hij weet dat je je dat gaat aantrekken? Niet zo doordacht van je vriend, maar waarschijnlijk niet kwaad bedoeld. Als je echt kaal zou worden, zou hij er vast niet zo nonchalant mee omgaan. dat doet hij juist omdat er helemaal niets aan de hand is.

Sterkte! Groetjes, Carla
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 19:36   #22
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
Tepelstreeltd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tepelstreeltje Bekijk bericht
Je hebt een prima bos haar op je kop zitten. Geniet er van en laat die vriend lekker lullen. Misschien zit die er zelf wel mee en heeft die het gevoel dat die kaal word, of misschien word die dat ook. Sommige mensen vinden het dan prettig naar andere te wijzen.

Geniet van je kapsel en maak je niet druk
Dankjewel voor je antwoord. Je ziet dus echt een aga of kaalheid? Gewoon een normale haarlijn en goed haar?
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 20:04   #23
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger01 Bekijk bericht
Dankjewel voor je antwoord. Je ziet dus echt een aga of kaalheid? Gewoon een normale haarlijn en goed haar?
Het is je kruin. Als ik jou haarlijn zou hebben dan zou ik in mijn handjes klappen.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 20:59   #24
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Hoi Rutger, ik heb even de tijd genomen om rustig naar je foto's te kijken. Wat ik zie is een volle bos haar, geen enkel spoor van (beginnende) kaalheid. Zoals ook al is gezegd: bij je kruin vallen je haren in alle richtingen en het is normaal dat daar de hoofdhuid zichtbaar is. Bij pruiken proberen ze dat 'kale' effect juist te simuleren, omdat dat de natuurlijke val van het haar is. Geen reden tot ongerustheid.

BDD lijkt me een vervelende aandoening, heb je al iets als mindfulness geprobeerd? Misschien kan dat je wat rust brengen.

Waarom je vriend zoiets zou zeggen: zonder jou of je vriend te kennen, kan ik me voorstellen dat sommige mensen jouw BDD als komisch of irritant ervaren. Misschien heeft je vriend je er simpelweg mee willen 'plagen'? Omdat hij weet dat je je dat gaat aantrekken? Niet zo doordacht van je vriend, maar waarschijnlijk niet kwaad bedoeld. Als je echt kaal zou worden, zou hij er vast niet zo nonchalant mee omgaan. dat doet hij juist omdat er helemaal niets aan de hand is.

Sterkte! Groetjes, Carla
Hoi Carla,

Wat fijn dat je de tijd hebt genomen om naar mijn foto s te kijken. Bdd is erg lastig en voor veel mensen niet te begrijpen maar het is iets in mijn hoofd. Het is soms echt vreselijk de onrust die ik ervan heb.

Ik weet zelf ook dat ik niet kaal ben maar toch blijf ik malen. Goede tip mindfulness sporten helpt ook trouwens.

Die vriend zei tegen mij toen ik veoeg waarom hij dat zei. Dat i me ff wilde pesten inderdaad en niet wist dat t zo gevoelig lag en dT het bij iedereen wat dunner is bij de kruin. Maar dat ik verder niet kalend bwn.

En toch blijft t in mijn hoofd. Ik blijf maar denken waarom zei hij dat nou als ik echt een bos haar heb dan Zou hij dat niet zeggen hij
Oeat iets gezien hebben? En dan denk ik zie je welhet begint
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 21:15   #25
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Het is je kruin. Als ik jou haarlijn zou hebben dan zou ik in mijn handjes klappen.
Haha ja inderdaad.
Je hebt echt geen reden om je zorgen te maken.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 21:24   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk dat meer mensen hier dan jij vermoedt wel weten wat BDD inhoudt, mijzelf incluis. Daarom begrijp ik ook dat het in je kop blijft zitten, zelfs al krijg je 100% bevestiging dat er heus niks aan de hand. En er lijkt mij echt niks aan de hand, hoor.

Misschien maakt die vriend zich stiekem zorgen om zijn eigen haar en zoekt hij onbewust naar een soort 'medestanders'. Onder het motto 'gedeelde smart is halve smart'. Als pesterijtje was het in ieder geval totaal niet geslaagd.

Voor je eigen gemoedsrust, koop een kwalitatief goed supplement voor haargroei. Een kuurtje. En ga eens naar de kapper
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2015, 21:26   #27
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Rutger. Wat jij ervaart is naar mijn mening volledig psychologisch.

Ik zie dat jij er erg druk mee bezig bent, ook al zegt iedereen hier dat je niet kaal wordt. Om je eigen gemoedstoestand tot rust te brengen raad ik je aan om langs de huisarts te gaan. Naar alle waarschijnlijkheid zegt hij hetzelfde als ons.

Denk jij zelf dat je weer tot rust kan komen als een huisarts bevestigt dat je niet kaal wordt?
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2015, 09:17   #28
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
psychologisch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Rutger. Wat jij ervaart is naar mijn mening volledig psychologisch.

Ik zie dat jij er erg druk mee bezig bent, ook al zegt iedereen hier dat je niet kaal wordt. Om je eigen gemoedstoestand tot rust te brengen raad ik je aan om langs de huisarts te gaan. Naar alle waarschijnlijkheid zegt hij hetzelfde als ons.

Denk jij zelf dat je weer tot rust kan komen als een huisarts bevestigt dat je niet kaal wordt?
Beste TCC,

Je zegt dat het volledig psychologisch is, ik praat ook met een professional. Die zegt ook tegen mij je wordt niet zichtbaar kaal het zit tussen je oren, dat is het mankement wat jij hebt.

Ik heb afgesproken met haar dat ik dat ik na zo'n opmerking niet door ga vragen. Ik wil het eigenlijk dan helemaal uitzoeken wat bedoelde die vriend ermee is het echt zo etc. Ik heb 2 vertrouwenspersonen mijn ouders die de waarheid zouden zeggen tegen me.

Mijn vader zegt je word niet kaal en mn moeder zegt t ook. En mn vader zegt als t wel zo zou zijn zou ik t ook zeggen. Boeiend net of kaal zijn einde van de wereld is.

Maar daar ligt het probleem dus niet. Ik denk steeds maar als ik niet kaal word en het is psychisch waarom zegt die vriend dan he je word kaal.?

Zal dat dan echt komen dat ik me er zo druk om maak omdat mijn voelsprieten uistaan op dat onderdeel?
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2015, 09:18   #29
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Je hebt een geweldige kop met haar en ik zie geen AGA. Ook niet op je kruin.
Is dit antwoord goed genoeg voor een BDD'er? ;-)
Zet het van je af. Niets hoeft perfect, goed is goed genoeg.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2015, 09:22   #30
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
hi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster1 Bekijk bericht
Je hebt een geweldige kop met haar en ik zie geen AGA. Ook niet op je kruin.
Is dit antwoord goed genoeg voor een BDD'er? ;-)
Zet het van je af. Niets hoeft perfect, goed is goed genoeg.
Hi Rollercoaster,

Dankjewel voor je antwoord.

Weet je wat het is, het lijkt wel of ik opzoek ben naar de bevestiging dat het wel zo is. Er kan 100 x gezegd worden nee en 1 ja dan blijf ik aan die ene vast houden.

Ik heb dan het gevoel dat iedereen me hier naar de mond praat om aardig te zijn.
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.