Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 oktober 2015, 17:07   #1
Anonymous94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Exclamation Met de handen in het haar :P

Beste leden van Haarweb,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar heb nu toch maar besloten om een topic aan te maken. Ik heb namelijk het idee dat mijn haardos de laatste tijd achteruit aan het gaan is, en vroeg me af of ik me daar zorgen om moet maken/dat er wat aan te doen is.

Ik heb al sinds een tijdje inhammen, maar dat kan me nog niet eens zo veel schelen. Wat me opvalt is dat mijn haar serieus aan het uitdunnen is. Ik heb er al eerder eens opmerkingen over gekregen, maar heb het idee dat het de laatste tijd toch wel erg hard gaat.

Mijn levensstijl is als volgt:
- 2-3 keer per week hardlopen
- Probeer laatste maand gezonder te eten (was voorheen slecht)
- Drink alleen alcohol in het weekend, en dan niet veel
- Rook niet

Ik was mijn haar met Alpecin shampoo en ik ga er regelmatig met head & shoulders achteraan. Ik slik daarnaast Vitamine B-100 complex van de Kruidvat.

Wat ik opmerk is dat mijn haar bovenop mijn hoofd erg dun word. Ik heb ook regelmatig jeuk op mijn hoofd, en dat terwijl in niet eens last heb van overtollige roos (wel een beetje). Ik heb wel een stressvolle 2 maanden achter de rug, dus misschien dat dit meespeelt. Bij het douchen verlies ik tussen de 20-50 haren per keer (soms minder). Graag zou ik toch een oordeel van jullie willen hebben. Ik vind het zo raar om met zoiets naar de huisarts te gaan want ik heb het idee dat ik me aanstel. (het doet toch wel iets met je zelfvertrouwen). De foto's staan in de bijlage.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar1.jpg‎ (130,8 KB, 111x gelezen)
Bestandstype: jpg haar2.jpg‎ (114,7 KB, 104x gelezen)
Bestandstype: jpg haar3.jpg‎ (139,1 KB, 117x gelezen)
Anonymous94 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 19:01   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Als eerste welkom en klote dat je ook te maken hebt met haarverlies. Gezien je foto's lijkt je haar inderdaad vrij dun. Deels heeft dit te maken met de haargel, maar denk dat je het toch goed hebt opgemerkt dat je haar aan het uitdunnen is en het AGA is. Zoals je denk ik wel hebt kunnen lezen op dit forum kun je wel proberen om verdere achteruitgang tgen te gaan. Maar wil je dit überhaupt proberen? En dan slaat deze vraag voornamelijk op het gebruik van medicijnen, want met vitamines en shampoo's ga je dit niet kunnen bewerkstelligen. Stress is trouwens killing voor het lichaam en daarmee ook zeker voor je haar. De hevige (langdurige) stress bedoel ik dan... Niet de simpele stress dingetjes van het dagelijkse gebeuren. Ook is de jeuk op je hoofd over het algemeen geen goed teken. Ga hoe dan ook naar de huisarts (eventueel doorverwijzing naar dermatoloog) en laat naar je hoofdhuid kijken en stap over die drempel met al je vragen. Het lijkt misschien lichamelijks iets onbenulligs, maar geestelijk gaan er echt mensen aan onderdoor. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 19:18   #3
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous94 Bekijk bericht
Beste leden van Haarweb,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar heb nu toch maar besloten om een topic aan te maken. Ik heb namelijk het idee dat mijn haardos de laatste tijd achteruit aan het gaan is, en vroeg me af of ik me daar zorgen om moet maken/dat er wat aan te doen is.

Ik heb al sinds een tijdje inhammen, maar dat kan me nog niet eens zo veel schelen. Wat me opvalt is dat mijn haar serieus aan het uitdunnen is. Ik heb er al eerder eens opmerkingen over gekregen, maar heb het idee dat het de laatste tijd toch wel erg hard gaat.

Mijn levensstijl is als volgt:
- 2-3 keer per week hardlopen
- Probeer laatste maand gezonder te eten (was voorheen slecht)
- Drink alleen alcohol in het weekend, en dan niet veel
- Rook niet

Ik was mijn haar met Alpecin shampoo en ik ga er regelmatig met head & shoulders achteraan. Ik slik daarnaast Vitamine B-100 complex van de Kruidvat.

Wat ik opmerk is dat mijn haar bovenop mijn hoofd erg dun word. Ik heb ook regelmatig jeuk op mijn hoofd, en dat terwijl in niet eens last heb van overtollige roos (wel een beetje). Ik heb wel een stressvolle 2 maanden achter de rug, dus misschien dat dit meespeelt. Bij het douchen verlies ik tussen de 20-50 haren per keer (soms minder). Graag zou ik toch een oordeel van jullie willen hebben. Ik vind het zo raar om met zoiets naar de huisarts te gaan want ik heb het idee dat ik me aanstel. (het doet toch wel iets met je zelfvertrouwen). De foto's staan in de bijlage.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Hi Anonymous94,

Waarom zou je niet naar de huisarts willen gaan? Als ik jou was zou ik het prettig vinden om te weten of mijn haaruitval inderdaad veroorzaakt wordt door alopecia androgenetica. De huisarts zal echt niet vinden dat jij je aanstelt hoor!

Daarnaast denk ik dat het voor nu nog wel meevalt hoe dun jouw haar is maar doordat je zoveel gel in je haar doet lijkt het meer op te vallen. Mijn advies is om een goede wax zonder glans aan te schaffen waardoor je bos veel voller lijkt. Het lijkt er ook op dat je haarlak gebruikt. Zorg ervoor dat je de haarlak op je haar spuit en niet op je hoofdhuid. Ik weet niet of dit ooit bewezen is maar uit eigen ervaring denk ik dat dit niet al te best is voor de haargroei.
__________________
Huidig:
17-09-2015 Regenepure DR Shampoo
17-09-2015 Regenepure Intense Biotin Conditioner
05-02-2015 Foligain.P5 Minoxidil 5%
01-01-2015 Regenepure Capules & Foligain Capsules [Om de dag]

Gestopt:
19-03-2015 - 31-12-2015 Finasteride 1,25mg
17-01-2014 - 26-03-2014 Minoxidil 2% Apotheek
26-03-2014 - 05-02-2015 Minoxidil 5% Spectral.UHP
27-03-2014 - 17-09-2015 Revita Shampoo
15-05-2014 - 17-09-2015 Revita.COR Conditioner
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 21:45   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Onzin. Haarlak heeft 0,0 effect op haargroei. De groei zit onder de huid. Daar komt geen haarlak. ALLEEN wanneer de lak een irritatie veroorzaakt op je huid kan dat de conditie van de hoofdhuid aantasten wat de kwaliteit van de groei en haar aan zou kunnen tasten.

Even aantal opmerkingen:

1. Misschien is je haartype fijn haar. Heb ik ook, al mijn gehele leven daardoor valt het wat sneller op

2. Idd de gel die je gebruikt (wetlook??) dan krijg je aan elkaar geplakte lokken waardoor je meer huid ziet. Kiezen voor een drogeren gel. Gebruik zelf Taft Maxx power of Carbon force

3. 100 haren per dag is gemiddeld.

4. Denk eraan dat wanneer je gel gebruikt je overdag amper haar verliest en ze zult zien. Omdat ze aan elkaar geplakt zit. Als je gaat douchen en uitspoelen/wassen dan komen ze los en zie je ze. Althans zo is het bij mij.

Succes.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 22:35   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Of föhn je haar en doe dan een beetje wax? Wax klit je haren niet aan elkaar. Je hebt ook zo van die drypaste.

Sorry dat ik het moet zeggen maar gel is een compleet achterhaald product. Vettig (ongeacht wat commercials ook zeggen), slecht cosmetisch effect (aan elkaar klitten van haar), als het regent en daarna opdroogt zie je eruit als een geslagen poedel, etc.

Laatst gewijzigd door YannickUA; 29 oktober 2015 om 22:38
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 23:04   #6
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Zit het in de familie? Als je weet dat het aga is, zsm overwegen het te stabiliseren. Het ziet er nu nog heel acceptabel uit.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 10:16   #7
Anonymous94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Hallo iedereen,

Ten eerst: bedankt voor jullie reacties. Ik was er al bang voor dat het inderdaad AGA kon zijn. Ik heb van mijzelf van nature al dun haar (heb foto's van 4 jaar terug bekeken en toen was het ook al redelijk dun), maar ik heb zelf het idee dat het de laatste tijd snel dunner wordt. Misschien is dit mede door de stress van afgelopen maanden. Het zit ook in de familie (tenminste mijn oom was vrij jong kaal, mijn vader rond zijn 35ste) dus ik zal er ook wel aanleg voor hebben.

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor de huisarts op maandagochtend. Zal naar hem toe met mijn vragen. Het is wel een arts in opleiding dus zal hem vragen of minodixil een oplossing is. Ik wil namelijk sowieso deze bos houden en niet meer verliezen. Een vriend van me gebruikt ook minodixil en is er erg tevreden over. Dit kan je ook zonder recept krijgen toch? Mocht de huisarts het niet nodig vinden. Het is alleen wel erg duur vind ik (ben zelf nog student) maargoed, liever dat dan kaal .

Laatst gewijzigd door Anonymous94; 30 oktober 2015 om 10:20
Anonymous94 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 10:50   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous94 Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ten eerst: bedankt voor jullie reacties. Ik was er al bang voor dat het inderdaad AGA kon zijn. Ik heb van mijzelf van nature al dun haar (heb foto's van 4 jaar terug bekeken en toen was het ook al redelijk dun), maar ik heb zelf het idee dat het de laatste tijd snel dunner wordt. Misschien is dit mede door de stress van afgelopen maanden. Het zit ook in de familie (tenminste mijn oom was vrij jong kaal, mijn vader rond zijn 35ste) dus ik zal er ook wel aanleg voor hebben.

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor de huisarts op maandagochtend. Zal naar hem toe met mijn vragen. Het is wel een arts in opleiding dus zal hem vragen of minodixil een oplossing is. Ik wil namelijk sowieso deze bos houden en niet meer verliezen. Een vriend van me gebruikt ook minodixil en is er erg tevreden over. Dit kan je ook zonder recept krijgen toch? Mocht de huisarts het niet nodig vinden. Het is alleen wel erg duur vind ik (ben zelf nog student) maargoed, liever dat dan kaal .
Het is sowieso geen enkel probleem om er aan te komen zonder recept. Je kunt op dit forum zoeken of mij een PM sturen ik koop zelf ook zonder recept
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 11:18   #9
Anonymous94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Maar is het gebruik van minox risicoloos? Ik heb namelijk nog niet ver gevorderde haaruitval en wil natuurlijk niet het risico lopen om mijn haren kwijt te raken.
Anonymous94 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 12:39   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Er kunnen bijwerkingen ontstaan. Maar goed dat is bij een paracetamol ook.

Je haar zal van minox nooit slechter worden..
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 22:10   #11
Anonymous94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Even een verlate reactie:

Ik ben dus vorige week maandag naar de huisarts geweest en heb tegen hem gezegd dat ik last heb van dunner wordend haar en jeuk op mijn hoofd. Hij heeft de hoofdhuid geinspecteerd en heeft gezegd dat ik last heb van hoofdschimmel. Verder heeft hij niks gezegd over AGA (terwijl ik dat volgens mij wel heb, aangezien de hoofdschimmel voornamelijk achterop mijn hoofd zit en mijn haar voorop ook dunner wordt). Ik heb Ketonozacol (ofzoiets) shampoo gekregen die ik de komende vier weken moet gaan gebruiken.

Ik ben afgelopen vrijdag ook naar de kapper geweest en die heeft gezegd dat ze mijn haar vroeger erg moest uitdunnen en mijn haar de laatste jaren erg is uitgedund. Ze heeft me geadviseerd een vitaminekuur te volgen.

Mijn plan is dan ook om deze vitaminekuur tot en met begin 2016 te volgen en daarnaast mijn Alpecin shampoo en liquid te blijven gebruiken. Als de haaruitval stabiel blijft kan ik ermee leven. Mocht ik nog steeds achteruitgang zien, ben ik bereid om minodixil te gaan gebruiken (geen finasterine aangezien ik daar veel rare bijwerkingen over lees). Ik lees alleen ook sommige horrorverhalen over minodixil die de AGA alleen maar erger heeft gemaakt? Voordat ik hiermee zal starten zal ik van te voren sowieso de huisarts om raad vragen of het wel een goed idee is of niet.

Héél misschien ga ik in 2016 mijn haar ook wel eens milimeteren om te kijken of dat me staat, dan hoef ik me helemaal geen zorgen meer te maken, haha.

Nou lange post, maar nu zijn jullie ook weer op de hoogte. Lang verhaal kort: ik kijk het tot 2016 aan en wil dan eventueel beginnen met minox als het erger word, maar twijfel heel erg door de negatieve ervaringen hier op het forum.

Dat was het weer, Anonymous94 uit!
Anonymous94 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 23:01   #12
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Waar je naar verwijst is "shedding", dat zie je nog wel eens als je met Minox start. Maar dat stopt na enige tijd en hoort er vaak wel een beetje bij.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2015, 13:42   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
minoxidil die het erger maken?

Het wordt ook steeds gekker. Waar haal je die info?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.