Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2015, 19:12   #16
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Gespierder zijn of niet zorgt niet voor een hogere test spiegel. Regelmatig krachttrainen wel. Of je nou net begint of dat je al jaren traint. Het ligt meer aan de frequentie van het trainen. Een krachttraining doet de testosteron spiegel tijdelijk stijgen.

Ligt eraan hoe vaak je dus traint sinds je achttiende, maar zo heel veel zal dat niet uitmaken.

Als je gaat kuren is natuurlijk een ander verhaal. Maar er zijn ook genoeg gasten die hun haar gewoon behouden tijdens een kuur hoor.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2015, 19:19   #17
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudewhereismyha Bekijk bericht
Als je gaat kuren is natuurlijk een ander verhaal. Maar er zijn ook genoeg gasten die hun haar gewoon behouden tijdens een kuur hoor.
Ja dat zijn de gasten die zowieso geen last hebben van DHT-gevoelige haren, die kunnen hun haar zelfs in de fik steken (bij wijze van) en er gebeurt nog niks.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2015, 23:01   #18
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Hoeft niet per se. Kan ook zijn dat je vijf jaar aan de dianabol zitten en er mee stoppen en nog steeds een perfecte haarlijn hebben. Totdat ze opeens op hun 35e zwaar kaal beginnen te worden.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 13:09   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik heb die discussie ooit eens gevoerd met iemand hier. Die wist veel op dat gebied. Maar stijging testos wil niet per definitie zeggen dat je lichaam ongelimiteerd DHT gaat produceren.

Volgens mij was de conclusie toen dat krachttraining de test-spiegel wel doet stijgen maar dat het niet veel is.

Kuren is spelen met hormonen net als fina. Alleen kuren is androgeen en fina anti-androgeen dus die werken elkaar tegen. Dan heb je invloed op je haar
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 14:50   #20
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Gekke is dat je het toch veel blijft zien. Krachttrainen (naturel) en dan niet veel later klachten hebben van haarverlies. Tsja als je er gevoelig voor bent denk ik toch dat het alles in een versnelling duwt. Vooralsnog heeft niemand hier iets gepost van onderzoeksresultaten of wat? Ik hoor eigenlijk alleen dat je een testosteron piek tijdens en na het trainen krijgt. Maar hoe komt iedereen die dat zegt eraan? Is dat wetenschappelijk onderbouwd of is het gewoon wishful thinking en praat iedereen het na? En hoe lang blijft die piek dan doorsluimeren? Want elke dag aan krachttraining doen levert ook veel pieken op natuurlijk. En dan denk je wel dat je lekker naturel traint, maar ondertussen??? Vooralsnog blijf ik zonder duidelijkheid van wetenschappelijk bewijs en uit eigen ervaring en van velen om mij heen gewoon van de gewichten af... Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar als ik moet kiezen dan neem ik het risico niet. Het had wel z'n tol geëist op de haarlijn toen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 19:20   #21
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Mij is het nooit expliciet opgevallen in de sportschool.

Buiten de sportschool lopen net zoveel, zo niet, meer kalende jongens. Die nog nooit 1 gewicht hebben aangeraakt....

Dus ik denk dat dat te ver gaat. Niet meer naar de sportschool gaan uit angst om kaal te worden. Want stress veroorzaakt een hoop ellende. En krachttraining is ook goed voor een hoop zaken in je lichaam wat je haar weer ten goede komt. En als je je haar verliest door krachttraining, dan heb je haarzakjes welke gevoelig zijn voor DHT. Je kunt stoppen met trainen....dan word je 3 jaar later kaal.... Het zal het verschil niet maken.

P.s. Ik merkte (achteraf gezien) zeker een toename van haaruitval toen ik tijdens het sporten creatine gebruikte. Maar van creatine is bewezen dat het de DHT spiegel doet stijgen.

Tip; google "creatine en DHT"
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 1 november 2015 om 19:24
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 22:45   #22
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Uiteraard zie je buiten de sportschool ook kale(nde) mannen. Maar zou iedereen aan krachtsport doen dan zou je wellicht nóg meer kale mannen zien??? Wie weet het? Wie kan zeggen in welke mate het ontspannende effect van het trainen heilzaam werkt bij stress? Dit zijn dingen waar je nooit achter komt. Ik zeg ook telkens: heb je DHT GEVOELIGE haren dan is het geen goed idee. En dan heb ik het ook nog over het zware werk. Niet het fit houden van spieren maar echt het spieropbouwende werk. Mijn haarlijn werd behoorlijk dun. Ben toen gestopt. En ondanks ik in de jaren daarna oplopend bakken vol hevige stress heb ondervonden is mijn haarlijn weer hersteld over de jaren. In mijn geval was het voor mij duidelijk. Zeker nadat ik bij familie/vrienden/bekenden ook opmerkte dat er genoeg mannen waren die in vrij korte tijd een boel terrein hadden verloren qua haardos. En bijna allemaal van voren bij de haarlijn tot enkele cm naar binnen of nog verder richting kruin. Bij sommigen ging het trouwens echt rap. Maar goed, voor wie het wel werkt is het natuurlijk mooi... Iedereen moet de keuze voor zichzelf maken om iets wel of niet te doen. Zolang ik geen wetenschappelijk bewijs krijg dat het wel meevalt neem ik in ieder geval het zekere voor het onzekere met mijn eigen ervaring in het achterhoofd.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 23:07   #23
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
En zolang ik geen wetenschappelijk bewijs zie dat er een verband is tussen krachtsport en haaruitval blijf ik lekker op mn gemakkie sporten....

Als ik jou stukje lees concludeer je dat je haarlijn is hersteld door stoppen met krachtsport en in die zelfde periods heb je ook hevige stress gehad. Welke dus geen invloed heeft gehad op je haardos. Dus dat betekent dat het stress hormoon minder invloed heb gehad dan krachtsport. Apart. Want stress maakt een mens letterlijk kapot.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 23:11   #24
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Ik sport ook hoor. Van zware krachttraining gaat je test spiegel wel omhoog maar van dht is nauwelijks iets bekend.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 00:20   #25
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
En zolang ik geen wetenschappelijk bewijs zie dat er een verband is tussen krachtsport en haaruitval blijf ik lekker op mn gemakkie sporten....

Als ik jou stukje lees concludeer je dat je haarlijn is hersteld door stoppen met krachtsport en in die zelfde periods heb je ook hevige stress gehad. Welke dus geen invloed heeft gehad op je haardos. Dus dat betekent dat het stress hormoon minder invloed heb gehad dan krachtsport. Apart. Want stress maakt een mens letterlijk kapot.
Juist! Gewoon doen waar je je lekker bij voelt en merk je geen achteruitgang dan moet je dat gewoon lekker blijven doen. Vind alleen dat er weleens constant dingen worden geroepen maar niemand weet of het waar is? Is het napraterij? Wie heeft ooit iets beweerd en lag daar wetenschappelijk bewijs aan ten grondslag? Dat is als waarheid aangenomen en ging als een cirkeltje rond. Zo ook met de bewering dat je testosteron maar ietsjes omhoog gaat. Ik heb nog altijd geen enkele gedegen onderzoek met bijbehorende cijfers onder ogen gekregen hierover? Maar zoals ik al zei: tot dan is niks bewezen dus moet iedereen zelf de keuze maken.

Mijn haarlijn is inderdaad hersteld na het stoppen met krachttraining. Maar dat de stress mijn haar ongemoeid heeft gelaten heb ik niet gezegd. Ik zeg al jaaaaren dat stress killing is voor het hele lichaam! Nog vóór er hier op haarweb onderzoeksresultaten (of iets dergelijks) werden gepost over stress. Het heeft mijn haar diffuus wel aangetast (zelfs haarkrans) en heb echt hele kale gladde alopecia areata plekken gehad van 1 tot enkele centimeters in diameter. Wel een stuk of 6-8 van die plekken de afgelopen 4 tot 5 jaar. En nog meer stress gerelateerde (niet haar gerelateerde) aandoeningen/verschijnselen heb ik ondervonden. Desondanks is mijn haarlijn wel hersteld! Ook mijn dermatoloog gaf aan dat ik de keuze moest maken tussen het haar wat ik had en krachttrainen. Toen ik het haarverlies opmerkte destijds maakte ik gelijk een afspraak en middels haartellingen bevestigde hij de achteruitgang. Dat krachttrainen een negatieve invloed kon hebben op je haardos was bij hem ook al bekend. Hij zal natuurlijk ook vaker die klachten hebben gehad van patienten aangezien hij veel met DHT gevoelige mannen te maken heeft.

Maar nogmaals, ik heb voor MEZELF de keuze gemaakt om het (voorlopig) niet meer te doen. Ik wil niemand bang maken of iets (voor zover ik dat zou kunnen) maar mocht je aan krachttraining doen en je merkt onverklaarbare achteruitgang van je haardos dan kun je misschien denken aan dit verhaal
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 09:00   #26
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Tuurlijk denk ik daar wel over.

Normaal trainde ik ook continu zwaar. Nu 4 weken zwaar en 2 weken licht gewicht. Zo heb ik het schema met mn maat opgemaakt. Ik denk dat het voor mijn haardos beter is. Want in die twee weken heb je miss wel geen extra DHT (weet niet hoe het allemaal exact werkt)

Hou het goed in de gaten...

Heb je op internet al gezocht naar een onderzoek

P.s. We hebben deze discussie hier al gevoerd

Reet: je geeft aan 15 jaar creatine gebruikt te hebben in die discussie. Van crea stijgt DHT is onderzoek van. Ja dan snap ik het wel
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 2 november 2015 om 09:19
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 19:06   #27
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ja klopt, ik meen me te heugen dat er een paar keer zelfs al zo'n soortgelijke discussie heeft plaatsgevonden. Natuurlijk komt van tijd tot tijd opnieuw de vraag (direct of indirect) van een nieuw lid of krachttrainen invloed heeft op het haar. Dus die vraag zal in de toekomst nóg een aantal keren de revue passeren, net zoals alle vragen omtrent Minoxidil en Finasteride enz. enz.

Maar ik heb geen 15 jaar creatine gebruikt hoor... Ik zat al te denken? Maar ik heb gevonden waar de verwarring is ontstaan :-) Het stukje tekst was niet van mij maar van BPP. Ik nam alleen zijn citaat over om daarop een reactie te geven. Dat is het stukje in de alinea daaronder. Kijk maar een paar reacties voorgaand aan mijn reactie.

Laatst gewijzigd door Reet; 2 november 2015 om 19:09
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 19:29   #28
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ah, oke dan is het duidelijk.

Maar goed, er zijn zoveel factoren die je haar kunnen beinvloeden. Zelfs de seizoenen. Herfst en winter sowieso meer uitval.

Ieder zo zijn eigen manier om risico's te mijden. Maar probeer niet je leven te beperken man. Daar is het leven te kort voor.

Haar is voor ons misschien een obsessie. Maar er zijn écht belangrijkere zaken in het leven. Écht waar. En dat besef je pas als je minder leuke dingen mee maakt. Dan denk je: fuck, wat kan mij dat haar toch schelen.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 19:46   #29
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ja inderdaad, er zijn veeeel belangrijkere zaken in het leven. En heb genoeg minder leuke dingen meegemaakt, een heleboel zelfs. Vandaar ook de jarenlange hevige stress waaronder ik gebukt ga. En haar is misschien inderdaad een obsessie voor ons allen. Dan ga je inderdaad relativeren. Maar wat betreft de krachtsport is het mij gewoon opgevallen dat mijn haar erdoor uitviel en na het stoppen langzaam weer terugkwam. Toeval? Ik ga het in ieder geval niet nog eens wagen. Voorlopig nog niet in ieder geval. Wie weet over een tijdje weer wel voorzichtig aan, want mijn kipfiletjes zijn inmiddels ook weer kuikenfiletjes geworden.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 19:54   #30
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Maar het gekke is na de anabolen kuur niet eens afgemaakt. Dat tijdens de kuur geen haaruitval optrad. Enige tijd na de kuur vielen de haren met bakken eruit en verloor ik centimeter(ers) van mijn haarlijn. Wat normaal gesproken zelfs voor anabolen gebruik niet normaal is, want meestal treed haaruitval op tijdens de kuur en niet daarna.
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.