Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 december 2015, 19:21   #1
hajo1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Unhappy Situatie 4 maanden Minox, Saw Palmetto en 5 maanden HT

Hey allemaal,

Ik heb al vaker gepost op dit forum en het heeft me een hoop geholpen de laatste keren dus ten eerste een bedankje.
Afgelopen zomer (juli) heb ik een 2e haartransplantatie laten doen. De eerste was ongeveer 1500 grafts in 2013. Het was best een grote HT waarvoor ik helemaal kaal moest worden geschoren (3500 grafts ongeveer). Het behandelde vlak was vooral de bovenkant. Zone 1 en 2 (en een stukje 3, tot aan mijn kruin).
Ik zit al een aantal jaren dagelijks met mijn haar probleem en heb zowat alle mogelijke opties geprobeerd.
Na de HT dacht ik over een jaar van mijn haar probleem af te zijn door het haar op mijn kruin en de rest van mijn hoofd te kunnen behouden met Minoxidil (Rogaine 5%). Ik las dat er na 3-4 maanden er iets van activiteit zou moeten komen.
Ook ben ik 2-3 weken geleden begonnen met Saw Palmetto. Ik had er veel over gelezen en bij ons thuis zijn ze nogal van het natuurlijke. Finasteride gaf me negatieve effecten onder de gordel bij mij en dat was niet echt goed voor mijn relatie van toen. Ook had ik erge stemmingswisselingen en voelde me ongelukkig. Toch viel mijn haar niet echt meer uit. Helaas ben ik er toch maar mee gestopt omdat ik me er totaal niet goed bij voelde.
Ook last ik wat over masturbatie en DHT verhoging. Ik ben daarom even gestopt met masturberen om te kijken of het werkt. Ik masturbeerde al niet veel (1-2x keer per week) maar wilde het toch even proberen.

Tot zover de kleine samenvatting. Nu zijn we bijna 5 maanden verder met mijn HT en zie al wel een beetje verschil bovenop maar nog niet drastisch veel. Er werd ook gezegd dat het vanaf NU pas echt ging groeien. Ik probeer mijn haaruitval onder controle te krijgen met Rogaine (2x per dag) en Saw Palmetto (160 mg 2x per dag). Alleen elke ochtend als ik mijn haar een beetje was met wat lauw/koud water zitten mijn handen echt vol met haren. Bijna meer dan voor de HT, Saw Palmetto en Rogaine.
Is dit normaal want ik maak me er dagelijks al mega druk over en nu dus nog drukker!

Iemand ervaring, tips, opmerkingen?

Alles is welkom!

Thanks
hajo1992 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 01:26   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik gebruik ook saw palmetto. Wat heb jij er allemaal over gelezen....

Echt wetenschappelijk is er niets
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 01:52   #3
hajo1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik gebruik ook saw palmetto. Wat heb jij er allemaal over gelezen....

Echt wetenschappelijk is er niets
Nou, het zou haarverlies stoppen en een beetje hetzelfde effect hebben als Finasteride. Je moest het wel gestandaardiseerd hebben of zo?
Maar als ik google op Saw Palmetto dan lees je wel snel zaken over dat het je DHT zou verlagen.
Heb je wel enig idee of het werkt of dat het je haarverlies stopt of iets verbeterd?
Ik heb nu mega haaruitval dus alle beetjes helpen.
hajo1992 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 12:30   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Klopt heb ik gelezen ook.

Ik gebruik die van de tuinen. Die is 85-95 gestandaardiseerde sterolen. 1 cap is 320mg dus gelijk de dagelijkse hoeveelheid.

Of t echt werkt..... Don't know. Gebruik het gewoon.

Er is commercieel gezien geen aanleiding voor om onderzoek te doen. Het is een natuurlijk product en patenten aanvragen erop zit er niet in. Andere kant; het komt ook niet ZOMAAR uit de lucht vallen denk ik....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 12 december 2015 om 12:33
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 12:51   #5
hajo1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Klopt heb ik gelezen ook.

Ik gebruik die van de tuinen. Die is 85-95 gestandaardiseerde sterolen. 1 cap is 320mg dus gelijk de dagelijkse hoeveelheid.

Of t echt werkt..... Don't know. Gebruik het gewoon.

Er is commercieel gezien geen aanleiding voor om onderzoek te doen. Het is een natuurlijk product en patenten aanvragen erop zit er niet in. Andere kant; het komt ook niet ZOMAAR uit de lucht vallen denk ik....
Dus jij twijfelt ook zo te lezen?

Heb je al wel enig verschil met Minoxidil?
Het enige wat ik er nu van merk is een gigantische haaruival. Merk ook echt dat het op bepaalde plekken veel dunner (of zelfs weg) zijn
hajo1992 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 13:02   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja het is niet wetenschappelijk. Dus neem ik het met het idee; t is niet schadelijk en als het helpt prima. Kost verder geen drol.

Ik gebruik foam van minox. Denk wel dat het werkt. Maar is moeilijk te oordelen. Heb nog best wat haar dus zie je het verschil veel minder snel als dat je van een dun vlasje naar een iets meer gaat.

Hergroei komt ook minder vaak voor. Het zit em meer in stabilisatie. Ik verlies altijd nog binnen de 100 haren per dag.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 19:24   #7
hajo1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ja het is niet wetenschappelijk. Dus neem ik het met het idee; t is niet schadelijk en als het helpt prima. Kost verder geen drol.

Ik gebruik foam van minox. Denk wel dat het werkt. Maar is moeilijk te oordelen. Heb nog best wat haar dus zie je het verschil veel minder snel als dat je van een dun vlasje naar een iets meer gaat.

Hergroei komt ook minder vaak voor. Het zit em meer in stabilisatie. Ik verlies altijd nog binnen de 100 haren per dag.
Dat was ook mijn idee. De HT zou even vrij drastisch zijn en dan rest behouden met Rogaine (minox).
Dan zou mijn haarprobleem een stuk zijn afgenomen. Maar tot nu toe merk ik het alleen wat dunner worden en zie weinig hergroei of behoud
Denk je dat het ook komt doordat ik niet meer masturbeer?
Masturbatie en DHT is een beetje controversieel. Veel mensen zeggen dat het er iets mee te maken hebben maar er is geen bevestiging van.
hajo1992 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 22:40   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nee hoor, niks mee te maken.

Omdat je er nu extra oplet en er veel mee bezig bent lijkt het veel erger
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 13:41   #9
hajo1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Nee hoor, niks mee te maken.

Omdat je er nu extra oplet en er veel mee bezig bent lijkt het veel erger
Ik had ook al zo'n gevoel. Ben al eerder een maand gestopt zonder resultaat eigenlijk. Ben benieuwd wat anderen hierop nog zullen zeggen.
Hoopte eigenlijk rond de kerstmis wat meer rust in m'n bol te hebben maar met de haaruitval die nog steeds veel is weet ik het niet meer.
Adviseer jij nog iets om te doen naast Rogaine, Saw palmetto en HT?
hajo1992 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 15:27   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Gewoon eerst eens kijken wat deze middelen voor je betekenen.

Geduld is een schone zaak. De middelen moeten eerst hun werk doen.

HT...weet niet hoe oud je bent maar een HT is pas goed om uit te voeren als je situatie stabiel is. Als je een HT uitvoert en de situatie is niet stabiel dan blijft je HT straks in takt maar de haren eromheen verdwijnen. Dan krijg je ook een rare situatie.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 19:12   #11
hajo1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Gewoon eerst eens kijken wat deze middelen voor je betekenen.

Geduld is een schone zaak. De middelen moeten eerst hun werk doen.

HT...weet niet hoe oud je bent maar een HT is pas goed om uit te voeren als je situatie stabiel is. Als je een HT uitvoert en de situatie is niet stabiel dan blijft je HT straks in takt maar de haren eromheen verdwijnen. Dan krijg je ook een rare situatie.
Ben nu 23, maar we hebben gekeken naar wat er waarschijnlijk nog uit gaat vallen en daar de HT op gemaakt. Daarom hebben we het gehele bovenvlak zowat gepakt tot aan de kruin, Heb al eerder een HT gehad dus in totaal gok ik nu op 5000 grafts bovenop. De eerste was iets van 1500 en die van nu was ongeveer 3500. Ik gebruik de middelen vooral om de situatie stabiel te houden maar van beiden zie ik nu weinig haha.
Er werd mij wel verteld dat stress (wat ik hierdoor veel heb) wel een echte killer kan zijn. Dus hoop komende weken wat verbetering te zien met de Rogaine en HT
hajo1992 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 19:34   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hajo1992 Bekijk bericht
Ben nu 23, maar we hebben gekeken naar wat er waarschijnlijk nog uit gaat vallen en daar de HT op gemaakt. Daarom hebben we het gehele bovenvlak zowat gepakt tot aan de kruin, Heb al eerder een HT gehad dus in totaal gok ik nu op 5000 grafts bovenop. De eerste was iets van 1500 en die van nu was ongeveer 3500. Ik gebruik de middelen vooral om de situatie stabiel te houden maar van beiden zie ik nu weinig haha.
Er werd mij wel verteld dat stress (wat ik hierdoor veel heb) wel een echte killer kan zijn. Dus hoop komende weken wat verbetering te zien met de Rogaine en HT
Wanneer heb je de HT van 3500 dan? Foto's? Miss een topic aanmaken in het onderwerp chirurgische behandelingen
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 20:42   #13
hajo1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Wanneer heb je de HT van 3500 dan? Foto's? Miss een topic aanmaken in het onderwerp chirurgische behandelingen
Ik heb een enkele foto maar die houd ik graag prive. Deze heb ik afgelopen juli in veldhoven laten doen
hajo1992 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2015, 00:30   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat mag uiteraard.

Hoe was je ervaring bij ABC veldhoven?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2015, 00:28   #15
hajo1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Dat mag uiteraard.

Hoe was je ervaring bij ABC veldhoven?
Ja hoor, is bij ons in de buurt dus voelt vertrouwder aan.
Resultaten die ik hier op de website zie zijn best goed!
Hoop op een goed resultaat en dat ik eindelijk wat meer door kan met m'n zorgen

Probeer m'n haar nu wat minder te wassen. Normaal deed ik dat 1x per dag alleen hoop ik dat de Minox dan wel op de hoofdhuid aankomt door de toppik en wax heen haha
hajo1992 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.