Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 december 2005, 12:18   #1
Norbert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2
hallo allemaal..

Hoi mijn naam is Norbert, en ik had wat vragen, waarvan ik hoop dat jullie mij daar een beetje mee kunnen helpen.. Ik heb sinds 2.5 jaar Alopecia Areata.. Zoals bijna iedereen in Nederland wist ik niet eens dat de ziekte bestond. Laat staan wat het was. Ik volg eigenlijk al een paar weken jullie verhalen op deze site. En moet zeggen dat het mij af en toe wel raakt wat sommige van jullie overkomen is. Want vooral voor meisjes en vrouwen is het vreselijk denk ik. Maar als ik het zo leest houdt wel iedereen de moed erin, grote klasse. Over mezelf kan ik zeggen dat ik nogal ijdel ben. Maar dat zijn wij allemaal wel denk ik. Ik heb (mijn) Alopecia Areata alleen nog maar in mijn baard. En dan vooral in mijn hals. Er zijn al plekjes verdwenen, en er zijn er weer gekomen. Maar altijd rond mijn hals, soms onder op mijn kin, maar nooit hoger. Nou heb ik omdat het mij zo stoort al heel wat overwegingen genomen. Een daarvan is om mijn baard dan maar te laseren? Maar ja, het is wel definitief weg dan.. Nooit meer een baard, hij is niet zwaar behaard, maar toch.. En wat mijn dermatoloog ook niet weet, gaat de Alopecia Areata dan juist naar mijn hoofdhaar, of verdwijnt het voorgoed?? Zat ook te denken aan Camouflage makup?? Een soort nep baard op de kale plekken. Bestaat dat?? En zo ja, waar en wie kan dat maken.. Zo een heel verhaal, maar hoop dat iemand mijn wat wijzer kan maken.. Groetjes Norbert...
Norbert is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2005, 12:30   #2
RobertR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
Hoi Norbert,

Waarom zou je je baard weg laten laseren? Je kan je baard toch gewoon iedere dag netjes scheren? Ik hoop van harte voor je dat je AA zich beperkt tot je baardstreek. Bij mij is in een half a driekwart jaar tijd de helft van mijn lichaamshaar verdwenen, waaronder vrijwel al mijn hoofdhaar..geen wenkbrauwen en geen wimpers meer. Ik heb voor een leuke bril gekozen om dit enigszins te camoufleren en ik loop meestal met een pet op. Ondertussen heb ik de hoop dat het weer een keer terugkomt.
RobertR is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2005, 19:04   #3
Norbert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2
Hallo RobertR bedankt voor je reactie. Ik vind het eigenlijk best wel klote om mijn problemen, en hopelijk ook oplossingen aan te kaarten want ik heb eigenlijk nog niet zoveel te klagen (tot nu toe, Want je weet het nooit met Alopecia Areata). Zeker niet als ik lees hoe het al bij jou is, Hoop ook voor jou dat je haar weer snel terug komt. Maar Je zegt tegen mij netjes scheren elke dag en je ziet er niets van.. Was dat maar waar, ik heb nogal een donkere baard groei. Dus hoe goed ik mezelf ook scheer, je ziet het toch altijd.. Dus hoop nog steeds dat iemand mij wat kan vertelen over camouflage makup, of over laseren..

Groetjes Norbert..
Norbert is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2005, 19:48   #4
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
Hallo Norbert,

Waardeloos allemaal maar ik vroeg mij af of het niet mogelijk is om je baard te stylen?
Ik bedoel: een strak geschoren lijn erin met een lego aan mogelijkheden.
Kijk maar eens om je heen...de mooiste modelletjes zie je door mannen geschoren en gedragen worden.
Zo ook ik,alleen omdat mijn baard ineens keihard begint te grijzen.
Maar dat terzijde.

Wellicht kan je zo het een en ander verdoezelen en er ook nog modern bijlopen.

succes,
Omerta
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hallo allemaal peter1970 TTM - Algemeen 2 10 juni 2005 01:02
Hallo allemaal ik ben nieuw! meisje20 TTM - Algemeen 3 29 maart 2005 23:07
Hallo Allemaal Duplo TTM - Algemeen 2 27 december 2004 19:11
hallo allemaal debje23 Haarproblemen bij vrouwen 4 23 oktober 2003 06:52
Hallo allemaal! Ik ben nieuw. Sarah W. TTM - Algemeen 9 31 mei 2003 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.