Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 december 2008, 13:52   #1
laurien22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2008
Berichten: 10
definitief ontharen- ook echt definitief?

hoi

Ik ben aan het overwegen om mijn haar definitief te laten verwijderen door middel van laseren. Ik heb echter een vraag hierover, is definitief ontharen ook echt definitief? Of kan het na een tijd ook weer terugkomen?

mvg
laurien
laurien22 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2008, 19:01   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
definitief ontharen is NOOIT definitief. Bij een gedeelte van de mensen blijft het idd voorgoed weg, maar het overgrote deel moet regelmatig onderhoudsbehandelingen ondergaan en zien toch een gedeelte weer terugkomen (aangezien het lichaam onder in vloed van hormonen niewe haarvaatjes aan kan maken).
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 19:19   #3
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Laseren is wel defenitief zei de mevrouw van de laser studio. Je haarzakje wordt beschadigd en vernietigd, uit dat haarzakje kan geen haar meer komen. WEL uit slapende zakjes... die er ook nog zitten helaas...

Ze legde ook uit dat met Flitslicht oid, IPF of zow? Dát is niet definitief. Want die haarzakjes worden niet altijd 100% vernietigd waardoor het de kans heeft opnieuw te herstellen zeg maar.
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 16:21   #4
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoalm Bekijk bericht
Laseren is wel defenitief zei de mevrouw van de laser studio. Je haarzakje wordt beschadigd en vernietigd, uit dat haarzakje kan geen haar meer komen. WEL uit slapende zakjes... die er ook nog zitten helaas...

Ze legde ook uit dat met Flitslicht oid, IPF of zow? Dát is niet definitief. Want die haarzakjes worden niet altijd 100% vernietigd waardoor het de kans heeft opnieuw te herstellen zeg maar.
Dat kan wel zo zijn maar je huid bestaat uit zo ontzetten veel haarzakjes dat die onmogelijk allemaal in 1 keer behandeld kunnen worden daar gaat echt jaren overheen, ik ben zelf al namelijk 5 jaar bezig.
Het gaat ook nooit definitief weg, er komt altijd wat terug.
Ik weet waar ik het over heb ik heb er jaren ervaring mee.
Ik loop bij een huidarts in het ziekenhuis, die laserpraktijken kan iedereen openen ga liever naar iemand die een studie erop heeft zitten en weet wat ie doet.

Succes!
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 17:00   #5
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Waar ik zit heeft een studie. Ze komt van Laservision die ook de LSD laser heeft ontwikkeld. Zoek eens op laser vision op internet.

De een heeft pech, de ander heeft geluk. Als je echt hirsutisme hebt heb je denk ik al veel meer pech als gewoon overbeharing.

Ik hoop dan ook dat het bij mij echt aanslaat ( ja bij iedereen hoor ! ) . En natuurlijk is na 1 behandeling niet alles weg. Minimaal theoretisch zou je er 3 nodig hebben. THEORETISCH zei ik
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 18:53   #6
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
als iedereen theoretisch of praktisch 3 behandelingen erop heeft zitten en dan zo goed als haarloos zou zijn dan denk ik dat er, gezien de praktijk iets niet klopt, aangezien dat in de praktijk zelden het geval is(tenzij bij minder of gewoon behaarde mensen, daar slaat een behandeling meestal sneller aan, omdat zij vaak ook minder hormonale impulsen hebben die het effect van de laser teniet doen)!!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 19:00   #7
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Ik zei ook in theorie was het maar zon feest dat je er van 3 behandelingen af was.
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 19:13   #8
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
daarom ,ik blijf het vreemd vinden dat ze er zo overtuigd mee adverteren, maar goed... (dat kost hun centjes volgens mij), enfin jou niet gelaten natuurlijk
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 19:18   #9
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Naja 5 behandelingen moet ik zowiezo wel betalen daar ga ik wel vanuit dat ik die nodig ben, daarboven is het gratis. Als het maar weg is he
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 20:37   #10
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
definitief ontharen is NOOIT definitief. Bij een gedeelte van de mensen blijft het idd voorgoed weg, maar het overgrote deel moet regelmatig onderhoudsbehandelingen ondergaan en zien toch een gedeelte weer terugkomen (aangezien het lichaam onder in vloed van hormonen niewe haarvaatjes aan kan maken).
De haarwortels die dood zijn, verbrand verschrompeld zijn dood. Je hebt alleen heel veel haarzakjes en die kunnen worden geactiveerd als ze nog niet dood zijn dus het is wel definitief voor de haarwortels zakjes die behandeld konden worden. En ik ben lekker al 1 jaar haarvrij!
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 23:03   #11
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
De haarwortels die dood zijn, verbrand verschrompeld zijn dood. Je hebt alleen heel veel haarzakjes en die kunnen worden geactiveerd als ze nog niet dood zijn dus het is wel definitief voor de haarwortels zakjes die behandeld konden worden. En ik ben lekker al 1 jaar haarvrij!
Dit klopt wel, het overmatige verdwijnt wel, maar je moet altijd weer terugkomen voor een vervolgbehandeling ik denk dat het wel mijn hele leven moet doen, zo veel haarzakjes die zich nog in de rustfase bevinden en die onmogelijk te bereiken zijn na bv.3 behandelingen.
Ik ben ook haarvrij maar er komt toch nog haar naar boven, die haarzakjes die dus in de rustfase zaten tijdens mijn vorige behandelingen.

Ik ga dan altijd weer terug naar de huidarts en die behandelt die weer, zo blijf ik dus teruggaan, het wordt wel steeds minder en minder...tot bijna weg.

Wel mooi dat het ook gelukt is bij jou!
Wat voor methode heb jij gebruikt?
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 23:25   #12
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Thumbs up welke methode

CMP van smartpuls
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 23:26   #13
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
CMP van smartpuls
Overigens ze hebben wel gezegd dat het kan dat ik moet terug komen voor een service behandeling maar dat was tot op dit moment niet nodig. Ik smeer nog wel hun creme regelmatig.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2009, 13:11   #14
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Er is mij ook te kennen gegeven zo eens per jaar terug te moeten komen, nou ja dat is dan te doen denk ik maar
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 19:22   #15
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
De haarwortels die dood zijn, verbrand verschrompeld zijn dood. Je hebt alleen heel veel haarzakjes en die kunnen worden geactiveerd als ze nog niet dood zijn dus het is wel definitief voor de haarwortels zakjes die behandeld konden worden. En ik ben lekker al 1 jaar haarvrij!
een kleine aanvulling, door hormonale impulsen gebeurt het vaak dat het lichaam nieuwe haarvaatjes en zakjes aanmaakt. Dus ook al zijn de oude idd dood, er knn zich altijd nieuwe vormen of slapende haartjes knn terug actief worden. Daarom dat overbeharing bij mensen met hormonale impulsen erg moeilijk aan te pakken is.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
witte haren weer definitief in eigen haarkleur gretha TTM - Algemeen 14 25 mei 2007 14:48
Ontharen met flitstechniek wel of niet doen ?? maud Hirsutisme - Behandelingen 23 15 december 2006 20:23
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
AVODART nog niet echt onder de infruk kabouterplop Medicijnen/haargroeimiddelen 5 28 oktober 2003 16:39
echt petje af!! jose Haarproblemen bij vrouwen 3 8 mei 2003 21:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.