Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 september 2003, 20:30   #31
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Hoi Bolleke,

Dan eindelijk weer eens een berichtje van mij (zal een keertje tijd worden). Heb wel gelezen maar haast geen tijd om te reageren. Fijn dat je weer terug bent en geweldig dat het je zo goed hebt gedaan. Ik lees je rust gewoon door de regels heen dus het moet wel heel goed met je gaan. Geen tijd gehad om te reageren maar wel om je boek alvast te bestellen. Dat heb ik vorige week gedaan dus ik ben benieuwd wanneer het komt (Diable, hoe lang heeft dit bij jou geduurd). Kijk ernaar uit om het te lezen, zeker na al die positieve berichten.

Ik ben zelf met 8 vriendinnen 6 dagen op vakantie geweest naar Spanje en dat heeft me al zo goed gedaan, dat ik er weer helemaal tegen kan. Met mijn haren gaat het goed al kan ik niet spreken van plukvrije dagen. Dat komt nog wel.

Nogmaals ik kijk uit naar je boek.... ben net als Oilily van plan het mijn naaste omgeving te laten lezen zodat ik wat meer begrepen wordt.

Groeten,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2003, 22:31   #32
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
ik bestelde 22 September, 25 September kreeg ik bericht dat de boel verstuurd werd en 27 september kreeg ik het Het was niet op voorraad maar die voorraad was dus heeeel snel bijgespelt.

Ik heb wel met m'n creditcard via internet besteld, ik doe dat vaker als het om sites gaat als die van Proxis. Het is een groot, bekend bedrijf en dan vertrouw ik het wel. Bovendien ben je verzekerd voor geintjes, ik heb al eens een creditcardfraude meegemeekt (iemand heeft hem denk ik gekopieerd toen ik hem mee naar achteren gaf in een restaurant. zo zie je maar dat dat nog veel gevaarlijker is) en ik kreeg ALLES terug, zelfs de rente die ik moest betalen over de lening die ik tijdelijk moest nemen om de kosten te dekken. Alles. So no worries about that.

Laatst gewijzigd door Diable; 29 september 2003 om 22:34
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2003, 19:26   #33
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
De Blik

Oilily en anderen,

Gisteren kreeg ik een sms-je van een vriendin dat ik 'te zien' was in De Blik. Eerlijk gezegd was dat even schrikken want ik wist nergens van. Naderhand bleek De Blik dus een weekblad te zijn, en was het interview dat wat ik vorige week gegeven had aan TV-familie... ach ja, zal het wel verkeerd begrepen hebben zeker. Valt meer voor. Is niet erg, loslaten dus...
Ik hoop dat mensen er iets aan hebben.
Ik hou jullie op de hoogte.
Sterkte aan iedereen.

Groetjes, Daniëla

PS: ik zal mijn boek signeren op zondag 2 en zaterdag 8 november (in de namiddag) op de boekenbeurs in Antwerpen.
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2003, 11:12   #34
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
de bal gaat rollen...

Hoi Oilily en anderen,

Tja, de bal gaat rollen. Ik stond deze morgen bij de bakker, spreekt mijn overbuurman me aan: 'Mooi artikel van jou gelezen', zei hij. 'Oh ja?', vroeg ik 'in de Blik zeker?' 'Neen', antwoordde hij, 'In Familie'... dus toch... tja, blijkbaar geeft één uitgeverij meerdere blaadjes uit. Geen probleem. Maar hij vroeg door: 'Hoe is dat eigenlijk gekomen, dat is van de zenuwen zeker?' vroeg hij, misschien wel nieuwsgierig maar niet echt onbeleefd. Ik heb hem toen aangeraden om mijn boek te lezen. Ja, dat zou hij zeker doen...
Dit is de eerste reactie van iemand die ik eigenlijk niet persoonlijk ken. En zelfs dàt viel mee..
Dus, meiden, werk weg die schaamte! Het is zo belangrijk voor ons zelfbeeld!
Groetjes, Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2003, 11:10   #35
Ida
HaarWeb lid
 
Ida's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 augustus 2003
Locatie: lommel
Berichten: 15
bolleke ,ik heb je boek nu ook in huis en neem het donderdag mee op vakantie (turkije) kan ik het in een ruk uitlezen,ik heb ook deze week familie blad gekocht en jou intervieuw aan mijn huisarts gegeven,hij zou het aandachtig lezen en eventuele andere ttm ers er op atenderen,ook op de haarweb site,goed toch??
__________________
ida
Ida is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2003, 17:26   #36
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Thumbs up

Heel goed Ida,
Zo zie je maar, we worden nog één grote familie! Trekkers, plukkers, ex-trekkers, beetje-plukkers... maakt niet uit. Het feit is dat sommigen onder ons nu echt al heel wat overwonnen hebben. Anderen vechten nog elke dag. Maar wat ik wens is dat iedereen nu toch beseft dat er HOOP is voor iedereen! En laat ons die kracht nooit verliezen!
Sterkte!
Daniëla (Bolleke)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2003, 11:45   #37
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik ga vandaag of morgen tv-familie en blik kopen...
Al vind ik dat je je toestemming voor blik had moeten geven. Nu is dat blad van lay-out veranderd maar vroeger was dat echt een serieus roddelblad met veel leugens, echt een hele slechte reputatie...

Maar ja, blijkbaar mogen de media artikels overnemen ofzo? In Nederland hebben ze dat ook gedaan, he Monique?

En ik kom mijn boek laten signeren op de boekenbeurs, zo'ne goede auteur, daar MOET ik een handtekening van hebben... Wie weet word je nog heel beroemd, dan heb ik tenminste nog een handtekening kunnen bemachtigen!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2003, 12:27   #38
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Hoi Daniela,

Ik wilde je nog even laten weten dat je boek inmiddels bij mij binnen is. Ik ben dezelfde avond begonnen en moest me echt dwingen om op een gegeven moment naar bed te gaan. Gek genoeg ben ik er later niet meer in verder gegaan. Ik weet eigenlijk niet waarom?!? Ik had wel steeds toen ik aan het lezen was dat ik eigenlijk een markeerstift nodig had om te markeren wat ook op mij sloeg. Doe ik natuurlijk niet want dat is zonde van het boek. Wel zal ik als ik het uit heb nog een keer gaan lezen en alles wat dieper op me in laten werken. Wat ik zeker laat doen is mensen uit mijn directe omgeving dit boek laten lezen. Dus ook een vriendin die binnenkort hypnose bij mij gaat doen. Ik had het al een keer verteld maar zij doet daar een (serieuze) cursus voor want ze wil een eigen praktijk beginnen. Dan kan ze het misschien ook allemaal beter begrijpen. Volgende week ben ik nog een weekje weg en dan hoop ik je boek te kunnen vervolgen.

Ik vind het wel geweldig van je dat je dit boek geschreven hebt. Hardstikke goed.

Groeten,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2003, 21:20   #39
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
bolleke

Vandaag heb ik uw boek gekocht, ik kon niet wachten tot thuis om er in te lezen en mede dank zij het mooie weer plofte ik neer op een bankje in het park , dat het zachtjesaan frisser werd voelde ik eerst niet tot ik verkleund van de kou opeens schrok, zo laat al ! Het had mij zodanig geboeid maar ook van streek gebracht dat ik wenend naar huis ben gerend. (maar daar was niemand om bij uit te huilen, alweer het gevoel door niemand begrepen of getroost te worden)
Ondertussen ben ik tot rust gekomen , alles is zo herkenbaar, zo uit het hart geschreven, zo confronterend .... wat moet je sterk zijn om dat alles zo neer te kunnen schrijven en ook te publiceren !!! Ik zal het boekje verder lezen en herlezen als een soort bijbeltje....met een bijzonder en dankbaar gevoel van "ik ben niet alleen "!

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2003, 21:46   #40
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Unhappy sterk zijn...

Beste Miejefke,

Bedankt voor je berichtje. Ik kan me zo een beetje de situatie voorstellen en ik ben blij dat je iets hebt aan het boek, al is het geen plezier of schatergelach... misschien toch wel intens geluk omdàt je niet alleen bent!
Eén ding wil ik je toch wel zeggen: het is absoluut niet zo dat ik sterk ben, integendeel. Ik ben nog steeds zeer gevoelig, moet mezelf bijna dagelijks oppeppen om niet in angst en paniek weg te zinken. Het is wél zo dat ik sterk lijk...
De reden daarvoor is nogal duidelijk; dertig jaar vechten, komedie spelen, een geheim moeten verzwijgen, opboksen tegen de harde maatschappij, ik dàcht dat de mensen me niet zouden begrijpen, dus ik moest zwijgen om mezelf te beschermen... op die manier bouw je een schild, een muur om je heen.
Deze muur hoeft niet meer, dat weet ik nu. Daarom ben ik blij met mijn boek, het is voor mij het bewijs dat 'de schaamte voorbij' is en dat geeft zo'n bevrijdend gevoel. Anderzijds geeft 'naar buiten komen met mezelf' een bijkomende druk, die ik eigenlijk niet direct als een druk ervaar, meer als een hulpmiddel. Ik kàn het mezelf gewoonweg niet meer permiteren om nu nog trances en hevige trekaanvallen te hebben. Met de liefde voor mezelf die ik nu gevonden heb, heb ik ook respect gekregen voor mezelf en voor mijn uiterlijk. En als ik terugval, dan zou de sociale druk wel eens zeer hoog kunnen worden... mag er niet aan denken. Dit geeft me de kracht, niet alleen om vol te houden en sterk te zijn, meer nog om hulp te vragen op momenten dat ik de trekdrang voel opkomen. Want die is er nog steeds...
Miejefke, jammer dat je niet naar onze bijeenkomst kan komen. Misschien moeten we achteraf maar eens iets afspreken... wat denk je?

Lieve groet, Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2003, 22:31   #41
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Hoi Bolleke & anderen!

zoals ik al eerder ergens heb geschreven, ik heb het boek ook. Net als jullie allemaal herken ik veel en ben ik erg blij met het boek. Alleen...het houdt me een beetje van m'n nachtrust af , want pas laat, als ik in bed lig heb ik de rust om te gaan lezen. Als ik dan begin kan ik niet meer stoppen en ga ik er veel over nadenken... Dus...ik heb besloten iets te doen dat ik heel stoer vind van mezelf: Ik neem het morgen gewoon mee de trein in, als ik naar m'n werk reis! Dan ga ik het onderweg lezen!
Klinkt misschien simpel, maar ik vind het wel heel spannend om te doen, zo in het openbaar...
Een eerste ministapje, op weg naar het loslaten van de schaamte

Doeg! Simone
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2003, 11:45   #42
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Sim,
Ik ben heel benieuwd hoe het geweest is op de trein! Ik denk dat er gewoon niets is gebeurd maar dat JIJ met gevoelens zat van 'ze kijken naar mij', 'ze zien dat ik gek ben' of zoiets...
Vertel eens...
Toch bijzonder goed en inderdaad, misschien een eerste stap in het overwinnen van de schaamte!
Doorgaan!
Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2003, 19:43   #43
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Dag Sim

Natuurlijk zal er niemand echt raar gekeken hebben dat je dit boek las, en beleefdheidshalve gluur je toch niet naar wat een ander leest? of niet? ik ben ouderwets opgevoed natuurlijk.
Maar dan nog, ik kocht het boek in de Fnac, eerst belde ik of het aanwezig was en die dame antwoordde : ja het is er ik heb het in mijn handen gehad (was ze het stikem aan het lezen?).
Toen ik uiteindelijk het boek ging halen was het in de rekken niet te vinden, een persoon aan het onthaal hielp mij zoeken en haalde er nog iemand bij omdat ik vertelde dat ik gebeld had.
Na wel een half uurtje zoeken ging deze dame te radenaan een infobalie bij de kunstboeken, en ja die dame had het bij haar liggen ! maar niemand maakte een opmerking of keek opvallend raar... je leest toch ook boeken over andere therapien zonder dat er zich iemand de vraag stelt hoe ziek je wel bent !
Wat hebben we toch allemaal een enorm schaamtegevoel ..

Echt een goed boek hé

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2003, 19:54   #44
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Beste Bolleke

Bedankt voor de vlugge reactie.
En al huilde ik, ik was inderdaad ook gelukkig omdat ik niet alleen ben met die rare gevoelens van schaamte en schuld.
Wat je voorstel voor een afspraakje betreft dat sla ik zeker niet af, nu is het voor mij enorm druk, maar uitstel is geen afstel, ik woon trouwen is Gent je geboortestad !

Bedankt

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2003, 22:13   #45
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Talking boek lezen

HOI!

Nou, 't is gebeurt hoor , ik heb het boek meegenomen de trein in. Eerst was ik me wel erg bewust van het boek en mijn omgeving, maar al snel was ik zo in het verhaal verdiept, dat ik niet eens meer op de andere mensen hoefde te letten (terwijl de trein ERG vol zat)!
Natuuuuurlijk is er niemand die op je let en al helemaal niet echt op wat je leest. Tja, en al was dat wel zo, wat maakt het eigenlijk uit?!
Simpel toch eigenlijk... maar wel een hele overwinning!

Aju Paraplu, Sim
sim is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.