Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 juli 2004, 17:28   #16
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Op het flesje staat vermeld; Ketozonacol 20 mg/g
Weet je of deze hoeveelheid van dit bestanddeel voldoende is voor een optimale werking?
dat is dus 2%. Onderzoek heeft uitgewezen dat 1% even goed werkt. Ik zou als ik jou was dus switchen naar Rooscure, ook gezien het feit dat dat al is vermengd met een goede conditioner. Of maak dit flesje alleen nog ff op en ga vanaf dan over op Rooscure.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 17:28   #17
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Uit deze link is gebleken dat Rooscure zonder recept verkrijgbaar is omdat het minder Ketoconazol bevat en daardoor minder agressief is.
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp...thod=infotekst
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 18:21   #18
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Ok maar wat doen we dan met onze weleda rozemarijn champoo, blijven gebruiken ? Of de tube inwisselen voor rooscure?
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 18:52   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjoy
Ok maar wat doen we dan met onze weleda rozemarijn champoo, blijven gebruiken ? Of de tube inwisselen voor rooscure?
je kunt de rozemarijnshampoo perfect blijven gebruiken als je iedere dag je haar wilt blijven wassen. rooscure kan maar eens per 3 dagen, de rest van de dagen kun je dan weleda gebruiken. rozemarijnshampoo is zo mild dat het iedere dag kan, in tegenstelling tot rooscure.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 19:04   #20
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
dat is dus 2%. Onderzoek heeft uitgewezen dat 1% even goed werkt. Ik zou als ik jou was dus switchen naar Rooscure, ook gezien het feit dat dat al is vermengd met een goede conditioner. Of maak dit flesje alleen nog ff op en ga vanaf dan over op Rooscure.
Toch wel jammer, aangezien de Ketoconazol shampoo door de verzekering vergoed word en de Rooscure weer niet.Maar ja, so be it, veiligheid gaat immers toch voorop.Ik heb trouwens nog informatie bij de drogist opgevraagd betreffende deze Rooscure en dit spul is toch aardig prijzig, maar liefst 8 euro voor een klein flesje van 60 ml.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 19:11   #21
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
ik gebruik nu ongeveer 2 maanden Rooscure shampoo en het bevalt me prima, Ik gebruik het ongeveer 1x in de 3 tot 4 dagen.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 19:20   #22
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
dit spul is toch aardig prijzig, maar liefst 8 euro voor een klein flesje van 60 ml.
ja ok maar je hebt maar heeeeeel weinig nodig, één theelepel per wasbeurt. Dus: wast n berg, kost n beetje

Trouwens, check dit ook:
Was eerst uw haar met een normale shampoo en spoel het goed uit. Daarna verdeelt u één tot twee theelepels gel of ketocoanzol shampoo over het natte haar en masseert dit voorzichtig in. Laat dit drie tot vijf minuten intrekken en spoel het met warm water uit. Een eventuele crèmespoeling doet u pas in het haar nádat u de gel heeft uitgespoeld. Een crèmespoeling belemmert namelijk de opname van de werkzame stof in de haren. U mag uw haar drogen met een föhn of ander haardroogapparaat.
[bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 19:37   #23
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Een crèmespoeling belemmert namelijk de opname van de werkzame stof in de haren. U mag uw haar drogen met een föhn of ander haardroogapparaat. [/COLOR]
[bron]
Bovenstaande gedeelte begrijp ik niet helemaal
Het is toch juist de bedoeling dat de haren de werkzame stof van de Ketoconazol in de haren opneemt?
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 20:17   #24
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Is het zeker dat als de haren extra uitvallen door deze shampoo dat deze weer aangroeien?
Gebruik jij deze shampoo ook, of heb jij deze shampoo al eens gebruikt?
Zoja, wat zijn jou ervaringen hiermee?
Ik denk dat ik het stof van de flesjes af ga blazen en weer op mijn badkamer
plankje ga zetten.
Ik ga Rooscure zeker weer gebruiken nu ik dat artikel gelezen heb. Ik heb het een jaar geleden eens gebruikt (één flesje opgemaakt) toen ik last had van een schimmelinfectie. Mijn huisarts had eerst de koolteer shampoo Denorex voorgeschreven in combinatie met een Keto-gel (2%). Hij zei toen dat er ook Rooscure bestaat. Hij raadde mij toen aan om na de behandeling eens Rooscure te proberen omdat Rooscure minder agressief is en voldoende is voor een gevoelige hoofdhuid waarbij de schimmelinfectie reeds genezen is.

Ik heb dat dus toen voor één flesje gebruikt en eerlijk waar, ik vond het altijd heerlijk om het te gebruiken. Mijn haar voelde na die tijd zachter en frisser en mijn haar werd er ook voller door. Van mijn kant niets meer dan lof over Rooscure en nu al helemaal niet meer.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 20:21   #25
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Bovenstaande gedeelte begrijp ik niet helemaal
Het is toch juist de bedoeling dat de haren de werkzame stof van de Ketoconazol in de haren opneemt?
Ja, dat staat er ook toch ? De cremespoeling zorgt ervoor dat de keta moeilijker opgenomen wordt en dus moet je eerst keta erop doen, voordat je een cremespoeling toepast.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 20:22   #26
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
ik gebruik nu ongeveer 2 maanden Rooscure shampoo en het bevalt me prima, Ik gebruik het ongeveer 1x in de 3 tot 4 dagen.
Zijn er ook verbeteringen opgetreden sinds het gebruik van Rooscure?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 20:23   #27
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
je kunt de rozemarijnshampoo perfect blijven gebruiken als je iedere dag je haar wilt blijven wassen. rooscure kan maar eens per 3 dagen, de rest van de dagen kun je dan weleda gebruiken. rozemarijnshampoo is zo mild dat het iedere dag kan, in tegenstelling tot rooscure.
Ja precies, zo ga ik het ook doen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2004, 11:59   #28
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
rooscure bestellen

Volgens mij is Rooscure in België niet te krijgen, dus voor alle Belgen die liever rooscure dan nizoral gebruiken, check deze link van drogisterij.net.

Ook handig voor de Nederlanders die rooscure met korting willen krijgen: bij bestelling van grotere hoeveelheden wordt t goedkoper.

[edit]
de verpakking ziet er tegenwoordig trouwens anders uit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg rooscure.jpg‎ (3,9 KB, 235x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2004, 14:45   #29
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Yaay, ik heb vandaag weer een flesje Rooscure aangeschaft.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2004, 11:51   #30
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Vanochtend weer voor het eerst gewassen met Rooscure... heerlijk!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 22:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 14:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 12:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.