Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 30 december 2015, 08:51   #1
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Offerte voor HT, doen of nog wachten?

Goedemorgen,

Ik lees al lange tijd mee op dit forum, en sinds gisteren besloten een account aan te maken. Sinds mijn studietijd (19e) viel het mij op dat ik inhammen begon te krijgen. Deze inhammen zijn in de loop van de tijd aardig groter geworden en worden dan ook steeds lastiger te camoufleren met wat langer haar van achter (Begin december ben ik 25 geworden).

Ongeveer een maand geleden heb ik een offerte aangevraagd bij Esteworld, deze hebben mij een offerte gegeven voor 1900 tot 2300 grafts.

Nu twijfel ik er zelf niet over dat er een HT gaat plaatsvinden, voor mij is op dit moment de vraag alleen: wanneer.

Is het verstandig om nu een HT te ondergaan en daarna te beginnen met finasteride en/of minoxidil. Of om juist nu te starten met finasteride in de hoop dat de situatie nog iets verbeterd om dan alsnog een na een jaar een HT te ondergaan?

Daarnaast twijfel ik nog over het gebruik van finasteride vanwege de bijwerkingen van deze. Esteworld geeft aan een Acell behandeling te kunnen uitvoeren, dit schijnt de vervanging te zijn voor finasteride etc. Het zou het haar verbeteren en haaruitval vertragen voor 5 - 10 jaar. Helaas valt over de resultaten van deze behandeling weinig te lezen. De prijs van deze behandeling bedraagt 1300 euro. Qua kosten valt het mee als ik uitga van 5 jaar minoxidil en finasteride die ik anders moet nemen dit kost op jaarbasis naar schatting 180 en 70, kom ik oop op 250 * 5 = 1250. Nadeel blijft dan dat er weinig resultaten bekend zijn en dit dus net zo goed een commercieel verhaal vanuit Esteworld kan zijn.

Tot op heden heb ik nooit echt iets gebruikt. Wel 2 jaar geleden een pot revita shampoo aangeschaft, maar deze heb ik nooit consequent gebruikt.

Om de situatie nog iets te verduidelijken heb ik geprobeerd enkele foto's toe te voegen. Zie onderstaand.

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Vooralsnog zit er over te denken om de HT begin maart te laten plaatsvinden, zodat ik in juli iig mijn huidige haar weer een beetje op lengte heb. Wat er dan van de HT zichtbaar is is leuk meegenomen.

Alvast bedankt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0989.jpg‎ (91,9 KB, 611x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0990.jpg‎ (92,5 KB, 568x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0991.jpg‎ (101,9 KB, 538x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0992.JPG‎ (125,0 KB, 557x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0995.JPG‎ (73,3 KB, 397x gelezen)

Laatst gewijzigd door Man25; 30 december 2015 om 09:23
Man25 is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.