Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 oktober 2020, 22:57   #1
Tweak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Recreationeel drugsgebruik na haartransplantatie

Het is misschien een ietwat controversieel onderwerp en artsen op Realself weigeren deze vraag te beantwoorden (tja Amerika), maar hé dit is Nederland dus ik hoop hier wel antwoorden te vinden.

In hoeverre beïnvloedt sporadisch, recreationeel drugsgebruik zoals bijv. MDMA (XTC), Speed, Cocaïne de uitkomsten van een haartransplantatie. Is dit veilig voor de grafts na een maand (los van de andere gezondheidsgevaren)?
Tweak is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2020, 10:01   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tweak Bekijk bericht
Het is misschien een ietwat controversieel onderwerp en artsen op Realself weigeren deze vraag te beantwoorden (tja Amerika), maar hé dit is Nederland dus ik hoop hier wel antwoorden te vinden.

In hoeverre beïnvloedt sporadisch, recreationeel drugsgebruik zoals bijv. MDMA (XTC), Speed, Cocaïne de uitkomsten van een haartransplantatie. Is dit veilig voor de grafts na een maand (los van de andere gezondheidsgevaren)?
Hallo Tweak, ik ben geen arts, maar het lijkt mij dat het, na een maand, geen effect op je haargroei zal hebben. Het kan wel schade geven aan wat er onder zit. (Je hersenen.)
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2020, 14:41   #3
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Hallo Tweak, ik ben geen arts, maar het lijkt mij dat het, na een maand, geen effect op je haargroei za
l hebben. Het kan wel schade geven aan wat er onder zit. (Je hersenen.)

En je financiert hiermee de drugscriminelen. Ook niet geheel onbelangrijk en vaak onderschat.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2020, 15:50   #4
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
Wat men vindt van drugsgebruik is toch niet de vraag! Een avondje/nacht lekker voelen heeft uiteraard invloed, maar of dat de haargroei beïnvloed, geen idee. Ik ga binnenkort ook de stap zetten mbt een haartransplantatie en sluit daarna waar mogelijk geen enkel feestje uit
dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2020, 22:04   #5
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Hetzelfde geldt dan voor alcohol lijkt me. Ik heb voor de zekerheid de eerste 6 weken maar geen alcohol gedronken en drink het nu nog steeds maar af en toe. Maar ooit op dit forum gelezen dat junks nooit kaal zijn dus misschien moeten we juist wel meer zuipen, spuiten en slikken
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2020, 22:44   #6
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
De vraag die Tweak stelt vind ik wel interessant. Alcohol is een vasodilator (laat bloedvaten verwijden en ontspannen), hoewel alcohol natuurlijk niet bevorderlijk is voor het herstel zal het de bloedtoevoer naar de grafts in ieder geval niet hinderen.

Cocaïne en amfetamine bijvoorbeeld zijn een vasoconstrictor, wat dus zorgt voor het vernauwen van bloedvaten. Je zou dus kunnen zeggen dat dat (potentieel) de bloedtoevoer naar de grafts niet ten goede komt.

Voor mij blijft de vraag hoe lang je na de haartransplantatie voorzichtig moet zijn met vaatvernauwende middelen (drugs en/of medicijnen). Wanneer hebben de nieuwe grafts dezelfde toevoer als de andere follikels?

Interessant!
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 31 oktober 2020 om 22:52
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2020, 13:20   #7
petje87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 42
Geslacht:
Hoe lang of hoe vaak zijn interessante vragen. Met soms een simpel antwoord. Ik heb met veel verslaafde gewerkt waarbij forse middelen gebruik was van allerlei middelen, zat van hun hadden een dikke bos haar andere niet. Je bent op dat gebied er ook gevoelig voor of niet, zelfde of je gevoelig bent voor dht of niet. Niet dat dit alle vragen beantwoord maar even zwart op wit gezien.

Als je over de eerste maand zit met je haartransplantatie dan ga ik ervan uit dat het recreatief gebruik van middelen nauwelijks invloed zal hebben of tenzij je er zeer gevoelig voor bent. Maar dan had je dat al eerder opgemerkt. Aan de andere kant het zal ook geen enkele positieve invloed hebben op je haartransplantatie.
petje87 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2020, 15:15   #8
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Het blijft gissen. Het is natuurlijk ook nogal lastig een (ethische) studie naar dit onderwerp te doen. Ik zie theoretisch ook niet hoe het veel uit kan maken, als je wel ten minste een paar weken wacht tot na je HT en je lichaam uit de herstelmodus is.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2020, 14:33   #9
Crystalclear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2019
Berichten: 51
Geslacht:
Haha leuk dat ik deze vraag nog voorbij zie komen. Ik durfde de vraag destijds niet te stellen aan mijn haarkliniek en ik kon ook nergens op internet een eenduidig antwoord vinden. Ik had namelijk 1 maand na mijn HT een festival gepland staan waar ik eigenlijk wel graag wat wilde nuttigen. Uiteindelijk werden alle festivals gecanceld haha. En ook maar besloten het verder niet te doen. Ik wil het risico niet lopen dat het invloed heeft op het resultaat. Toch blijft het wel een interessante kwestie in hoeverre alcohol/drugs invloed heeft op het resultaat of herstel. Als er nog mensen argumenten kunnen bedenken waarom wel of niet, dan hoor ik het graag
Crystalclear is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2020, 22:53   #10
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ik denk dat het nooit helemaal duidelijk wordt omdat het niet onderzocht gaat worden (logisch wel).

Zelf gebruik ik sinds een jaar geen alcohol meer (en drugs al helemaal nooit gedaan gelukkig), maar heb wel vaak alcohol gedronken na mijn 1e HT in 2015. In de weekenden vloeiende de drank rijkelijk haha. Ik weet niet of dat effect heeft gehad op de groei (die ik nooit heel goed heb gevonden).
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 12 november 2020 om 13:40
Promise is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.