Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 1 mei 2009, 01:52   #226
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marti Bekijk bericht
Ik maak me een beetje zorgen om twee dingen:

1) Ik ervaar onmiskenbaar een verdunning van mijn haardos na (al) 1 week Fina(!), terwijl shedding volgens de meeste rapporten zich pas na enkele maanden voor zou doen, maar daarentegen volgens sommige andere berichten al na ongeveer een week. Hoe zit het nou m.b.t. de periode na wanneer shedding zich kan voordoen?

2) De hoeveelheid positieve berichten over eventuele teruggroei staan niet in verhouding tot de veel grotere hoeveelheid negatieve berichten over shedding waarbij haar nog steeds niet teruggroeit, terwijl daarnaast eveneens de positieve berichtgeving die er over shedding bestaat soms tegenstrijdig lijkt te zijn.
Misschien dat inderdaad de mensen die herstel ervoeren na een shedding niet meer zovaak posten als degenen die (nog?) geen herstel ervaren (hopelijk klopt deze veronderstelling die door sommigen werd geopperd). Maar kan het niet een even plausibele hypothese zijn dat deze "shedding" een door Fina geactiveerde haaruitval is met een bij sommigen relatief NEGATIEF eindresultaat?
1) Haren reageren meestal niet zo snel op medicijnen. Shedding die reeds na een week plaats vindt, zal wellicht een andere oorzaak hebben.

2) Volgens mij heeft bijna iedereen na een shedding weer teruggroei van de uitgevallen haren gekregen, maar hergroei op plekken die al kaal waren, zoals de kruin, duurt minstens een jaar, terwijl hergroei op inhammen zeer zeldzaam is. Met andere woorden: de haarstatus verslechtert niet, maar stabiliseert meestal alleen maar, wat de reden is waarom men er een topical als minoxidil bij gaat gebruiken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 16:40   #227
groe3845
Waar is mijn haar?
 
Geregistreerd: 16 maart 2006
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Ik zit nu 3 maand aan de fina. samen met minox. Nu had ik na 1 maand een aardige shedding. Daarna kreeg ik wat donshaartjes op het hoofd. Nu ben ik 2 maand verder. Dus 3 maand aan de medicijenen en nu gaat het wel heel hard. Zal ik weer last van een shedding hebben?

Ik heb het gevoel dat ik er nu niet echt op voorruit ga met mij haar!
Hé man, don't worry het duurt altijd even voordat je haren zich herstellen. Vanwege het groeiproces waarin haren zitten. Dat is echt zo.

Vroeger, toen je klein was en van je fiets viel duurde het ook een week voordat die grote wond op je knie weer hersteld was. Zo is het ook met je haar, alleen werkt dit ingewikkelder vanwege hormonen en het groeiproces van haar in zijn algemeen.

Je hebt de 2 beste medicijnen die er zijn, heb er vertrouwen in! Ik weet dat dit niet leuk is maar: evalueer pas over een jaar of anderhalf. Je zult zien dat het goedkomt, als je maar consistent blijft gebruiken.
__________________
Intern:
Fina - April '09 (PM Odessa voor supplies)
P-5-P - April '09 (1 pil per 3 dagen)

Extern:
Minox 5% - Januari '08 t/m Oktober '09
Minox 15% - Oktober '08 / heden

Zelfgemaakte lasercomb (8 heads) - Maart '09
Rooscure

Status:
Laatste ultieme poging om het proces te keren. Als dat niet lukt gaat het scheermes erover. Vooral frontaal begint het echt zeer duidelijk te worden: grote inhammen en veel dunner haar en vooral ook mínder. Heb het idee dat het de laatste 6 maanden sneller gegaan is dan ooit tevoren.
groe3845 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 17:58   #228
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Het is heel raar, maar ik kijk er altijd na uit om de medicijnen in het nemen. Dit geeft me gewoon een goed gevoel.

Tevens als ik op hairlosstalk.com kijk zie ik toch bij succes verhalen dat de meeste al die het beste herstellen met deze medicijnen al aardig wat voorruitgang hebben geboekt bij 3 maand.

Volgens mij zit een haartje toch 2 tot 3 maand in de rustfase? Dus dan zullen de haren die al uitgevallen waren nu toch moeten gaan groeien?
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 18:48   #229
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Wat ik zelf probeer vol te houden:

-Minoxidil
-Finasteride
-Spectral
-Groene thee
-Elke dag gebruiken (zet desnoods een notitie in je telefoon of agenda)
-Weinig tot niet in spiegels kijken, gewoon je haar doen en de dag begint
-Rust nemen, laat je niet opjagen gedurende de dag
-Tijd voor jezelf nemen, uren muziek luisteren of lekker hangen
-Geen frisdrank
-Geen alcohol
-Geen tabak
-Geen drugs
-Weinig tot geen junkfood
-Veel sporten
-Veel groente en fruit

Een hele lijst, als je dan toch snel kaal wordt dan weet je iig dat je er alles aan gedaan hebt en is een haarwerk, haartransplantatie of het accepteren de enige optie.

Heb een hekel aan al dat spul van Nivea, Loreal etc, je moet het dagelijks gebruiken en ALS het werkt (wat maar de vraag is) dan is het product met een beetje pech vanwege de slechte verkoopcijfers (want daar draait het om) binnen een jaar nergens meer te krijgen, hoe moet je het dan nog elke dag gebruiken? Al je 'behouden gebleven haren' vallen dan weer vrolijk uit.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)

Laatst gewijzigd door haargek; 6 mei 2009 om 18:52
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 20:05   #230
groe3845
Waar is mijn haar?
 
Geregistreerd: 16 maart 2006
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Het is heel raar, maar ik kijk er altijd na uit om de medicijnen in het nemen. Dit geeft me gewoon een goed gevoel.

Tevens als ik op hairlosstalk.com kijk zie ik toch bij succes verhalen dat de meeste al die het beste herstellen met deze medicijnen al aardig wat voorruitgang hebben geboekt bij 3 maand.

Volgens mij zit een haartje toch 2 tot 3 maand in de rustfase? Dus dan zullen de haren die al uitgevallen waren nu toch moeten gaan groeien?
Yup, ik herken dat innemen van de mec een goed gevoel geeft.. Alsof het dan weer even veilig is ofzo.

Maar ik zou me niet teveel concentreren op verhalen van anderen want uiteindelijk is jou eigen persoonlijke situatie toch bepalend. Het beste zou zijn als je inderdaad pas over een jaar weer in de spiegel zou kunnen kijken en dan zou kunnen oordelen. Niet meer aan denken, netjes je regime volgen en verder leven!

Heb er vertrouwen in, dat scheelt al 50% in de werking ervan!
__________________
Intern:
Fina - April '09 (PM Odessa voor supplies)
P-5-P - April '09 (1 pil per 3 dagen)

Extern:
Minox 5% - Januari '08 t/m Oktober '09
Minox 15% - Oktober '08 / heden

Zelfgemaakte lasercomb (8 heads) - Maart '09
Rooscure

Status:
Laatste ultieme poging om het proces te keren. Als dat niet lukt gaat het scheermes erover. Vooral frontaal begint het echt zeer duidelijk te worden: grote inhammen en veel dunner haar en vooral ook mínder. Heb het idee dat het de laatste 6 maanden sneller gegaan is dan ooit tevoren.
groe3845 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 20:07   #231
groe3845
Waar is mijn haar?
 
Geregistreerd: 16 maart 2006
Berichten: 57
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Wat ik zelf probeer vol te houden:

-Minoxidil
-Finasteride
-Spectral
-Groene thee
-Elke dag gebruiken (zet desnoods een notitie in je telefoon of agenda)
-Weinig tot niet in spiegels kijken, gewoon je haar doen en de dag begint
-Rust nemen, laat je niet opjagen gedurende de dag
-Tijd voor jezelf nemen, uren muziek luisteren of lekker hangen
-Geen frisdrank
-Geen alcohol
-Geen tabak
-Geen drugs
-Weinig tot geen junkfood
-Veel sporten
-Veel groente en fruit

Een hele lijst, als je dan toch snel kaal wordt dan weet je iig dat je er alles aan gedaan hebt en is een haarwerk, haartransplantatie of het accepteren de enige optie.

Heb een hekel aan al dat spul van Nivea, Loreal etc, je moet het dagelijks gebruiken en ALS het werkt (wat maar de vraag is) dan is het product met een beetje pech vanwege de slechte verkoopcijfers (want daar draait het om) binnen een jaar nergens meer te krijgen, hoe moet je het dan nog elke dag gebruiken? Al je 'behouden gebleven haren' vallen dan weer vrolijk uit.
Nou die eerste 3 punten houd ik ook nog wel vol maar daarna haak ik toch echt af! Helemaal op het puntje junkfood en alcohol. Maar ja, wat wil je ook in een studentenleven...
__________________
Intern:
Fina - April '09 (PM Odessa voor supplies)
P-5-P - April '09 (1 pil per 3 dagen)

Extern:
Minox 5% - Januari '08 t/m Oktober '09
Minox 15% - Oktober '08 / heden

Zelfgemaakte lasercomb (8 heads) - Maart '09
Rooscure

Status:
Laatste ultieme poging om het proces te keren. Als dat niet lukt gaat het scheermes erover. Vooral frontaal begint het echt zeer duidelijk te worden: grote inhammen en veel dunner haar en vooral ook mínder. Heb het idee dat het de laatste 6 maanden sneller gegaan is dan ooit tevoren.
groe3845 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 20:11   #232
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Een goed regime is verreweg het belangrijkste, je levensstijl kun je als ondersteuning gebruiken, maar om nou alcohol af te zweren...
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 22:27   #233
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Soms alcohol haha
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 22:44   #234
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groe3845 Bekijk bericht
Nou die eerste 3 punten houd ik ook nog wel vol maar daarna haak ik toch echt af! Helemaal op het puntje junkfood en alcohol. Maar ja, wat wil je ook in een studentenleven...
Junkfood is toch wel het allerbelangrijkste wat je moet nalaten en dat is echt niet moeilijk. Gewoon even een snee brood met een snel gebakken biefstukje er op en een blaadje sla plus een tomaat, en daarnaast een glas jus d'orange, is al een stuk beter. Of een stokbrood beleggen met sla, komkommer en plakjes salami... of met sla, tomaat, hardgekookt ei en een blikje tonijn.... of gerookte zalm... of ham met selleriesalade. Mogelijkheden genoeg te verzinnen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 00:28   #235
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Hehe, goede suggesties!

Toch heb ik af en toe na het zuipen even echt iets vets nodig, om de boel te smeren
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 12:35   #236
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Hehe, goede suggesties!

Toch heb ik af en toe na het zuipen even echt iets vets nodig, om de boel te smeren
100% mee eens..
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 10:02   #237
flooriz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2006
Berichten: 12
hoi,

ik gebruik nu sinds ongeveer met succes proscar. Ik merk echter de laatste tijd meer haaruitval wat me toch wel een beetje zorgen baart. Nu zat ik zelf te denken aan seizoenshaaruitval (zomer)? of een tijdelijke shedding?

Nu is eigenlijk mijn vraag of dit normaal is na 1 jaar gebruik van proscar dat er periodes zijn dat haaruitval meer wordt? (heb dit nog niet eerder gemerkt)

Alvast bedankt!
flooriz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 14:29
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 20:11
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 14:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.