Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 december 2006, 01:12   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Question Het laatste nieuws uit de VS

Ik heb een tijdje alledrie de grote Amerikaanse haarfora gevolgd:
http://www.hairlosshelp.com/forums/
http://www.hairlosstalk.com/discussions/
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php

Toen ik dat deed merkte ik dat daar soms erg interessante dingen worden gepost. Overigens wordt er ook veel meer troep gepost dan op HW, die Amerikanen zijn extreem trendgevoelig. Als ik daar nu ga roepen dat ik al mijn haar terug heb gehad door ei op mijn hoofd te smeren is in no-time iedereen ei aan het smeren. En dit doen ze ook met gevaarlijkere dingen dan ei, erg slim is dat allemaal niet.

Maar los van al die troep soms dus ook wel interessante dingen. Ik heb nu geen tijd en geen zin meer om die forums intensief te volgen. Zijn er hier mensen die dat nog wel doen en zo ja, wat zijn de laatste ontwikkelingen? Het zou leuk en nuttig zijn als de HaarWebbers hier een beetje van op de hoogte worden gehouden. Ze lopen daar toch nog steeds wat voorop.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 01:48   #2
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik heb een tijdje alledrie de grote Amerikaanse haarfora gevolgd:
http://www.hairlosshelp.com/forums/
http://www.hairlosstalk.com/discussions/
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php

Toen ik dat deed merkte ik dat daar soms erg interessante dingen worden gepost. Overigens wordt er ook veel meer troep gepost dan op HW, die Amerikanen zijn extreem trendgevoelig. Als ik daar nu ga roepen dat ik al mijn haar terug heb gehad door ei op mijn hoofd te smeren is in no-time iedereen ei aan het smeren. En dit doen ze ook met gevaarlijkere dingen dan ei, erg slim is dat allemaal niet.

Maar los van al die troep soms dus ook wel interessante dingen. Ik heb nu geen tijd en geen zin meer om die forums intensief te volgen. Zijn er hier mensen die dat nog wel doen en zo ja, wat zijn de laatste ontwikkelingen? Het zou leuk en nuttig zijn als de HaarWebbers hier een beetje van op de hoogte worden gehouden. Ze lopen daar toch nog steeds wat voorop.
tjah ik lees door weleens de amerikaanse forums! Maar ik zie meestal door de bomen het bos niet! Sla ik een interessante thread op in mijn favorieten en dan is ie na een maand al weer pleite!!
De drie genoemde forums bestempel jij als betrouwbaar? Dan zal ik die eens wat regelmatiger gaan bezoeken!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 11:04   #3
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik ben er wel van op de hoogte. Eigenlijk is er vrij weinig te melden. De meestal mensen gebruiken toch wel "The Big Three". De laatste ontwikkelingen zijn volgens mij op het gebied van Revita shampoo, Spectral DNC, de nieuwe Minoxidil Foam en het feit dat Groene thee DHT erg zou verhogen. HLH is een beetje dood naar mijn idee, alhoewel er een interessante thread over Copper Peptides laatst was. Hairsite is op sterven na dood, alhoewel er af en toe nog wel wat leuke studies worden geplaatst door de Admin.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 29 december 2006 om 11:12
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 11:48   #4
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Nog een opmerking van mij. Ik merk vooral de laatste maanden dat Haarweb ook een beetje dood is wat betreft Medicijnen/haargroeimiddelen. Er wordt nergens meer over gepraat, er wordt niks "experimenteels" gepost en ervaringen blijven ook vrijwel uit. Erg jammer als je zit dat de rubriek "Van alles en nog wat" volgens mij het drukst is .
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 12:20   #5
Mr.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik zou me tot HairLossTalk beperken. De twee andere sites voegen weinig tot niets toe IMO.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Overigens wordt er ook veel meer troep gepost dan op HW, die Amerikanen zijn extreem trendgevoelig.
Rogain Foam is de nieuwste obsessie, denk ik. Het Minoxidil sub-forum staat er vol mee.
Mr. is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 12:53   #6
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
HLT vind ik tot nu toe het overzichtlelijkst en het beste! Wat ook opvalt is dat daar wel met PSK3841 (RU58841) wordt geëxperimenteerd! Daar heb ik hier nog niemand over gehoord.

Ik denk dat ik HLT maar eens wat regelmatiger ga bezoeken! Gelukkig kijkt kevinme ook mee op de US forums voor ons kleine haarwebje!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015



Laatst gewijzigd door tellmemore; 29 december 2006 om 12:57
tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 13:04   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Nog een opmerking van mij. Ik merk vooral de laatste maanden dat Haarweb ook een beetje dood is wat betreft Medicijnen/haargroeimiddelen. Er wordt nergens meer over gepraat, er wordt niks "experimenteels" gepost en ervaringen blijven ook vrijwel uit. Erg jammer als je zit dat de rubriek "Van alles en nog wat" volgens mij het drukst is .
Helemaal mee eens. Ik vind dat ook erg jammer. Overigens vind ik het wel verrassend dit uit jouw mond te horen. Jij hebt al zo'n 2 jaar 'experimenteel' in je regimen staan zonder hier met ons te delen wat dit dan precies is en wat je resultaten zijn. Je doet er zelf dus een beetje aan mee.

Als we allemaal individueel gaan smeren en slikken zonder het met elkaar te delen kunnen we het forum net zo goed opdoeken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 15:16   #8
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Wat kevin zegt is wel waar, er zijn gewoon geen nieuwe methoden/medicijnen gepost hier op HW de laatste tijd.
Maar kan dat?
Er komen zo nu en dan wel weer studies langs met een bepaalde groente die je haaruitval met 0,1% kan remmen, maar da's niet baanbrekend
We moeten gewoon wachten op Sonic of op de nieuwe HT methode (met het klonen van haar)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 18:45   #9
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Op de amerikaanse forum zag ik ook een aantal keren terug komen dat groene thee DHT zou verhogen, maar zal dit nou echt zo zijn..? Ik drink het iig nog wel iedere dag...
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 19:20   #10
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Helemaal mee eens. Ik vind dat ook erg jammer. Overigens vind ik het wel verrassend dit uit jouw mond te horen. Jij hebt al zo'n 2 jaar 'experimenteel' in je regimen staan zonder hier met ons te delen wat dit dan precies is en wat je resultaten zijn. Je doet er zelf dus een beetje aan mee.

Als we allemaal individueel gaan smeren en slikken zonder het met elkaar te delen kunnen we het forum net zo goed opdoeken.
2 jaar?

Nog niet eens 6 maanden denk ik. Maar de reden hiervoor is dat ik met zekerheid wil zeggen of mijn haaruitval gestopt is en dit duurt nou eenmaal 6-12 maanden bij mij. Op het moment groeien er een stuk op 20 kleine terminale haartjes op beide inhammen die steeds beter te zien zijn. Ben zelf ook erg benieuwd.

En ik heb nog geprobeert om wat discussie op te lokken met o.a Broccolie, Bayberry Bark en de Minoxidil Cocktail. Maar kennelijk zit niemand daar op de wachten..
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 19:27   #11
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
Wat kevin zegt is wel waar, er zijn gewoon geen nieuwe methoden/medicijnen gepost hier op HW de laatste tijd.
Maar kan dat?
Er komen zo nu en dan wel weer studies langs met een bepaalde groente die je haaruitval met 0,1% kan remmen, maar da's niet baanbrekend
We moeten gewoon wachten op Sonic of op de nieuwe HT methode (met het klonen van haar)
Er zat zat nieuwe studies uitgekomen. Ik snap ook niet waarom niemand hier iets post of afweet van TGFa/TGFb/TNFa/TNFb . Er is pas geleden zelfs een studie gepost die zegt dat het succes van Finasteride niet alleen afhangt van 5a reductase onderdrukking, maar van het verlagen van ontstekingsreacties van TGF.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 19:30   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Er zat zat nieuwe studies uitgekomen. Ik snap ook niet waarom niemand hier iets post of afweet van TGFa/TGFb/TNFa/TNFb . Er is pas geleden zelfs een studie gepost die zegt dat het succes van Finasteride niet alleen afhangt van 5a reductase onderdrukking, maar van het verlagen van ontstekingsreacties van TGF.
Wil je daar dan eens wat over posten? Ik heb me eens verdiept in al die growth factors maar snapte er weinig van.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 19:33   #13
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Wil je daar dan eens wat over posten? Ik heb me eens verdiept in al die growth factors maar snapte er weinig van.
Dat bedoel ik. Er is hier niemand die zulke zaken weet of ter discussie stelt. Ik kan wel weer een verhaal samenstellen, maar ik gok dat er weinig mensen zijn die er wat aan hebben. Of er moet een studie bijstaan die door de FDA is goedgekeurd .
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 20:31   #14
Unknown
HaarWeb lid
 
Unknown's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 55
Ik vond die needle terapie wel interesant dat is daar best nu wel een hype, en er was nog een gast op HLH die hergroei kreeg met een natuurlijke regiemen van http://www.freewebs.com/immortalhair/ hij gebruikte de top 6
__________________
Regimen: Vis en borage olie met lipase extract, zink methioine, p5p, papaya extract, Tricomin, fluridil, minox foam
Unknown is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 01:54   #15
unnim
Naturel haar
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Op de amerikaanse forum zag ik ook een aantal keren terug komen dat groene thee DHT zou verhogen, maar zal dit nou echt zo zijn..? Ik drink het iig nog wel iedere dag...
ja ik zoek daar ook nog duidelijkheid over.

Hopelijk kan iemand mij dat vertellen.
__________________
Mijn regimen: (minder kunstmatig, meer natuur producten)
- Chinese Groene Thee (Xi Wu - Long Zhing) - 8 cups per dag op < 80 graden gezet
- DruivenpittenExtract
- Saw Palmetto - Zaagbladpalm
- minder rukken
- Niveau Hair Recharge

To extend the will to others is called power. To extend the will to yourself is called true strength. (Lao Tzu - Dao)
unnim is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
terug uit vakantie, goed nieuws.. bolleke TTM - Algemeen 10 4 augustus 2006 12:45
nieuws delen met alle andere simbah Van alles en nog wat... 105 21 juli 2005 17:33
laatste nieuws betreffende HAIRMULTIPLICATION jornkielman Overige behandelingen 4 24 november 2003 10:54
Laatste tijd slecht Oilily TTM - Algemeen 3 28 januari 2003 16:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.