Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 9 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 20 februari 2003, 01:06   #1
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Effect op spiergroei Finasteride/Saw Palmetto

Ik overweeg om aan de Finasteride of Saw Palmetto te gaan. Nu las ik wat dingen op het internet dat het je spiergroei zou verminderen. Echt een bevestigend antwoord heb ik niet gekregen. Ik fitness nu niet, maar ben van plan om daar in de nabije toekomst intensief mee te beginnen (geen anabolen-slikker hoor), ben pas 19 en wil gewoon wat gespierder worden. Is het nu zo dat als ik aan de Fina/Saw Palmetto ga ik geen resultaat zal boeken in de sportschool?
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2003, 09:03   #2
Sjakie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 18
Nooit iets van gemerkt. Gebruik al ongeveer 3 jaar Fina en train al 8 jaar (geen extra stimulerende middelen). Gaat prima samen. Ik heb nooit iets gemerkt van spiervermindering of krachtverlies.

Groet,
Sjakie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2003, 10:47   #3
BobvK
Registered User
 
Geregistreerd: 28 september 2002
Berichten: 34
Ik slik bijna een half jaar Fina, en ook ik heb er nooit wat van gemerkt, ga nog steeds vooruit. Waar je vaak geluiden tegenkomt over vertraagde groei door finasteride zijn sites waarvan de forumleden vaak anabole middelen gebruiken. Deze willen alles in het werk stellen een zo optimaal mogelijke groei te bewerkstelligen, en finasteride kan de invloed van een anabolenkuur negatief beinvloeden. Als je natural traint is er helemaal niets aan de hand, dus gewoon doen.
BobvK is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2003, 17:37   #4
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi allemaal

Ik gebruik nu meer dan 4 jaren finasteride, en ik fitness 1-2 keren per week. Finasteride zorgt ervoor dat je testosterongehalte in je bloed toeneemt, als je dus geen andere anebole preparaten gebruikt, zal je spierkracht en spiergroei toenemen ipv afnemen bij finasteride gebruik. Ik merkte in het begin ook dat ik hoewel ik niet zo veel fitness toch redelijk gespierd was ten opzichte van andere personen in de fitnesszaal.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2003, 23:33   #5
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Promise

Citaat:
Is het nu zo dat als ik aan de Fina/Saw Palmetto ga ik geen resultaat zal boeken in de sportschool?
Integendeel, Fina verhoogt je Testosteron gehalte, en Testosteron versterkt spieren.

Zie hier :

"Sinds jaren proberen sporters op natuurlijke wijze hun testosteronspiegel te verhogen. Testosteron is namelijk het mannelijke geslachtshormoon dat de eiwitsynthese verhoogt (anabole werking), waardoor de spierkracht en spiergroei toenemen."


Bron :http://www.bodyenfitshop.nl/index.php?inc=info&p=21

Let niet op de middelen die op de site worden aangeboden, maar wel op het feit dat Testosteron juist goed is voor je spiergroei.

Je hebt wetenschappelijke sites die dit uitleggen, maar die moet je ff zelf zoeken ( daar heb ik zo een twee drie geen link naar )


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2003, 12:09   #6
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
DHT is 6 keer sterker dan testosteron.
Het heeft niet direct invloed op je spiergroei, maar wel op je centrale zenuwstelsel. Dus van minder DHT krijg je dus ook MINDER kracht wat wel belangrijk is om massa op te bouwen.
Het kan je spiergroei dusdanig wel beinvloeden.
Voel je je minder actief, en minder agressief? Dan is het een teken dat het wel je groei beinvloed...
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2003, 15:13   #7
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Post Is Finasteride slecht voor je spieren?

Is Finasteride slecht voor je spieren?


'Ik gebruik Finasteride omdat anders mijn haar uitvalt. Daarnaast doe ik fanatiek aan fitness. Is Finasteride slecht voor mijn spieren?'


Het is nooit onderzocht, maar op basis van de theorie zou ik zeggen: ja.


Finasteride blokkeert de omzetting van testosteron in DHT. Omdat DHT verantwoordelijk is voor een deel van de prostaatvergroting bij oudere mannen en de typisch mannelijke kaalheid, gebruiken artsen het middel tegen die twee typische mannenklachten. Met succes.


Maar aan het stoppen van het kaler worden hangt een prijskaartje. Want DHT verhoogt de gevoeligheid en de aanmaak van de androgeenreceptoren. In botcellen, tenminste.(1) Minder DHT, minder androgeenreceptoren dus.


Daar komt dan nog bij dat door Finasteride te gebruiken de hoeveelheid oestrogeen in het lichaam stijgt. Bij sommige patiënten (die vaak dan ook andere anti-androgenen krijgen) zelfs zo veel, dat ze anti-oestrogenen moeten gebruiken om gynaecomastie te voorkomen.(2)


Diezelfde oestrogenen zorgen weer voor de afbraak van de androgeenreceptoren. In de gladde spiercellen tenminste, die onderzoekers uit het geslachtsorgaan van een rat hadden gehaald.(3) Om die reden is ook de combo testosteron-finasteride zo riskant. Praktisch alle testosteron wordt dan omgezet in estradiol.

(Sporters hebben wel een geëxperimenteerd met de combinatie testosteron-finasteride-nolvadex, maar daar kwam letterlijk niets uit. Ook bij doseringen van vele honderden milligrammen per week vond geen spiergroei plaats. [ErGs])

Samenvattend kun je stellen dat Finasteride goed is voor je haardos, maar slecht voor je spieren. Je zult moeten kiezen wat belangrijker voor je is.

Andere bijwerkingen van Finasteride zijn het teruglopen van de zin in seks, het moeilijker krijgen van erecties en een verminderde aanmaak van zaad.(4) In Nederland is het artsen sinds kort toegestaan om Finasteride, meestal verkocht onder de naam Proscar, te gebruiken tegen haaruitval.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2003, 17:43   #8
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Hier wat meer info over fina, sp en spiergroei:
http://www.bodypage.nl/saw_palmetto.htm
http://www.ergogenics.org/archiefsup.html
http://www.ergogenics.org/archiefovr.html

Citaat:
Samenvattend kun je stellen dat Finasteride goed is voor je haardos, maar slecht voor je spieren. Je zult moeten kiezen wat belangrijker voor je is.
http://www.cuttingedgemuscle.com/For...&threadid=7514
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2003, 18:57   #9
Skinner
HaarWeb lid
 
Skinner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 50
Ik weet niet wanneer de evt. nadelige invloed van fina op de spiergroei en/of explosievekracht duidelijk wordt, maar ik gebruik het nu 2 weken en merk nog niets van vermindering van kracht tijdens m'n oefeningen.
Waarschijnlijk is dat natuurlijk nog veel te kort om er iets zinnigs over te zeggen, maar ik hou het in de gaten.
__________________
Historie

HT FUT 700 impulsen in '96
2e HT FUT 1800 impulsen op 28-4-2004
3e HT FUE 3000 grafts op 19-02-2014
-------------------------------
Skinner is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2003, 19:14   #10
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Ik denk niet dat het zo erg is dat er zelfs een vermindering zal optreden, maar eerder dat de groei gewoon langzamer gaat misschien.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2003, 21:05   #11
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik merk er toch wel degelijk wat van. Ik ben niet meer zo agressief.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2010, 16:28   #12
bucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2010
Berichten: 2
Mijn ervaring met testosteron en finasteride samen

Lees hier zoveel theorieen die haaks op elkaar staan, zal jullie mijn ervaring delen.Gebruik al 10 jaar finasteride tegen haaruitval en het werkt echt.Doe al 20 jaar aan krachttraining, voor mijn finasteride gebruik had ik een armomvang van 43,5 cm, toen ik daarna met finasteride begonnen ben zijn mijn armen binnen een half jaar naar 48,5 cm omvang gegaan en zo gebleven. Omdat ik weer ietsje meer wil groeien ben ik testosteron enathaat 250 mg gaan gebruiken, 1 injectie om de 2 weken, en moet je zeggen dat ik nog steeds aan het groeien ben. Heb wel mijn finasteride gebruik omhoog geschroeft van 1mg naar 2,5 mg per dag omdat een normaal mens ongeveer 5 a 12 mg testosteron per dag zelf produceerd (hangt af van de leeftijd). Gebruik nu dus meer finasteride omdat ik ook meer testosteron in mijn lichaam heb tijdens een kuurtje en hierbij heb ik ook geen last van haaruitval. Nu lees ik overal dat testosteron icm met finasteride omgezet wordt naar estradiol,(oestrogeen dus) en dat het helemaal geen zin heeft, dus niet groeien zullen we maar zeggen, mijn ervaring leert dus dat dit onzin is (voor mij tenminste). Weet ook dat sommige mensen bitch tits krijgen van testosteron gebruik omdat het aromatiseert (omzetten naar oestrogeen), het gaat hierbij dan vaak wel om hogere dosering dan ik toedien. Ik ben dus geen voorstander om ineens 500 a 1000 mg per week te gaan gebruiken want het lijkt me niet echt goed voor mijn haardos, ik kies liever voor weinig testosteron en langer gebruiken dan veel en kort gebruiken, je groeit wel langzamer maar daar ben ik tevreden mee.Wil je nog iets meer weten mail me gerust.
bucky is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2010, 19:39   #13
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink aromatizatie is de schuldige voor gyno...

link : ook met dht blokkers blijft testo even androgeen :
http://www.ergogenics.org/anabolica222.html#1

hogere testo is prima voor een man, het enige dat je moet kunnen vermijden is de aromatizatie van testo naar oestrogeen...

ik eet elke dag 150gram witte champions, aangezien ik al paar studies gelezen heb dat het aromatizatie tegengaat en aanbevolen is bij borstkanker en risicogevallen....

ik neem aan dat er nog meerdere middelen zijn dat geen zware medicijnen zijn om die aromatizatie nog verder te remmen... volledig blokken zou ik nooit durven aangezien je altijd iets van oestrogeen nodig hebt om goed te functioneren....

ik heb het ook al overwogen om de testo hoger te krijgen voor betere sportprestaties / spiergroei
andere optie was : s4 sarm , maar zou bijproducten bevatten van het productieproces dat tijdelijk nachtblindheid kan veroorzaken, dus te riskant, deze stof was even anabool als testo maar zette zich niet om naar oestrogeen en ook niet naar dht , was intresant, spijtig dat het niet goed is voor je ogen...

anavar heb ik ook al zitten denken , 320 anabool op 24 androgeen ? schijnt geen haaruitval te veroorzaken ?
ik heb het zo eens uitgerekend :
stel : je gebruikt een topische blokker bij je haar, en je slikte duta elke dag , je serum dht verlaagd dan naar 7% dht (vanwege de 93% blokking van duta)
als je dan anavar slikt wat 24% dht is , reken nu iets hoger : 30% dht , dan zou een dutagebruiker dan nog maar 37% dht in zijn bloed hebben....
lijkt me dan redelijk veilig , of ben ik ergens mis ?

die testo zijn enkel injecties neem ik aan ? paar jaar geleden ook nog gedaan testo + deca 200 , pakte niet goed uit voor men haar hoor... slikte wel niks van dht remmers
agressie en zelfvertrouwen booste echt enorm... eveneens spiergroei , toen ging het echt snel... de V-vorm begon snel te komen, rugspieren groeiden enorm aan...

tips zijn welkom

anabolische waarde is het belangrijkste, die wil je zo hoog mogelijk hebben, de androgene waarde zou zo laag mogelijk moeten zijn, dat veroorzaakt haaruitval en prostaatkanker...

normaal als je de aromatizatie verder kan afremmen met kruiden/pillen dan schiet je testo terug hoger...

met testoprodukten moet je opletten dat je geen schutdown krijgt , deca is ook goed voor spiergroei , maar zit weer kans in van shutdown , het is frustrerend , je kan precies niet anders dan kiezen : dikke spieren of mooi haar....
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 12 februari 2010 om 20:22
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2010, 20:18   #14
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Spiergroei en fina gaan prima samen. Gebruik nu fina zon 5 jaar en fitness ook ongeveer al zo lang. Ik ben van 68 kilo naar 91 kilo gegaan nu met 12% vet.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2010, 22:20   #15
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap Bekijk bericht
Spiergroei en fina gaan prima samen. Gebruik nu fina zon 5 jaar en fitness ook ongeveer al zo lang. Ik ben van 68 kilo naar 91 kilo gegaan nu met 12% vet.

Netjes hoor
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.