Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 11 oktober 2004, 22:52   #61
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Dankzij fina verlies je echt geen haren die je anders niet zou verliezen, de extra haren die uitvallen komen terug. De eerste maanden = je normale haaruitval + extra uitval van haren die gezonder terugkomen, per saldo kan je na 1 jaar dus minder haar hebben maar dat ligt dan echt niet aan de Fina.

Je kan natuurlijk ook niets doen... wordt je zeker weten kaal.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2004, 07:47   #62
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Goed, wat extra haarverlies kan gebeuren, maar als ik lees dat iemand hier zijn halve kop met haar heeft verloren en een andere het erover heeft dat zijn inhammen ver naar achteren zijn getrokken dan weet ik niet meer wat ik moet denken.
Je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre dat nu eigenlijk realistisch is. Ik lees wel meer posts van sommige mensen die naar mijn idee flink overdrijven (niet opzettelijk natuurlijk) wat betreft hun haaruitval. Als ik die berichten moet geloven kan iemand in een maand tijd voor de helft al kaal worden. Dat geloof ik niet. Het is een proces van jaren, niet dagen.

Zoals Uitgeblust ook zegt zal finasteride echt niet zorgen dat je versneld kaal wordt. Dat is theoretisch gezien gewoon onmogelijk. En als er al haren uitvallen door finasteride, zoals Uitgeblust ook zegt, dan zijn dat haren die weer teruggroeien. Als je finasteride gebruikt onderneem je iets tegen AGA wat wetenschappelijke backup heeft. Als het aanslaat bij je, dan zou het juist een positieve uitwerking moeten hebben. Bij niets doen wordt je sowieso kaal.

Eigenlijk is het de volgende afweging:
of A: je doet niets en je wordt kaal (zo kaal als genetisch voorgeprogrammeerd is)
of B: je probeert een middel (finasteride) in de hoop dat het aanslaat en het je (tijdelijk) redt
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2004, 14:37   #63
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
dat zijn inderdaad goede punten die jullie beide aandragen, ik denk inderdaad dat ik weinig keuze heb. Als ik niks doe, word ik zeker kaal. Ik heb het geluk dat ik een oudere broer heb, die 5 jaar ouder is en die verliep hetzelfde proces als ik.

Thanks.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2004, 16:17   #64
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
van hairlosshelp:

SHEDDING: Our hair naturally goes through growth and resting cycles. Each hair has its own cycle, and at any given time, a large % of follicles are "resting" while the remainder are "growing" as hair on the scalp. When Propecia enters the system, the sudden removal of DHT from the follicles can sometimes shock a large number of follicles to enter into the resting phase at the same time. Its known as a synchronization of the hair cycle. To the layman, it's frequently known as the "shedding sh*ts". Panic can set in as the person who sought to stop their hair loss, suddenly see's it get worse right before their eyes. The change is typically not noticeable to anyone but the one on the treatment, but its enough to cause many to freak out and lose their stability. We are here to inform you to NOT worry about shedding. If you are shedding, this means you are responding to the treatment. A larger number of hairs have entered into dormancy so that they can rest, and rejuvenate in 2 or 3 months free of any DHT affliction. It's as simple as that. Shedding rarely lasts more than 4 months, and typically results in a sudden "awakening" of large numbers of hairs.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2004, 16:20   #65
Steven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2003
Berichten: 18
Hebben jullie er ook last van dat jullie in periodes weer veel haar verliezen? Ik gebruik nu ongeveer een jaar fina, de eerste ongeveer 6 maanden had ik nog wel veel uitval maar mijn haar werd niet dunner dus dat vond ik positief, na een half jaar werd de uitval ook minder. Maar nu na een jaar is de uitval weer erg toegenomen en word het haar ook dunner... Hebben jullie misschien ook last van eens in de zoveel tijd een shedding of moet ik bang zijn dat fina misschien nu al uitgewerkt zou zijn bij mij??
Steven is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2004, 16:21   #66
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik heb niet echt last gehad van shedding...Maar ik heb ook niet de indruk dat men haar dikker ofzo is geworden.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2004, 16:39   #67
Renegade
HaarWeb lid
 
Renegade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre dat nu eigenlijk realistisch is. Ik lees wel meer posts van sommige mensen die naar mijn idee flink overdrijven (niet opzettelijk natuurlijk) wat betreft hun haaruitval.
Ik hoop niet dat je nu mijn post bedoelde. Ik kijk vrij nuchter en objectief naar mijn haar en sta echt niet elke dag in paniek voor de spiegel te draaien of ik weer drie haren verloren heb. Ik kan niet anders dan zeggen dat het in een maand tijd echt dunner is geworden, dat zie ik, en dat voel ik. Ik zit bijna continu aan een bureau en elke dag zie ik toch meer haren voor mijn toetsenbord liggen. Dus als ik mijn ervaring ga delen met anderen, ga ik het niet mooier vertellen dan het daadwerkelijk is. Ieder mens is verschillend dus ik neem aan dat iedereen er ook wel verschillend op reageert. Daarnaast...ik ben nog maar een maand bezig en alles wat uitvalt komt mooier en dikker terug, hoor ik van iedereen. Dus ik ben voorlopig nog niet in paniek en met het juiste kambeleid valt er wel wat van te maken. Ik probeer mensen niet te ontmoedigen, maar kondig wel graag aan. We zijn hier toch ervaringen aan het uitwisselen of niet?

Ik zou het gewoon altijd proberen. Slaat het aan, slaat het aan. Zo niet, dan niet. Duh...briljant...eentje om op een tegeltje in de wc te hangen. Maar goed, om dan maar in dat soort termen te praten... Niet geschoten is altijd mis.
Renegade is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2004, 16:55   #68
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renegade
Ik hoop niet dat je nu mijn post bedoelde. Ik kijk vrij nuchter en objectief naar mijn haar en sta echt niet elke dag in paniek voor de spiegel te draaien of ik weer drie haren verloren heb. Ik kan niet anders dan zeggen dat het in een maand tijd echt dunner is geworden, dat zie ik, en dat voel ik. Ik zit bijna continu aan een bureau en elke dag zie ik toch meer haren voor mijn toetsenbord liggen. Dus als ik mijn ervaring ga delen met anderen, ga ik het niet mooier vertellen dan het daadwerkelijk is. Ieder mens is verschillend dus ik neem aan dat iedereen er ook wel verschillend op reageert. Daarnaast...ik ben nog maar een maand bezig en alles wat uitvalt komt mooier en dikker terug, hoor ik van iedereen. Dus ik ben voorlopig nog niet in paniek en met het juiste kambeleid valt er wel wat van te maken. Ik probeer mensen niet te ontmoedigen, maar kondig wel graag aan. We zijn hier toch ervaringen aan het uitwisselen of niet?

toch is het een simpel psychologisch verschijnsel...namelijk priming/focus. Als je moeder een nieuwe auto, bv een Ford Focus heeft gekocht, dan zie je ze opeens overal rondrijden. Simpelweg omdat je er meer op let.

het is verstandig om elke melding die sterk postief of sterk negatief is wat te temperen, mensen zijn snel euforisch of teleurgesteld (Dit is niet direct op Renegad maar het meer een algemeen gegeven). Temperen is een soort statistische compensatie voor de subjectieve aard van zelfonderzoek.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)

Laatst gewijzigd door pizzacat; 13 oktober 2004 om 16:33
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2004, 13:12   #69
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Ook bij mij is de shedding vreselijk. Omdat ik op mijn kruin wat kaler aan het worden was en lichte inhammen kreeg ben ik begonnen met proscar. Nu wordt mijn haar op mijn voorhoofd echter zichtbaar dunner, en vooral dat vind ik vreselijk. Ik ben op 19 juli begonnen, dus ik hoop dat het nu langzamerhand wat minder gaat worden. Het zou wel enorm zuur zijn als het weinig effect zou hebben maar er ondertussen wel ff een grote schoonmaak op mijn hoofd is gehouden.

Overigens, over het gebrek aan positief gestemde gebruikers, zou het niet kunnen zijn dat die inmiddels al niet meer op het forum komen? Als ze tevreden zijn met het resultaat, waarom dan nog dit forum bezoeken??
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2004, 13:29   #70
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ben ook omstreeks half juli begonnen, en ik ervaar hetzelfde. Veel, heel veel haarverlies, trek er zo vier van mijn dos af en kan dat uit ten treuren herhalen. Kruin van mijn hoofd (daar zat het voornaamste probleem) lijkt zich te stabiliseren, maar beginnende inhammen hebben zich fors doorgezet.. Aan de andere kant, als zoveel mensen dit ervaren kan dit eventueel op iets positiefs duiden. Laten we het, om optimistisch te blijven, maar een heilzame grote schoonmaak noemen.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2004, 13:30   #71
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Ook bij mij is de shedding vreselijk. Omdat ik op mijn kruin wat kaler aan het worden was en lichte inhammen kreeg ben ik begonnen met proscar. Nu wordt mijn haar op mijn voorhoofd echter zichtbaar dunner, en vooral dat vind ik vreselijk. Ik ben op 19 juli begonnen, dus ik hoop dat het nu langzamerhand wat minder gaat worden. Het zou wel enorm zuur zijn als het weinig effect zou hebben maar er ondertussen wel ff een grote schoonmaak op mijn hoofd is gehouden.

Overigens, over het gebrek aan positief gestemde gebruikers, zou het niet kunnen zijn dat die inmiddels al niet meer op het forum komen? Als ze tevreden zijn met het resultaat, waarom dan nog dit forum bezoeken??
Mensen die met een shedding en/of tegenvallend resultaat hebben zullen veel mer posten inderdaad. Als het werkt dan meld je het wel hier en daar maar daarna ga je verder met andere zaken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2004, 22:47   #72
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Hmm vanmiddag naar de kapper geweest en het begint toch echt iets teveel op te vallen. Ik ga absoluut niet stoppen met de proscar voordat ik het een jaar geprobeerd heb ofzo, maar is het niet mogelijk om deze negatieve effecten op de een of andere manier te verminderen of verdoezelen? Het gaat me nu puur om mijn voorhoofd, dat wordt gewoon echt te dunbehaard, veel minder haar. Zou een haarverdikker-shampoo daar echt voor helpen? Iets anders??
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2004, 13:51   #73
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Hmm vanmiddag naar de kapper geweest en het begint toch echt iets teveel op te vallen. Ik ga absoluut niet stoppen met de proscar voordat ik het een jaar geprobeerd heb ofzo, maar is het niet mogelijk om deze negatieve effecten op de een of andere manier te verminderen of verdoezelen? Het gaat me nu puur om mijn voorhoofd, dat wordt gewoon echt te dunbehaard, veel minder haar. Zou een haarverdikker-shampoo daar echt voor helpen? Iets anders??
zit met hetzelfde probleem weet je,ik gebruik de shampoo van loreal..de naam kan ik niet uit m'n hoofd..maar er staat " haarverdikker" op.en moet eerlijk zijn dat het een beeeetje helpt,maar ik ben eigenlijk ook op zoek naar een haarverdikkings middel..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2004, 23:41   #74
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zucht
Dit klinkt heel goed. Ik hoop binnen twee maanden hetzelfde te kunnen schrijven
which I can't
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2004, 23:44   #75
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Mensen die met een shedding en/of tegenvallend resultaat hebben zullen veel mer posten inderdaad. Als het werkt dan meld je het wel hier en daar maar daarna ga je verder met andere zaken.
Dat zou ik nu doodgraag eens doen zie... me eindelijk eens met alles behalve mijn haar kunnen bezighouden. Alleen al de inflammation zorgt ervoor dat dat niet kan.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 14:29
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 20:11
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 14:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.