Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 april 2005, 15:31   #1
hanz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 24
[finasteride] Proscar of Propecia?

Goeiemiddag!

Ik gebruik nou zo'n 3 maanden propecia. Dat spul is alleen behoorlijk duur.
Ook krijg ik propecia niet vergoed door de verzekering. Zijn er mensen die propecia of proscar wel vergoed krijgen?
Ik heb gelezen dat een aantal van jullie proscar in 4ren deelt.
Wat kost proscar en hoe krijg je daar een recept voor? Ik neem aan dat een arts je niet zomaar zo'n middel voorschrijft?

Ik betaal nu:
Propecia 30 st 48,08€

gr Hanz
hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 15:36   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
ja propecia is duur. Kan je beter proscar kopen, kost even duur maar doe je veel langer mee.
op http://www.xxxxxxxxxxxxxxx kan je proscar kopen. **Link aangepast wegens reclame - Cloud**
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel


Laatst gewijzigd door Cloud; 18 april 2005 om 23:31
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 19:15   #3
krop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
op http://www.xxxxxxxxxx kan je proscar kopen.
Als je het op die website bestelt, wordt het product dan in een anonieme verpakking geleverd of staat er duidelijk op vermeld wat er in het pakje zit?

Laatst gewijzigd door Cloud; 18 april 2005 om 23:31
krop is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 19:18   #4
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Word discreet verzonden. Geen productnamen of bedrijfsnaam op de verpakking.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 19:28   #5
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Heb je bij Hairpharma eigenlijk een doktersrecept nodig?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 19:35   #6
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Heb je bij Hairpharma eigenlijk een doktersrecept nodig?
Nee geen doktersrecept nodig.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2005, 19:37   #7
krop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 5
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik wil liever niet dat mijn ouders het weten. En aangezien ik overdag niet thuis ben om de post te onderscheppen, verkies ik natuurlijk een anoniem pakje.
krop is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2005, 13:24   #8
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Kan ik me voorstellen... Ik woon in een studentenhuis en heb liever ook niet dat er huisgenoten zijn die de link leggen.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 11:04   #9
dagobert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2004
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
ja propecia is duur. Kan je beter proscar kopen, kost even duur maar doe je veel langer mee.
op http://www.xxxxxxxxxxxxxxx kan je proscar kopen. **Link aangepast wegens reclame - Cloud**
Ik weet niet dat jullie in Belgie of Nl wonen maar in Nl wordt het van je eigen bijdrage van 200 Euro ofzo afgeschreven, dit zou je als je geen medicijnen gebruikt dus terug krijgen aan het einde van het jaar. Dus je betaalt verder niks ik heb net weer 3 doosjes proscar opgehaalt totaal 90 stuks , als ik ze door 4 deel heb ik genoeg voor een jaar.Je kunt gewoon je huisarts vragen naar proscar en je niet meteen klem laten praten overtuig hem/haar van de goeie werking, want soms zijn er van die huisartsen die liever geen recepten uitschrijven. Als je 1 maal een recept hebt gehad dan kun je daarna gewoon je huisarts opbellen en vragen om dat recept.In mijn geval vroeg de assistente hoeveel ik er per dag gebruik, ik zei 1 en tot mijn verbazing lagen er 3 doosjes a5mg klaar bij de apotheek Op die doosjes staat een totaalprijs van 97,53 Euro opgeplakt, voor 1 jaar is dat niet duur vind ik ,temeer omdat je er verder niks van merkt in je portemonnee omdat het dus van die 200 euro wordt afgetrokken.Maar omdat ik hier vaker lees dat ze zelf moeten betalen vermoed ik dat hier veel Belgen zitten, waar de ziekenfonds waarschijnlijk anders is.
dagobert is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 11:36   #10
Dick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2002
Berichten: 17
Die redenering snap ik niet. Je merkt het namelijk wel degelijk in je portemonnee. Je zegt het namelijk zelf al: het bedrag dat je voor proscar declareert bij je ziekenfonds wordt van die 200 afgetrokken. Dis je krijgt achteraf geen 200 EUR terug maar 200 EUR minus het gedeclareerde proscar bedrag. Het is dus niet gratis o.i.d. Blijft overigens natuurlijk veel goedkoper dan propecia
__________________
Intern:
1x per dag Finasteride (MSD)
1x per dag Prostaatcomplex (ETOS)
1x per dag Multivitamine (Kruidvat)

Extern:
2x per dag Minoxidil (Kirkland via E-Bay)
2x per week Ketoconazal Shampoo (Rooscure)
1x per dag Toppik

Status:
Uitval gestabiliseerd
Dick is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 15:38   #11
dagobert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2004
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick
Die redenering snap ik niet. Je merkt het namelijk wel degelijk in je portemonnee. Je zegt het namelijk zelf al: het bedrag dat je voor proscar declareert bij je ziekenfonds wordt van die 200 afgetrokken. Dis je krijgt achteraf geen 200 EUR terug maar 200 EUR minus het gedeclareerde proscar bedrag. Het is dus niet gratis o.i.d. Blijft overigens natuurlijk veel goedkoper dan propecia
Ik bedoel ermee te zeggen dat je je portemonne niet uit je zak hoeft te halen bij de apotheek.En daarbij komt nog dat de meeste mensen niet eens weten dat ze 200 euro terug krijgen van het ziekenfonds.Trouwens ik weet niet eens zeker dat ze die proscar wel verrekenen met die eigen bijdrage. Dus probeer deze posting van de positieve kant te bekijken dat negatieve direct weer is nergens voor nodig.Daarbij komt ook nog is dat propecia stukken duurder is.

Zie bovenste posting : "Ik betaal nu:
Propecia 30 st 48,08€ " dit komt dus neer op 576,96 per jaar.

Ik meen ook dat 48,08 wel direct betaald moet worden bij de apotheek of niet? Dat is wat ik bedoel.

Jij bestelt bij goedkope-medicijnen.nl, zo goedkoop is die niet hoor ook al zou ik bij de apotheek moeten betalen dan betaal ik daar dus 97,53 en jij betaalt 111,70, voor 90 tabletten.Dure-medicijnen.nl moet hun nieuwe naam worden.

Laatst gewijzigd door dagobert; 20 april 2005 om 16:08
dagobert is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 16:09   #12
hanz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 24
Bedankt voor de antwoorden!

97,53 € voor 90 stuks proscar, das niet duur
stuk goedkoper dan op de bovengenoemde site
hoe kan dat?
weet iemand nog goedkopere aanbieders?
hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 16:11   #13
dagobert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2004
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanz
Bedankt voor de antwoorden!

97,53 € voor 90 stuks proscar, das niet duur
stuk goedkoper dan op de bovengenoemde site
hoe kan dat?
weet iemand nog goedkopere aanbieders?
Als je in Nl woont kun je toch gewoon een recept ophalen bij je huisarts?
dagobert is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 16:25   #14
hanz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 24
Ik heb mijn propecia recept via de dermatoloog
maar ik zal inderdaad eens proberen of ik een nieuw recept voor proscar kan krijgen
weet niet of mijn huisarts of dermatoloog dat gaat geven namelijk
dus vandaar dat ik ook kijk naar een site die het kan leveren
hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 16:55   #15
hanz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 24
op recept via apotheek propecia 30 st 48,08 €

op de hairpharma site:proscar 30 st 85 €
op de goedkope medicijnen site: proscar 28 st 43,75 € (wel een andere merk!?)
op recept via apotheek volgens dagobert: proscar 30 st 32,51
dagobert heb jij proscar van dezelfde fabrikant als de propecia?
hanz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 01:02
verschil tussen originele propecia en proscar? Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 5 18 september 2006 12:40
Propecia VS Proscar hairry Medicijnen/haargroeimiddelen 2 15 februari 2005 23:31
proscar, een verantwoorde vervanging voor het dure prohair? rickie rick Medicijnen/haargroeimiddelen 16 16 december 2004 12:21
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.