Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 februari 2005, 01:07   #1
janfrans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1
[finasteride] Generieke merken

Dag luitjes,
Heb vandaag binnen gekregen: 250 generic pillen voor 136 euro.
Ik dacht dat ik echte zou krijgen, niet goed opgelet. Heeft iemand hier ervaring mee, is het veilig om deze te slikken? En kan je switchen van de 'echte' MSD's naar generic? Schijnt dat de inhoud precies hetzelfde is.
Graag jullie ervaringen.
JanFrans
janfrans is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 08:36   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
De naam zegt het al ge, generic4u. Ik ken het persoonlijk niet, dus ik weet ook niet of ze echt zijn.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 11:29   #3
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janfrans
Dag luitjes,
Heb vandaag binnen gekregen: 250 generic pillen voor 136 euro.
Ik dacht dat ik echte zou krijgen, niet goed opgelet. Heeft iemand hier ervaring mee, is het veilig om deze te slikken? En kan je switchen van de 'echte' MSD's naar generic? Schijnt dat de inhoud precies hetzelfde is.
Graag jullie ervaringen.
JanFrans
ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat er hetzelfde inzit
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2005, 10:19   #4
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
[finasteride] Generieke merken

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en heb ik dus voor 2 weken finasteride gekregen 1mg.
Maar nu is de vraag op internet heb je die generic propecia 1mg is er een verschil in werking tussen de generic of de propecia van merck.
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2005, 10:40   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en heb ik dus voor 2 weken finasteride gekregen 1mg.
Maar nu is de vraag op internet heb je die generic propecia 1mg is er een verschil in werking tussen de generic of de propecia van merck.
Je weet het natuurlijk nooit 100% zeker, maar je kan er wel van uitgaan dat er allebei Finasteride in zit.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 juni 2005 om 20:10 Reden: Thread gemerged met bestaande thread over generieke fina.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 18:06   #6
es.lakenman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 1
Exclamation Help

Ik gebruik nu tweejaar propecia en het resultaat is zeer goed!
Nu wordt dit nu niet meer vergoed en is het veel te duur.
Ik ben dus nu ook opzoek naar een goedkoper haar groeimiddel.
De genoemde opties zijn goed, alleen hoe zit dat wannner je 5 miligram besteld. Ik gebruik namelijk 1 miligram zoals voorgeschreven door mijn huisarts. Moet je dan om de vijf dagen een pil nemen, of moet je ze snijden?......

Wie kan mij helpen?

Mijn mailadres is: joe_ent_mie@hotmail.com
es.lakenman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 18:26   #7
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
Ik gebruik ook goedkope fina die van Cipla uit India had eerst Finpecia (de nagemaakte 1mg Propecia) en nu gebruik ik al een hele tijd Fincar (je raad het al de nagemaakte 5mg Procar). Volgens mij werkt het prima want mijn haaruitval is een stuk minder geworden. Ook heb ik een tijdje een beetje last gehad van bijwerkingen zoals meer spiergroei en een lager libido, das nu gelukkig allemaal weer normaal (mijn lichaam moest gewoon een beetje wennen). Ik heb iets langer dan een jaar gelden bij http://generics-online-pharmacy.com/ voor 45 euro 60x5mg gekregen (dat is dus 240 dagen!!). Ik kreeg alleen eerst finpecia toegestuurd (60x1mg), maar toen ik daaover e-mailde kreeg ik gratis nieuwe fincar, dus had ik een paar maanden gratis finpecia. Alleen blijf je soms toch nog een beetje twijfelen aangezien het toch iets is wat je iedere maand slikt. Misschien dat de echte procar wel beter werkt misschien? Daarom zou ik mijn pilletjes ook wel even willen laten testen. Waar zou je dat kunnen doen? En wat zou dat kosten?
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 20:03   #8
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door es.lakenman
Ik gebruik nu tweejaar propecia en het resultaat is zeer goed!
Nu wordt dit nu niet meer vergoed en is het veel te duur.
Ik ben dus nu ook opzoek naar een goedkoper haar groeimiddel.
De genoemde opties zijn goed, alleen hoe zit dat wannner je 5 miligram besteld. Ik gebruik namelijk 1 miligram zoals voorgeschreven door mijn huisarts. Moet je dan om de vijf dagen een pil nemen, of moet je ze snijden?......

Wie kan mij helpen?

Mijn mailadres is: joe_ent_mie@hotmail.com
proscar (5mg) kan je inderdaad delen door 5, zodat je iedere dag 1mg binnen krijgt. door 4 is iets makkelijker! krijg je wel vergoed.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 11:17   #9
jannes
------------------
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 8
Onbekende merken Finasteride: betrouwbaar?

Hallo,

Ik heb het altijd verrekt om zo krankzinnig veel geld te betalen voor finasteride, totdat ik laatst op vakantie finasteride tegenkwam in 1 mg tabletten, voor omgerekend € 54 per 90 stuks. Dit blijkt een schijntje te zijn t.o.v. prijzen die ik op het net tegenkom. Het merk is Apeplus, mijn vraag is nu kent iemand van jullie het en nog belangrijker, werkt het?

Ik heb het bij een reguliere apotheek vandaan (buiten de EU is alles te koop zonder recept) dus ik neem aan dat erin zit wat erop staat, da's alles wat ik kan doen. Ik ben begin deze maand begonnen, dus als het werkt zal ik het laten weten!
jannes is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 12:30   #10
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Ik haal gewoon 1mg fina in van die doorzichtige pillen bij de apotheek weg. 90 stuks, rond de 29€ .
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 12:50   #11
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
ik heb gewoon proscar van MSD (zelfde als de propecia).
ik deel het in 4-en (soms 5 als ik tijd heb ).

maar ik slik het nu pas 2 weken dus ff zien wat het word.

(dat delen is helemaal niet veel werk, nog geen minuut en ik heb mooie brokjes)
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 08:34   #12
jannes
------------------
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Ik haal gewoon 1mg fina in van die doorzichtige pillen bij de apotheek weg. 90 stuks, rond de 29€ .
flappie, ik ben de laatste tien jaar vier keer verhuisd en heb dus al vier keer een nieuwe huisarts gekregen. Ik ben er trots op dat ik de beste mensen een keer ontmoet heb toen ik me inschreef en daarna nooit weer. Ik heb dus geen consult gehad over m'n haarverlies en dus geen recept. Dat is in NL toch een eerste vereiste voordat je het 'gewoon' bij de apotheek haalt? Zo niet, dan had ik 't net zo goed in NL kunnen kopen. Ik heb trouwens ronde blauwe pilletjes, 3mm doorsnee met een breukrand in het midden. Maken ze die capsules van jou van Proscar 5 mg?
jannes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 14:10   #13
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jannes
flappie, ik ben de laatste tien jaar vier keer verhuisd en heb dus al vier keer een nieuwe huisarts gekregen. Ik ben er trots op dat ik de beste mensen een keer ontmoet heb toen ik me inschreef en daarna nooit weer. Ik heb dus geen consult gehad over m'n haarverlies en dus geen recept. Dat is in NL toch een eerste vereiste voordat je het 'gewoon' bij de apotheek haalt? Zo niet, dan had ik 't net zo goed in NL kunnen kopen. Ik heb trouwens ronde blauwe pilletjes, 3mm doorsnee met een breukrand in het midden. Maken ze die capsules van jou van Proscar 5 mg?
Ja, kben natuurlijk eerst naar de huisarts geweest voor recept. Met hem overlegd en daardoor maakt de apotheker idd van proscar 5mg fina tabletten 1mg fina capsules.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 16:24   #14
jannes
------------------
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 8


Ok flappie dan snap ik 'm. Ik ga m'n huisarts maar 'ns inlichten denk ik, zodra ik van zorgverzekeraar ben gewisseld tenminste en m'n doktersbezoek vergoed wordt.
jannes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 16:39   #15
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
O o mijn fina is bijna op, wat zal ik doen? Weer een jaartje Indiase budget pillen slikken? Die doen het tot nu toe wel goed bij mij of toch maar voor de orginele Procar, die zijn namelijk bij GM medicijnen ook helemaal niet zo duur 68,14 euro tegen 44,90 euro, maar toch 23 euro. Ook vind ik het wel zo makkelijk om ze uit india te bestellen, veel minder gedoe enzo. Op zich word het wel vergoed via het ziekenfonds als je de orginele neemt maar dat gaat ook weer van je 250 noclaim af dus uiteindelijk betaal je dat ook weer zelf. Hoe zit het eigenlijk met de verandering van het ziekenfonds zit de vergoeding van fina bij het basis pakket of word het alleen vergoed als je je aanvullend verzekerd?
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Generieke duta (Dr. Reddy's Dutas) Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 74 30 december 2009 18:31
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
kwaliteit generieke finasteride Frans K Medicijnen/haargroeimiddelen 9 20 september 2003 22:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.