Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 oktober 2002, 14:26   #1
djon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 2
Question Van fina naar duta

hallo,

Geef even je mening over de volgende vraag. Zijn alle FINA gebruikers van plan om over te switchen naar DUTA???

Ik gebruik nog helemaal niets...wilde beginnen met FINA maar denk dat ik nu nog even wacht op DUTA....zal niet zo heel lang meer duren........toch?
djon is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2003, 15:26   #2
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Van fina naar duta

Beste lotgenoten, ik heb een vraagje....
Ik ben nu al zo'n twee en een half jaar aan de finasteride (op recept van boersma), waarbij ik verder nog aminexil vitamine b en silicea gebruik en mijn haar was met rooscure, maar na deze plus minus tweeenhalf jaar, begin ik toch te merken dat mijn inhammen en mijn voorkant van mijn scalp toch wat veminderd in vergelijking met de rest, dit geheel tegen boersma z'n prognoses...
Wat ik nu wil gaan doenh is binnen een paar maanden/weken overstappen op duta, maar lees er verschillende verhalen over, dus nu wil ik graag weten of dit wel zo verstyandig is?
Ik hoop snel ee reactie te krijgen en andere adviezen zijn natuurlijk ook altijd welkom...

Alvast bedankt
Cees
Keep ya head up
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2003, 20:14   #3
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Ik zit met exact dezelfde vraag Cees
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2003, 22:14   #4
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Hai Cees,
Als ik jou was zou ik het erop wagen om over te gaan op duta. Je bent al zo`n 2 en een half jaar aan een Dht-verlagend medicijn.. Ik zelf was 1 jaar aan de fina voordat ik overstapte op duta. Als jij totaal geen bijwerkingen had met fina, zou ik toch echt de overstap wagen. Ik kan alleen maar zeggen dat duta voor mij echt een verbetering is geworden t.o.v. fina. Dit was puur vanwege het feit dat ik alleen maar hergroei wou bij de inhammen. Ik had totaal geen last van kaalheid bovenop of bij de kruin. Het waren puur alleen die #$^#$^#@^inhammen
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2003, 18:40   #5
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Pindakaas, bij jou werkt het dus gewoon écht ook op de inhammen? Echt geweldig nieuws! Helaas ben jij wel een van de weinige die positief is over de duta..Shit zeg, werkte het maar bij meer mensen zo effectief. En gooiden ze het maar eens in 't ziekenfonds..Hopelijk krijgen we snel weer een updeet over je huidige status!

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2003, 00:24   #6
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Hai Roland,
Wat betreft dat plaatsen in het ziekenfonds denk ik toch echt dat dit héél lang gaat duren...zeker met duta... het zou natuurlijk wel heel mooi zijn

Wat gebruik jij nu allemaal voor middelen tegen je haaruitval?
En zijn er al resultaten?
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--

Laatst gewijzigd door Tiuri; 14 juni 2006 om 00:43
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2004, 01:18   #7
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
fina naar duta shedding?

Beste mensen,

Wellicht is dit reeds eerder gevraagd maar een antwoord wordt zeer op prijs gesteld.

Gebruik nu 1.5 jaar fina (sinds 6 maanden icm 5% minoxidil) via Haarkabinet. Kan bij hun overstappen op duta (nauwelijks duurder), aangezien ik van fina het idee hebt dat het de uitval slechts vertraagd, maar niet stopt en zeker geen hergroei geeft.

Concrete vraag: is dit een goed idee en is er ook bij de overstap van fina naar duta een shedding te verwachten?

Bedankt!
Pieter is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 01:32   #8
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Hoe zou het kunnen komen dat Sommige ex fina gebruikers slecht reageren op Duta?

Hoe zou het kunnen komen dat Sommige ex fina gebruikers slecht reageren op Duta?

Beide remmen DHT en verhoger testosteron... Is het alleen de dosering die hier invloed op heeft?
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 01:44   #9
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Beide werken niet echt goed , omdat haaruitval wordt veroorzaakt door DHT die bij de haarwortel wordt gemaakt en dus niet DHT in je bloedbaan .
ook is het inmiddels bekend dat mensen die totaal geen haaruitval hebben (ongeveer 30% v/d mannen) totaal geen AR receptoren aan hun haarzakjes hebben , m.a.w. het haaruitval probleem is alleen op te lossen als al deze AR receptoren onschadelijk gemaakt kunnen worden , en dat middel zal nog enige tijd op zich laten wachten.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 01:49   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Beide werken niet echt goed , omdat haaruitval wordt veroorzaakt door DHT die bij de haarwortel wordt gemaakt en dus niet DHT in je bloedbaan .
ook is het inmiddels bekend dat mensen die totaal geen haaruitval hebben (ongeveer 30% v/d mannen) totaal geen AR receptoren aan hun haarzakjes hebben , m.a.w. het haaruitval probleem is alleen op te lossen als al deze AR receptoren onschadelijk gemaakt kunnen worden , en dat middel zal nog enige tijd op zich laten wachten.
zo is het maar net.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 01:59   #11
Frans K
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2003
Berichten: 179
Wat Een Wetenschappelijk Gezever, Fina En Duta Kunnen Voor Mijzelf En Vele Anderen Zeker Goed Werken. Eventuele Betere Middelen Zoals Waar Jullie Het Over Hebben In Het Forum Topic Hiervoor Afwachtend :d
Frans K is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 08:43   #12
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik denk dat de onderdrukking van zowel DHT in de bloedbaan als in de hoofdhuid even belangrijk is.

Het schijnt wel zo te zijn dat als je fina/duta slikt, je AR-receptoren zich gaan aanpassen/vermeerderen in de haarwortels. Dit doet het om die androgeen-vragende haarwortels te voeden (uiteindelijk is het ook zo geprogrammeerd). Maar het kan het toch niet meer krijgen als wat het in het begin kreeg, vandaar dat bij de meeste 5ar gebruikers het haar weer de goede kant op gaat (teveel schade wordt nooit meer voor de volle 100% hersteld, niet vergeten).

Bij de eerdere Propecia-studies, kregen sommige testpersonen het eerste jaar fina toegediend, het tweede jaar kregen zij placebo. Hieruit is naar voren gekomen dat de ex-finagebruikers meer en sneller hun haren verloren dan de groep die nooit fina had gehad. Dit heeft te maken dat de AR-receptoren zich hadden aangepast/vermeerderd + daarna ook nog eens de aanval van nieuwe, vermeerderde formatie van DHT na het staken van fina.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 10:29   #13
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Uiteindelijk verlies je meer haar als je fina/duta hebt geslikt
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 12:28   #14
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Ik denk dat de onderdrukking van zowel DHT in de bloedbaan als in de hoofdhuid even belangrijk is.

Het schijnt wel zo te zijn dat als je fina/duta slikt, je AR-receptoren zich gaan aanpassen/vermeerderen in de haarwortels. Dit doet het om die androgeen-vragende haarwortels te voeden (uiteindelijk is het ook zo geprogrammeerd). Maar het kan het toch niet meer krijgen als wat het in het begin kreeg, vandaar dat bij de meeste 5ar gebruikers het haar weer de goede kant op gaat (teveel schade wordt nooit meer voor de volle 100% hersteld, niet vergeten).

Bij de eerdere Propecia-studies, kregen sommige testpersonen het eerste jaar fina toegediend, het tweede jaar kregen zij placebo. Hieruit is naar voren gekomen dat de ex-finagebruikers meer en sneller hun haren verloren dan de groep die nooit fina had gehad. Dit heeft te maken dat de AR-receptoren zich hadden aangepast/vermeerderd + daarna ook nog eens de aanval van nieuwe, vermeerderde formatie van DHT na het staken van fina.


Is die verergerde uitval blijvend??? Of heb je hier alleen het jaar na get stoppen van een DHT blocker last van..?
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 13:40   #15
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik denk dat die verergerde uitval blijvend is, want die uitval maakt deel uit van de AGA-programma, AR-cellen zijn aangepast en DHT is dan weer flink toegenomen.

De hergroeide haren ben je dus als eerste kwijt, de rest zal dan volgen...

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 16 mei 2004 om 13:43
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe overtuig ik mijn huisarts? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 23 16 augustus 2007 14:09
Van duta naar fina pupuh Medicijnen/haargroeimiddelen 4 9 december 2003 22:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.