Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2012, 13:18   #1
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
To laser or not laser !

Beste mensen, na veel gesmeer met rogain foam wil ik de laser optie serieus bekijken als aanvulling.

Ik ben al in het bezit van de zeer discutabele hairmax laser comb maar de discipline om te kammen blijft lastig.
Omg site bekeken en tsja,daar wordt je wel enthousiast van!
Het gevaar ligt echter op de loer omdat vele hypes je in de haarwereld gek maken( uit wanhoop natuurlijk!!)

Maar goed, ik heb op deze site gekeken en om nou te zeggen dat de laserhelm er bovenuitsteekt qua resultaat......ik twijfel!

Ik hoop dan ook dat er een aantal omg laserhelm gebruikers mij kunnen overtuigen!

Maakt deze helm (cosmetisch gezien) echt het verschil?

Met vriendelijke groet,

Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 13:37   #2
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Kan een laserexpert mij trouwens uitleggen waarom je de laserkam maar 3sec op een plek mag houden en een laser helm van 360 diodes 20 min op je hoofd zit?

Ik begrijp dan wel dat een kam met zeer marginale resultaten komt.

Ter info voor rogain/spectral gebruikers:

Ik heb ongeveer 1 jaar spectral dnc gebruikt en het laatste half jaar rogaine foam( zeer gebruiksvriendelijk)

Het resultaat is op zijn positiefst stabiel te noemen!
Ik hoop dat met de laser erbij de lichte donshaartjes wat meer opvallen.

Met vriendelijke groet,

Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 17:17   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
De OMG site is geen hype maar bestaat al jaren; daarmee niet zeggende dat het perse werkt.

Wat ik je wel kan zeggen is dat de hairmax laser comb een waardeloos apparaat is; en nee dat zal inderdaad niet werken.

Ik zou mezelf geen expert noemen, maar weet er wel het een en ander van. Waarom je de kam maar 3sec op de plek mag houden is mij niet geheel duidelijk. Zover ik weet heeft de kam ook 5mW lasers. Je kunt dan simpelweg uitrekenen wat de optimale stimulatie is. Als je laser 50mW is dit 10x zo kort, maar het lijkt mij sterk dat die kam een 24000mW laser heeft (iets wat sowieso waanzin is).

Ikzelf heb mij ook laten overtuigen door de OMG laserhelm. Veel lasers, makkelijk in gebruik, relatief goedkoop en een actieve support-groep. Ik ben begonnen met een helm met 200 diodes die ik zelf in elkaar heb gezet. Kost een paar uur maar dan heb je ook wat. Inmiddels heb ik mijn helm geupgrade naar 430 lasers. Gebruik hem 3 dagen per week, gewoon tijdens het TV kijken of computeren.

Helaas zijn mijn resultaten maar beperkt positief. Ja, ik heb het idee dat mijn haaruitval is verminderd en gestopt. Iets wat opzichzelf al heel goed is! Maar ik gebruik wel meer dan alleen LLLT.

Wat in ieder geval waar is dat LLLT geen kwaad kan, en dat het geen bijwerkingen heeft. Het gaat dus met name erom of jij het het geld voor het proberen waard vind. Er zijn veel mensen op internet te vinden die er bij zweren.

Probeer eens een keer te mailen of skypen met OMG. Hij weet er erg veel van. Verder kun je ook nog wat dingen lezen op dit http://worldhairloss.org/.

Stel gerust vragen als je die nog hebt..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 19:03   #4
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Beste dZinee,

Dank voor je reply!

Ik begrijp inderdaad dat omg al vele jaren bezig is.
Zijn site spuit van positiviteit uit maar zoals met vele middelen ben je toch op zoek naar objectiviteit.

Daarom dank voor je reactie betreffende de laserhelm.
Ik begrijp alleen niet waarom de " markt" op zijn succes niet goed is ingehaakt.
ik zag een site van konftec met toch ook wel aardige helmen ( vreselijk duur overigens) en de helm van oaze bijvoorbeeld.
Hebben dit soort helmen geen effect? Ik moet heel veel moeite doen om goede reviews over dit soort producten te vinden.

Toch blijft omg ongekend in het aantal ingebouwde lasers.
Maar goed, ik heb al in de koopjeshoek van deze site gesnuffeld voor een helm. Hopelijk heeft iemand er een in de aanbieding.

Met vriendelijke groet,

Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 19:47   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ja, LLLT blijft discutabel en er is onenigheid over. Er zijn bekende experts die zeggen dat het helemaal niks doet maar er zijn er ook die zeggen dat het zeer plausibel is dat het wel een positief effect heeft.

Zoals je zegt zijn er zeker wel bedrijven die inhaken op het laserhelm 'succes'. Oaze is daar wellicht de bekendste van.
Een laser is een laser, licht is licht. Dus daar kan niet veel aan gedaan worden. Het gaat met name om de hoeveelheid en de spreiding op de hoofdhuid. Daarnaast lijkt het een soort burst-protocol met hele snelle flitsjes beter werkt; maar dit is ook nooit hard bewezen.

Er zijn trouwens wel klinieken die tegen een heel flink bedrag laser-behandelingen aanbieden. Er zijn veel mensen die hier gebruik van maken, veelal ook bekende mensen wegens de hoge kosten. Je bent soms 20.000$ kwijt voor een half jaar. Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke klinieken blijven bestaan als het niet werkt...maar goed, er gebeuren wel meer gekke dingen.

Als je 100 lasers koopt, een transformator en zelf een helm in elkaar knutselt of die van OMG besteld ben je wrs rond de 400 euro kwijt. Dat lijkt me goed te doen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 21:00   #6
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Werk jij overigens met diffuse lasers?

IK heb begrepen dat omg met non diffuse lasers begon maar voor coverage is hij overgestapt naar diffuus.
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 21:44   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Diffuus inderdaad. Lenskapje eraf draaien x 430
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 21:56   #8
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Das mooi!

Heb je met die 430 units nog iets aan de hitte moeten doen die de helm voortbrengt?
Ik las dat sommige gebruikers het daar over hadden.

Iemand bedacht dat een fan achter ze stoel wel zo prettig zou zijn!
We gaan wat dat betreft wel steeds verder voor onze haren

Ik hoop dat er nog iemand met een dergelijke helm zijn ervaring wil delen.
Er wordt veel gesproken over het bouwen van de unit maar ik heb op de site helaas weinig kunnen ontdekken qua resultaat.

Grt

Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 22:27   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja met 430 diodes op zo een klein oppervlak word het wel wat warmer. Ik denk dat dit de levensduur van de diodes niet ten goede komt, maar tot nu toe gaat het prima. In de zomer is het wat warm op je hoofd, maar de zomer is nu voorbij en heb er nergens echt last van gehad.

OMG heeft een step-by-step handleiding die je heel makkelijk kunt volgen. Die staat aan de linkerkant op zijn pagina. PDF's.

Mijn transformator word overigens wel vrij warm en begon in de zomer raar piepgeluidje te maken na +15 minuten. Heb hem toen op mn laptop cooler gezet en dat ging prima
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 13:29   #10
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Iemand anders nog een positieve ervaring met de laserhelmet?
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 18:54   #11
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
Iemand anders nog een positieve ervaring met de laserhelmet?
Mischien deze link http://www.baldtruthtalk.com/showthread.php?t=1280
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 22:16   #12
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Beste sneu,

Ik heb dit filmpjes al eerder gezien en inderdaad wordt de werking van de laser betwijfeld ( sterker nog...het kan niet werken!)

De reden dat ik hier op het forum de vraag stel is, dat buiten de omg positieve geluiden, er weinig te ontdekken is op het web wat wijst op een goede werking.
Blijft de omg helm wel een raadsel!

Zit deze man te zwetsen?
Zijn gebruikers ervan niet nuchter genoeg om de werking eerlijk te beoordelen?
Ik weet het gewoon niet.

De hele haar business begint me aardig de keel uit te hangen.
Ik gebruik al behoorlijk lang minoxidil ( spectral dnc, rogaine), heb lang saw palmetto geslikt en ja de lasermax ook al lang gebruikt maar resultaten zijn er eigenlijk niet of nauwelijks.

Inmiddels al een jaar druk aan het kijken voor een haar transplantatie maar ook daar zitten behoorlijke negatieve kanten aan.

Mensen die weliswaar haar hebben maar met dekking heeft soms weinig te maken.
Zelfs bekende koppen zoals Frans Bauer en joling......ach ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Natuurlijk, je moet een realistische verwachting hebben!
Maar om na vele transplantatie nog met toppik bezig te zijn.....

Wat rest?
Een kale knikker?misschien wel.

De prijs en moeite voor een redelijke kop met haar is eigenlijk best hoog.

Variërend van wallen onder de ogen,slappe hap tussen de benen en een veeeeeel verdwijnende euro's naar alle middelen en ingrepen.

Ik sluit een transplantatie niet uit maar nogmaals de resultaten wisselen behoorlijk!!

Terug naar de helm,
Is there anybody who can shine à little bit more positive light

Grt

Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2012, 22:22   #13
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Beste sneu,

Ik heb dit filmpjes al eerder gezien en inderdaad wordt de werking van de laser betwijfeld ( sterker nog...het kan niet werken!)

De reden dat ik hier op het forum de vraag stel is, dat buiten de omg positieve geluiden, er weinig te ontdekken is op het web wat wijst op een goede werking.
Blijft de omg helm wel een raadsel!

Zit deze man te zwetsen?
Zijn gebruikers ervan niet nuchter genoeg om de werking eerlijk te beoordelen?
Ik weet het gewoon niet.

De hele haar business begint me aardig de keel uit te hangen.
Ik gebruik al behoorlijk lang minoxidil ( spectral dnc, rogaine), heb lang saw palmetto geslikt en ja de lasermax ook al lang gebruikt maar resultaten zijn er eigenlijk niet of nauwelijks.

Inmiddels al een jaar druk aan het kijken voor een haar transplantatie maar ook daar zitten behoorlijke negatieve kanten aan.

Mensen die weliswaar haar hebben maar met dekking heeft soms weinig te maken.
Zelfs bekende koppen zoals Frans Bauer en joling......ach ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Natuurlijk, je moet een realistische verwachting hebben!
Maar om na vele transplantatie nog met toppik bezig te zijn.....

Wat rest?
Een kale knikker?misschien wel.

De prijs en moeite voor een redelijke kop met haar is eigenlijk best hoog.

Variërend van wallen onder de ogen,slappe hap tussen de benen en een veeeeeel verdwijnende euro's naar alle middelen en ingrepen.

Ik sluit een transplantatie niet uit maar nogmaals de resultaten wisselen behoorlijk!!

Terug naar de helm,
Is there anybody who can shine à little bit more positive light

Grt

Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 18:56   #14
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik zou niet zomaar beweren dat de Hairmax waardeloos is. Niet vergeten dat het naast finasteride en minoxidil nog steeds het enige middel is dat werd goedgekeurd voor haargroei door de FDA.

En de resultaten van hun clinical trials zijn ook niet slecht (even van Hairlosshelp geplukt ) vind ik.

12 beams, women
http://clinicaltrials.gov/ct2/show/r...ct=X6#outcome1

9 beams, women
http://clinicaltrials.gov/ct2/show/r...ct=X6#outcome1

7 beams , men :
http://clinicaltrials.gov/ct2/show/r...ct=X6#outcome1

Wat nu de ideale dosering is, blijft voor mij een probleem. Ik heb jaren de hairmax gebruikt (met goeie resulaten), en toen ik overschakelde op de laserhelm vond ik die niet beter werken dan de hairmax!
Misschien is de juiste dosis ook iets erg individueel, ik weet het niet.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 22:34   #15
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Beste cloud,

Tsja,ik ga de lasercomb eens goed testen icm rogain.

Hoop dat het de nieuwe haartjes wat meer kracht bijzet.
Iig probeer ik de kam wel wat langer dan 3 sec op 1 plek te houden want dat lijkt mij toch wat meer effect hebben.

Qua resultaten van de laserhelm is het jammer om te constateren dat er niet super enthousiaste gebruikers op het forum te vinden zijn.

Overigens Grappig om te lezen dat omg een hekel aan minoxidil heeft.
Om haar te behouden/laten hergroeien is een combinatie van middelen waarschijnlijk toch de juiste insteek.

Groet,

Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.