Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 oktober 2014, 11:37   #1
Royaldutch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 10
Exclamation HELP uitval haren na FUE

Hallo allemaal

Ik ben acht dagen geleden een FUE haartransplantatie ondergaan.
en na zeven dagen is het advies om te douchen twee maal per dag en als er nog korst vorming is, 20 a 30 minute louw water onder de douche over je hoofd heen laten gaan zodat de korstjes losweken en daarna wassen met speciale shampoo.

Ik heb fotos in de bijlage,
bij de ene foto is zes dagen na de haartransplantatie waar je dus goed kunt zien waar de haren geimplanteerd zijn.

en de tweede foto is na drie maal met de hand gewassen op de achtste dag (vandaag) na de fue haartransplantatie.

vraag 1:
als je kijkt aan de voorkant van de haarlijn zit er een soort hap in!
is dit normaal?

vraag 2:
na het douchen zie ik een soort weefsel bij alle haartjes die geimplanteerd zijn.
is dit normaal?

vraag 3:
hoe hard hebben jullie het gewassen, moet ik heel voorzichtig aaien zoals nu of mag ik gewoon harder wassen?

vraag 4:
waarom moet je het eigenlijk 2 maal per dag wassen? geneest het niet uit zichzelf?

alvast bedankt mede leden!!!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 22.JPG‎ (103,8 KB, 183x gelezen)
Bestandstype: jpg 11.jpg‎ (25,5 KB, 173x gelezen)

Laatst gewijzigd door Royaldutch; 4 oktober 2014 om 11:51
Royaldutch is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2014, 12:24   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Je nieuwe haartjes worden geplant tussen bestaande haren en de nieuwe haartjes zie je wat beter als je bestaande haartjes omdat ze een korstje hebben. Daar waar je een hap uit je haarlijn ziet zullen misschien minder nieuwe haartjes geplant zijn omdat het daar niet nodig was. Ik denk dat dit het geval is, kan het ook niet zo goed beoordelen op je foto's. Het kan ook zijn dat de haarlijn wat onregelmatig is gemaakt om een natuurlijk effect te verkrijgen. Misschien dat dit je verteld is tijdens je consult/behandeling? Als het goed is krijg je nog een controle consult dan kun je het erover hebben. Dat er een soort weefsel meekomt met de uitgevallen haartjes is gewoon normaal. Dat had ik ook. Deze vraag hoor je vaak rond een week na de HT, je schrikt je rot natuurlijk. Raar eigenlijk dat het ook niet nadrukkelijk verteld wordt door de kliniek? Je kunt nu best wat wrijven hoor tijdens het wassen, aaien hoeft niet. Natuurlijk geneest alles uit zichzelf ook wel, maar met een beetje weken en wrijven ben je er ook sneller vanaf en kun je ook weer eerder lekker de deur uit. Je hebt ook verschillende zalfjes of lotions die je kunt smeren.

Laatst gewijzigd door Reet; 4 oktober 2014 om 12:31
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2014, 12:26   #3
dalanor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royaldutch Bekijk bericht
Hallo allemaal

Ik ben acht dagen geleden een FUE haartransplantatie ondergaan.
en na zeven dagen is het advies om te douchen twee maal per dag en als er nog korst vorming is, 20 a 30 minute louw water onder de douche over je hoofd heen laten gaan zodat de korstjes losweken en daarna wassen met speciale shampoo.

Ik heb fotos in de bijlage,
bij de ene foto is zes dagen na de haartransplantatie waar je dus goed kunt zien waar de haren geimplanteerd zijn.

en de tweede foto is na drie maal met de hand gewassen op de achtste dag (vandaag) na de fue haartransplantatie.

vraag 1:
als je kijkt aan de voorkant van de haarlijn zit er een soort hap in!
is dit normaal?

vraag 2:
na het douchen zie ik een soort weefsel bij alle haartjes die geimplanteerd zijn.
is dit normaal?

vraag 3:
hoe hard hebben jullie het gewassen, moet ik heel voorzichtig aaien zoals nu of mag ik gewoon harder wassen?

vraag 4:
waarom moet je het eigenlijk 2 maal per dag wassen? geneest het niet uit zichzelf?

alvast bedankt mede leden!!!
ad 1. Die 'hap' is volgens mij een gebied waar de korstjes het eerste verdwijnen. De andere korstjes gaan de komende dagen nog weg en dan zal die hap ook niet meer zo duidelijk zijn.

ad 2. Ik weet niet wat voor weefsel je bedoelt.

ad 3 en 4. Ik denk dat je zelf prima aan kunt voelen hoe hard je moet wassen, ik zou een middenweg kiezen. Je hoeft niet overdreven voorzichtig te zijn. Wassen maakt het gebied schoon, je masseert en dat ondersteunt de doorbloeding en korstjes kunnen het genezingsproces gaan hinderen wanneer ze er te lang op zitten.

Volgens mij ziet het er prima uit hoor! Maar ik denk tegelijkertijd ook dat de kliniek waar jij je hebt laten behandelen het enige juiste adres is voor dit soort vragen.
__________________
2002 nov FUT 450 grafts op inhammen, Transhair
2002-2004 Finasteride + supplementen
2004-2012 Medicatieloos
2012-heden Finasteride 1,25 mg 1dd1 + Minoxidil 5% 1dd
2014 okt FUE 1297 grafts op inhammen en FUT litteken, Aesthetic Beauty Clinics

Laatst gewijzigd door dalanor; 4 oktober 2014 om 12:29
dalanor is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2014, 13:26   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Ja. Gebrekkige voorlichting. Of niet onthouden!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2014, 13:58   #5
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Antwoord 1:
De getransplanteerde haartjes zullen in de loop van de tijd uitvallen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk niet regelmatig gebeuren. Het kan inderdaad ook zo zijn dat daar minder grafts zijn geplaatst ivm bestaande haren.

Antwoord 2:
Ik begrijp wat je bedoelt. Het kan een stukje "beschadigd" hoofdhuid zijn wat nu meekomt. Het is niet niks wat je hoofdhuid doorgemaakt heeft! Maar het moet niet bloeden. Je zult zien dat later een soort wit/gelig korst op je hoofd komt te zitten. Nauwelijks zichtbaar maar daar zullen haartjes aan vast blijven kleven.

Antwoord 3:
Na 7 dagen is mij gezegd dat ik redelijk stevig mag wassen. Het is belangrijk dat de korstjes eerst geweekt zijn. Ik ben gewoon in bad gaan liggen en na 3x waren allen korstjes weg in combi met zalf. De korstjes moeten gewoon niet te lang blijven zitten.

Antwoord 4:
Het geneest uit zichzelf. Het wassen is ervoor om de korstjes zsm te doen verdwijnen zodat de hoofdhuid vrij is, zodat het sneller herstelt.

Volgens mij staat er in de verstrekte wasschema dat je je hoofdhuid wat stevig mag masseren tijdens het wassen.
Als tip kreeg ik mee dat ik de shampoo ook iets ruimer qua tijd mocht laten intrekken. Wees niet onzeker geef het de tijd.
Ben ook behandelt in Veldhoven.
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2014, 16:27   #6
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
[QUOTE=Royaldutch;359731

vraag 1:
als je kijkt aan de voorkant van de haarlijn zit er een soort hap in!
is dit normaal?
[B]Ja, daar zijn de korstjes sneller verdwenen dan bij de rest, als je naar mijn foto's kijkt heb ik dit ook op een bepaald moment.[/B]
vraag 2:
na het douchen zie ik een soort weefsel bij alle haartjes die geimplanteerd zijn.
is dit normaal?
Ja, soms kwamen er bij mij velletjes mee of korstjes en ook al eens haartjes met wit zakje aan.
vraag 3:
hoe hard hebben jullie het gewassen, moet ik heel voorzichtig aaien zoals nu of mag ik gewoon harder wassen?
Ik heb tamelijk goed door gewassen na 8 dagen maar heb wel telkens de lotion 1 uur laten inwerken en een half uur geweekt onder de regendouche alvorens het door masseren
vraag 4:
waarom moet je het eigenlijk 2 maal per dag wassen? geneest het niet uit zichzelf
Alles zal uiteraard uit zichzelf genezen maar het wassen dient om de uitgedroogde korstjes week te maken zodat ze loslaten.

Niet paniekeren zolang je geen bloed ziet en na een week zitten de grafts al goed vast. Ik zit nu op drie en een halve week en ben reeds 50% van de getransplanteerde haartjes kwijt. Voel wel overal stoppeltjes. Je kan mijn ervaringen hier volgen op het forum dan weet je wat je allemaal nog kan verwachten.
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2014, 16:31   #7
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Wel raar dat ze u dit niet verteld hebben. Bij Esteworld werd alles uitgebreid uitgelegd en kregen wij een dvd met uitleg mee. De consult belde ons ook op toen we terug thuis waren om de nabehandeling nog eens te overlopen want dit is toch vrij belangrijk.
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2014, 13:15   #8
Royaldutch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 10
Unhappy

[QUOTE=M. Hayden;359743]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royaldutch;359731

vraag 1:
als je kijkt aan de voorkant van de haarlijn zit er een soort hap in!
is dit normaal?
[B
Ja, daar zijn de korstjes sneller verdwenen dan bij de rest, als je naar mijn foto's kijkt heb ik dit ook op een bepaald moment.[/B]
vraag 2:
na het douchen zie ik een soort weefsel bij alle haartjes die geimplanteerd zijn.
is dit normaal?
Ja, soms kwamen er bij mij velletjes mee of korstjes en ook al eens haartjes met wit zakje aan.
vraag 3:
hoe hard hebben jullie het gewassen, moet ik heel voorzichtig aaien zoals nu of mag ik gewoon harder wassen?
Ik heb tamelijk goed door gewassen na 8 dagen maar heb wel telkens de lotion 1 uur laten inwerken en een half uur geweekt onder de regendouche alvorens het door masseren
vraag 4:
waarom moet je het eigenlijk 2 maal per dag wassen? geneest het niet uit zichzelf
Alles zal uiteraard uit zichzelf genezen maar het wassen dient om de uitgedroogde korstjes week te maken zodat ze loslaten.

Niet paniekeren zolang je geen bloed ziet en na een week zitten de grafts al goed vast. Ik zit nu op drie en een halve week en ben reeds 50% van de getransplanteerde haartjes kwijt. Voel wel overal stoppeltjes. Je kan mijn ervaringen hier volgen op het forum dan weet je wat je allemaal nog kan verwachten.
bedankt voor jullie reacties,

het is vandaag de 9e dag dus de grafts zouden al goed vast moeten zitten, ik heb elke morgen kleine korstjes op mn kussen liggen als ik wakker word, en er zitten elke morgen ook een paar rare korstjes bij die er voor mij uitzien als grafts.
ik heb ze allemaal bij elkaar gedaan en er een foto van gemaakt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 666.jpg‎ (37,5 KB, 148x gelezen)
Royaldutch is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2014, 13:59   #9
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
grafts verliezen zonder bloed lijkt mij apart.
Anders mail je deze foto voor je gemoedsrust naar Peter.
Ik heb dat zelf ook gehad na het douchen. Was niks.
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2014, 16:15   #10
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ik wil je niet ongerust maken maar zoiets heb ik nooit had, op mijn kussen lag nooit iets. Ofwel ben jij een wel heel woelig slaper en wrijf je zo de korstjes los op je kussen. Maar denk toch niet dat het grafts zijn. Toch eens contact opnemen met je arts en dit voorleggen.
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2014, 17:58   #11
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Ziet er niet vreemd uit...
Zelf heb ik het niet gehad, maar ik zie zo snel niet iets wat op een haarwortel lijkt.

Gewoon een korstje met haar.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2014, 18:51   #12
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Je grafts gaan uitvallen, dat is haast iets wat zeker is. Ze komen nu gewoon met het korstje mee. Had ik ook, alleen niet op me kussen maar als ik over me hoofd wreef. Komt op hetzelfde neer, niets vreemds aan.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2014, 23:20   #13
dalanor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Je grafts gaan uitvallen, dat is haast iets wat zeker is. Ze komen nu gewoon met het korstje mee. Had ik ook, alleen niet op me kussen maar als ik over me hoofd wreef. Komt op hetzelfde neer, niets vreemds aan.
Ik denk dat je bedoelt dat de HAREN uit de grafts gaan vallen, de grafts zelf blijven in de huid zitten. Dat de haren uitvallen is inderdaad niet vreemd.
__________________
2002 nov FUT 450 grafts op inhammen, Transhair
2002-2004 Finasteride + supplementen
2004-2012 Medicatieloos
2012-heden Finasteride 1,25 mg 1dd1 + Minoxidil 5% 1dd
2014 okt FUE 1297 grafts op inhammen en FUT litteken, Aesthetic Beauty Clinics
dalanor is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2014, 23:42   #14
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ja dat bedoel ik idd
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.