Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 mei 2013, 19:09   #16
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Bedankt voor je reactie, ja ik weet dat ik er dan vol voor moet gaan. Ik hou eigenlijk niet van de middeletjes, beetje tegen mijn principe in. Andere kant wil ik dat het beter wordt en zeker niet achteruit. Dus daar moet ik inderdaad mijn keuzes in maken, heeft het bij jou al echt geholpen met wat je nu doet? Juist beter geworden of niet ergere geworden?
Als ik bijvoorbeeld alleen regenpure shampoo ga gebruiken, dat heeft dus geen zin? Dat zet geen zoden aan de dijk natuurlijk..
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2013, 21:12   #17
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Tot nu toe is het niet erger geworden. Ik heb ook een beetje het gevoel dat mijn haren nauwelijks of heel langzaam teruggroeien. Ik verlies nu wel veel minder haar. En het jeuk is weg al heb ik af en toe wel een beetje jeuk. Voor hergroei moet ik nog een aantal maanden wachten wil ik iets merken.
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 19:16   #18
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Ik zit zelf te denken aan Minoxidil, alleen is dat volgens mij niet te doen met halflang haar. Het is niet zozeer 1 plek, maar op het hele hoofd wordt het steeds minder. Wat als ik alleen Saw palmetto zou gebruiken? Zou dat effect hebben? Ik lees er best veel positieve verhalen over. Iemand ervaring mee?
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2013, 02:38   #19
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hoi Bart,

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, heb ook altijd dun haar gehad, maar kon er wel veel mee. Knipte het altijd op 2/3 cm (nu nog steeds overigens), stond altijd erg leuk en stoer. Bij mij is het voor mijn gevoel ook erg snel gegaan, haha ik keek in de spiegel en schok me kapot, ik dacht shit kan mijn hoofdhuid plotseling zien!! Natuurlijk gelijk met een kleine spiegel in een grotere spiegel gekeken.. 'damn me kruin is ook dun aan het worden'. Ik was toen 27 (inmiddels 28). Ik weet niet hoe het bij jou is, maar kan wel zeggen dat het me leven belachelijk overheerst. Partner, vrienden en werk staan op een tweede plaats, slechte ontwikkeling.

Ik ben daarom wel benieuwd hoe jij het gaat aanpakken, want ook ik durf niet zo aan de fina, vanwege de bijwerkingen en ik heb sowieso een hekel aan medicijnen. Hoe dan ook blijf vooral posten!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2013, 19:36   #20
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Heb ook altijd vrij dun haar gehad, maar kon er ook alles mee. Nooit geen probleem mee gehad. Nu is het veel te dun naar me zin. Vooral de haardichtheid is niet normaal snel afgezakt en heb ook last van veel haarverlies. Ik kan me wel vinden in wat jij zegt, bij mij is het precies hetzelfde, het overheerst me nu ook al bijna een halfjaar. Ben net 25.

Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken, dat is een beetje het probleem. Ik wil wel maar doe er eigenlijk niks aan. Hopen dat het weer terug komt tegen beter weten in.

Thanks!
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2013, 20:40   #21
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Herkenbaar dat je er continu mee bezig bent. De ene dag niks aan de hand, de andere dag opeens een obsessie waar je 24/7 mee bezig ben. We zijn rare wezens wat dat betreft. Bij mij speelde trots ook mee. Ik vond het bij mezelf ook opvallend dat ik eerst niet eens zag of iemand kaal werd en het moment dat ik er zelf aan dacht zag ik het bij iedereen. Ik realiseerde me toen wel dat de rest van de wereld er heel anders naar kijkt. We maken het veel erger dan het is.

Naast medicijnen kun je natuurlijk ook andere dingen doen. Heb je wel eens overwogen om het kort te scheren. Dat staat goed en helemaal geaccepteerd nu. Dat heeft een paar voordelen. Je gaat je angst direct te lijf. Je loopt niet heel de dag meer te stressen en als je wilt kun je dan minoxidil eenvoudiger uitproberen.

Maar geloof me het wordt minder stressvol. Je bepaalt eigenlijk zelf hoe lang je er obsessief over doet. Ik ken eigenlijk niemand die uiteindelijk heeft moeten accepteren dat ie kaal werd/was er nog veel energie in steekt. Afgezien dan van het feit dat je vaker je haar moet bijhouden (scheren) dan anderen.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2013, 15:19   #22
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@Bart (en de rest): heb/hebben jij/jullie naast je uitval ook last van roos?? Dit heb ik nooit gehad in het verleden, maar nu heb ik al zeker een aantal maanden last van roos. Aan het begin ook van jeuk, maar dat is gelukkig verdwenen, echter de roos in niet weg. Ook lijkt me hoofdhuid ineens gevoelig voor alle shampoo die je maar kunt bedenken. Ook doet het bijvoorbeeld pijn als de kapper een kam door me haar haalt tijdens het knippen, 't lijkt dus veel gevoeliger.

Daarnaast viel me nog wat op. De haren die uitvallen hebben soms een wit kopje, ik weet niet of dat altijd zo is??

Ik gebruik overigens geen minox, dus daar kan het niet aan liggen.

Oftewel is dit normaal:
1. ineens last van roos die niet weg gaat.
2. sommige uitgevallen haren hebben witte bolletjes aan het eind
3. kan opeens slecht tegen shampoo en kammen etc. doet soort van pijn
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2013, 19:56   #23
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
We zijn inmiddels al paar maanden verder en het haaruitval heeft zich gewoon voortgezet. Van een eens zo dikke volle haardos tot een schraal bosje. Ik doe er dan ook vrijwel niks aan, op het slikken van Saw Palmetto na, dat weet ik.

Ik zit er nog elke dag mee, al heb ik er minder moeite mee als voorheen (acceptatie nog zeker niet). Wat ik wel raar vind is dat het echt mijn hele hoofd betreft. Ook achter (mat) en aan beide zijkanten wordt het alsmaar minder. Niet erger of minder erg als bovenop. Normaal gesproken blijft de zijkanten toch wel intact?

@dave523 Het valt mij ook op, dat ik sommige mensen ook kaal zie worden, terwijl ik daar voorheen nooit mee bezig was. Als ik wist dat een kaal of gemillimeterd haar mij stond had ik het ook direct gedaan..vind het bij sommige ook eerder mooi als lelijk.
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2014, 19:29   #24
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Even een update. Gebruik Finasteride nu ongeveer 10 maanden, heb hier nog geen tot weinig (zichtbaar) resultaat mee geboekt. Het is hard achteruit gegaan, nog net zo veel haaruitval als toen ik het voor het eerste keer merkte. Ik ben bang dat ik over een halfjaar echt moet gaan millimeteren, er zit totaal geen model meer in. Volgens mij heeft finasteride voor mij geen effect gehad, ik heb geen haren zien terug groeien en bij mij valt voor 90% lange haren uit! Nog steeds over heel het hoofd!? Kan ik beter stoppen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook nog steeds stress heb..

Iemand nog ideeën?
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2014, 20:27   #25
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartAkker Bekijk bericht
Even een update. Gebruik Finasteride nu ongeveer 10 maanden, heb hier nog geen tot weinig (zichtbaar) resultaat mee geboekt. Het is hard achteruit gegaan, nog net zo veel haaruitval als toen ik het voor het eerste keer merkte. Ik ben bang dat ik over een halfjaar echt moet gaan millimeteren, er zit totaal geen model meer in. Volgens mij heeft finasteride voor mij geen effect gehad, ik heb geen haren zien terug groeien en bij mij valt voor 90% lange haren uit! Nog steeds over heel het hoofd!? Kan ik beter stoppen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook nog steeds stress heb..

Iemand nog ideeën?
Hoi Bart, wat enorm rot voor je dat je haaruitval zo hard lijkt te gaan.
Finasteride dient minimaal een jaar lang gebruikt te worden om vast te stellen of het iets positiefs voor je doet. Mocht finasteride toch niets blijken te doen dan kun je nog dutasteride proberen. Een zelfde soort anti-androgen als finasteride met het verschil dat het zorgt voor nog minder DHT in de bloedbaan en in de hoofdhuid. Omdat dutasteride zorgt voor nog minder DHT in de bloedbaan kan het , denk ik , ook voor meer bijwerkingen zorgen. Echter er zijn ook mensen die van finasteride wel bijwerkingen kregen maar van dutasteride niet.
Helaas kan het ook zo zijn dat je haarwortels zo gevoelig zijn voor ook maar het kleinste beetje dihydrotestosteron dat zelfs finasteride of dutasteride niet werkt.
Heb je ook minoxidil 5% al geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat je niet van smeermiddeltjes houdt maar voor sommige gebruikers ( helaas maar voor zo'n 30% van de gebruikers ) is minoxidil een erg goed middel dat zorgt voor hergroei van nieuwe haren.
Weet je trouwens zeker dat een kort geschoren kop je niet zal staan? Het voordeel van een kort geschoren koppie is dat je niet dagelijks bezig hoeft met proberen je dunner wordende haar in model te brengen en dit kan bijdragen tot wat minder stress.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2014, 10:05   #26
wsupwithmyhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2011
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartAkker Bekijk bericht
Even een update. Gebruik Finasteride nu ongeveer 10 maanden, heb hier nog geen tot weinig (zichtbaar) resultaat mee geboekt. Het is hard achteruit gegaan, nog net zo veel haaruitval als toen ik het voor het eerste keer merkte. Ik ben bang dat ik over een halfjaar echt moet gaan millimeteren, er zit totaal geen model meer in. Volgens mij heeft finasteride voor mij geen effect gehad, ik heb geen haren zien terug groeien en bij mij valt voor 90% lange haren uit! Nog steeds over heel het hoofd!? Kan ik beter stoppen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook nog steeds stress heb..

Iemand nog ideeën?
Hey Bart. Het spijt me om te horen dat finasteride nog niet echt gewerkt heeft. Ik zat ongeveer in hetzelfde schuitje als jou. Ik ben ook begonnen met finasteride en tijdens het eerste jaar heb ik veel ups en downs meegemaakt. Soms 2 maanden geen enkele haar te bespeuren en dan weer 2 weken veel haaruitval. Nu na dat jaar stabiliseert het wel. Mijn haar ziet er beter en gezonder uit en heb ik nog weinig last van haaruitval. Nu doe ik mijn haar in de gel zonder dat mijn handen nog vol haren hangen. (max 2 of 3, ik denk dat zoiets wel "normaal" is)

probeer nog even aan te kijken, moest het nu na een jaar nog altijd niet stabiliseren kun je nog altijd beslissen om er mee te stoppen.

Succes Bart!
wsupwithmyhair is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2014, 11:44   #27
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Waarom heb je nog steeds stress?
Dat kan inderdaad een onderliggende oorzaak zijn.

Verwacht bij finasteride ook niet een volle baas haar...als je heftige haaruitval hebt kan het het wel remmen, waardoor je langer je haar behoudt. Het is lastig te oordelen
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2014, 13:11   #28
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Stress, vooral langdurig, is een niet te onderschatten oorzaak van haaruitval! Ik heb het dan niet over de simpele dingen waar men soms over kan stressen of druk maken. Haaruitval kan lang aanhouden en over het gehele hoofd haar doen uitvallen, ook in de niet aga zones. Vaak wordt hier op gereageerd door met medicijnen te beginnen, maar helpen doet het weinig. Mocht je ook nog genetische haaruitval hebben dan raakt het door stress nog in een versnelling ook. Haaruitval is van persoon tot persoon verschillend en heeft nog meerdere oorzaken ook. Vind nu maar eens uit tot welke catergorie je behoort... Moeilijke zaak! Maar goed, zoals ik al zei: onderschat stress niet als het om haaruitval gaat!

Laatst gewijzigd door Reet; 27 juni 2014 om 22:35
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2014, 17:49   #29
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Sorry voor de late reactie, ik kom hier zo weinig mogelijk . Ik heb stress vanwege het werk, maar ook haaruitval, toekomst etc. Maak me snel druk om dingen merk ik de laatste jaren, zit niet lekker in mijn vel.

Of dat de reden is van haaruitval, zou kunnen. Ik zit nog steeds aan de Finasteride (inmiddels al dik een jaar) en ik heb nog steeds evenveel haaruitval. Ik kan niet zeggen dat het gestabiliseerd is, er vallen normaal gesproken alleen maar lange haren uit (kapsel lengte) maar er groeit helemaal niks terug. Dat vind ik vrij vreemd, er zijn geen groeiende haren te bekennen lijkt wel. Paar maanden geleden nog bloed geprikt en alles lijkt prima te zijn.

Wellicht heeft finasteride het alleen maar erger gemaakt of kan dat niet? Zal ik nog doorgaan? Ik slik en ik slik maar, maar zie totaal geen verbeteringen...
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2014, 00:41   #30
dalanor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 25
Geslacht:
Het is voor ons lastig om op basis van je verhaal een diagnose te stellen. Duidelijk is dat je progressief haarverlies hebt, wat op zich wel past bij AGA. Meestal gaat dat volgens het patroon waarbij de meeste haaruitval plaatsvindt ter plaatse van de haarlijn voor en/of juist de kruin. Maar het kan ook best meer diffuus optreden bovenop het hoofd. De zij- en achterkant van het hoofd kunnen ook betrokken raken, maar wel in veel mindere mate. Jij geeft aan dat het vooral de bovenkant is en in mindere mate de zijkanten, wat dus ook weer past bij AGA. En mannen in de familie met een volle haardos is geen garantie voor een blijvend volle haardos helaas... Wat betreft stress moet je wel wel zóveel psychische stress hebben dat je eigenlijk ook niet meer normaal kunt functioneren, voordat je haren er zichtbaar onder te leiden hebben. Als je gezond en gevarieerd eet, zijn deficiënties ook niet waarschijnlijk, temeer niet als je verder geen lichamelijke klachten hebt (bijv. opgeblazen gezicht, acne, overbeharing, brokkelige nagels, veranderde verdeling lichaamsvet, extreem gejaagd gevoel, diarree). Ik neem aan dat je schildklierfunctie ook getest is tijdens het bloedonderzoek? Kortom, je verhaal wijst het meest richting AGA. Maar ik zou absoluut ook een goede dermatoloog bezoeken, zodat er een diagnose gesteld kan worden, want helemaal typisch voor AGA is het ook niet.
Ervan uitgaande dat je wel AGA hebt... zou ik zeker Minoxidil adviseren en ook een shampoo met Ketokonazole (Regenepure bijv.) en een goede conditioner. Als je echt geen stabilisatie of verbetering hebt gemerkt onder Finasteride (wie heeft je dat voorgeschreven eigenlijk, of bestel je van internet?), zou je ook Dutasteride kunnen overwegen. Volgens de huidige stand der wetenschap kun je niet veel meer dan dat doen, al hoop ik dat de komende jaren nieuwe doorbraken komen. Misschien kun je ook nog wat supplementen gaan gebruiken die je van de drogist haalt ter bevordering van de haargroei (MSM), maar daar is geen evidence voor (al schaadt het volgens mij ook niet). En als alles tevergeefs blijkt, zo snel mogelijk toewerken naar acceptatie, desnoods geforceerd door te millimeteren. Ik kan me voorstellen dat het helpt een 'plan de campagne' te maken en dat strak uit te voeren, misschien geeft dat wat rust. En als je écht mannelijke kaalheid hebt die zó agressief en diffuus is dat niets helpt, zou ik een haartransplantatie (de eerste jaren) zéker niet overwegen.
Hoe dan ook, laat dit probleem je leven zo min mogelijk beheersen, want dat is zonde. Ik weet helaas ook hoe makkelijk je dat zegt en hoe moeilijk het te realiseren is... Veel sterkte in ieder geval!
__________________
2002 nov FUT 450 grafts op inhammen, Transhair
2002-2004 Finasteride + supplementen
2004-2012 Medicatieloos
2012-heden Finasteride 1,25 mg 1dd1 + Minoxidil 5% 1dd
2014 okt FUE 1297 grafts op inhammen en FUT litteken, Aesthetic Beauty Clinics

Laatst gewijzigd door dalanor; 1 november 2014 om 00:58
dalanor is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.