Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 februari 2009, 14:10   #1
Uschi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2009
Berichten: 4
Diphenciprone

Hoi hoi allemaal,

Ik heb mij nu eindelijk als lid aangemeld, volg de site al een geruime tijd.
Ikzelf heb ca. 3 jaar alopecia areata. Het begon met 1 plekje en nu tel ik ze niet meer. Natuurlijk heb ik al van alles geprobeerd en ben ook lid geworden van de alopecia patiëntenvereniging (erg ‘’leuk’’). Twee weken geleden heb ik een behandeling met Diphenciprone ondergaan. De concentratie was iets te hoog en meteen de volgende dag had ik overal brandblaren op mijn kale plekken. Nu smeer ik weer allerlei zalfjes zodat alles weer ‘’goed’’ komt. Heb met de dermatoloog besloten om toch nog een poging te wagen met een heeeele lage dosering, start volgende week. Trouwens het is haast niet te geloven, maar ik heb ineens op een plek haargroei. Graag hoor ik jullie ervaring met dit middel. Alvast bedankt, groetjes Uschi

Laatst gewijzigd door Martijn; 23 mei 2009 om 13:38 Reden: alleen layout een klein beetje aangepast
Uschi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2009, 10:33   #2
Uschi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2009
Berichten: 4
Smile Diphenciprone

Hoi medestrijders,

Wat gek dat nog niemand gereageerd heeft op mijn vraag. Graag wil ik jullie laten weten dat de behandeling met Diphenciprone aanslaat. Zelf wordt ik nu met een hele lage dosis behandeld (0,01) en moet een keer per week naar het ziekenhuis waar het ‘’spul’’ met een wattenstaafje wordt opgedragen. Het is nu ca. 6 weken geleden (begonnen met een slechte start) maar er gaat nu overal haar groeien. In totaal heb ik 4 kleine plekjes en 4 grote (vooral achter mijn oren). Ik ben natuurlijk nog behoorlijk pessimistisch en verwacht elke keer weer dat het uitvalt, maar toch, het is nu duidelijk te zien en te voelen. Zelf de dermatoloog is erg enthousiast. In Emmeloord wordt ook een mijnneer hiermee behandeld (echter met een hogere dossering) en da gaat het ook goede mee. Zie je maar weer, er is altijd hoop.

Laatst gewijzigd door Martijn; 23 mei 2009 om 13:39 Reden: alleen layout een klein beetje aangepast
Uschi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2009, 19:15   #3
petra-78
alopecia areata
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Berichten: 17
hallo Uschi,

zo nu je eerste reactie, haha. ik heb nog maar net te horen gekregen dat ik alopecia areata heb. en binnen een maand tijd heb ik al zo'n 12 plekken. 1 daarvan is vrij groot en de rest is gelukkig nog niet erg groot. maar vind het allemaal erg heftig.. ik heb eerst 1x spuiten met cortizone gekregen, maar daarna ben ik naar een andere dermatoloog gegaan (deze is gespecialiceerd in haarziektes, auto-immuunziektes). daar heb ik een Diprolene gel gekregen dit moet ik dagelijks op de plekken smeren, helaas ben ik er na 10 dagen achter gekomen dat ik daar niet tegen kan, heb een soort eczeem gekregen. ik moest er direct mee stoppen. op 11 mei moet ik weer terug, dus ben benieuwd hoe het nu verder gaat. maar ik ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat en slaat de diphenciprone nog steeds aan??? is dit ook het eerste wat je er voor hebt gebruikt?
Groetjes Petra
petra-78 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 12:57   #4
Uschi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2009
Berichten: 4
Thumbs up Diphenciprone

Hoi Petra,

sorry dat ik nu pas reageer, was een lang weekend weg. Het verhaal van de cortizonespuit ken ik wel. Bij mij is het toen ook niet zo best afgelopen. Ik had er een ontsteking aan over gehouden die uiteindelijk zelf opengesneden moest worden(niet echt smakelijk). Zelf heb ik al een aantal jaren alopetia areata. Begon met een plek achter mijn oor en dat was het maar de laatste twee jaar werden het meer. Heb ook van alles geprobeerd to men mij Nerodal wilde voorschrijven. Toen ik de bijsluiter ging lezen heb ik bedankt. Natuurlijk wil ik mijn haar terug maar de bijwerkingen o.a. nierproblemen (wat nu ook wel vastgesteld is) zag ik niet zitten. In januari heeft mijn dermatoloog de behandeling met Diphenciprone voorgestelt en ik ben nog steeds iedere woesdag ochten in het ziekenhuis waar men met een wattestaaf de tinktuur aanbrengd. Het is de bedoeling dat er een lichte reachtie, eczeem, ontstaat, als stimulatie. Dit is nu ook het geval, en gloof het of niet maar mijn haar begint op alle plekken weer langzaam te groeien. Op zommige plekken nog niet helemaal maar ik heb er nu al een die zie je niet meer. Vraag het aan je dermatoloog. Ben benieud op je ractie en blijven hopen.
Uschi is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 15:21   #5
petra-78
alopecia areata
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Berichten: 17
Hallo uschi,

Bedankt voor je reactie.. Maar jeetje je maakt ook wel een hoop mee zeg!! Ben echt heel blij te horen dat het bij jou gewoon aanslaat. Ik heb het al op een briefje geschreven. zodat ik het aankomende maandag niet vergeet te vragen aan mijn dermatoloog.
Ik raak af en toe echt gefrustreerd over het feit dat mijn haar zo erg uitvalt en dat er nog steeds meer plekken bij komen. ik probeer ze ook maar niet te tellen..
ik ben ook reuze benieuwd naar wat mijn dermatoloog heeft te zeggen en welke opties er nu allemaal nog zijn. je leest zoveel dingen. maar ik ben geloof ik wel bereidt om alles te proberen.
Ik hou de moed er gewoon in. ik vanacht met wonderolie in mn haar geslapen.. dat las ik ook ergens op het forum. dus ben benieuwd hoe dat verder gaat en of het iets uitmaakt. Ook heb ik gisteren bij de etos een spuitbus gehaald. Dit heet volume hair make-up (je hebt het is verschillende kleuren en kost 9,95) dit kan je op kleine plekjes spuiten. en dat lijkt wel redelijk te werken. ik kan nu gewoon mijn haar in een staartje doen, zonder dat je al die plekken erdoor heen ziet.
Nou ik zal je op de hoogte houden.
Groetjes petra en ik hoop nogmaals dat het bij jou gewoon blijft werken.. dat zou toch geweldig zijn!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uschi Bekijk bericht
Hoi Petra,

sorry dat ik nu pas reageer, was een lang weekend weg. Het verhaal van de cortizonespuit ken ik wel. Bij mij is het toen ook niet zo best afgelopen. Ik had er een ontsteking aan over gehouden die uiteindelijk zelf opengesneden moest worden(niet echt smakelijk). Zelf heb ik al een aantal jaren alopetia areata. Begon met een plek achter mijn oor en dat was het maar de laatste twee jaar werden het meer. Heb ook van alles geprobeerd to men mij Nerodal wilde voorschrijven. Toen ik de bijsluiter ging lezen heb ik bedankt. Natuurlijk wil ik mijn haar terug maar de bijwerkingen o.a. nierproblemen (wat nu ook wel vastgesteld is) zag ik niet zitten. In januari heeft mijn dermatoloog de behandeling met Diphenciprone voorgestelt en ik ben nog steeds iedere woesdag ochten in het ziekenhuis waar men met een wattestaaf de tinktuur aanbrengd. Het is de bedoeling dat er een lichte reachtie, eczeem, ontstaat, als stimulatie. Dit is nu ook het geval, en gloof het of niet maar mijn haar begint op alle plekken weer langzaam te groeien. Op zommige plekken nog niet helemaal maar ik heb er nu al een die zie je niet meer. Vraag het aan je dermatoloog. Ben benieud op je ractie en blijven hopen.
petra-78 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 15:31   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Petra,
Die spuitbus van de Etos, is dat ongeveer hetzelfde als Fullmore en Volluma? Dus een soort verf met mini-vezeltjes er in? En is dat waterbestendig? Kun je het er alleen uitspoelen met shampoo?

Sorry voor zoveel vragen, maar veel Haarwebbers zullen geïnteresseerd zijn in dat Etos-produkt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 15:49   #7
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Petra,
Die spuitbus van de Etos, is dat ongeveer hetzelfde als Fullmore en Volluma? Dus een soort verf met mini-vezeltjes er in? En is dat waterbestendig? Kun je het er alleen uitspoelen met shampoo?

Sorry voor zoveel vragen, maar veel Haarwebbers zullen geïnteresseerd zijn in dat Etos-produkt.
Bij de Etos verkopen ze dit

http://www.volumehair.nl/index.php
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 01:23   #8
petra-78
alopecia areata
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Berichten: 17
de spuitbus komt inderdaad bij de etos vandaan, zoals hairboy al schrijft. het is niet waterproof, maar met een waterbestemdige haarlak, kan je er gewoon mee in de regen lopen. maar zwemmen dat zou ik niet weten..
Liefs petra
petra-78 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2010, 17:20   #9
Hermien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2010
Berichten: 2
Hoi,

Sinds mijn 4e heb ik alopecia (ik ben nu 19). Gedurende mijn kinderjaren ben ik bijna helemaal kaal geweest. Rond mijn 12e kwam mijn haar spontaan terug. Twee jaar later viel het weer uit en binnen een jaar groeide het weer terug. Sinds mijn 15e/16e was het rustig maar het laatste jaar valt het haar weer plekgewijs uit. Omdat ik geen zin meer heb om wéér een pruik te moeten dragen, ben ik naar de dermatoloog gegaan en hij kwam met diphenciprone. Ik ben op het internet gaan kijken en zodoende kwam ik op dit forum terecht.

Ik las al een aantal ervaringen en ik vraag me af of er nog meer mensen zijn met ervaring. Ook ben ik benieuwd of het haar weer is uitgevallen, nadat diphenciprone is gebruikt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Hermien
Hermien is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 16:43   #10
dropje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2010
Berichten: 1
diphenciprone

Hallo,
Ook mijn dochter gaat starten met de diphenciprone therapie en ook ik ben erg benieuwd naar de resultaten bij anderen. Hoe gaat het na het stoppen van de therapie?
dropje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2010, 21:42   #11
Erik21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 8
Dag Dropje,

7 jaar geleden kreeg ik alopecia areata. Een maandje of 4 later gestart met DCP, na langzaam opbouwen groeide 10 - 11 maanden na het begin van de haaruitval de eerste donkere haartjes weer op mn hoofd te groeien. Enkele maanden later had ik weer een volle bos.

Sinds kort is het bij mij weer teruggekomen. Eerst wat plekjes op de armen en benen, en nu ook weer op het hoofd en wenkbrauw.Het verloop van alopecia is gewoon niet te voorspellen en verschilt ook bij iedereen.

DCP zorgt er bij veel mensen wel voor dat het haar terugkomt, dus het is zeker het proberen waard!

Laatst gewijzigd door Erik21; 23 april 2010 om 21:44
Erik21 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2010, 14:33   #12
hannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Berichten: 31
diphenciprone

Ik twijfel of ik met de behandeling van diphenciprone moet beginnen. Mijn haar valt eigenlijk snel nadat het weer is aangegroeid weer uit. Nu is mijn vraag of je de therapie met diphenciprone moet blijven ondergaan. Ik kan me er iets bij voorstellen dat zodra je haar is aangegroeid die diphenciprone niet meer op je hoofdhuid komt.

groetjes
Hannes
hannes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 01:17   #13
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 65
Ik behandel mijn hoofd nu ook met diphencyprone, terwijl er nog een heleboel haar op mijn hoofd staat, dus dat gaat wel! Succes!!!
penake is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 17:55   #14
hannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Berichten: 31
diphenciprone

Hoi Penake

Bedankt voor je reactie!
Ik zag in jouw berichten dat je toch ook al langere periode worstelt met de Alopecia Areata. Is het nu bij jou 1 plek die dan behandeld wordt of is het, zoals bij mij het geval zou zijn, ook over de hele hoofdhuid. En hoe zijn je ervaringen tot nu tot met diphenciprone?
Wat een vragen hé?!

Groetjes
Hannes
hannes is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 08:29   #15
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 65
Hoi Hannes, ik had al mijn haar teruggekregen (weliswaar niet meer het volle haar dat ik vroeger had maar kom, haar is haar) door behandelingen met cortisone (intraveneus) en methotrexaat. In januari ben ik gestopt met methotrexaat en begonnen de eerste plekken terug te komen.
Nu heb ik er dus al terug een hele boel, die behandeld worden, maar evengoed smeer ik mijn hele hoofd preventief in.
Deze week is echter een hele grote, nieuwe plek ingespoten met cortisone, omdat het ineens weer zo agressief was, dat de diphencyprone het niet snel genoeg onder controle zou krijgen (diphencyprone werkt traag en je hebt er echt geduld voor nodig!).
Mijn ervaring ermee is, dat het lang duurt voor ze de juiste dosis voor me gevonden hadden, maar nu ik ze heb, kan ik het wekelijks zelf thuis aanbrengen. Het is wel heel lastig, het jeukt verschrikkelijk gedurende een dag of twee en ik moet soms echt oppassen dat ik m'n hele hoofd niet openkrab. Ook heb ik nu op de behandelde plekken konstante korstjes en reusachtige schilfers. Maar op de plekken die ik een paar maanden geleden ben beginnen behandelen, staan nu wel weer terug minibabyhaartjes... dus denk wel dat het bij mij begint aan te slaan!
Succes!
penake is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.