Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2012, 00:00   #1
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Maak 't hem nou!?!

Ik wil gewoon jullie mening horen. Doorgaan of stoppen?

Ik was pas geleden voor de zoveelste keer gestopt met fina niet door bijwerkingen maar ontzettend slecht resultaat. Heb het echter nooit een jaar de tijd gegeven.

Tijdje gestopt met fina en geen haaruitval. Echt geen haaruitval gewoon, weer begonnen omdat mijn haren toch aardig dun en slap zijn. Ze zijn nog steeds dun en slap nu maar na een of twee weken (weet niet meer precies hoeveel) is mijn haarlijn NOG erger geworden dan dat het al was.

Ik snap er geen reet van. Hoe kan fina nou voor extra haaruitval aan de voorkant zorgen? Hoe? Het ziet er echt niet meer uit. Niet dat ik helemaal kaal ben aan de voorkant maar ontzettend diepe inhammen en terugtrekkende haarlijn terwijl ik echt heel duidelijk DPA heb!

Ik ben radeloos. Ik wilde weer aan een opleiding beginnen maar dat kan ik maar beter niet doen wanneer ik zoveel zorgen aan me kop heb.

Ben ik nou allergisch voor het stof finasteride? Ik ben bang dat als ik stop ik alles zal verliezen. Ik heb trouwens nog steeds geen erge haaruitval. Ik zie geen haren op de kussens of in de douche of als ik door mijn haren heen ga. Alleen de voorkant gaat naar de klote en de haren worden dunner.

Stoppen of doorgaan?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 01:51   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Je stopt ermee of je blijft consequent doorgaan. Maar niet telkens stoppen en even later weer beginnen.

Bij medicatie is regelmaat belangrijk, dat geldt zeker voor je haren.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 15:23   #3
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Probleem is dat ik het niet snap. Ik wil weten of het wel de juiste keuze is als ik geen fina slik. Of ik het nou slik of niet heb ik amper haaruitval (die ik kan zien). Als ik niet slik heb ik helemaal niks, maar nu ik weer twee weken bezig ben ook niet. Alleen zijn de inhammen wel slechter geworden.

Ik vraag me af als ik nu 3 maanden stop om te kijken of het nog steeds achteruit gaat of dat wel verstandig is? En mocht ik echt dpa hebben zou ik dan niet in een keer gigantisch achteruit gaan?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 16:45   #4
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik geef de hoop denk ik toch maar op. Dit gaat nergens meer over. Hier foto's met nat haar.

Oordel zelf maar, valt hier nog wat aan te doen? Heb niet het idee dat fina helpt tegen DPA.








Overigens is mijn rechterinham nog groter dan mijn linker alleen zie je dat op de foto niet. Lijkt net andersom.

Met droog haar zie je niet dat ik kalend ben als ik de inhammen bedek en goed kam. Maar goed... voor hoe lang nog? Verdomme!


Mocht het wel ongeveer zo blijven hoeveel grafts zou ik nodig hebben om het goed te dekken? Plus de inhammen? 4000 grafts om het geheel echt goed te dekken of meer?

Is het een idee dat ik ga overstappen op dutasteride over 3 of 4 maanden?

Laatst gewijzigd door Memeber; 22 augustus 2012 om 16:55
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 17:54   #5
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
uhm... niet om lullig te doen,maar met jouw kapsel; gespiked haar dat nat is en zwart, zie je zelfs bij een bolle bos hoofdhuid. Daarnaast heb je gene noemenswaardige inhammen.

Opstaand haar, dat donker/zwart is, een lichte hoofdhuid, en een flits doen de scalp oplichten. Je hebt in ieder geval geen tekenen van AGA en ik betwijfel of je uberhaupt wel enige vorm van kaalheid hebt. Jouw haar ziet er net zo uit als mijn neefje van tien met zijn mega dikke haar.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 18:18   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik moet Kniekous bijvallen, ik zie niet wat het probleem is op die foto's.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 18:24   #7
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Idem hierzo. Ik zou meteen een heel groot bedrag uitgeven om zo'n dichte haarbos te krijgen!
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 19:42   #8
Rikkerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 36
Die is binnen een paar dagen kaal.
Rikkerd is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:00   #9
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Mijn inhammen zijn hoger dan op de foto te zien is. Twee jaar terug was mijn haar 3 x zo dik. Als jullie daar een foto van willen dan zal ik deze posten. Overigens sinds ik aan de fina ben worden de inhammen steeds hoger. Haalijn zelf gaat wat langzamer. En het is toch wel duidelijk te zien dat er alleen op de AGA plekken doorheen kunt kijken? Dus kruin, bovenop en inhammen.

Moet wel zeggen dat de berichten mij ontzettend blij maken maar goed. Ik zie toch wel duidelijk dat er wat aan de hand is, misschien dat de foto's wat vertekend beeld geven van de AGA oftewel DPA.

Zou het misschien kunnen dat ik helemaal geen DPA heb en dat wanneer ik een tijd stop met minoxidil en fina dat het weer dik wordt en de inhammen niet meer zo achteruit gaan?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:06   #10
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik haal hem straks weer weg. Geen zin om de foto te bewerken, kan me ook niet echt boeien dat mensen mij herkennen. Maja einde van de avond is die weg. Denken jullie dat het nog steeds geen DPA is?

2 jaar terug.. iets minder misschien

AUB

Laatst gewijzigd door Memeber; 22 augustus 2012 om 22:41
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:25   #11
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Dude, je smeert je haar zo vol met wet-gel dat het er bijna uit druipt en je bent verbaasd dat je op je hoofdhuid kunt kijken?
(je zegt dat het nat is maar als ik het zo bekijk zit het te dicht op elkaar om alleen water te zijn). Naarmate je ouder word gaat je haarlijn iets omhoog en is het ook normaal dat je haar wat dunner word. Weet je leeftijd niet maar het lijkt te kunnen volgens de foto.

Anyhow, 4000 grafts is insane. Een goede schatting zou zijn: 0 grafts.

Als je echt overtuigd bent blijf dan rustig aan (een lage dosis) finasteride, maar ga niet meteen overstappen op duta.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:42   #12
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Voor zover ik kan zien heb je echt geen last van haaruitval. Helaas is die foto met de krullen niet echt bruikbaar, omdat je alleen de voorkant ziet, en dan "hangen" de krullen in de weg. Het is appels met peren vergelijken, als je die foto met die natte haren, met die krullen vergelijkt.

Robert
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 21:06   #13
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Het ziet er naar mijn mening prima uit. Zie ook niets vreemds aan je haarlijn.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 22:43   #14
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Geeft me toch goede hoop.

Dus het is handig om in plaat van 1.25mg 0.6 te nemen? Dat gaat alleen zo moeilijk om het nog een keer te verdelen. Ik heb namelijk proscar. Misschien vanaf volgend maand gewoon propecia halen?

En mijn haarlijn op die andere foto die ik nu heb weggehaald was kaarsrecht. Recht.. recht!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 23:49   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ik snap niet waar iedereen zo lastig over doet. Ik heb ook gewoon 5 mg en snijd die eerst in 4 stukken, en vervolgens kan ik ze makkelijk nog een keer doormidden snijden. Dan heb je dus 8 stukken van 0.625 mg. Ik heb ze daarvoor nog kleiner gesneden, maar goed.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.