Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2010, 13:02   #1
20jongen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2010
Berichten: 22
Vraagje

Ik ben een jongen van 20 en ik heb sinds 2 jaar denk ik last van uitval. Eerst kreeg ik iets inhammen, maar ik had altijd veel donshaartjes altijd nog voor die inham zitte dacht ik dat het gewoon naar achter ging aangezien ik ouder werd.

Vorig jaar september zeiden ineens mensen van je krijgt een dunne kruin. Ik schrok want ik had dit zelf nog niet ontdekt. Myn ouders dachten dat dit mijn wax kwam en als ik andere gel zou gebruike het wel weer goed zou komen. Het werd echter steeds minder, waarna ik eind maart ben begonnen met Finasteride op aanraden van de huisarts. ik ben nu dus in de 6e maand.

Het lijkt alsof de uitval wel iets minder word, maar ik las hier op het forum ook, de kans is groot dat je behoudt wat je nu hebt. Ik heb mijn haar langer laten groeien want overeind zie je die kruin erger dan haar plat. Het haar is alleen in die 5 maanden een stuk dunner geworden (vooral de kruin) en ook worden de inhammen erger en trekt de haarlijn terug. het is niet dat er geen haar meer zit bij de inhammen maar het is echt dun haar. ik heb nog wel een redelijke bos nu, maar vooral die kruin valt toch wel op.

Mijn vraag is nu, zou ik nu gaan beginnen met 5% minoxidil, omdat ik eigenlijk geen bijwerkingen heb gehad van de finasteride, of zou ik nog even wachten, om te kijken hoe het resultaat met alleen finasteride word?

Laatst gewijzigd door 20jongen; 8 september 2010 om 13:10
20jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2010, 15:15   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 20jongen Bekijk bericht
Mijn vraag is nu, zou ik nu gaan beginnen met 5% minoxidil, omdat ik eigenlijk geen bijwerkingen heb gehad van de finasteride, of zou ik nog even wachten, om te kijken hoe het resultaat met alleen finasteride word?
Je kunt nu wel beginnen met minoxidil. Heel spectaculaire vooruitgang met finasteride hoef je na een half jaar niet meer te verwachten, al kan de situatie nog wel iets beter worden. En de minoxidil kan vooral op je kruin echt heel veel verschil maken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2010, 15:59   #3
20jongen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2010
Berichten: 22
okee, maar ik bedoelde. k lees vaak dat je haar dikte toch wel weer terug gaat naar waar het was toen ik begon met finasteride? omdat ik aan het begin van toch wel meer haar verloor dan toen ik het nog niet gebruikte, een soort '' shedding'' als het ware.. Gaat dit nog herstellen tot dat haar wat ik eerst had, of moet ik daarvoor echt minoxidil aanschaffen, omdat ik nu denk nog wel in een status ben om me haar zo te krijgen dat het niemand meer opvalt.
20jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2010, 21:19   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 20jongen Bekijk bericht
okee, maar ik bedoelde. k lees vaak dat je haar dikte toch wel weer terug gaat naar waar het was toen ik begon met finasteride? omdat ik aan het begin van toch wel meer haar verloor dan toen ik het nog niet gebruikte, een soort '' shedding'' als het ware.. Gaat dit nog herstellen tot dat haar wat ik eerst had, of moet ik daarvoor echt minoxidil aanschaffen, omdat ik nu denk nog wel in een status ben om me haar zo te krijgen dat het niemand meer opvalt.
Nou, als er sprake is geweest van een flinke shedding, dan mag je nog zeker effect verwachten. Haren die toen zijn afgestoten zijn waarschijnlijk eerst in rust gegaan en zijn pas recent weer beginnen teruggroeien. Het kan nog wel een paar maanden duren voor ze voldoende lengte hebben om weer serieus mee te tellen. Maar dan hebben ze inderdaad weer meer dikte. Daar is in principe geen minoxidil voor nodig. Na 1 tot 2 jaar heb je met finasteride een maximaal resultaat behaald. Je kunt daar natuurlijk ook op wachten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vraagje ivb met haartransplantatie sevenswords Chirurgische behandelingen 6 27 maart 2008 19:05
Minoxidol 5 % vraagje jpleon Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 maart 2008 15:31
Ik heb een vraagje. anneke83 Haarwerken 4 3 november 2006 19:10
vraagje... Marsha AA - Algemeen 2 22 december 2004 18:02
vraagje cees Medicijnen/haargroeimiddelen 2 17 februari 2003 11:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.