Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2011, 08:39   #1
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Unhappy Nieuw / Minoxidil

Forumleden,

Ik heb me vanmorgen ingeschreven dus ben nieuw hier, ook ik heb last van haaruitval. Ik hoorde op de radio dat er een zalf komt die haargroei sterk stimuleert, en vroeg me af of jullie hier meer van weten. Ook hoor ik veel over Minox, is het mogelijk om dit in een winkel te halen? Ik zou graag zou snel mogelijk willen beginnen.

Ik ben 26 jaar en heb dun blond haar ik begin inhammen te krijgen, op dit moment kan ik het redelijk maskeren met mijn haar maar ik wil verder uitval voorkomen en het liefst iets terug groei zien. Ik zie ook regelmatig witte harde stukjes op mijn bureau, wat zou dit kunnen zijn? Is dit roos? Vooral mijn haar voor/midden op mijn hoofd is pluis en springerig de rest is allemaal gezond en niet gespeleten. Ook zijn sommige haren meer richting zwart wat heeft dit te betekenen aangezien ik blond ben. Ook gebruik ik rooscure, biotine, multivitamine A t/m Z vitamine B, en ik ga zo bij de tuinen Selenium halen. Wel gebruik ik zo nu en dan een klein beetje gel.

Zijn er fotos van Minox werkend te zien? Ik zou graag asap willen beginnen met de 5% zodat ik voor de zomer misschien wel iets voller haar krijg, waar is Minox het goedkoopst en hoelang doe je met één dosis.

Ook lees ik dat veel mensen Selenium slikken, op een site lees ik de volgende bijverschijnsellen.

"Een teveel aan selenium kan niet zo snel optreden. Als veilige bovengrens wordt een hoeveelheid van 300 microgram selenium per dag aangehouden. Een overmatig gebruik van selenium uit zich in verlies van haar, nagels en tanden. Huidbeschadigingen en aandoeningen van het zenuwstelsel kunnen ook optreden."

Bron: http://www.fitforme.nl/voedingsstoff...ralen/selenium

Groet,

Wim

Laatst gewijzigd door 26jaar; 10 februari 2011 om 10:59
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 12:31   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Harde witte stukjes op je bureau... waarschijnlijk restanten van de gel.
De volle dosering van minoxidil is 2 x 1ml per dag, dus 2ml per dag. Met een flesje van 60ml doe je dan dus een maand en bij de halve dosering van 2 x 0,5ml per dag doe je 2 maanden met 1 flesje.
Leveranciers: minoxidil-bestellen.com, biovea-deutschland.com, solutions4hairloss.com
Als je multivitaminen slikt, zit daar waarschijnlijk al selenium in.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 13:26   #3
NOOT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 90
Ik ben eerst begonnen met minoxidil 2%. Zo kun je rustig beginnen en kijken of je geen reactie krijgt op minoxidil of ppg (transportstof om het in je huid te krijgen). Minoxidil 2% kun je ook 'gewoon' krijgen bij Nederlandse drogisterijen of via drogisterij.net.

Na 1 of 2 flesjes kun je overschakelen op 5% voor een beter resultaat. De berichten zijn dat 5% betere resultaten hebben dan 2%. Ik moet dat nog zien want ik ben nog maar 1 maand bezig met 5%. Maar m'n haar ziet er wel al gezonder / beter uit.

Je wast met Rooscure zie ik? Maar dat is nu uit de handel. Ik gebruik nu Revita shampoo. Daar zit ook ketoconazol in.

Sowieso was ik m'n haar niet meer zo vaak 1x per week of soms zelfs 1x per 2 weken. Zo krijgt je hoofdhuid weer een goede balans.
NOOT is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 13:29   #4
NOOT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 90
Toch ook nog een vraagje; als je last krijgt van shedding, moet je dan gewoon doorgaan of (tijdelijk) stoppen met het gebruik van minoxidil?

Ik heb (nog) geen last van shedding maar wil weten wat te doen mocht het gebeuren.
NOOT is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 13:50   #5
geisha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 125
hoi

Je zou ook eens finasteride kunnen overwegen zoek het eens op bij sommigen zijn er wel bijwerkingen maar velen hebben er geen last van.
1 pil per dag is dan wel gemakkelijker dan die vette minox 2x per dag
Het is natuurlijk elk zijn keus sommige nemen de 2
Greetz
geisha is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 14:20   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOOT Bekijk bericht
Toch ook nog een vraagje; als je last krijgt van shedding, moet je dan gewoon doorgaan of (tijdelijk) stoppen met het gebruik van minoxidil?
Doorgaan. De shedding is juist het teken dat de minoxidil z'n werk goed doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geisha Bekijk bericht
1 pil per dag is dan wel gemakkelijker dan die vette minox 2x per dag
Ten eerste bevat minoxidil nooit vet.
Ten tweede dient men minoxidil op de hoofdhuid aan te brengen, niet op de haren.
Ten derde kan men een minoxidil-soort uitzoeken die niet glibberig aanvoelt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitvalbehandeling.com minoxidil 5% en minoxidil 15%? tips? baldandbold Medicijnen/haargroeimiddelen 21 11 maart 2010 18:34
6% Minoxidil Plus (Dr. Lee) HairCoach Koopjeshoek 0 23 januari 2010 17:50
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.