Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > Alopecia Vereniging

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 februari 2005, 14:44   #1
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Regionale dagen voorjaar van de AAPV

Hoi allemaal,

Ik ben in december lid geworden van de AAPV (alopecia areata patientenvereniging) en ze houden in maart regionale bijeenkomstdagen.
Nu vroeg ik me af of er van dit forum nog meer mensen gaan.
Ik vind het een beetje eng, misschien is dat wel gek, maar het lijkt me confronterend. Ik ben tussen 1/3 en 1/2 van mijn haar kwijt, maar heb nog nooit een pruik gehad en daar geven ze ook info over. Misschien juist wel goed om alvast eens over na te gaan denken.
Iemand ervaringen met zo'n dag?

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2005, 20:03   #2
ag0807
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 16
Hoi Annemarie,

Ik ben vorig jaar ook naar zo'n regionale dag geweest voor de eerste keer. Ik vond het heel fijn en leuk om anderen er ook eens over te horen. Ik zou zeggen ga er naartoe en neem desnoods iemand mee, want dat kan ook. Helaas kom ik niet uit die buurt dus ga daar niet naar toe.

Groetjes Anouk
ag0807 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2005, 19:44   #3
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
ik ben twee keer geweest, een keer landelijk in arnhem dacht ik, en de andere keer in weert. Allebei de keren ben ik blij dat ik geweest ben.
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2005, 23:08   #4
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Trust me, het is meeer dan de moeite waard! Gewoon gaan!!

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2005, 00:48   #5
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
alleen gaan of iemand meenemen?

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, ik ga in ieder geval 12 maart naar de Amsterdam-dag zie ik al

Ik vroeg me alleen nog af (ja, daar ga ik weer) of jullie alleen zijn gegaan, of dat er iemand meeging (vrienden/familie).
Ik kan me voorstellen dat je wat sneller contact legt als je alleen gaat, aan de andere kant lijkt het me ook wel weer fijn als je naderhand nog met iemand kan napraten over de dag.

Tips?

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2005, 14:41   #6
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
de eerste keer ben ik met mijn moeder geweest, en de tweede keer met mijn moeder en een vriendin..je komt toch wel aan je contacten, en zo kunnen de ' buitenstaanders' ook eens met elkaar kletsen over AA.
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2005, 22:20   #7
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Zou ook wel graag lotgenoten ontmoeten en er in real life over babbelen, maar vanuit Belgie is het spijtig genoeg wat te ver. Grtn -Lu-
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2005, 00:21   #8
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Smile

Of je graag iemand meeneemt moet je zelf weten, het is misschien leuk voor je partner/ familielid die het allemaal van dichtbij moet meemaken en het ook moeilijk vindt met de ziekte om te gaan om die mee te vragen.

Dat stukje herkenbaarheid dat jij hebt met lotgenoten, hebben zij met de mensen die de lotgenoten meebrengen. (of zeg ik het nou heel krom?).
Ik ben de eerste keren alleen geweest, later heb ik mijn ouders ook eens meegenomen, die vonden het echt een heel waardevolle dag. Zowel voor hen als voor mij.

Klinkt misschien beetje vreemd, maar ik kan het eigenlijk niet echt beter beschrijven. Gewoon gaan, als je verlegen bent vraag je iemand mee, of iemand 'die heel erg met je te doen heeft' en als je liever alleen gaat ga je alleen. Het is altijd goed!

En de moeite waard!!!!

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2005, 15:06   #9
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annelies
...
Dat stukje herkenbaarheid dat jij hebt met lotgenoten, hebben zij met de mensen die de lotgenoten meebrengen. (of zeg ik het nou heel krom?).
Ik ben de eerste keren alleen geweest, later heb ik mijn ouders ook eens meegenomen, die vonden het echt een heel waardevolle dag. Zowel voor hen als voor mij.
...
groetjes Annelies
Hoi,

Ik ga morgen in mijn eentje, Ik heb nu nog het gevoel dat ik dit eerst zelf eens moet ontdekken.
Mocht ik een volgende keer weer gaan dan vraag ik mijn moeder mee.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat familie/vrienden van lotgenoten onderling ook wel wat aan elkaar kunnen hebben.
Bedankt voor jullie reacties!

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2005, 17:35   #10
ag0807
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 16
Hoi Annemarie,

En, hoe was de regionale dag? Heb je met andere lotgenoten kunnen praten?

Groetjes Anouk
ag0807 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2005, 12:07   #11
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Regionale dag, hoi Anouk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ag0807
Hoi Annemarie,

En, hoe was de regionale dag? Heb je met andere lotgenoten kunnen praten?

Groetjes Anouk
Hoi Anouk,

De regionale dag was wel interessant, omdat ik verder niemand in mijn omgeving ken die ook alopecia heeft. Wel bijzonder dus om mede-patienten te ontmoeten.
Ik was de enige zonder haarwerk (ik heb areata en diffusa) en de gesprekken gingen voornamelijk over haarwerken (winkels, onderhoud, kosten etc.).
"Buiten" ben ik qua AA anders dan de gemiddelde persoon, maar hier voelde ik me dus ook een beetje een buitenbeentje.....
Ben wel blij dat ik geweest ben overigens.

9 april is de landelijke dag, dat lijkt wat meer algemeen informatief te zijn dan (het regionale) lotgenotencontact. Gaan anderen van het forum hier ook heen?

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Close up foto's van mijn haarlijn na 4 dagen!!! Salvamia Haarwerken 8 12 maart 2005 11:56
9 dagen na de eerste behandeling fender Hirsutisme - Behandelingen 8 23 oktober 2002 22:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.