Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2016, 16:47   #331
Missmarple
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Microgynon en haaruitval

Beste allemaal,
Sinds 3 maanden ben ik gestart met de microgynon 30. Helaas een must (de pil) aangezien ik in de vervroegde overgang zit. Nu heb ik sinds 2 maanden enorme haaruitval. Waarschijnlijk door de pil veroorzaakt? Dus overgestapt op de Yasmin sinds 10 dagen, maar ik merk nog geen verschil. Zijn er meiden met ervaring met overstappen van pil en wanneer er eventueel resultaat te merken is? Donderdag zit ik sowieso bij de dermatoloog, want ik verlies ongeveer 250-300 haren per dag en maak me behoorlijk zorgen.
Gr MissMarple
Missmarple is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2018, 18:13   #332
DappereDodo1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2017
Berichten: 27
Geslacht:
Hoi allemaal! ik hoop dat dit nog een actief topic is!
Ik ben gestopt met de diane 35 na 20 jaar gebruik. Ik moest stoppen omdat ik door het gebruik van deze pil een tumor in mijn lever heb gekregen door de hormonen in de pil.
Nu ben ik gestopt sinds augustus 2017 en mijn haar wordt met de dag dunner.
Is dit tijdelijk of heeft deze pil gezorgt dat k afhankelijk van de hormonen nu nodig zijn om mijn haar te behouden en wordt ik nu kaal nu ik geen pil meer mag ?
Word er beetje hopeloos en verdrietig van.
DappereDodo1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2018, 23:44   #333
jorienes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Dag DappereDodo1984,

Ik begrijp heel erg goed dat je je hopeloos en verdrietig voelt door het haarverlies, want ik heb precies hetzelfde doorgemaakt. Je kunt je zo radeloos voelen, omdat je er niets aan kunt doen en omdat je niet weet hoelang het door zal gaan. En wat heftig dat je een tumor op je lever hebt gekregen door het gebruik van de pil, dat geeft maar weer aan wat een troep er in de Dianepil zit..

Bij mij persoonlijk heeft mijn haaruitval iets meer dan een half jaar aangehouden; van ongeveer april/mei 2014 tot december 2014. Mijn haar werd ontzettend dun, slecht van kwaliteit en ik had een enorm jeukende hoofdhuid. Het was niet zo dat ik helemaal kaal werd, maar mijn haar was uiteindelijk misschien een derde van wat het was.Toen mijn menstruatie weer opgang kwam, leek de haaruitval ook te stoppen. In januari 2015 heb ik een haarwerk gekregen, en dat haalde bij mij heel veel zorgen en onzekerheden weg. Hier heb ik ongeveer anderhalf jaar mee gelopen, totdat ik op een punt kwam dat ik merkte dat mijn haar echt weer voller werd en dat ik mij weer zonder haarwerk in het openbaar durfde te vertonen. Inmiddels kan ik zeggen dat mijn haar voor een groot deel is teruggekomen, maar nog steeds niet volledig. Er lijken nog steeds meer jonge haren bij te komen en mijn haar lijkt nog elke maand voller te worden.

Nu ik dit zo opschrijf, schrik ik er best wel van dat het herstel al meer dan drie jaar duurt en dat het waarschijnlijk nog wel langer zal duren voordat mijn haar weer volledig hersteld is (of grotendeels). Het is bizar dat zo'n klein pilletje zoveel verdriet en onzekerheid kan veroorzaken. Wel ben ik zo blij dat mijn haaruitval gestopt is en dat mijn haar weer terug is gekomen, dat was iets waar ik een paar jaar geleden alleen maar op durfde te hopen. Het lijkt er bij jou sterk op dat de Dianepil met jouw haaruitval te maken heeft, maar dit is natuurlijk nooit zeker te zeggen. Haaruitval kan namelijk zoveel verschillende (en onverklaarbare) oorzaken hebben. Mocht de Dianepil wel de oorzaak zijn, dan is er een grote kans dat de haaruitval zal stoppen en dat je haar weer terug zal komen. Hier heb ik namelijk meerdere verhalen van gelezen op dit forum.

Ik wil je vooral heel veel sterkte wensen en alle hoop geven dat het goed zal komen. Probeer de haaruitval niet je leven en gemoedstoestand te laten bepalen (al weet ik uit ervaring dat dat bijna niet te doen is). Praat met mensen in je omgeving en deel je verdriet, dat helpt echt. En weet bovendien dat er altijd mooie oplossingen zijn om de haaruitval te verbergen.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan mag je mij altijd een berichtje sturen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DappereDodo1984 Bekijk bericht
Hoi allemaal! ik hoop dat dit nog een actief topic is!
Ik ben gestopt met de diane 35 na 20 jaar gebruik. Ik moest stoppen omdat ik door het gebruik van deze pil een tumor in mijn lever heb gekregen door de hormonen in de pil.
Nu ben ik gestopt sinds augustus 2017 en mijn haar wordt met de dag dunner.
Is dit tijdelijk of heeft deze pil gezorgt dat k afhankelijk van de hormonen nu nodig zijn om mijn haar te behouden en wordt ik nu kaal nu ik geen pil meer mag ?
Word er beetje hopeloos en verdrietig van.
jorienes is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2018, 11:15   #334
DappereDodo1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2017
Berichten: 27
Geslacht:
sorry voor mijn late reactie maar krijg je op dit forum geen melding als er een reactie is?
Kan het dan ook TE zijn ipv AA?
DappereDodo1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2020, 18:19   #335
Cybel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2020
Berichten: 7
Geslacht:
diane35

Ik heb reeds een jaar te kampen met extreem haarverlies. Je ziet nu mijn hoofdhuid erdoor en ben heel hard in paniek geschoten. Ik overweeg om de diane35 in te nemen. Heeft hier iemand goede of slechte ervaringen mee?
Ik hoor het graag!
Cybel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2020, 22:34   #336
Agatha66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2020
Berichten: 190
Geslacht:
Ik heb er heel goede ervaringen mee, mijn haaruitval is gestopt door een combinatie van de Diane (de echte dus van Bayern) en ook omdat ik me erbij had neergelegd. Ik heb een haarwerk gekocht en nooit hoeven dragen maar het gaf me ook heel veel rust. We zijn nu denk ik wel een jaar of 10 verder en veel haar is terug gegroeid, ik weet dat mijn slapen en middenscheiding veel voller waren maar dat is het ook.
Agatha66 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 15:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 11:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 02:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 15:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2014 Stichting HaarWeb.