Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2009, 22:02   #1
capricik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2005
Berichten: 21
Hoeveel grafts heb ik nodig ? (Foto)

Mijn haaruitval is begonnen op mijn 16-17e, nu ben ik inmiddels bijna 26 jaar en mijn haaruitval begint serieus door te wegen. Ik zou graag een FUE ondergaan.
Ik heb twee vragen :

1) Hoeveel grafts zou ik nodig hebben (ik heb zeer dichte haargroei op de achterkant en zijkant van mijn hoofd, dus ik heb genoeg donorhaar)

2) Zou ik nog eventjes wachten tot er meer haren zijn uitgevallen zodat ik ze allemaal ineens zou laten implanteren ?


Haar is handdoekdroog na douche op deze fotos :

[img=http://img253.imageshack.us/img253/992/yeniresimler021af0.th.jpg]

[img=http://img119.imageshack.us/img119/3762/yeniresimler024an2.th.jpg]
capricik is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2009, 22:46   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Wat wil je precies doen ? Hoe erg zit je ermee ?

Ik zou zeker wachten, gezien de situatie momenteel. Begin met minoxidil om de boel te stabiliseren.

p.s. dichte haargroei op de achterkant en zijkant van je hoofd betekent meestal ook dichte dichtheid bovenop en dat betekent weer dat je voor een grote dichtheid per cm2 moet gaan, anders gaat het opvallen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2009, 23:16   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Als je haaruitval al op je 16de/17de is begonnen is het wel langzaam gegaan.
Wat dat betreft maakt het je wel geschikt voor een ht.
Hoeveel grafts je nodig hebt vind ik moeilijk om te zeggen. Misschien duizend?
Ik zou in elk geval eens de discussies over finasteride en minoxidil doornemen.
Wat betreft finasteride moet je vooral bedacht zijn op de kans op bijwerkingen (alhoewel het volgens mij voor de meesten hier nog meevalt). Wat betreft minoxidil moet je je goed beseffen dat op het moment dat je er mee stopt dat je dan alle haren die je door minoxidil hebt gered, dat je die dan zal verliezen.

Laatst gewijzigd door Henk; 25 januari 2009 om 12:20
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2009, 23:45   #4
capricik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2005
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Wat wil je precies doen ? Hoe erg zit je ermee ?

Ik zou zeker wachten, gezien de situatie momenteel. Begin met minoxidil om de boel te stabiliseren.

p.s. dichte haargroei op de achterkant en zijkant van je hoofd betekent meestal ook dichte dichtheid bovenop en dat betekent weer dat je voor een grote dichtheid per cm2 moet gaan, anders gaat het opvallen.
Ik heb ergens gelezen dat je je haaruitval pas opmerkt wanneer de helft ongeveer is uitgevallen, dus als ik ongeveer terug bij de helft van de dichtheid zit zou dat ok zijn voor mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Als je haaruitval al op je 16de/17de is begonnen is het wel langzaam gegaan.
Wat dat betreft maakt het je wel geschikt voor een ht.
Hoeveel grafts je nodig hebt vind ik moeilijk om te zeggen. Misschien duizend?
Ik zou in elk geval eens de discussies over finasteride en minoxidil doornemen.
Wat betreft finasteride moet je vooral bedacht zijn van kans op bijwerkingen (alhoewel het volgens mij voor de meesten hier nog meevalt). Wat betreft minoxidil moet je je goed beseffen dat op het moment dat je er mee stopt dat je dan alle haren die je door minoxidil hebt gered, dat je die dan zal verliezen.
Ik zie het echt niet zitten om voor de rest van m'n leven finasteride of minoxidil te gebruiken. Ik zou toch opteren voor een FUE.
Ikzelf dacht ook aan 1000 grafts... mischien 1500 ?

Alvast bedankt voor de input!
capricik is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 11:49   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capricik Bekijk bericht
Ik zie het echt niet zitten om voor de rest van m'n leven finasteride of minoxidil te gebruiken. Ik zou toch opteren voor een FUE.
Ikzelf dacht ook aan 1000 grafts... mischien 1500?
Ik vermoed ook iets in die orde van grootte in eerste instantie. Je situatie lijkt op de mijne en ik had er 1400 nodig.

Overigens, je zit dan ook voor de rest van je leven aan haartransplantaties vast he. Want de ingreep die je nu zult gaan kiezen (versterken van de haarlijn) is geen gezicht als je kaalheid daarna verder gaat. Ergens, waarschijnlijk rond je 30e, zul je een tweede ingreep nodig gaan hebben en voor je 40e mogelijk nog een derde.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 12:48   #6
capricik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2005
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik vermoed ook iets in die orde van grootte in eerste instantie. Je situatie lijkt op de mijne en ik had er 1400 nodig.

Overigens, je zit dan ook voor de rest van je leven aan haartransplantaties vast he. Want de ingreep die je nu zult gaan kiezen (versterken van de haarlijn) is geen gezicht als je kaalheid daarna verder gaat. Ergens, waarschijnlijk rond je 30e, zul je een tweede ingreep nodig gaan hebben en voor je 40e mogelijk nog een derde.
oeioei dat lijkt me een grote investering! Elke keer gaat dat een slordige 5000 euro kosten. Man, ik denk dat het 't beste om nog maar een paar jaar te wachten in de hoop dat er een cure wordt gevonden tegen haaruitval.

Uit curiositeit : hoe bevalt de ht je nu na die 1400 grafts ? Ben je er enigszins tevreden mee ?
capricik is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 12:56   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik denk dat HT's wel goedkoper worden in de loop der jaren. Ik denk ook dat je situatie niet in die mate was als die van Anthon. Je hebt momenteel een nog veel bredere haarlijn. Het ligt eraan wat je wilt, maar ik denk dat je aan zo'n 1000-1200 grafts moet denken. Ikzelf heb er 2500 gehad, dat is dus al 2x zoveel, maar was een stuk kaler.

Laatst gewijzigd door norwood2; 25 januari 2009 om 12:59
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 13:48   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capricik Bekijk bericht
oeioei dat lijkt me een grote investering! Elke keer gaat dat een slordige 5000 euro kosten. Man, ik denk dat het 't beste om nog maar een paar jaar te wachten in de hoop dat er een cure wordt gevonden tegen haaruitval.

Uit curiositeit : hoe bevalt de ht je nu na die 1400 grafts ? Ben je er enigszins tevreden mee ?
Wachten op de cure die vast wel ergens in de loop van deze eeuw een keer gaat komen of toch een middel als minoxidil eens proberen

Ik ben zelf heel tevreden met die 1400 grafts. Ik heb geen enkel moment meer dat ik me 'kaal' voel, dat ik mijn inhammen wil verbergen of dat ik me zorgen maak omdat ik net tegenwind heb gehad of uit het water kom.

Enne, 5000 euro is niet veel als je het uitsmeert over vele jaren. Als je nu die ingreep doet, dan kun je daarna gewoon iedere maand 40 euro in een potje doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik denk dat HT's wel goedkoper worden in de loop der jaren. Ik denk ook dat je situatie niet in die mate was als die van Anthon. Je hebt momenteel een nog veel bredere haarlijn. Het ligt eraan wat je wilt, maar ik denk dat je aan zo'n 1000-1200 grafts moet denken. Ikzelf heb er 2500 gehad, dat is dus al 2x zoveel, maar was een stuk kaler.
Ik was misschien wel iets verder heen, inderdaad. Maar 1000 is toch wel een minimum om een goede haarlijn op te bouwen.

Met minder kun je eigenlijk alleen de inhammen apart doen en ik denk dat je daarmee vooral het moment voor een tweede ingreep dichterbij laat komen. Met een goede volledige haarlijn kun je het langer uitzingen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 14:19   #9
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink best dht blokker bij je ht... of liefst 1 jaar ervoor...

ik zou echt zeggen : probeer een dht blokker te nemen voor je aan een ht begint...

als ze een ht doen zal de arts je aanraden om fina te nemen om verdere uitval tegen te gaan...

stel : je gaat nu een ht doen voor je haarlijn, en opeens schiet je haaruitval in een versneld tempo... wat mogelijk is
dan mag je nog jaren sparen om elke keer een ht te doen, en eens je donorhaar uitgeput is ja dan is het game over...

ik zou je eerst 1 jaar fina en minox aanraden hoor, de fina mag je zelfs in lage dosis nemen , of topisch...
als je er goed op reageerd , is een ht niet meer nodig... je moet wel de rest van je leven fina en minox blijven gebruiken...
je moet echt het probleem bij de wortels aanpakken of het is een proces dat nooit zal stoppen...

dat is mijn mening natuurlijk...
ps : je haar ziet er bijlange niet slecht uit hoor... vele zouden al jaloers zijn om nog zo haar te hebben als het nog halfnat is....
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 15:12   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben het in weze met Wesley eens. Probeer vooral eerst te behouden wat je hebt.

Een HT op een kalend hoofd is een beetje als een natte muur witten. Ziet er eventjes goed uit, maar binnen de kortste keren ga je je storen aan de langzaam weer tevoorschijn komende vocht- en schimmelplekken.

Je kunt beter eerst een vochtwerende laag aanbrengen als je toch perse wil witten voordat een aannemer naar je muurtje heeft gekeken en het probleem voor eens en voor altijd gaat oplossen. Je weet hoe aannemers zijn he, ze beloven volgende week te komen, maar uiteindelijk mag je blij zijn als ze je nog voor de zomervakantie helpen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 16:46   #11
capricik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2005
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982
ik zou echt zeggen : probeer een dht blokker te nemen voor je aan een ht begint...

als ze een ht doen zal de arts je aanraden om fina te nemen om verdere uitval tegen te gaan...

stel : je gaat nu een ht doen voor je haarlijn, en opeens schiet je haaruitval in een versneld tempo... wat mogelijk is
dan mag je nog jaren sparen om elke keer een ht te doen, en eens je donorhaar uitgeput is ja dan is het game over...

ik zou je eerst 1 jaar fina en minox aanraden hoor, de fina mag je zelfs in lage dosis nemen , of topisch...
als je er goed op reageerd , is een ht niet meer nodig... je moet wel de rest van je leven fina en minox blijven gebruiken...
je moet echt het probleem bij de wortels aanpakken of het is een proces dat nooit zal stoppen...

dat is mijn mening natuurlijk...
ps : je haar ziet er bijlange niet slecht uit hoor... vele zouden al jaloers zijn om nog zo haar te hebben als het nog halfnat is....
Ik zal minoxidil eens verder onderzoeken. Maar het gedachte dat ik dit tweemaal per dag tot de rest van m'n leven moet gebruiken laat me twijfelen. Niet alleen het financieel aspect, maar ook het langdurig gebruik. Maar als de resultaten met minoxidil goed zijn zou ik mischien toch overwegen om het eens te proberen.
Bedankt voor de info alleszins!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ben het in weze met Wesley eens. Probeer vooral eerst te behouden wat je hebt.

Een HT op een kalend hoofd is een beetje als een natte muur witten. Ziet er eventjes goed uit, maar binnen de kortste keren ga je je storen aan de langzaam weer tevoorschijn komende vocht- en schimmelplekken.

Je kunt beter eerst een vochtwerende laag aanbrengen als je toch perse wil witten voordat een aannemer naar je muurtje heeft gekeken en het probleem voor eens en voor altijd gaat oplossen. Je weet hoe aannemers zijn he, ze beloven volgende week te komen, maar uiteindelijk mag je blij zijn als ze je nog voor de zomervakantie helpen.
Bedankt voor de info AnthonieH! Leuke metafoor btw
capricik is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 17:15   #12
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capricik Bekijk bericht
Ik zal minoxidil eens verder onderzoeken. Maar het gedachte dat ik dit tweemaal per dag tot de rest van m'n leven moet gebruiken laat me twijfelen. Niet alleen het financieel aspect, maar ook het langdurig gebruik. Maar als de resultaten met minoxidil goed zijn zou ik mischien toch overwegen om het eens te proberen.
Nee, dit moet je 2x maal daags gebruiken wil je evt je haar behouden. Als je stopt, zal de situatie niet anders worden dan als je er nooit aan begonnen zou zijn.

Je kan het overigens ook 1x maal daags gebruiken, of 3/4 dagen per week.

Laatst gewijzigd door norwood2; 25 januari 2009 om 17:27
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2009, 23:40   #13
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Wat Dr Feriduni zei was dat er genoeg mensen om het anderhalf jaar komen om weer 1000 grafts bij te laten zetten indien donor voldoende is. Je kan wel wachten, maar ik vind het prettig er nu goed uit te zien. Als ik 40 ben dan zie ik wel of ik dan nog kaal worden als een probleem zie.

Je voelt haalheid als een probleem, dus ik zou het aanpakken met medicijnen en een HT. Ik heb er geen moment spijt van, ook al was mn ht klein.

Vrouwen komen ieder jaar terug om hun gezicht te liften, dan mogen wij dit ook
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoeveel grafts per vierkante centimeter? erik6487 Chirurgische behandelingen 41 9 oktober 2008 19:55
hoeveel grafts? bean Chirurgische behandelingen 18 10 februari 2008 21:14
3800 grafts with Feriduni yesterday pablo Chirurgische behandelingen 16 15 januari 2008 11:19
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 10:53
Hoeveel behandelingen zijn nodig ? Aquarius Chirurgische behandelingen 15 6 juni 2005 20:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.