Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 3,67 gemiddeld. Weergave
Oud 30 oktober 2003, 23:42   #1
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Post Haartransplantatie en Tevredenheid topic....

En dan met name de laatste reply op deze topic... (Het blauwe gekleurde gedeelte)

Topic: haartransplantatie en tevredenheid
jorn
Member
Member # 4
posted 03-07-2003 20:21
--------------------------------------------------------------------------------
HOi allemaal,
ik wilde graag een discussie starten op dit forum. Ik ben benieuwd naar mensen die een haartransplantatie hebben ondergaan en wat ze er nu van vinden: zijn ze tevreden, waar zijn ze geweest, hoe was het proces, hoe lang is het geleden, welke techniek is gehanteerd etc.
Groeten Jorn


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

Ron 1
Member
Member # 144
posted 05-10-2003 00:42
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal!
Het is nu 2 jaar geleden dat ik mijn haar heb laten doen bij transhair. Mijn haarlijn vind ik niet netjes afgewerkt. Een aantal single crafts zitten op sommige plekken veel te ver van mijn haarlijn af. Heel slordig. Ik ben behandeld met de prikmethode,maar desondanks is al het haar wat er nog tussenstond helemaal verdwenen. Terwijl bij mij pa (30 jaar ouder) daar nog wel haar staat. Ik heb al 2 jaar pijn in mijn kop(achter) en heb het gevoel dat mijn gezicht ook anders is gaan staan, strakker voorhoofd. Op sommige zitten zelfs 2 haartjes, waar singles zouden moeten zitten, geen gezicht. De consultant was daarintegen zeer enthousiast over het resultaat, zal de lul zijn naam niet noemen. Verder is mijn kop net een gatenkaas. Het ene gaatje is veel dieper als de ander. Ik loop al 5 jaar met een pet op en doe 'm echt niet meer af voordat ik nog een behandeling onderga en zeker niet bij transhair. Er zijn andere klinieken met veel betere en verfijnde methoden, ik heb de resultaten zelf mogen zien. Verder zijn mijn inhammen bijna zo groot als het continent zuid-afrika en tranhair wou mijn haarlijn net lager plaatsen. Bij de kliniek waar ik nu naartoega gaan ze 2 cm lager en planten de hetzelfde aantal haartjes in 1 cm brede haarlijn, die bij transhair werd verspreid over een gebied van 5 vierkante cm. Ik zou iedereen willen adviseren en neem dit echt van me aan: ALs je over je hart kan verkrijgen, scheer allemaal lekker je kop kaal. Ben je meteen van het gezeik af en het scheelt je een ontzettende hoop pijn verdriet en ellende en bovendien veel geld. Ik weet 't, ik kon het ook niet over m'n hart verkrijgen, maar durf nu mijn kop niet kaal te scheren vanwege alle gaten en littekens en een pruik is voor mij geen optie. Ze hebben me dus mooi bij de ballen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, sterkte mensen, Ron 1

P.s zijn er mensen die hun met priktechniek hebben laten doen en die nu hun hoofd kaal hebben geschoren? Vallen de gaatjes en littekens erg op? En zien de triple crafts er net uit als een handje spaghetti die uit je hoofd groeit?


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

Ron 1
Member
Member # 144
posted 05-10-2003 09:25
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal,
Ik was vergeten te vertellen dat mijn hoofdhuid nog steeds een beetje rood is(na 2 jaar)en het haar is heel erg stug en droog. De groeirichting daar ben ik ook niet blij mee, staat allemaal een kant op en bij een scheiding staat het recht omhoog. Verder wordt ik bij mijn slapen steeds kaler en als je dan veel haar bovenop heb, kloppen de verhoudingen niet meer...Dus ik ga lekker scheren denk ik.

Groetjes, Ron 1


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

Ron 1
Member
Member # 144
posted 05-10-2003 20:30
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo weer,
Kwam weer iets boven, nu ik toch bezig ben: Tijdens mijn eerste vakantie, 11 maanden na mijn transplantatie en een lekker vel zonnetje, flink verbrand, begon mijn hoofd te zwellen en kwam er allemaal geel en korstachtig spul uit de gaatjes van de transplantaten. Mijn voorhoofd was 2 keer zo groot(ok ik overdrijf, zo voelde het, maar wel flink opgezwollen, geen gezicht). Het duurde bijna een week voordat het weg was, fijne vakantie met mijn nieuwe haar dus, dank voor de inlichting transhair.


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

Raymond79
Member
Member # 423
posted 08-10-2003 01:14
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Ron,
Wat vervelend voor je dat het allemaal zo klote is verlopen met die HT.
Ik ben zo vrij geweest om jouw verhaal ook op haarweb te plaatsen.

Waarom is een haarwerk geen optie. Misschien als je op www.toplace.com en www.coolpiece kijkt dat het misschien wel wat voor je is. is in ieder geval niet zo dat mensen het kunnen zien dat je draagt.

Succes en misschien kom ik je nog een tegen op het haarwebforum.


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

jorn
Member
Member # 4
posted 10-10-2003 16:53
--------------------------------------------------------------------------------
HOi Ron,
ik heb je verhaal gelezen en vraag me af waarom je geen contact opneemt met transhair. Je bent namelijk de 1e bij wie dit is voorgekomen. Er wordt dan echt wel naar een oplossing gezocht.
Transhair kan het zich niet permitteren om mensen naar ontevredenheid te behandelen.
Het nummer is 073-6847311. Je kan mij ook mailen jornkielman@hotmail.com
Ik ben scriptant en schrijf mijn scriptie bij transhair. Ik ben er ook behandeld en ben super tevreden.
Groeten Jorn


--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged

Ron 1
Member
Member # 144
posted 30-10-2003 21:55
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Jorn,
Ik ben bij Transhair geweest en er wordt een beetje laconoiek op gereageerd. De consultant vond het resultaat werkelijjk schitterend mooi, waarmee hij mijn respect voor hem en Transhair meteen door de play spoelde. Ik heb jouw hand de hand ook geschut en je haar mogen bewonderen. Ben je echt tevreden als je jouw haar vergelijkt met transplantaten van andere klinieken? Jij hebt ook van die gaten in je hoofd en je blondeerd je haar niet voor niets. Eerlijk is eerlijk en als je echt goed onderzoek verricht, kom je erachter dat er klinieken zijn die het haar inplanten op die manier, dat het niet te onderscheiden is van echt haar. Leg je hoofd maar eens onder een loep, dan zal je zien dat ook jouw inplantaten te diep in je kop zijn gestopt. Dus misschien ben ik een miereneuker, maar ik wil voor de astronische bedragen die ik neertel wel een mooi resulaat, jij niet ?

Heb jij trouwens nog wel eens pijn in je kop achter?

Groetjes, Ron 1



--------------------------------------------------------------------------------
| IP: Logged
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2003, 13:16   #2
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
auw..
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2003, 14:03   #3
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2003, 21:15   #4
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Re: Haartransplantatie en Tevredenheid topic....

Citaat:
Originally posted by pindakaas

De consultant vond het resultaat werkelijjk schitterend mooi, waarmee hij mijn respect voor hem en Transhair meteen door de play spoelde.
Ik denk dat zo iets heel typerend is voor eender welke HT-kliniek. Mijn situatie vonden ze bij L.A. ook schitterend en dan komen ze met die verhaaltjes van "stel je eens voor als je niks laten doen had" enz... SMEERLAPPEN zijn het, HT's zouden in 95% v/d gevallen gewoon verboden moeten worden!

(zie ook mijn reply in het oorspronkelijke topic http://www.haarweb.nl/forum/showthre...&threadid=1939)
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2003, 21:20   #5
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ja, maar hoe denken jullie nou over FUE techniek?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2003, 23:08   #6
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.150
Geslacht:
Fue is iets minder "slagers-achtig" omdat je er geen groot litteken van over houd. Maar voor de rest is het één pot nat.
Wat denk je er zelf van als je weet dat een gemiddeld mens zo'n
honderdduizend haren heeft en stel dat hij voor de helft kaal wordt, dan kun je nooit meer dat gebied ook nog maar eens enigszins dekkend maken. Met fue wordt dat nog lastiger omdat de aantal grafts per operatie een stuk kleiner is dan met een "normale" ht. Misschien dat de inplanting wel iets beter is met Fue. Maar een echte oplossing lijkt het me nog niet.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2003, 17:03   #7
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
ook de voorfoto

..........
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voor haarweb hemmen.jpg‎ (17,6 KB, 1281x gelezen)
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2003, 17:07   #8
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
ron1

HOi Ron,

ik heb overigens geen pijn in mijn achterhoofd.

greetz,
Jorn

PS: heb je al contact opgenomen met transhair?Het gaat erom dat JIJ tevreden bent met het resultaat, niet de consultant.
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2003, 22:20   #9
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Re: link

Citaat:
Originally posted by jornkielman
zie

http://www.transhair.nl/ervaringen.htm

hier kun je allerlei verschillende resultaten zien van mensen. Dan kun je zien dat de resultaten per individu verschillen.

Jorn

PS: kijk echter niet teveel naar foto's. Ze zeggen wel wat, maar niet alles.
Kun jij 100% garanderen dat sommige van deze mensen NIET zijn bewerkt met een haaropvulmiddel zoals Toppik?
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2003, 00:57   #10
Pat
HaarWeb lid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2002
Berichten: 83
geen voordelen FUE techniek?

Jorn, jullie zien bij Transhair dan wel geen voordelen, onderstaand artikel (van www.hairlosshelp.com) legt de verschillen uit en legt uit waarom je met de follikel techniek veel betere en natuurgetrouwere resultaten krijgt. Het is echter (begrijpelijk) een stuk duurder. Dit objectieve artikel legt het in mijn ogen erg aannemelijk uit. Bovendien heb je geen lidteken achterop je kop wat de rest van je leven zeer blijft doen (bij de meeste mensen dan). Als Transhair dan wel zoveel research doet zouden ze dit ook moeten weten.

HOW TO GET THE BEST LOOKING RESULTS?
What separates a good transplant from a bad one? Several factors are very important, the skill of the physician and assisting staff [see how to choose the right doctor], a person who is a good candidate [see who are the best candidates], but most importantly its the technique that's used.

Even a skilled doctor cannot make a natural looking hair line using hair grafts that don't look natural to begin with. Unfortunately hair transplantation started with doll hair type plugs and this unacceptable looking technology persisted for many years. Fortunately transplant doctors did eventually make progress by using mini and micro grafts to create a more realistic looking hair line, but even these are flawed and don't look perfectly natural. The reason is simple, to have something look completely natural you have to duplicate it perfectly as it exists in nature.

In nature every hair in a person´s scalp grows in tiny bundles called follicular units. Although this had been recognized for some time by histologists (doctors who study human tissue), the existence of follicular units was largely ignored by physicians performing hair restoration surgery.

The follicular unit in an adult is comprised of 1-4 terminal (full thickness) hair follicles. In addition to the full terminal hairs, the follicular unit contains 1-2 fine (vellus) hairs, sebaceous (oil) glands, a small muscle, tiny nerves and blood vessels, and a fine band of collagen surrounding the unit (called the perifolliculum). The follicular unit is thus the hair bearing structure of the skin and should be kept intact to insure both maximum growth and natural appearance.

In Follicular Unit Transplantation, the surgical technicians cutting the grafts out of the donor tissue use microscopes to ensure that these units are not split up and are maintained in their original and natural state.

How is Follicular Unit Transplantation different from Mini-micrografting?

In Follicular Unit Transplantation the graft sizes are determined by nature, in mini-micrografting the graft sizes are arbitrarily determined by the surgical technicians who cuts the donor tissue into the size pieces that the doctor has requested. Another name for this technique is mini-micrografts "cut to size."

In mini-micrografting, neither preserving follicular units nor even keeping hair follicles intact are felt to be that important. Rather, the speed and economics of the procedure are the deciding factors. Mini-micrografters use a multi-bladed knife to quickly generate thin strips of tissue and then use direct visualization (rather than microscopic control) to cut the tissue. The resulting grafts are generally larger than follicular units and since the excess skin is not trimmed away the donor sites are also larger.

A major advantage of follicular unit transplantation, (besides preserving follicular units and maximizing growth) is the ability to use small recipient sites. Grafts comprised of individual follicular units are small because Follicular Units are themselves small, but also because the surrounding non-hair bearing tissue is removed under the microscope and doesn´t need to be transplanted. Follicular unit grafts can be inserted into tiny needle-sized sites in the recipient area, which heal in just a few days without leaving any marks.

When performed by a skilled surgical team, Follicular Unit Transplantation can provide totally natural looking hair transplants that make the full use of the patient´s donor supply to give the best possible cosmetic results in the fewest possible sessions.

If its so much better why is it not performed by all doctors?

The simple answer is cost. It takes longer to cut the follicles into follicular units and requires that the staff are better trained. Also many doctors are reluctant to upgrade their facilities while mini micro-grafting gives reasonable results. If you are shopping by price and are looking for the lowest price per graft, you will most likely end up with micrografts and not follicular units.
Pat is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2003, 18:42   #11
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
toppik

100% zekerheid dat er geen toppik wordt gebruikt. Zijn foto's die in de fotoruimte zijn gemaakt. Ik heb er veel zelf gemaakt. Wij adviseren echter wel Volluma aan mensen die een lichte vorm van kaalheid hebben(veel vrouwen) of als aanvulling op de HT. Dit is hetzelfde als Toppik, alleen wat innovatiever.

Verder:

Met de follikeltechniek krijg je helemaal GEEN betere en natuurlijkere resultaten. Ik heb vandaag nog met Neidel gesproken en het is geen optimale techniek. Je zou het wel kunnen aanbieden, zodat mensen dan kunnen kiezen. Verder duurt klonen nog JAREN en HAIRMULTIPLICATION is ook nog geen succes.
Ik hoop dat het ooit gaat gebeuren, want transhair gaat het dan ook toepassen, ook al werk ik er dan misschien helemaal niet meer.
Transhair doet zeker veel aan research dmv netwerken met andere chirurgen en klinieken in de wereld(en natuurlijk intern bij de 4 overige transhair instituten).

Met name Neidel speelt een grote rol hierin en inmiddels Leonhardt ook. Zij is opgeleid door NEidel. Zij gaan jaarlijks de congressen af en spreken veel chirurgen.

Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys

Laatst gewijzigd door jornkielman; 10 maart 2006 om 22:32
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2003, 20:18   #12
Pat
HaarWeb lid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2002
Berichten: 83
welles-nietes

Alleen maar zeggen dat het geen betere resultaten oplevert zonder een reden is natuurlijk gemakkelijk.
Daarmee zeg je dus dat het verhaal wat op die site staat niet waar is?
Kijk dan nog maar eens naar het artikel, met foto's en laat Neidel dan maar eens uitleggen waarom dit niet waar is.

http://www.hairlosshelp.com/hair_los...estresults.cfm

Kort gezegd komt het er op neer dat haren, van nature in groepjes van 1-4 groeien en door die plukjes er dus als zodanig uit te halen en te transplanteren krijg je een natuurlijk resultaat.
De 'ouderwetse' manier met micro en minigrafts haalt gewoon ruckzichtlos een strip achteruit je hoofd en 'versnijdt' het tot grafts. Niet natuurlijk dus, maar wel een stuk sneller en daardoor goedkoper.
Ik vind het aannemelijk klinken en hairlosshelp heeft er geen belang bij iets te verzinnen volgens mij (in tegenstelling tot Transhair....).

Ben ook benieuwd naar de resultaten van die Belgische man, die heeft beiden gedaan en kan dus vergelijken.
Pat is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2003, 23:19   #13
kale kip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Locatie: zuidholland
Berichten: 36
Re: Re: link

Citaat:
Originally posted by pindakaas
Kun jij 100% garanderen dat sommige van deze mensen NIET zijn bewerkt met een haaropvulmiddel zoals Toppik?
ik ben het met pindakaas eens ik ben zelf 3keer l.a geweest in duitsland dussedorf via l.a behandelt en met volumia en topic kan ik ook zo eenfoto maken met de goede belichting maar de werkelijk is dat je met daglicht of zon,nog erger, gewoon er doorheen kijkt zonder topic is het gewoon een zielig bosje haar waar je geen fuck aan hebt ja wegscheren die zooi mooi voor je 36000 gulden

k.k
kale kip is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2004, 13:25   #14
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Re: Resultaten

Citaat:
Originally posted by rotterdam

Kan me nog goed herinneren wat een zielige lui (patienten) daar rondliepen, sommige met een pruik op wat een drama ,echt dan kan je nog beter een schaapevacht over je hoofd trekken [/B]
Hoi,

Heb je al eens op www.toplace.com gekeken? Klik eens op de tab 'Photos' daar en je zult geen schapenvacht ontdekken.......
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2004, 13:37   #15
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi Rotterdam,

Helemaal met je eens. Heb bij Hairplus een HT ondergaan, ongeveer 5 jaren geleden. Was niet tevreden, met name frontaal sloegen een aantal micrografts niet aan, zodat er de haarlijn niet symetrisch liep.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.