Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 maart 2012, 09:22   #1
Maxxes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 2
Even voorstellen

OMdat ik heel actief ben op een ander forum, besloot ik om eens opzoek te gaan naar een forum over hirsutisme. En voila... gevonden.

Ik ben een vrouw van 39, en kamp al sinds mijn jonge puberteit met hirsutisme. Het feit dat ik zeer actief aan kunstzwemmen heb gedaan, heeft mijn haargroei niet bepaald goed gedaan. Ik moest al op jonge leeftijd beginnen met scheren. Een "behaarde" been boven water kon natuurlijk niet. Achteraf gezien had ik daar mailing aan moeten hebben, want mijn hirsutisme was toen slechts lichte overbeharing. Inmiddels helaas niet meer. Ik heb het vrnl op mijn benen, kin, bovenlip en bakkenbaarden. Mijn armen zijn ook goed behaard, maar omdat ik daar altijd van af ben gebleven, zijn deze haren zacht en fijn.

Net als bij elke vrouw (neem ik aan) met hirsutisme beinvloed het mijn leven. Niet zomaar even met de kinderen het zwembad in kunnen, altijd vooruit moeten plannen ivm scheren/harsen e.d. Bij plotseling warm weer lopen te zweten in een lange broek, ellendige ingegroeide haartjes die gaan ontsteken, de angst dat iemand je benen ziet...

Ik heb ooit een keer een winkeljuffrouw bijna een tik verkocht omdat ze mijn broekspijpen omhoog wilde doen bij het passen van laarzen. Ik voelde dat mijn kniekousen afgezakt waren... het was winter en mijn benen waren zwart van de haren.... Kon mezelf gelukkig herstellen en heb alleen haar hand weg geduwt. Mevrouw vond dit erg raar uiteraard. heb laten maar iets gemoppeld over een groot litteken op been....

Ik kan zo nog uren door kunnen praten over hoe hirsutisme mijn leven beinvloed, ik ga echter een speuren hoe jullie ermee omgaan en wat jullie eraan doen.

Groetjes
Maxxes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.