Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2012, 22:02   #1
Laura90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2012
Berichten: 3
Overbeharing of niet?

Hoi allemaal,

Mijn naam is laura en ik ben net nieuw op dit forum. Ik probeer er al een tijdje achter te komen of mijn haargroei normaal is of toch wellicht overbeharing. Ik heb al sinds mijn pubertijd last van zwarte haartjes onder mn navel en ook bij mijn liezen (tot ongeveer 4 cm vanaf de bikinilijn). Eigenlijk is dit tot nu (22 jaar) niet heel veel erger geworden, misschien iets meer donkere haartjes maar niet extreem. Echter is het wel zo dat ik op de rest van mijn lichaam sinds ongeveer een jaar langere lichte tot donkerblonde haren heb ontwikkeld. Ik vind ze zelf erg lang (1-2 cm op mijn buik en rug en vaak zelfs langere op mijn bovenbenen). Maar ze zijn niet dik zoals bv onder mijn navel en bij mijn liezen. Een ander eigenaardig kenmerk is dat ze erg uitsteken, dus ookal zijn ze redelijk zacht, liggen ze niet plat op mijn huid en daarom vallen ze heel erg op. Dit is eigenlijk pas ontstaan in het afgelopen jaar. Ik heb mijn bovenbenen bv nooit hoeven scheren omdat het korte blonde haren waren die platlagen, nu zijn ze echter een stuk langer en steken ze uit. Zou dit met hormoonveranderingen te maken kunnen hebben, of wellicht door iets anders?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen over hoe jullie omgaan met overbeharing (scheren, ontharingscreme, epileren, waxen?)

Groetjes,
Laura
Laura90 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 22:43   #2
123s
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 15
Overbeharing of niet

Hi Laura,
Overbeharing is een serieuze aandoening bij vrouwen of mannen. Als er bij jou sprake is van een paar haren die jij vervelend vindt, dan mag je opgelucht zijn: er is geen sprake van Hirsutisme of Hypertrichose. Ik begrijp toch wel dat je een oplossing zou willen vinden.
Je kan zeker door gaan met waxen of suikerpasta ontharen. Je kan het er ook met de huisarts over hebben, die kan ook snel bepalen of er iets bijzonders aan de hand is, mogelijk door hormoonschommelingen.
Zeker zou ik ook naar een kliniek gaan die laser gebruikt. Een intake gesprek is meestal gratis en je kan al je vragen daar kwijt.
Lees voor meer duidelijke informatie ook op het blog allesoverontharen.nl
Ik hoop dat je een gewenste oplossing vindt.
Veel succes ermee
Groetjes!
123s is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 01:21   #3
vanderven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2012
Berichten: 2
overbeharing

Hoi Laura,

Aller eerst wil ik zeggen dat overbeharing geen aandoening is. Je zou het een aandoening kunnen noemen als het echt exceptioneel veel haar is en bij een vrouw is dat uiteraard wat sneller dan bij een man.
Het is voornamelijk een probleem van deze tijd en onze maatschappij.
De mate in hoe je de overbeharing ervaart zit dus tussen je oren.
Dit lost niet alles op maar kan het wel relativeren op zijn minst.
Je kunt er van alles aan doen maar laser is voor jou niet geschikt omdat je haren (zoals ik het lees) te licht zijn. Voor je zwarte haren zou het wel kunnen.
Omdat het niet zoveel is zou ik de Tria home laser kopen, werkt echt en je kunt er wekelijks overheen gaan tot het verdwenen is. Wat ik wel raar vind is dat je rechtopstaande haren hebt. Dit heb ik nog nooit gezien. Misschien zou je daarmee eens naar je huisarts/dermatoloog kunnen gaan.
Verder is het misschien ook goed om je probleem te delen met mensen en eens vragen naar hun eerlijke mening hoe zij het haar op jouw lichaam zien. Je moet dan wel mensen kennen die recht voor hun raap zijn. Ik denk dat bv mannen baardgroei, zwarte haren op tepels, zwarte bakkebaarden, veel zwart arm haar bij vrouwen als lelijk ervaren. Zou je met dat haar in het midden oosten wonen dan zou niemand daarvan opkijken.

groetjes
vanderven is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 20:45   #4
Laura90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2012
Berichten: 3
Meer dit idee: http://img.dailymail.co.uk/i/pix/200...WI_681x456.jpg

Maar dan nog ietsje langer, ze liggen dus niet plat tegen het lichaam.
Laura90 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2012, 15:24   #5
123s
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 15
Hi Laura,

als ik op de foto bekijk dan vind ik dat het niet zo erg is. Gewoon normaal en misschien te veel voor jouw gevoel.

Heb je body sugaring geprobeerd? Het is beter dan scheren en gezonder dan waxen. Zo blijven de haren voor een tijdje weg.

Groetjes
123s is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2012, 21:12   #6
Laura90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2012
Berichten: 3
Nope, ik heb wel epileren geprobeerd maar ik had t idee dat het daar juist erger van werd dus ik hou het gewoon bij scheren. Ik denk dat ik het gewoon maar even goed in de gaten hou en mocht het erger worden ik nogmaar eens naar de huisarts ga.
Laura90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 16:38   #7
123s
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 15
Naar de huisarts gaan is altijd goed en hou het in de gaten,

Veel succes
123s is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2012, 10:37   #8
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laura90 Bekijk bericht
Meer dit idee: http://img.dailymail.co.uk/i/pix/200...WI_681x456.jpg

Maar dan nog ietsje langer, ze liggen dus niet plat tegen het lichaam.
je hebt blonde haren.. gewoon lekker scheren. Alle vrouwen scheren hun benen, harsen hun wenkbrauwen en bikinilijn etc.. alle vrouwen = veel vrouwen.

Dat is geen overbeharing. Overbeharing is als je kont er helemaal onder zit net als bij mij. (ik ben een man) en ben op andere plekken niet overbehaard. Wat wel raar is. Ik heb er alleen het geld niet voor om het te laseren. Ach ja boeit me ook niet veel. Met de machine overheen en klaar.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.