Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 mei 2006, 23:13   #1
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Het helpt allemaal geen bal!

Pfffff, ik ben weer even volledig de moed kwijt wat mijn haar betreft.
Eind december naar de dermatoloog geweest. Diagnose was AGA (niet verbazend want m'n vader is heel vroeg kaal beginnen te worden en ik heb zijn soort haar)
Dermatoloog heeft mij Minoxidil 4% voorgeschreven. Sedertdien heb ik dat heel regelmatig 2x per dag aangebracht. Voor de rest Yasmin genomen en dagelijks 2 tabletten Anacaps.

Maar ik zie geen verbetering. Integendeel zelfs, ik heb de indruk dat mijn haar nu nog dunner staat... Ik lees hier veel verhalen over mensen die constant overal haren vinden en dat is bij mij dus helemaal niet het geval. OK, af en toe een paar haren in de lavabo en bij het uitkammen als ik het gewassen heb, komen er ook wel een aantal mee. Maar niks dramatisch. En toch... lijkt het bovenaan mijn hoofd steeds dunner te worden.

Ik voel dat ik weer op een punt aan het komen ben waar ik er de brui aan wil geven en gewoon niks meer wil doen. Het helpt toch niet!

Ik heb voor mezelf ook uitgemaakt dat ik geen andere medicatie dan de pil wil nemen. Ik heb echt geen zin om gezondheidsrisico's te nemen omwille van dat haarverlies. Hoe erg ik het ook vind.

Overigens begin ik me echt af te vragen of haarverlies eigenlijk toch niet te maken heeft met jarenlang pilgebruik. Mijn vader mag dan wel kaal zijn, ik kan me niet herinneren dat zijn zussen bijvoorbeeld last hadden van haarverlies.

Wat ik me ook afvraag is waarom m'n dermatoloog m'n hoofdhuid niet eens geanalyseerd heeft. In verband met AGA lees je toch altijd dat de haarwortel inkrimpt. Kan men dat vaststellen? Dat zou men toch moeten doen.
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 10:44   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helen64
Pfffff, ik ben weer even volledig de moed kwijt wat mijn haar betreft.
Eind december naar de dermatoloog geweest. Diagnose was AGA (niet verbazend want m'n vader is heel vroeg kaal beginnen te worden en ik heb zijn soort haar)
Dermatoloog heeft mij Minoxidil 4% voorgeschreven. Sedertdien heb ik dat heel regelmatig 2x per dag aangebracht. Voor de rest Yasmin genomen en dagelijks 2 tabletten Anacaps.

Maar ik zie geen verbetering. Integendeel zelfs, ik heb de indruk dat mijn haar nu nog dunner staat... Ik lees hier veel verhalen over mensen die constant overal haren vinden en dat is bij mij dus helemaal niet het geval. OK, af en toe een paar haren in de lavabo en bij het uitkammen als ik het gewassen heb, komen er ook wel een aantal mee. Maar niks dramatisch. En toch... lijkt het bovenaan mijn hoofd steeds dunner te worden.

Ik voel dat ik weer op een punt aan het komen ben waar ik er de brui aan wil geven en gewoon niks meer wil doen. Het helpt toch niet!

Ik heb voor mezelf ook uitgemaakt dat ik geen andere medicatie dan de pil wil nemen. Ik heb echt geen zin om gezondheidsrisico's te nemen omwille van dat haarverlies. Hoe erg ik het ook vind.

Overigens begin ik me echt af te vragen of haarverlies eigenlijk toch niet te maken heeft met jarenlang pilgebruik. Mijn vader mag dan wel kaal zijn, ik kan me niet herinneren dat zijn zussen bijvoorbeeld last hadden van haarverlies.

Wat ik me ook afvraag is waarom m'n dermatoloog m'n hoofdhuid niet eens geanalyseerd heeft. In verband met AGA lees je toch altijd dat de haarwortel inkrimpt. Kan men dat vaststellen? Dat zou men toch moeten doen.
Helen, ik lees dat je sinds december met je middeltjes bezig bent. Een half jaar is echt te kort om het effect te beoordelen. Door Minoxidil zal je haar in eerste instantie meer uitvallen, dus dat kan de reden zijn dat het nu dunner is dan voor je begon. Het is echt een kwestie van doorzetten op wat langere termijn. Je moet het zeker 8 maanden tot een jaar geven.

Wat de pil betreft: ik weet niet wat voor pil je gebruikte, maar lees even het 'sticky' berichtje boven aan deze rubriek.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 11:41   #3
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Helen, ik lees dat je sinds december met je middeltjes bezig bent. Een half jaar is echt te kort om het effect te beoordelen. Door Minoxidil zal je haar in eerste instantie meer uitvallen, dus dat kan de reden zijn dat het nu dunner is dan voor je begon. Het is echt een kwestie van doorzetten op wat langere termijn. Je moet het zeker 8 maanden tot een jaar geven.

Wat de pil betreft: ik weet niet wat voor pil je gebruikte, maar lees even het 'sticky' berichtje boven aan deze rubriek.
Ik ben met m'n huidige kuur bezig sedert begin januari, dat is dus 5 maanden. De pil die ik neem is Yasmin dus dat zou normaal gezien een prima pil moeten zijn voor m'n haarverlies. En ik herinner me dat toen ik de eerste keer alarm heb geslagen betreffende m'n dunner wordend haar in 2000, ik daarop Yasmin ben beginnen nemen en Ferricure voor ijzer en nadien ben ik een hele tijd erg tevreden geweest over mijn haar.

Ik probeer eigenlijk zo weinig mogelijk aandacht te besteden aan m'n haarverlies; uiteindelijk zal m'n haar niet teruggroeien door urenlang in de spiegel te kijken. Alleen is het me nu wel echt opgevallen dat het weer een stuk dunner lijkt, ik kan het echt niet negeren. Je ziet m'n scalp gewoon steeds beter door m'n haar...
Ik weet echt niet wat ik van die Minoxidil moet denken. Ik vraag me echt af of dit de zaak niet erger kan maken dan het al was. Ik zou er nog mee kunnen leven dat Minoxidil geen verschil maakt. Maar als Minoxidil ervoor zorgt dat ik nog meer haar verlies dat nooit meer zal terugkomen, moet ik er dan niet mee stoppen?
Dat is de miserie met al die middelen, je moet ze lang toepassen om een resultaat te hebben maar je weet ondertussen niet of het niet meer kwaad dan goed doet. Ik heb het gevoel dat de dermatologen slechts een oppervlakkig onderzoek doen. Men stelt snel de AGA-diagnose en geeft je Minoxidil terwijl ik denk dat ze minstens de moeite zouden moeten doen om te checken of je inderdaad met haarwortels zit die aan het ineenkrimpen zijn.

Ik zie in elk geval geen haren terugkomen maar ik weet ook niet hoe ik ze kan herkennen... Ik maak soms op verschillende plaatsen van mijn hoofdhuid een scheiding om te kijken of er wat groeit en zie dan altijd wel een aantal dunne, korte haartjes. Maar of die nog verder groeien of daar maar wat rondhangen kan ik niet zeggen.
De ellende bij mij is ook dat ik eigenlijk nauwelijks zichtbaar haarverlies heb in de vorm van haar in douche of op kledij of zo. Ik check regelmatig m'n hoofdkussen maar daar vind ik niks. Op kledij maar af en toe een haar.
Dus bij mij is het haarverlies heel gewiekst, het sluipt echt verder.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik nog 2 maanden verder blijf doen met de behandeling en dan eens terugga naar de dermatoloog.
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 13:30   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helen64

Ik weet echt niet wat ik van die Minoxidil moet denken. Ik vraag me echt af of dit de zaak niet erger kan maken dan het al was. Ik zou er nog mee kunnen leven dat Minoxidil geen verschil maakt. Maar als Minoxidil ervoor zorgt dat ik nog meer haar verlies dat nooit meer zal terugkomen, moet ik er dan niet mee stoppen?
Dat is de miserie met al die middelen, je moet ze lang toepassen om een resultaat te hebben maar je weet ondertussen niet of het niet meer kwaad dan goed doet. Ik heb het gevoel dat de dermatologen slechts een oppervlakkig onderzoek doen. Men stelt snel de AGA-diagnose en geeft je Minoxidil terwijl ik denk dat ze minstens de moeite zouden moeten doen om te checken of je inderdaad met haarwortels zit die aan het ineenkrimpen zijn.


Ik heb voor mezelf besloten dat ik nog 2 maanden verder blijf doen met de behandeling en dan eens terugga naar de dermatoloog.
Vijf maanden is tekort. Het effect van Minox in de vorm van nieuwe groei komt, als het komt, pas na 8 maanden. In het begin laat Minox de haren die toch al uitgevallen zouden zijn (de haren in de rustfase) versneld uitvallen, het prikkelt namelijk de haarwortel. Het is wel een teken dat je erop reageert.
Je verliest dus niet MEER haar, het gaat in de beginfase alleen sneller.

Ik gebruik het middel zelf nu een jaar, en zie pas een vier-, vijftal maanden dat het nu echt beter wordt.

Bij een trichogram door de dermatoloog wordt gekeken hoeveel haren er in de rustfase zijn. Als dit duidelijk verhoogd is (meer dan 10-15%) is er sprake van een uitvalpatroon.

Dat je weinig haar verliest kan, daar gaat het nl. eigenlijk niet om. Het gaat erom hoeveel er teruggroeit. Als er minder teruggroeit dan uitvalt, wordt het per saldo dunner.

Ik zou dus nog echt doorzetten en je regimen zeker nog 4-5 maanden geven.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 15:20   #5
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Bedankt, Georgie. Geduld is een mooie deugd...

Ik probeer er echt geen drama van te maken, uiteindelijk ben ik niet ziek. Maar er zijn zo van die dagen dat de moed me in de schoenen zinkt.

BTW, pas jij spiro lokaal toe?
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 17:01   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helen64
Bedankt, Georgie. Geduld is een mooie deugd...

Ik probeer er echt geen drama van te maken, uiteindelijk ben ik niet ziek. Maar er zijn zo van die dagen dat de moed me in de schoenen zinkt.

BTW, pas jij spiro lokaal toe?
Probeer er rustig onder te blijven. Ik weet echt hoe moeilijk het is. Toen mijn haar het dunst was, heb ik een maandje Toppik gebruikt als camouflage. Dat heb ik nu niet meer nodig, maar gaf me wel rust.

Ik gebruik Spiro lokaal.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2006, 09:28   #7
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
hoe lang duurt die Minox-haaruitval?

Hoi Georgie en anderen,

Op dit moment zit ik 6,5 week aan de minoxidil 5% en sindsdien is mijn haar alleen maar rapper aan het uitvallen dan voorheen. Ik merk het zelfs per dag; als ik een dagje oversla is het direct een stukje minder erg. Begin zelfs te denken dat één of andere grapjas ontharingscrème in het betreffende flesje minox heeft gestopt.

Anyway, er wordt hier altijd wel over een shedding gesproken, maar hoe lang duurt dat? Want als dit zo door gaat ben ik na 8 maanden écht haarloos, hoor!
Ik ben nl. de afgelopen 2 maanden zeker 25% van mijn haar kwijtgeraakt en ik had al 8 jaar last van AGA, dus het was al 3X niks.

Alvast bedankt!
Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2006, 10:14   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
Hoi Georgie en anderen,

Op dit moment zit ik 6,5 week aan de minoxidil 5% en sindsdien is mijn haar alleen maar rapper aan het uitvallen dan voorheen. Ik merk het zelfs per dag; als ik een dagje oversla is het direct een stukje minder erg. Begin zelfs te denken dat één of andere grapjas ontharingscrème in het betreffende flesje minox heeft gestopt.

Anyway, er wordt hier altijd wel over een shedding gesproken, maar hoe lang duurt dat? Want als dit zo door gaat ben ik na 8 maanden écht haarloos, hoor!
Ik ben nl. de afgelopen 2 maanden zeker 25% van mijn haar kwijtgeraakt en ik had al 8 jaar last van AGA, dus het was al 3X niks.

Alvast bedankt!
Sammy
Bij mij begon het na 3-4 weken, en duurde ook 3-4 weken.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 23:24   #9
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
Hoi Georgie en anderen,

Op dit moment zit ik 6,5 week aan de minoxidil 5% en sindsdien is mijn haar alleen maar rapper aan het uitvallen dan voorheen. Ik merk het zelfs per dag; als ik een dagje oversla is het direct een stukje minder erg. Begin zelfs te denken dat één of andere grapjas ontharingscrème in het betreffende flesje minox heeft gestopt.

Anyway, er wordt hier altijd wel over een shedding gesproken, maar hoe lang duurt dat? Want als dit zo door gaat ben ik na 8 maanden écht haarloos, hoor!
Ik ben nl. de afgelopen 2 maanden zeker 25% van mijn haar kwijtgeraakt en ik had al 8 jaar last van AGA, dus het was al 3X niks.

Alvast bedankt!
Sammy
Sammy, zoals je hier kan lezen ben ik nooit echt opvallend haar beginnen te verliezen in de zin van overal haren vinden.
Ik kan enkel maar zeggen dat ik merk dat ik steeds minder haar heb en voorlopig komt er geen bij (toch niet dat ik zie). Ik kan enkel maar hopen dat wat voor Georgie gold, ook voor mij zal gelden, namelijk dat er op een bepaald moment opnieuw haar zal komen.
Anders zal de conclusie zijn dat Minoxidil voor mij de situatie enkel maar erger heeft gemaakt... Dat zou echt wel vreselijk balen zijn want dat zou betekenen dat ik door het gebruik van Minoxidil het hele proces gewoon versneld heb en dan nu misschien ben waar ik eigenlijk pas over 5 jaar zou geweest zijn.

Georgie, zou dat kunnen: dat ik door die Minoxidil gewoon sneller het haar aan het verliezen ben dat ik sowieso zou verloren zijn?
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 07:53   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
helen64

Georgie, zou dat kunnen: dat ik door die Minoxidil gewoon sneller het haar aan het verliezen ben dat ik sowieso zou verloren zijn?




Hi, ben niet Georgie maar denk dat ik misschien hier toch wel iets op kan zeggen!
Je veronderstelling klopt, minoxidil 'gooit' de haren er versneld uit die sowieso 'binnenkort' uit zouden vallen (alleen geleidelijker dan) en maakt op deze wijze plaats voor nieuwe haren. Dit wordt shedding genoemd. Ik ben er indertijd erg van geschrokken omdat ik toen niet af wist van dit fenomeen.
Nieuw te vormen haar kan op z'n vroegst na een maand of 3, 4 na het uitvallen van een haar pas waargenomen worden. Het is dus idd zo dat als je voor dit middel kiest, overigens geldt dit voor alle 'haar'-medicatie, de werking of het uitblijven daarvan pas echt na 9 mnd tot een jr. beoordeeld worden.
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 08:53   #11
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Ik vind bepaalde zaken mbt minoxidil en de diane35 best wel vreemd. Zo had ik de afgelopen 5 dagen geen minoxidil gebruikt. INeens heb ik veel minder haaruitval. Eerst had ik minox2% 1 jaar lang, daarna een half jaar 5% met propylene glycole en nu zonder PG. Nu ben ik na 5 dagen gisteren begonnen met de minox5% zonder PG en vanochtend ineens weer heel veel haarverlies! En ook de diane35. Ik blijf denken dat de pil juist tegenwerkt en dat je zonder het slikken van de pil veel minder haar verliest. Misschien heb ik het wel totaal bij het verkeerde eind, maar ik vind het niet normaal dat je na 1,5 tot 2 jaar minox nog niet of weinig resultaat boekt.
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 09:08   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
ganescha

In reactie op je post,
Ik denk idd dat jij minoxidil lang genoeg gebruikt hebt om te weten dat het misschien toch niet 'jouw' middel is.

Het is ook niet zo dat het bij iedereen per definitie aanslaat of dit blijft doen. Net zoals de diane/androcur/fina of wat dan ook geldt voor alle haar-middelen dat je, als je het lang genoeg gebruikt hebt om te weten of het iets voor je kan doen, volgens mij ligt dit zowel voor de hormonale therapie alsook voor minoxidil zo ergens tussen de 9mnd en een jaar, je daaruit weldegelijk je conclusie kan trekken.

Als ik voor mezelf spreek, het heeft erg lang geduurd voordat androcur (diane had ik al) iets begon te doen... nu sinds kort is ook mijn haaruitval weer toegenomen. Omdat ik lange, sterke haren zie denk ik eerder aan TE dan aan aga. TE kan overigens ook veroorzaakt worden door cyproteronacetaat. Of misschien is het de ketoconazole die ik nog steeds nodig heb om de jeuk onder controle te houden. Ik houd me zelf voor dat ik toch nog een paar maanden met dit regime verderga om echt te kunnen beoordelen of dit nu wel/niet gaat werken. Voordeel wel vind ik sinds androcur dat de enorme talgafscheiding sterk verminderd is en dat geeft een positief effect op het seb. eczeem dat ik sinds de doorbraak van aga ' als kadootje' erbij kreeg.
Kortom... zo langzamerhand geloof ik niet echt meer in middelen, welke dan ook, die echt op lange termijn het haarprobleem onder controle houden, wel voor een bep. termijn, misschien zelfs een aantal jaren maar ik denk toch dat uiteindelijk aga sterker is dan welk middel dan ook dat er nu op de markt is.
Dit bovengenoemde is overigens absoluut niet negatief of zwaargeestig bedoeld Eerder een gevoelsmatige conclusie die ik begin te trekken na 1,5jr aga...
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 10:09   #13
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Georgie, zou dat kunnen: dat ik door die Minoxidil gewoon sneller het haar aan het verliezen ben dat ik sowieso zou verloren zijn?




Hi, ben niet Georgie maar denk dat ik misschien hier toch wel iets op kan zeggen!
Je veronderstelling klopt, minoxidil 'gooit' de haren er versneld uit die sowieso 'binnenkort' uit zouden vallen (alleen geleidelijker dan) en maakt op deze wijze plaats voor nieuwe haren. Dit wordt shedding genoemd. Ik ben er indertijd erg van geschrokken omdat ik toen niet af wist van dit fenomeen.
Nieuw te vormen haar kan op z'n vroegst na een maand of 3, 4 na het uitvallen van een haar pas waargenomen worden. Het is dus idd zo dat als je voor dit middel kiest, overigens geldt dit voor alle 'haar'-medicatie, de werking of het uitblijven daarvan pas echt na 9 mnd tot een jr. beoordeeld worden.
Groet
Kitty
Kas, je hebt weer helemaal gelijk.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 15:11   #14
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Kas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Kas, je hebt weer helemaal gelijk.
Dat wou ik nou net zeggen!

Maar cypro..bladiebla.. acetaat, dat zit in de diane35 he? Want dan zou het dus niet echt stom zijn om met de diane35 te stoppen.

En wat betreft de minox. Heb geen idee of het iets uitgehaald heeft, omdat ik niet weet hoe mijn haar er nu uit gezien had als ik het niet gebruikt had. Ik zie al een tijd wel dons a gewone haartjes, maar heb het idee dat ze niet groeien.

Daarnaast Kas, hoe gek wil je zijn om voor 5 jaar verlening van het "behoud van je haar", daar allerlei middeltjes voor willen aan te schaffen? Ik ben 22 en word zowel grijs als kaal, maar dat is niet het ergste in het leven. GOd wat klinkt ik positief hahaha (ik kijk nu niet naar mijn shirt dat onder de haren zit LOL)
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 22:14   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Ganescha

Daarnaast Kas, hoe gek wil je zijn om voor 5 jaar verlening van het "behoud van je haar", daar allerlei middeltjes voor willen aan te schaffen? Ik ben 22 en word zowel grijs als kaal, maar dat is niet het ergste in het leven. GOd wat klinkt ik positief hahaha (ik kijk nu niet naar mijn shirt dat onder de haren zit LOL)

----------------
Tja... als ik mijn eigen reactie van ong. een jaar geleden voor de geest haal toen ik eigenlijk echt in de gaten kreeg wat er aan de hand was. Ik was nl. nogal van het kastje naar de muur gestuurd door mijn huisarts die nog steeds niet helemaal bevat geloof ik dat jonge vrouwen, hiermee bedoel ik, voor de menopauze, dus weldegelijk aga kunnen hebben..., compleet uit het veld geslagen en serieuze gevoelens dat ik 'niet meer de moeite waard was', ik hier nooit uit zou komen, doodgewoon behoorlijk depressief.
Was van plan om alles dat maar enigszins zou kunnen helpen te vreten en te smeren...

'T gekke is dat ik op mijn 29e na een miskraam ook vet haar kreeg, jeuk en verhoogde haaruitval. Toen door dermatoloog ook eigenlijk niet serieus genomen, totdat iem. na een jaar ong. zei; probeer de diane-35 eens. Bi de kortste keren, weg alle problemen, geen haaruitval meer jeuk roos of wat dan ook. Het moet, ook toen aga zijn geweest, kan niet anders... Omdat ik altijd erg goed op de diane heb gereageerd (10 jaar zonder haaruitval geleefd kortom ik wist niet eens dat ik dus eigenlijk aga had). Leek androcur de meest voor de hand liggende oplossing toen op mijn 40e de aga, door de diane 'heenbrak'. Toch reageert het menselijk lichaam klaarblijkelijk niet zo voorspelbaar als men denkt. Inmiddels boven de 40, denk ik sowieso dat andere aspecten gaan meespelen. Je eigen hormonale cyclus verandert en dat houdt in mijn geval dus in dat ik volgens mij toch gevoeliger ben geworden voor het dht in mijn testosteron en dat androcur (dat wel het vrije testosteron remt, maar slechts in geringe mate het dht-niveau verlaagt) toch gezien mijn leeftijd het 'reddende' middel op langere termijn wellicht ook niet gaat zijn... maar wat dan wel? Weer minox? Of fina of zelfs Duta? Dacht het niet. Dit moet het maar zijn, zo niet ... so be it.

Er wordt op dit forum ook wel over gesproken maar idd begin ook ik te geloven dat het allerbeste 'haarmiddel' uiteindelijk aanvaarding/acceptatie is.. maar dat kun je niet afdwingen daar groei je naar toe. En volgens mij pas dan als je alle emotionele fasen van verwerking in dit proces hebt doorgemaakt. Ik vergelijk het toch altijd maar met een rouwproces, daar komt het voor mij nog het dichts bij uit.

groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Justitie VS wil geen proces tegen PAUS Biljartbal Van alles en nog wat... 2 23 september 2005 13:17
geen shed simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 13 7 maart 2005 20:13
Sorry, maar ik vind geen titeltje karin_68 TTM - Algemeen 25 25 februari 2005 18:17
negatieve cirkel Madelief TTM - Algemeen 12 3 juli 2002 22:46
hoi allemaal Wendy'83 TTM - Algemeen 6 26 maart 2002 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.