Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 maart 2011, 15:25   #1
Daaaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2011
Berichten: 6
Hoe lang is de huid irritatie na een FUE behandeling zichtbaar?

Beste haarweb leden,

Ik zit er zelf aan te denken om binnenkort een consult te nemen bij 2 verschillende klinieken om zo het advies te vergelijken. Welke kliniek ik ga kiezen weet ik dus nog niet. Mijn haargrens zit denk ik tussen Norwood 2 en 3 ongeveer. Mijn voorkeur gaat uit naar een FUE behandelijk en hopelijk is dit bij mij mogelijk.

Twee vragen:
- Hoe lang na een gemiddelde FUE behandeling is de irritatie van de huid zichtbaar? En ik bedoel natuurlijk: hoe lang is het zichtbaar dat ik een behandeling ben ondergaan?
- Hoe lang moet je wachten na een FUE behandelijk voordat je weer mag watersporten en dus in de zon kan?
Daaaan is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 17:02   #2
olaf1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2010
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daaaan Bekijk bericht
Beste haarweb leden,

Ik zit er zelf aan te denken om binnenkort een consult te nemen bij 2 verschillende klinieken om zo het advies te vergelijken. Welke kliniek ik ga kiezen weet ik dus nog niet. Mijn haargrens zit denk ik tussen Norwood 2 en 3 ongeveer. Mijn voorkeur gaat uit naar een FUE behandelijk en hopelijk is dit bij mij mogelijk.

Twee vragen:
- Hoe lang na een gemiddelde FUE behandeling is de irritatie van de huid zichtbaar? En ik bedoel natuurlijk: hoe lang is het zichtbaar dat ik een behandeling ben ondergaan?
- Hoe lang moet je wachten na een FUE behandelijk voordat je weer mag watersporten en dus in de zon kan?
Dit zou ik ook wel willen weten...het liefst ga ik namelijk na een eventuele FUE een paar weken er tussen uit zodat niemand iets merkt...Ik heb net een consult gepland trouwens..ben benieuwd
olaf1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 17:09   #3
Daaaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2011
Berichten: 6
Hey Olaf, ik zou het denk ik ook vooraf aan een vakantie plannen. Welke kliniek heb jij uitgekozen? Heb je je daarvoor ingelezen op ervaringen op haarweb?
Daaaan is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 17:25   #4
olaf1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2010
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daaaan Bekijk bericht
Hey Olaf, ik zou het denk ik ook vooraf aan een vakantie plannen. Welke kliniek heb jij uitgekozen? Heb je je daarvoor ingelezen op ervaringen op haarweb?
Hey Daan,

Ik weet dat je de eerste weken beter niet in de zon kan na een FUE. Ik denk dat ik daarom eerst binnen NL een huisje zou boeken en daarna naar het buitenland (zonvakantie). Ik ga op consult bij prohair over twee weken. Jij?
olaf1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 17:52   #5
Daaaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2011
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf1982 Bekijk bericht
Hey Daan,

Ik weet dat je de eerste weken beter niet in de zon kan na een FUE. Ik denk dat ik daarom eerst binnen NL een huisje zou boeken en daarna naar het buitenland (zonvakantie). Ik ga op consult bij prohair over twee weken. Jij?

Ik kijk naar de reacties van een kliniek maar natuurlijk ook naar de prijzen. Bij ProHair betaal je voor 1500 grafts 4250 euro. Sommige zoals HairPlusMC, TransHair en Aestetic zitten alweer tussen de 5000 en 7000 euro voor die 1500 grafts. Nog al een verschil in je portemonnee! Volgens mij heeft ProHair wel aardig veel goeie reacties. Dus is ProHair ook wel een goeie voor mij om contact mee op te nemen.
Daaaan is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 18:20   #6
olaf1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2010
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daaaan Bekijk bericht
Ik kijk naar de reacties van een kliniek maar natuurlijk ook naar de prijzen. Bij ProHair betaal je voor 1500 grafts 4250 euro. Sommige zoals HairPlusMC, TransHair en Aestetic zitten alweer tussen de 5000 en 7000 euro voor die 1500 grafts. Nog al een verschil in je portemonnee! Volgens mij heeft ProHair wel aardig veel goeie reacties. Dus is ProHair ook wel een goeie voor mij om contact mee op te nemen.
Ja helemaal mee eens...ik vind klinieken die mensen nu nog met een FUT opzadelen sowieso niet verantwoord bezig..
olaf1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 21:00   #7
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
vakantie

Ik heb in april een consult bij HSI. Ik denk erover om aan het eind van het jaar een ingreep te laten doen (+/- 1500 grafts). Ik wil dan eigenlijk een week naar de ardennen ofzo en dan nog twee weken naar de zon vliegen. dan ben ik drie weken verder. Dan zou je toch wel wegkomen met de opmerking: "lekker in de zon, ik dacht ik haal de tondeuse erover"
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 21:02   #8
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Ik heb in april een consult bij HSI. Ik denk erover om aan het eind van het jaar een ingreep te laten doen (+/- 1500 grafts). Ik wil dan eigenlijk een week naar de ardennen ofzo en dan nog twee weken naar de zon vliegen. dan ben ik drie weken verder. Dan zou je toch wel wegkomen met de opmerking: "lekker in de zon, ik dacht ik haal de tondeuse erover"
Lijkt me een strak plan. En toont het dan nog wat roodachtig, dan heb je een zonne-allergie of zoiets opgelopen daar...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 21:22   #9
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Het is toch niet het verstandig om na 1 wk al op zonvakantie te gaan. Dacht dat je de zon zo lang mogelijk moest vermijden..
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 21:45   #10
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dundun Bekijk bericht
Het is toch niet het verstandig om na 1 wk al op zonvakantie te gaan. Dacht dat je de zon zo lang mogelijk moest vermijden..
Nu je het zegt, daar heb je wel een punt ja!

Eerste tijd zeker voorzichtig doen met de zon!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 23:40   #11
olaf1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2010
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Nu je het zegt, daar heb je wel een punt ja!

Eerste tijd zeker voorzichtig doen met de zon!!
Het gekke is dat mijn haar altijd sterker wordt zodra het lente/zomer wordt..wat is het negatieve effect van die zon dan op de grafts...??
olaf1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2011, 00:33   #12
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf1982 Bekijk bericht
Het gekke is dat mijn haar altijd sterker wordt zodra het lente/zomer wordt..wat is het negatieve effect van die zon dan op de grafts...??
Dat heeft volgens mij met de wondjes te maken. Zolang die nog niet genezen zijn kan je de zon beter mijden.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2011, 08:24   #13
Daaaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2011
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Dat heeft volgens mij met de wondjes te maken. Zolang die nog niet genezen zijn kan je de zon beter mijden.
Kan je dan wel gewoon een pet opzetten die bijvoorbeeld niet klemt of schuurt op je hoofd. En dan natuurlijk nog steeds de zon vermijden.

En dan natuurlijk nog de vraag: Wanner zou je weer kunnen water sporten? De intensiteit is te vergelijken met je hoofd onder een watervalletje steken. Dit zal wel te maken hebben met wanneer de grafts genoeg met je hoofd vergroeid zijn neem ik aan?
Daaaan is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2011, 13:35   #14
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
zon

Mja da's waar. Nu schijnen de wondjes wat sneller te genezen bij HSI, door de kleinere gaatjes die ze boren. En mijn grafts blijven gelijk staan, dus mijn hoofd is natuurlijk bedekt:-)

Nee zonder gekheid. Als de wondjes geheeld zijn en ik af en toe in een zoute zee kan springen (goed voor herstel) zal ik voorzichtig aan doen door een cool hoedje op te zetten als ik in de middagzon rondloop. En als ik thuiskom heb ik gewoon mijn kop een beetje verbrand, daarom is het rood....
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2011, 16:47   #15
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
Mja da's waar. Nu schijnen de wondjes wat sneller te genezen bij HSI, door de kleinere gaatjes die ze boren. En mijn grafts blijven gelijk staan, dus mijn hoofd is natuurlijk bedekt:-)

Nee zonder gekheid. Als de wondjes geheeld zijn en ik af en toe in een zoute zee kan springen (goed voor herstel) zal ik voorzichtig aan doen door een cool hoedje op te zetten als ik in de middagzon rondloop. En als ik thuiskom heb ik gewoon mijn kop een beetje verbrand, daarom is het rood....
Je huid verbranden moet je sowieso zien te voorkomen.

Maar ik vind het wel zonde van een zonvakantie als je amper het water in kan duiken (want dat valt je hippe petje af... ).
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.