Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2020, 10:41   #1
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
HT 1580 grafts na 9 dagen + foto's

Goedemorgen.

Vorige week woensdag heb ik 1550 grafts getransplanteerd via FUE. Bij deze post ik foto's van mijn donorgebied en getransplanteerde gebieden na 9 dagen post FUE. Ik ben zeer blij met het resultaat. Als ik kijk naar het ontvangstgebied zie ik veel 2 en 3 haartjes groeien, en 1 haartjes in de haarlijn.

Vraag me wel af, minoxidil of essengen 6, wanneer kan je daarmee beginnen? Want dit zijn de 2 die zo min mogelijk bijwerkingen (lees: vrijwel geen) hebben geloof ik toch?

Laatst gewijzigd door jap; 10 oktober 2020 om 11:39
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2020, 11:14   #2
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Dat ziet er zeer netjes uit Jap. Mooie dichtheid gaat dat worden met dit aantal grafts. Waar heb je je laten behandelen?
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2020, 12:10   #3
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Het ziet er heel netjes uit. Ook snel wondherstel. Top!
Ben ook benieuwd waar je behandeld bent.

Ik zou essengen nemen, het is goed om je haren te redden met dht.
Haarklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2020, 14:25   #4
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Ik adviseer altijd om pas na 5/6 weken te beginnen met essagen6. Essagen6 liever dan minoxidil alleen.

Succes met je herstel.
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2020, 11:32   #5
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Hoe kom je bij 6 weken en hoezo “ik adviseer”, wie ben jij?
Het is een account van een nieuwe kliniek onder dezelfde naam, dus zie niet in waarom de persoon vanuit die positie geen advies mag delen.
Leden delen hier dagelijks advies, enkel dan gebaseerd op kennis vergaard omdat ze met haaruitval kampen.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2020, 15:49   #6
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Hoe kom je bij 6 weken en hoezo “ik adviseer”, wie ben jij?
Hoi Roger,

Zie wat Pietje, hieronder zegt. Ik ben een arts die haartransplantaties doet. En hoezo 'ik adviseer'? Omdat dat het advies is wat is zou geven aan mijn cliënten.

Waarom na 5/6 weken pas? Omdat ik liever niet heb dat er overmatige shedding plaatsvindt in de eerste paar weken door minoxidil welke in essagen zit. Vooral als diegene nog nooit eerder minoxidil heeft gebruikt. Ik heb ook gemerkt dat minoxidil kan zorgen voor verhoogde irritatie en roodheid van het hoofdhuid in de eerste paar weken na de behandeling.

Dit is overigens niet alleen mijn advies, maar meerdere artsen hanteren deze 5/6 weken (soms 4 weken).

Oraal Finasteride mag van mij wel gewoon doorgeslikt worden voor, tijdens en na de behandeling. Dat voorkomt overmatig shockloss.
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2020, 16:09   #7
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Hoezo voorkomt finasteride 'overmatig shockloss'? Shockloss staat toch los van DHT?
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2020, 16:11   #8
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Erg goed dat je op dit platform zit en het gesprek met de (potentiële) klant aangaat. ProHair was ook al aanwezig, en hier zouden meer klinieken een voorbeeld aan moeten nemen. Dit zou de kwaliteit van de informatie en het advies enkel ten goede komen. En indirect is het natuurlijk ook promotie voor de kliniek in kwestie. Ik heb Fuegenix zelf ook op m'n lijstje van serieuze opties gezet, terwijl ik de kliniek nog niet kende. Laten we hopen dat meer klinieken dit voorbeeld volgen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Hoi Roger,

Zie wat Pietje, hieronder zegt. Ik ben een arts die haartransplantaties doet. En hoezo 'ik adviseer'? Omdat dat het advies is wat is zou geven aan mijn cliënten.

Waarom na 5/6 weken pas? Omdat ik liever niet heb dat er overmatige shedding plaatsvindt in de eerste paar weken door minoxidil welke in essagen zit. Vooral als diegene nog nooit eerder minoxidil heeft gebruikt. Ik heb ook gemerkt dat minoxidil kan zorgen voor verhoogde irritatie en roodheid van het hoofdhuid in de eerste paar weken na de behandeling.

Dit is overigens niet alleen mijn advies, maar meerdere artsen hanteren deze 5/6 weken (soms 4 weken).

Oraal Finasteride mag van mij wel gewoon doorgeslikt worden voor, tijdens en na de behandeling. Dat voorkomt overmatig shockloss.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2020, 17:24   #9
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Promise Bekijk bericht
Hoezo voorkomt finasteride 'overmatig shockloss'? Shockloss staat toch los van DHT?

Hoi Promise,

Er bestaan meerdere oorzaken van shockloss.
- Een vorm is dat je directe schade aan de haarwortel, bij het maken van de incisies.
- Een ander vorm is indirecte schade, ontstaan door verwoesten van het vaatbed die je haren van bloedtoevoer voorziet.
- Maar naast dit zie je soms in het overgangsgebied, waar je niet eens incisies hebt gemaakt ook wat shockloss.

Er zijn artsen die menen dat deze laatste vorm van shockloss kan worden verminderd door DHT remmers. Doordat deze haren dan sterker zijn en dan de impact van een haartransplantatie kunnen overleven.

Aan de andere kant zijn het haren die toch wel zouden uitvallen na verloop van tijd.
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2020, 23:13   #10
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Update donor foto's

Bij deze foto's van mijn donor na 3, 5 en 9 dagen. Op dag 9 heb ik voorzichtig de overgang van donor naar mijn normale haar laten overlopen bij een kapster. Dit geheel met schaar. Zo kon ik gewoon naar werk.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Donor na 3 dagen.jpg‎ (138,6 KB, 313x gelezen)
Bestandstype: jpg Donor na 5 dagen.jpg‎ (149,2 KB, 307x gelezen)
Bestandstype: jpg Donor na 9 dagen.jpg‎ (148,0 KB, 364x gelezen)
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2020, 23:16   #11
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Foto's van linkerinham en rechterinham na 6 en 13 dagen. Nog geen shockloss gehad en kan het bijna perfect camoufleren met bestaand haar.

Zijn ook haren tussen bestaande haren geplaatst (denk wel 200). Dus ik verwacht nog shockloss te krijgen (ook van bestaande haren) en dan zal het wel minder goed te camoufleren zijn. Maar ik hoop op weinig shockloss natuurlijk.

Als je inzoomt op de foto's zie je ook veel 2 en 3 haartjes groeien, soms zelfs 4.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Linkerinham na 7 dagen.jpg‎ (137,8 KB, 445x gelezen)
Bestandstype: jpg Rechterinham na 7 dagen.jpg‎ (139,6 KB, 333x gelezen)
Bestandstype: jpg Linkerinham na 13 dagen.jpg‎ (141,3 KB, 338x gelezen)
Bestandstype: jpg Rechterinham na 13 dagen.jpg‎ (145,7 KB, 299x gelezen)

Laatst gewijzigd door jap; 16 oktober 2020 om 23:20
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2020, 23:48   #12
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Ziet er erg goed uit Jap.
Moet mooi gaan worden, dat kan niet anders.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2020, 16:33   #13
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Nu op 3 weken, niet veel veranderd t.a.v. vorige foto's. Over een week zal ik nieuwe foto's plaatsen.

Ik merk dat weinig van de geimplanteerde haartjes zijn uitgevallen. Wel heb ik steeds wat lange haren in mn hand tijdens het douchen (shock loss bestaande haren).

Ik was mijn haren zeer gecontroleerd, ook met het afdrogen dep ik vooral zachtjes. Misschien dat er hierdoor weinig 'uitvalt' (lees: uit wordt gerukt). Hopelijk blijven ze hierdoor zitten en kan de wortel sterker worden en heb ik niet die 3-maandsperiode kaalheid op het implantatiegebied.
Maargoed, jullie zullen hier wel goede argumenten tegen hebben .
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2020, 20:50   #14
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Fotos na 4 weken

Hierbij de foto's na 4 weken. Mijn inhammen zijn door twee verschillende mensen gedaan (ieder 1 kant).

Ik zie bij mijn linkerinham dat veel haartjes alle andere kanten op gaan, en hier ook relatief veel shedding is (of minder is getransplanteerd). Mijn rechterinham zijn er meer haren, allemaal recht omhoog en relatief langer en sterker uitziend.

Baart me een beetje zorgen.

Ga er zorgvuldig mee om, raak ze ook nooit aan. Ik denk dat als ik er hard over wrijf ze allemaal uitvallen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20201029_194157.jpg‎ (138,2 KB, 308x gelezen)
Bestandstype: jpg 20201029_194100.jpg‎ (143,6 KB, 277x gelezen)
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2020, 21:21   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ziet er netjes uit.

Als ze uitvallen, vallen ze toch wel uit. Of je ze nu aanraakt of niet.

Na transplantatie mag je ze 2-3 dagen niet aanraken. Maar nu zitten de wortels echt wel vast hoor. Bloedvaatjes en haarzakje moet zich ontwikkelen.

Je donor groeit wel rap man
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.