Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 20 maart 2008, 12:44   #271
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
seborroisch eczeem propecia

Onderstaand verhaal is nog niet volledig... Dus het kan verwarrend overkomen. Binnenkort hoop ik dit duidelijk weer te geven.

Ik krijg toch echt steeds meer vermoedens dat propecia (finasteride-proscar) de boosdoender is bij veel mensen. Hieronder overgenomen uit een onderzoek. Hieronder typ ik telkens wat eventuele bronnen en aanwijzingen.

zie bron http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h34606.pdf
FINASTERIDE 5 MG PCH
filmomhulde tabletten
MODULE I : ALGEMENE GEGEVENS Datum : 16 augustus 2007
1.3.1 : Productinformatie Bladzijde : 5

Huid- en onderhuidaandoeningen:
Vaak(>1/100, <1/10)
- Huiduitslag

Hieronder heb ik een citaat van de p450 enzymgroep. Delta desaturase enzym d6d is ook van deze groep. Daar ik in een ander artikel iets had gevonden
dat dit enzym ook het metabolisme doet/verzorgt voor de samenstelling van het het talgvet. Dit artikel zal ik ook plaatsen. 1 van de 3 vetten van het talgvet is de voeding voor het gist M. Globosa (zie bron Tom Dawson P&G) die weer verantwoordelijk is voor Seborroisch Eczeem. Nu geef ik een antwoord op een vraag die ik mezelf eerder stelde. Is het de samenstelling van het talgvet dat anders is bij anderen of is het de huidbarriere die anders is bij anderen waardoor we dit seborroisch eczeem hebben?? Vermoedelijk dus de samenstelling van het talgvet. Je zou dit kunnen checken om te kijken of het oliezuur wat de afscheiding is van M.Globosa ook bij gezonde mensen een ontstekingsreactie zou veroorzaken... Anders is het de huidbarriere en vervalt het in een cyclus >>> oliezuur doorboort stratum corneum (dit geeft prik/steek gevoel)>>> veroorzaakt snellere deling huidcellen >>> gevolgd door ontstekingsreactie >>> veroorzaakt ook meer talg (wat weer voeding is voor M. Globosa)

In het artikel van P&G blijkt het toch de huidbarriere te zijn die niet in orde is in plaats van de samenstelling van het talgvet.
als ik het goed lees. . zie tekst figure 3b
http://www.pgbeautyscience.com/the-t...treatment.html

Het cytochroom P450 enzymsysteem (CYP) is een verzameling van 57 verschillende enzymen. Van deze P450 enzymen zijn er 15 belangrijk bij de afbraakvan diverse llichaamsvreemde stoffen (waaronder verschillende medicijnen
Finasteride wordt voornamelijk gemetaboliseerd door de cytochroom-P450-3A4-enzymen in de lever. In vitro is gebleken dat stoffen die de cytochroom-P450-3A-enzymactiviteit remmen, waarschijnlijk de metabolisering van finasteride remmen.
Dutasteride / Avodart wordt voornamelijk gemetaboliseerd via het cytochroom-P450 3A4 en 3A5.

Androgenic (”male”) hormones such as testosterone have multiple effects in the body, including actions in the skin, hair follicles and prostate gland. Hair follicles and sebaceous (oil-producing) glands in the skin are particularly responsive to androgenic hormones.
Testosterone is the most potent of the androgenic hormones. Its actions on hair follicles, skin and prostate tissue is not direct however; These tissues are responsive to a form of testosterone called dihydrotestosterone (DHT); testosterone is converted to DHT by the enzyme 5-alpha-reductase. Finasteride acts by inhibiting the action of 5-alpha-reductase and thus inhibiting the conversion of testosterone into DHT.

Side effects finasteride
Side effects that usually do not require medical attention (report to your prescriber or health care professional if they continue or are bothersome):
•breast enlargement or tenderness
skin rash
•sexual difficulties (less sexual desire or ability to get an erection)



Hieronder staan twee seborroisch eczeem berichten van forums die succesvol reageren op Evening Primrose Oil . (volgens mij Teunisbloem olie)
Wel verwonderlijk omdat een teveel een ontstekingsreactie zou moeten veroorzaken.

I had serious seb dermatitis on my face and scalp until I realized that I was too high in omega 3 and low on omega 6. Took me a few years to figure it out and THEN I got the fatty acid profile blood test from Great Smokies which confirmed it. omega 3 and omega 6 compete for the same enzymes that will convert them to their active metabolites. These enzymes seem to prefer omega 3 and thus supplementation with only omega 3 could cause deficiency of omega 6 or GLA. There are also things which can inhibit enzyme conversion altogether, in which case GLA supplements would be called for.
My seb derm almost completely healed after four days of borage oil/primrose supplementation. BUT I have to avoid ALL (even tiny amounts) of omega 3 otherwise it doesnt work. This is the crazy part about my omega 3 allergy, one bite of something with omega 3 and my borage oil supplements turn into a source of inflammation-when I avoid O3 the borage/primrose oil acts as an anti-inflammatory. Perhaps there is a mineral deficiency at play here, virus's can block conversion also. hen again you probably already know all this =)

Testimonial: healing seborrheic dermatitis and eczema with Evening Primrose Oil

About 6 years ago I was diagnosed with seborrheic dermatitis on my face and eczema on my hands. The "dermy" said they were two totally different things. But I noticed when one would improve the other would and vise versa. That began my search for answers. I just knew it had something to do with nutrition. I FOUND answers...the same ones you found; it has to do with leaky gut syndrome and lack of essential fatty acids. It took me years of research...mostly on the internet... to find that out. I wish I had come across your web site or Edgar Cayce's information. I didn't find either as I was searching the internet for answers. But eventually, I got a clue that led me to the answers and have healed myself.
You say you haven't gotten total relief yet, therefore I want to share what my experience revealed to me in hopes it might be of help to you and others. I could see a direct relationship to taking Evening Primrose Oil...within 20-30 minutes the redness and stinging would be reduced. I knew I was on the right track and I took EPO (the one that seemed to have the most effect on me) along with some other fatty acids for over a year and got lots of improvement but did not totally get rid of the rough and peeling skin which flaked off continually. So I decided to start increasing my dose of EPO.
Over quite a few months...maybe another year...I gradually increased from 3 pills, twice a day to 12 pills morning and evening and 6 more at lunch. It took a while but eventually all signs of the red, burning, peeling, flaking skin went away. I maintained that dose for a while and then started experimenting with a gradual reduction. I thought perhaps I had depleted my supply of fatty acids by following such a strict no fat diet for several years. I thought perhaps there was a need to overload with EPO and then to seek to reduce the doseage to find the proper level for maintainence. This seemed to be the case. I reduced gradually down to 2 pills morning and evening and I can even skip a dose every now and then without ill effect. I noticed that your dosages were quite small compared to mine. You can do what you will with my information, but it took a great deal more than your dosage to get me well.
I felt compelled to share that with you in hopes it might be of use to you, after reading about your courageous struggle. Bear in mind, it took two years to get the result I was looking for, after I had previously done 2 years of research to find our what might help. It does not happen overnight. I'm sure you, of all people realize that. I've tried to share this information with several people and it seems to fall on deaf ears. I hope, after your similar experience you will be interested in my experience. I only share in hopes of helping anyone who is suffering. My case was not nearly as bad as yours. I cannot imagine the agony you endured. Bless you and I hope what I have said will be of use to you.
Incidentally, After being on the fatty acids for a while, My cholesterol results amazed my doctors; LDL 95, HDL 109 and Triglicerides 49. For a comparison, the normal reading for LDL, so I was told, should be under 200, for HDL, below 130 and triglicerides 200 or below. I credit my Abnormally good reading to the fatty acids, especially the EPO.

candykake
02-10-2006, 03:44 PM

I had horrible seberea(can't spell) on my scalp.Dr Weill recomended evening primrose oil.I didn't think there was any way that would work but it actually does. It took about 2 wks of taking 500 mg capsules 2x a day for it to totally go away.I couldnt believe it.Now i take 1 1000mg capsule a day and thats it.If i forget to take it for a few days it starts to come back so i guess it's something that I will always have to take. I dont have it on my face but it wouldn't surprize me if it would work for that.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Joellie; 22 maart 2008 om 12:36
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 10:09   #272
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Ik ken het verhaal inderdaad over de balans tussen Omega 3 en Omega vetzuren. Ik heb zelf ook jaren visolie capsules geslikt zonder al teveel succes (toen ik ermee stopte gebeurde er niets, geen verbetering en ook geen verslechtering).

Echter, ik krijg het idee dat er in een supplement van Primrose Oil een veel hogere dosering zit en dat een hoge dosering, zoals één van je bronnen zegt, nodig is. Weet jij wat EPO is? Ik neem aan dat je bron niet de hormoon EPO bedoelt

Het is in ieder geval interessante informatie en ik ga maar eens kijken of ik aan die Primrose Oil/teunisbloemolie kan komen, al zijn mijn verwachtingen niet zo hooggespannen.
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 12:25   #273
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Angry

Soms snap ik er niets meer van....

Het klinkt allemaal zo bekend...zo is het bij mij ook begonnen. Korsten op m'n hoofd, vettige korsten, als ik die wegkrabte kwam er een vettige substantie/vocht uit. Ook achter mijn oren, dit scheurde in en er ontstond een soort wondvocht (allemaal reukloos overigens)
Ik heb toendertijd ketaconazol shampoo gekregen en zelf ook nog rooscure en selsun gebruikt....ik weet dat de eerste niet werkte, de laatste twee branden heel erg.

Dit beeld is echter veranderd in rode vlekken op het hoofd, schilferend en droog, heel droog. Hoofdhuid droog en trekkerig. Er is echt geen sprake meer van dikke opgestapelde of vette natte schilfers...
Arts noemde psoriases maar ik geloof dat eigenlijk niet. Verder heb ik erge haaruitval, heel erge haaruitval, de 100 haren op een dag haal ik ruimschoots.

Tijdje locoid gebruikt, dat remde wel de jeuk en de schilfering van de plekken, maar er zit veel alcohol in en dat maakt mijn hoofdhuid weer zo droog, wat ook weer schilfering geeft. Daarnaast leek het ook weer haaruitval te triggeren, hoewel ik hier op het forum las, dat dat waarschijnlijk niet zo was.

Wel heb ik vaak eczeemverschijnselen op mijn voorhoofd (haarrand en iets lager) dat duid weer wel op seb-eczeem toch? Al is dit ook een heel droge eczeem. Ook 1 keer langs m'n neusvleugels gehad en in de rand van m'n oorschelp. Hydrocorison, en nu zelfs sterkte 2 (tri....nog wat?) helpt hier goed tegen.

Daarnaast nog regelmatig weer een heel ander soort eczeem in m'n nek, vuurode, sterk afgebakende vlekjes/plekken die 'zomaar' de kop opsteken (vaak in combinatie met stress) hoewel dit weer geen verband met mijn hoofdhuid lijkt te hebben.

Ik weet het dus niet meer, seb-eczeem, of toch contacteczeem (cosmetica) problemen zijn vreselijk veregerd na haren verven (nu 3 mnd terug) dat doe ik dus nooit meer.

4 april naar mauritskliniek in Utrecht, m'n huisarts weet het ook niet meer...

(en ik ook niet dus )
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 12:33   #274
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Ik ken het verhaal inderdaad over de balans tussen Omega 3 en Omega vetzuren. Ik heb zelf ook jaren visolie capsules geslikt zonder al teveel succes (toen ik ermee stopte gebeurde er niets, geen verbetering en ook geen verslechtering).

Echter, ik krijg het idee dat er in een supplement van Primrose Oil een veel hogere dosering zit en dat een hoge dosering, zoals één van je bronnen zegt, nodig is. Weet jij wat EPO is? Ik neem aan dat je bron niet de hormoon EPO bedoelt

Het is in ieder geval interessante informatie en ik ga maar eens kijken of ik aan die Primrose Oil/teunisbloemolie kan komen, al zijn mijn verwachtingen niet zo hooggespannen.
Hi,
En terecht dat je verwachtingen niet hoog gespannen zijn. Iedereen is al jaren bezig zonder resultaat.
EPO - evening primrose oil. of terwijl teunisbloem olie. Mag ik vragen hoe hoog je inname was van de visolie capsules? Mijn vraag omdat ik via een andere forum gebruiker IT'S ME het volgende had ontvangen. Ben wel benieuwd naar jou grammenbereik! De EPO is overigens OMEGA 6 en volgens eerder bericht niet samen met omega 3.

"Therapeutische doseringen liggen in het grammenbereik, grammen EPA + DHA per dag. Een capsule bevat 300 mg EPA+DHA, dus dat zijn toch echt wel 5 of meer capsules per dag. Op de website van de Roode Roos staat de waarschuwing "De maximale dagdosering is 5 capsules per dag, tenzij anders geadviseerd.", wat nergens op slaat, want bijwerkingenvan visolie zijn er eigenlijk niet. Alleen mensen die bloedverdunnende medicatie gebruiken moeten oppassen, want de bloedstolling wordt wel beïnvloed bij doseringen van meer dan 3 gram visolie per dag. Ook zwaar zieke mensen met hartfalen moeten oppassen met visolie. Voor alle anderen is er geen enkele reden om zuinig aan te doen met de dosering visolie. Integendeel. Om de omega-3/omega-6 balans weer goed te krijgen, zou ik juist een tijd (paar maanden) erg hoog doseren (10 of meer gram olie per dag). Het voordeel is ook dat je dan beter kunt beoordelen of er effect optreedt. Als er niets gebeurt ligt het tenminste niet aan de dosering. Als er wel effect optreedt, kun je gaan minderen tot je voor je de juiste dosering hebt waarbij voldoende effect blijft optreden.
Bij doseringen van 10 gram visolie per dag of meer, is het wellicht raadzamer om een visolie drinkolie te kopen, overigens ook verkrijgbaar bij de Roode Roos (
http://www.derooderoos.com/catalog/product_info.php?products_id=1996). Die kun je op een lepeltje gieten en (net als vroeger de levertraan) zo naar binnen lepelen. "
Als ik het goed begrijp kan je dan geen omega 3 nemen als je EPO neemt. Je moet EPO extreem hoog doseren wat ik eruit opmaak. We kunnen beter eerst nog ff meer informatie winnen. Ik kreeg ook bericht dat ongeraffineerde kokosolie succesvol moest zijn op uitwendige behandeling op de plekken. zie bericht hieronder
dit heb ik ook nagekeken op andere forums en mensen zijn er wel positief over. (kan niks beloven!!!) Ik heb twijfels over de inname omdat het verzadigde verzuren zijn. Of een andere citaat/ bericht waar ook teunisbloem inzit. zie hieronder

" Iets anders is dat niet alleen mijn hoofdhuid, maar ook mijn voorhoofd (wenkbrauwen, neusflanken, oren) schilferen en soms rood zijn. Sinds een week gebruik ik nu Rosa Mosqueta Gezichtsolie van Weleda (http://www.weleda.nl/ ) en het resultaat is verbluffend. Een prachtig huidje! En ik gebruik maar een halve capsule per dag dus dat is dan 2 maanden voor 15 euro=25 cent per dag. To be continued "

"Hello Joel:
Yes, with diet and food based supplements you can certainly heal seborroic dermatitis. Topically one of the best applications is raw coconut oil. Best brand is coco-de-creme. Look it up on the internet and take 3 tablespoons internally on a daily basis and apply the oil externally. Of course you must also clean up your diet and be on other supplements but the coconut oil is the #1 food internally and externally for SD."

Wat ik ook niet snap is dat verzadigde vetten ook van grote invloed zijn. Bijvoorbeeld citerende van eerdere post van Jaapie die succes heeft met
zijn dieet zie hieronder. Hij neemt dus geen verzadigde vetten. Het kan ook liggen aan de verhouding en het anti onstekings dieet.
Als ik veel olijfolie nuttig waar +/- 13 gram verzadigd vet in zit of tortilla chips welke gebakken is in palmolie dan constateer ik vaak schilfering daarna. Met bepaalde noten ook. Volgens mij kun je macademia noten ongestoord eten. Drink maar eens het sap van Cool best de orange juice. Kan me herinneren dat je echt dan geen last hebt. Er zijn dus absoluut zaken waarmee je het Eczeem mee kan beïnvloeden.

Jaapie
NW 2-

member.php?u=793&member.php?u=793
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.458
Ik ben al een tijdje bezig met een zelf samengesteld dieet, met de juiste verhouding macronutrienten, en Omega 6 - 3 ratio van 1:1. Echt ongelovelijk wat het doet. Mijn seb. eczeem is weg, en heb bijna geen haaruitval meer.
Tevens is mijn spiergroei en kracht enorm toegenomen. Ik voel me veel beter in m'n vel, kan me beter concentreren etc.

Anti-inflammatory dieet met KEV macronutrienten percentage van: 40%, 35%, 25%Geen verzadigde vetten, omega 3 tot 6 ratio van 1:1.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Joellie; 21 maart 2008 om 13:45
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 16:09   #275
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Aan babsje..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Soms snap ik er niets meer van....

Het klinkt allemaal zo bekend...zo is het bij mij ook begonnen. Korsten op m'n hoofd, vettige korsten, als ik die wegkrabte kwam er een vettige substantie/vocht uit. Ook achter mijn oren, dit scheurde in en er ontstond een soort wondvocht (allemaal reukloos overigens)
Ik heb toendertijd ketaconazol shampoo gekregen en zelf ook nog rooscure en selsun gebruikt....ik weet dat de eerste niet werkte, de laatste twee branden heel erg.

Dit beeld is echter veranderd in rode vlekken op het hoofd, schilferend en droog, heel droog. Hoofdhuid droog en trekkerig. Er is echt geen sprake meer van dikke opgestapelde of vette natte schilfers...
Arts noemde psoriases maar ik geloof dat eigenlijk niet. Verder heb ik erge haaruitval, heel erge haaruitval, de 100 haren op een dag haal ik ruimschoots.

Tijdje locoid gebruikt, dat remde wel de jeuk en de schilfering van de plekken, maar er zit veel alcohol in en dat maakt mijn hoofdhuid weer zo droog, wat ook weer schilfering geeft. Daarnaast leek het ook weer haaruitval te triggeren, hoewel ik hier op het forum las, dat dat waarschijnlijk niet zo was.

Wel heb ik vaak eczeemverschijnselen op mijn voorhoofd (haarrand en iets lager) dat duid weer wel op seb-eczeem toch? Al is dit ook een heel droge eczeem. Ook 1 keer langs m'n neusvleugels gehad en in de rand van m'n oorschelp. Hydrocorison, en nu zelfs sterkte 2 (tri....nog wat?) helpt hier goed tegen.

Daarnaast nog regelmatig weer een heel ander soort eczeem in m'n nek, vuurode, sterk afgebakende vlekjes/plekken die 'zomaar' de kop opsteken (vaak in combinatie met stress) hoewel dit weer geen verband met mijn hoofdhuid lijkt te hebben.

Ik weet het dus niet meer, seb-eczeem, of toch contacteczeem (cosmetica) problemen zijn vreselijk veregerd na haren verven (nu 3 mnd terug) dat doe ik dus nooit meer.

4 april naar mauritskliniek in Utrecht, m'n huisarts weet het ook niet meer...

(en ik ook niet dus )
Hoi Babsje,
in selsun shampoo en rooscure zit allebei parfum!! en in ketoconazol 2% shampoo niet.
weet je zeker dat je minimaal 6 - 8 weken lang je haar goed 3x per week ermee gewassen hebt?
Ik ben namelijk ook na 4 weken ermee gekapt. uiteindelijk denk ik dat het wel iets bij mij heeft gedaan voor mn pony gedeelte...
ik heb daarna maandenlang parfum en cosmetica producten ontweken maar ik bleef last houden van een plek achter op mn kruin. Daarom ben ik nu toch weer met ketoconazol begonnen (althans voor ene helft van mn hoofd, de andere was ik met dermolin, want het word anders helemaal stro) ik moet nu zeggen dat ik na een week toch iets verbetering merk.

Laatst gewijzigd door Angel..; 21 maart 2008 om 16:22
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 17:23   #276
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Nee, heb het zeker geen 6-8 weken gedaan. Denk 4 weken 2 keer in de week. Dat kreeg ik ook voorgeschreven volgens mij. Weet dat er vreseijk droog haar van kreeg en dat ik een hele gespannen hoofdhuid had.
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 18:46   #277
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Het is inderdaad rotspul, maar toch wel mn laatste strohalm.
Al die hormoonlotions hielpen ook niet.
Ik heb een vermoeden dat het op den duur wel werkt, de shampoo die je na 5 min uitspoelt is immers niet zo krachtig als een zalf die je 2x per dag aanbrengt en in laat trekken. Ik denk dat iedereen echt te snel resultaat verwacht.
Ik heb zelf die fout destijds gemaakt, en zie dat anderen er ook na 3 weken mee kappen en naar andere "oorzaken" gaan lopen zoeken....

De droge schilfertjes, jeuk en haaruitval heb ik in ieder geval bij mn pony nooit meer gehad. Die plek op mn achterhoofd is alleen heel hardnekkig. met geurstoffen e.d. lijkt de kriebel toe te nemen. dan gaat het schilferen. Eerst zat het in ieder geval over mn hele hoofd. moet er niet aan denken dat het weer helemaal terug komt....
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 18:50   #278
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Hmmm heb net mn haar met rozemarijn gewassen van guhl, die kan direct de prullenbak in, het trekt vreselijk in mn nek...toch maar weer dermolin dus. Ik zal 4 april eens vragen bij de dermatoloog, sowieso benieuwd wat die gaat zeggen
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 19:33   #279
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
seborroisch eczeem - Seborreic Dermatitis

Wat ook opvalt is het volgende en ben ik ook veelvuldig tegengekomen. lage Vitamine E levels bij mensen die SE hebben zie hieronder

Blood levels of vitamin E, polyunsaturated fatty acids of phospholipids, lipoperoxides and glutathione peroxidase in patients affected with seborrheic dermatitis. Plasma levels of vitamin E (Vit E) and polyunsaturated fatty acids of phospholipids (PUFA-PL) as well as erythrocyte glutathione peroxidase (GSH-Px) activity are significantly lower (P less than 0.001) in patients with seborrheic dermatitis (SD). both HIV seropositive or HIV sero-negative, than in control subjects. No differences are found between HIV sero-positive and sero-negative individuals with SD. The deficiency of PUFA-PL (mainly C20: 3 n-6, C20: 4 n-6 and C22: 6 n-3) which is accompanied by a significant increase of saturated palmitic and stearic acids (P less than 0.001), does not appear to be associated with an active lipoperoxidative process in the plasma. The significant blood deficiency of Vit E, GSH-Px, and particularly of PUFA-PL, may play a pathogenetic role in seborrheic dermatitis.


Nog andere producten..

Trikanol
http://72.14.253.104/search?q=cache:8ndUfM8VLxkJ:www.centerchem.com/PDFs/Trikenol%2520Tech%2520Lit.doc+manuka+Malassezia&hl =en&ct=clnk&cd=3&gl=au

Of Manuka Oil... die tevens ook in de trikanol zit.

Volgens mij is het onderstaande hetzelfde als Haldi kruidpoeder.

turmeric (O, OTC)-- this spice is widely used in many parts of the world such as India. It contains curcumin which has been found to have anti-inflammatory and antioxidant properties [109],[126]. As a result, it may help reduce inflammation in SD.(seborroisch ezeem) It's usually very economical and available in supermarkets or in Indian/Asian grocery stores. A few teaspoons daily added to water should suffice. Some may find it has a rather strong taste. Mixing it with fruit juices or other flavoring agents may make it more pleasing to the palate.

Ik zal de informatie ook posten op andere forums. om de kennis te delen.

Fijn weekend iedereen!
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Joellie; 21 maart 2008 om 19:39
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2008, 14:18   #280
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
5 alpha -reductase enzym - seborroisch eczeem

hi!

nog meer verbanden... langzamerhand meer inzicht in hoe zaken werkzaam zijn. hieronder heb ik informatie gevonden over het beïnvloeden van het 5 alpha reductase enzym (zie eerder bericht over werking) wat weer een uitkomst geeft in de vermindering van o.a. acne en Seborroisch eczeem. Zeker nu ik veel berichten heb gezien over voeding en voedingssupplementen wordt duidelijk dat ze hier ingespeeld wordt oa. op het 5 apha - reductase enzym t.o.v. Seborroisch Eczeem. Dit verklaart veel. Wat ik niet weet of dit de huidbarriere beïnvloed of dat het de talgreductie meer stopt zodat SE verminderd. vermoedelijk dit laatste sowieso. Let wel dat er ook nog een sterk verband moet zijn met de vetzuren.

By maintaining a higher intake of protein in relation
to carbohydrates you reduce the activity of 5 alpha reductase and thus
the formation of the more potent DHT. Avoid consuming carbohydrates
which total more than 60 to 70% of your diet and keep your protein
intake about 40 to 45%.
Since I gear most of my diet towards vegetarian, I avoid meat. They
can contain hormones, pesticides, residual antibiotics and saturated
fat. The best source of protein is from whey. Whey protein powders are
a superior form of protein which require minimal digestion and
depending on how it was manufactured, contains low fat and minimal
lactose plus other ingredients beneficial to health..."
"There are two ways to prevent the negative effects of
dihydrotestosterone on your body. Either you have to inhibit the
activity of 5-alpha reductase or you have to increase the breakdown of
dihydrotestosterone via your liver.
Those nutrients that reduce the activity of 5-alpha reductase include
zinc, soy, flaxseed, pumpkin seed and evening primrose oil. Diets high
in saturated fat such as meat, milk and butter increase 5-alpha
reductase.

To enhance the detoxification capability of your liver, thereby
reducing dihydrotestosterone a diet high in garlic, broccoli, cabbage
and cauliflower would be beneficial.
Consuming lots of berry fruits such as strawberries and blackberries,
as well as taking supplements of the vitamins A, C and E and the herb
St Mary’s thistle (Silybum marianum) would further augment liver
function."

Zinc has been shown to be a beneficial vitamin in the
treatment of both Alopecia Areata and Androgenic Alopecia. Oral zinc
has been shown to be of benefit in Alopecia areata and seems to have
an immunomodulatory effect.There have been studies in which zinc is
shown to inhibit 5 alpha reductase activity, and it is therefor
concluded that zinc is beneficial in diseases and disorders related to
an excess in dihydrotestosterone (DHT)
such as Androgenetic Alopecia, Benign Prostratic Hyperplasma and acne.
There have been studies that have shown that vitamin b6, zinc and
azelaic acid combined together, even at very low concentrations caused
a 90% inhibition of 5 alpha reductase activity. Zinc is a vitamin that
is used in other disorders related to excess dihydrotestosterone, such
as acne and prostratic disease. One may be likely to assume that as it
is of benefit in treating these types of androgen dependent conditions
then it may be of some benefit in the treatment of androgenetic
alopecia. Topical application of zinc has shown to reduce sebum
production and acne. Also some people suffering from acne have been
found to have zinc deficiencies in their skin, despite of the fact
that they may have normal levels within their bloodstream..."
Kelp, a sea weed sold as a dietary supplement, and iodized foods,
such as salt, have shown a direct link to acne and should be limited
or avoided
[...]
Acidophilus, a “friendly” bacteria, is useful in treating acne in that
it checks harmful intestinal bacteria, including yeasts such as
Candida albicans. You can add acidophilus to your diet by consuming
yogurt with live culture or by taking supplements in gel-capsule form
[...]
Fortunately, your natural products store will have a variety of
quality brands of cleansers, toners and topical creams that are gentle
and effective against adult acne, but without these negative effects.
What are some of the ingredients found in these products and their
benefits? Some of the most effective treatments contain tea tree
oil, green tea extract, azelaic acid, ester- C, tocopherol (vitamin E)
and a variety of herbal extracts. Azelaic acid is a naturally
occurring acid that stabilizes keratin production and produces results
comparable to that of Retin-A, benzoyl peroxide or oral antibiotics,
such as tetracycline. Tea tree oil has long been known to possess
antifungal and antibacterial qualities. Green tea, and topical
vitamin C and E are potent antioxidants that help to reduce infection
and inflammation. Other ingredients include fruit acids (AHAs and
BHAs) that act as gentle exfoliates. One relative newcomer to this
list is an algae extract called Phlorogine that has met with great
success in several double-blind studies on adult acne.

Botanicals
Burdock root
Chaparral
Yellow Dock Root
Red Clover
Dandelion
Lavender
Strawberry (leaves)
Turmeric
Horsetail
Angelica
Gota-kola
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Joellie; 22 maart 2008 om 14:31
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 15:57   #281
M.M. de Vet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 4
Arrow

Al twee jaar gebruik ik nu emoe olie van [edit Tiuri: reclame] en shampoo en conditioner ook van dit merk erzit emoe olie in de shampoo en teatree olie en jojoba olie. Mijn haar is weer helemaal gezond geworden dit duurde ongeveer 8 weken. Ik kan het nu ook eens per half jaar een kleurspoeling geven en er komt geen seb. eczeem meer terug. Daarnaast slikte ik eerst vis oliecapsules maar had geen effect nu slik ik sinds 6 maanden 2 emoe olie capsules(hartstikke duur maar met effect) per dag. Emoe olie capsules zijn niet in de winkel te koop maar wel op internet bij het bedrijf die ook de emoe olie en de emoeshampoo verkoopt.Ik zal jullie de url geven
[edit Tiuri: reclame]
En wil je resultaten zien klik dan op de volgende url
[edit Tiuri: reclame]

Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 april 2008 om 10:24
M.M. de Vet is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 17:25   #282
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Goed dat het werkt voor jou! Ik ben nu met een andere behandeling bezig maar als die niet aanslaat ga ik dit ook maar eens proberen. Wat ik me wel afvraag is waarom visolie niet werkt en emoe-olie wel... het gaat in beide gevallen toch om de Omega-vetzuren? Zou de dosering/kwaliteit/verhouding anders zijn bij emoe-olie? Ook ik heb visolie zonder succes geslikt.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 april 2008 om 10:24
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 20:36   #283
M.M. de Vet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Goed dat het werkt voor jou! Ik ben nu met een andere behandeling bezig maar als die niet aanslaat ga ik dit ook maar eens proberen. Wat ik me wel afvraag is waarom visolie niet werkt en emoe-olie wel... het gaat in beide gevallen toch om de Omega-vetzuren? Zou de dosering/kwaliteit/verhouding anders zijn bij emoe-olie? Ook ik heb visolie zonder succes geslikt.
Het schijnt dat bij de aboriginals in Australie bijna geen psoriasis en dergelijke aandoeningen voorkomen, omdat zij emoevlees eten. Als je bij google emu oil intikt en alle engelse rapporten leest van onderzoeken begrijp je er misschien meer van. Een emoe eet zoveel verschillende dingen die allemaal in het vlees wordt opgeslagen en dus ook in het vet. Het vet overigens lijkt van alle dieren het meest op ons eigen lichaams vet. Logisch eigelijk want wij eten ook alles wat voor ons mond komt.
M.M. de Vet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2008, 10:46   #284
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Nu in de volgende link zien we echt dat er een verstoring zit in de huidbarriere. daar ze het oliezuur wat de afscheiding is van M Globosa door de huid penitreert en niet bij niet SE gevoelige mensen.
http://www.pgbeautyscience.com/dandruff-and-seborrheic-dermatitis-result-from-scalp-barrier-breach-and-irritation-induced-by.html

Wat bij mij nu de volgende vraag oproept is hoe de Triglycerides zijn van M. Globosa op een gezonde huid en of M. Globosa deze ook kan splitsen zodat ze de verzadigde vetzuren kunnen consumeren. Dus er zit een probleem in de huidbarriere dat het het oliezuur doorlaat maar ook hoogstwaarschijnlijk bij het opsplitten van de Triglyceriden.

Figure and tables indexFiguur en tabellen index




Onderstaand een positieve reactie van het forum van Allergieplein. op emou olie.


nr. 11 Reactie van: maartje Uit:enkhuizen Datum:20-nov-2006 07:22:10

Citaat:
Hoi Allemaal,
Mijn man had ook last van rode plekken rond zijn ogen en op zijn voorhoofd maar ook onder zijn haar, ben gaan zoeken op internet en ik kreeg de tip om emoe olie te gebruiken, na 3 weken was alles weg, zijn haar hebben wij behandeld met shampoostuff van bluespring en conditionerstuff ook van blue spring te verkrijgen bij Superbluestuff shop Nederland. Nu hoeft hij zich nog maar 1x per week in te smeren en het komt niet terug.
Sterkte er mee.
Hier is het adres van Emoe olie en haarproducten
http://www.superbluestuff.net/emoeolie/014.html
Als dit werkelijk helpt dan lijkt me dit ook te wijten aan de verhouding in de Triglyceriden

Emoe Olie bestaat voor 70% uit onverzadigde vetzuren, waarvan 20% essentiële vetzuren. Het bijzondere van emoe olie is dat de verhouding tussen de verzadigde, onverzadige en essentiële vetzuren nauw overeenkomt met die van de menselijke huid. Wolvet heeft dit ook ook.

Emoe olie is een triglyceride. Het bestaat o.a. uit de essentiële vetzuren - omega 3 en 6 - ook wel linolzuur en alpha-linoleenzuur genoemd en de zg. onverzeepbare delen. Dit is op zich weer een complex mengsel van onder andere verschillende flavonoiden, die de emoe verkrijgt uit zijn voedsel. De combinatie van de triglyceriden en de aanwezigheid van specifieke flavonoiden maken emoe olie tot een bijzondere olie met heilzame eigenschappen.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 april 2008 om 10:38
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2008, 15:14   #285
chris27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Hmmm heb net mn haar met rozemarijn gewassen van guhl, die kan direct de prullenbak in, het trekt vreselijk in mn nek...toch maar weer dermolin dus. Ik zal 4 april eens vragen bij de dermatoloog, sowieso benieuwd wat die gaat zeggen
Ik herken jouw klachten (bijna) volledig. Na behandeling (gericht op het schilferen tegen te gaan) had ik opeens rode vlekken erbij. Het was alleen maar erger geworden. De laatste keer dat ik Ketoconazol geprobeerd heb werden de rode vlekken echter zo erg qua hoeveelheid, dat je uit wanhoop "maar wat probeert". Ik had gelezen dat Guhl Rozemarijn ook een kalmerend effect kan hebben op de hoofdhuid. Dus na haar wassen met Guhl (gaat bij mij altijd prima en werkt), het schuim over het hoofd smeren. Mijn hoofd leek wel een vuurbal! De rode vlekken werden vuurrood. Ik durfde amper meer naar m'n werk.

Het gold echter niet alleen voor Guhl shampoo, maar voor alles wat ik erop smeerde, waar ook maar iets in zat (balsam, nivea creme (blauw blik), terwijl dat daarvoor nooit echt problematisch was. Ik heb toen besloten niks meer te smeren, buiten een beetje neutrale creme, om de ergste schilfering tegen te gaan. Het heeft zo'n 4-6 weken geduurd, voordat mijn huid gekalmeerd was en weer wat kon verdragen qua balsam. Ook toen Guhl weer geprobeerd op de hoofdhuid en dat ging goed, geen reactie. Misschien doe jij er ook goed aan de huid eerst tot rust te laten komen?

Toch waren er nog rode vlekken en voordat ik me in alternatieve middelen wilde storten, wilde ik toch nog de dermatoloog een kans geven. Na mededeling van heftige reacties op de ketoconazol en hydrocortison, schreef hij me een brouwseltje voor, een teerzalf (beigekleurig). Op de verpakking staat "SOL CARBONIS DETERGENS 1,5 ML; SULFUR AD USUM EXTERNUM 1,5 G; CREMOR LANETTE I 27,0 G" Het meurt ontzettend, maar ik smeer het voor de nacht op de huid. De vlekken werden de eerste 3 dagen iets erger, maar daarna zwakten de vlekken af. Ik ben nu twee weken aan het smeren, en heb nog maar 20% van de vlekken over. De schilfering is ook minder, maar aan het eind van de middag schilfert het toch iets meer dan 's ochtends en smeer ik daar nu een heel neutrale creme op (ook van de dermatoloog: het is als het ware een crème met niets erin waar je gevoelig voor zou kunnen zijn): CETOMACROGOLCREME MET 10% DUNVLOEIBARE PARAFFINE. Op dit moment ben ik blij. Een gladde huid, met hier en daar nog wat minimale schilfering en een plekje, maar daar kan ik uitstekend mee leven.

Toch volg ik de posts hier met belangstelling, want ik heb zoiets van: met het smeren van een zalfje doe je aan symptoombestrijding, terwijl je het probleem bij de bron aan zou willen pakken. Bovendien mag je met teerzalf niet te veel UV op je huid krijgen, want dat kan weer ernstige verkleuring met zich meebrengen. En het stinkt .

Laatst gewijzigd door chris27; 30 maart 2008 om 15:17
chris27 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.