Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 augustus 2008, 21:34   #1
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
onderzoek: graag advies

Vanwege haaruitval ben ik een poosje geleden bij de dermatoloog geweest die AGA constateerde op basis van visueel onderzoek: haren bovenop m'n hoofd zijn dunner van structuur dan achterop mijn hoofd.

Eerlijk gezegd vond ik dat een beetje een onbevredigende manier van diagnose stellen, ook al omdat haar over mijn hele hoofd uitvalt, niet alleen (of met name) bovenop. Niet helemaal onwaarschijnlijk is dat ook meespeelt dat ik deze boodschap natuurlijk helemaal niet wil horen :-) Hoe dan ook, wil graag goed onderzoek laten verrichten. Heb het forum afgespeurd, maar ben eerlijk gezegd het bos een beetje door de bomen kwijt geraakt.

Lees veel negatieve dingen over Intermedica, dus daar zie ik denk ik maar vanaf. Via internet kwam ik bij de haarkliniek in R'dam, maar daar zit Plinck en over hem hoor ik niet zo veel goeds. Maar waaruit bestaat het onderzoek in Rotterdam? Doen ze daar direct haarwortelonderzoek? En hoe belangrijk is een dergelijk onderzoek? Wie heeft er goede ervaringen met onderzoek (niet perse bij een van genoemde klinieken)? Als er een hele goede en kundige dermatoloog in Amsterdam zit hoor ik dit ook graag.
Alvast heel erg bedankt! Elisabeth
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2008, 00:21   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Elisabeth,

Diffuse (rondom, overal) haaruitval wordt heel vaak gezien bij AGA-vrouwen en je schreef dat je moeder ook AGA heeft, dus de kans is erg groot dat jij 't ook hebt.

Wat betreft haarwortelonderzoek, zou je misschien beter kunnen vragen wie er na het haarwortelonderzoek te horen heeft gekregen géén AGA te hebben.
Verder zou je de zoekfunctie op dit forum kunnen gebruiken en daarna de topics over haarwortelonderzoek doorlezen: http://www.haarweb.nl/forum/search.php?searchid=630075
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2008, 15:16   #3
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hoi Elisabeth,

Ik zit een beetje met hetzelfde gevoel als jij. Bij mij is dus ook AGA gecontstateerd op precies dezelfde manier als bij jou (haaruitval, moeder dun haar, vluchtig op hoofd kijken --> AGA.)

Ik ben toen via dit forum bij Munte in het Erasmus terecht gekomen. Hij deed ook precies hetzelfde als de eerste derma; verhaal aanhoren, erfelijkheid bepalen (moeder dun haar) en vluchtig kijken, dus erg veel wijzer werd ik er ook niet van. Munte is wel een aardige man en hij schrijft wel bijv. finasteride voor, wat bij mijn eerste derma meteen van tafel geveegd werd (zou niet werken bij vrouwen.) Munte doet überhaupt niet moeilijk om medicijnen voor te schrijven maar erg veel begeleiding kan je niet verwachten. (Recepten geeft ie bijv. voor een heel jaar, je hoeft ook eigenlijk niet terug te komen). Maar helaas weet ie over andere medicijnen (zoals flutamide) ook niets, dus ik vraag me wel eens af hoe kundig hij wel is.

Verder hoor ik ook goede verhalen over Dr. Pasch in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen.

Iedere keer heb ik in ieder geval wel te horen gekregen dat de beste manier om AGA te constateren met het oog is, dus klinisch. Wetenschappelijk onderzoeken zijn er bijna niet en worden ook weinig uitgevoerd. Dit visueel constateren vind ik ook vervelend, ben meer een meten=weten typje. Maar eigenlijk denk ik wel dat de diagnose goed gesteld is (vooral ook als ik naar mijn ouders kijk), al zou ik natuurlijk ook graag willen dat wetenschappelijk onderzoek anders uit zou wijzen.

Ik vrees dat ik, ook al zou ik bijv. een trichogram laten doen, ik toch wel op die diagnose AGA uit kom... moeilijk allemaal he?

groetjes,
Lonneke
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik zou graag wat advies willen over harsen..alvast thanks Eric_1 Hirsutisme - Behandelingen 7 19 september 2008 11:09
Ik zou graag advies willen krijgen !! Boreas Chirurgische behandelingen 12 12 mei 2008 23:56
Graag jullie mening en advies gevraagd esmee Haarproblemen bij vrouwen 12 18 december 2007 15:10
wat wordt stap 2? Graag advies! Lon Haarproblemen bij vrouwen 29 14 december 2007 21:38
Help! Zou graag wat advies willen hebben over haarwerken Madeliefje@ Haarwerken 8 21 november 2007 19:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.