Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2006, 19:13   #1
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Exclamation Advies?

Na ongeveer 13/14 maanden finasteride te hebben genomen, ben ik nu op het punt aangekomen waar ik moet beslissen om verder te gaan of om te stoppen/overgaan op duta.

Finesteride heeft voor mijn gevoel mijn haar divuus dunner gemaakt, zeker achterop, maar vooraan merk ik al geruime tijd dunne, volle haartjes. Dus of het werkt is zelfs niet eens met zekerheid te zeggen, daarom deze vraag om advies. Doorgaan, en verder diffuus haarverlies riskeren of overgaan op dutasteride? En zoja de overgang op duta, hoe werkt die overgangsfase, gevolgen etc?

Ik ben waarschijnlijk de zoveelste met een thread als deze, maar ik stel het op prijs als iemand mij kan adviseren.

Overigens gebruik ik ook al 4 maanden Minoxidil en 2 maanden Rooscure (wat weinig helpt btw).

Alvast bedankt!
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 20:30   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
13 a 14 maanden is al genoeg om te kunnen oordelen of finasteride voor jou werkt of juist niet. Als jij merkt dat je haaruitval niet verminderd is, kun je inderdaad voor dutasteride kiezen. Maar vergeet niet dat dutasteride een veel sterker middel is, en voor extra bijwerkingen kan zorgen.
Als rooscure niet goed werkt, zou je misschien ketoconazol 2% (nizoral) uit kunnen proberen. Keto 2% werkt bij mij veel beter dan keto 1%.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 20:47   #3
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
13 a 14 maanden is al genoeg om te kunnen oordelen of finasteride voor jou werkt of juist niet. Als jij merkt dat je haaruitval niet verminderd is, kun je inderdaad voor dutasteride kiezen. Maar vergeet niet dat dutasteride een veel sterker middel is, en voor extra bijwerkingen kan zorgen.
Als rooscure niet goed werkt, zou je misschien ketoconazol 2% (nizoral) uit kunnen proberen. Keto 2% werkt bij mij veel beter dan keto 1%.
Bedankt Jaapie.. Maar ja het voornaamste probleem is dat ik niet goed kan zien of het nu wel of niet werkt. Van haaruitval vermindering merk ik weinig, ik denk meer diffuus haarverlies te krijgen maar aan de andere kant zie ik ook haartjes rond de haarlijn verschijnen. Erg vaag en moeilijk dus..

Over duta, die bijwerkingen zijn zorgwekkend maar daar deal ik op het moment zelf wel mee. Wat ik me afvraag is op het moment van overgang, of er opnieuw een shedding komt en of je de haartjes die je met fina heb 'gewonnen' (als dat uberhaupt het geval is) uitvallen na 9 maanden..

Kan je nizoral (neem aan dat het een soort van shampoo is) kopen bij kruidvat e.d.?

Thanks again!
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 20:59   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
mikespike

nizoral krijg je op recept bij de apotheek = 2% ketoconazole, rooscure =1%, ik boek resultaat met nizoral deed dit niet met rooscure (heb het wel over roosbehandeling in deze).

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 02:47   #5
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
@ kas

Jij hebt nizoral gekregen van je huisarts voor roosbehandeling? Zou het ook voor geschreven kunnen worden voor AGA of zouden ze nog niet zover zijn bij de apotheek?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 09:22   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Guoy

Ik heb ook schilfers (seborrisch eczeem) sinds ik aga heb en wil het ook alleen gebruiken om mijn hoofdhuid jeuk/schilfervrij te krijgen/houden.
Ik zou het persoonlijk ondanks aga nooit alleen daarvoor gebruiken als ik een probleemloze hoofdhuid had.
Ik denk dat je als je je huisarts opbelt en vraagt om een flesje keto dat geen enkel probleem is... als je zegt dat het aga is denk ik dat ze totaal niet snappen hoe je daar bij komt, want de gemidd. huisarts weet echt weinig van deze materie.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan iemand mij advies geven inzake mijn haarprobleem silverheart AGA - Algemeen 6 12 september 2005 00:11
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41
Advies gevraagd door newbie henk1983 AGA - Algemeen 10 16 juni 2004 16:17
Advies / antwoord lex AGA - Algemeen 7 12 februari 2004 18:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.