Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2013, 17:51   #1
Langhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2011
Berichten: 9
Behandeling overbeharing

Beste leden,

Ik heb als jonge man van 24 last van veel overbeharing op mijn gehele lichaam.
Het meest vervelende vind ik de beharing op mijn rug en achter op mijn nek. Vooral omdat aan de achterkant van mijn nek zelfs boven mijn shirt uitkomt.
Nu zijn er allerlei technieken om te ontharen en ik vroeg mij af wat jullie mij zouden aanraden. Ik wil graag eens waxen proberen om er achter te komen of dit bij mij werkt en wat ik qua pijn kan verwachten. Het probleem is dat ik hoor dat dit maar 4-6 weken werkt en om de rest van mijn leven elke maand mijn rug te laten waxen spreekt mij nou ook niet echt aan.
Daarom dacht ik ook aan een IPL behandeling, deze zijn volgens mij vaak duur en hebben minder resultaat bij mannen?
Misschien zijn er mensen met tips, ervaringen of ideeen die mij zouden kunnen helpen

Laatst gewijzigd door Langhaartje; 17 juli 2013 om 17:55
Langhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2013, 17:58   #2
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Als je gaat waxen komer er meer dunnen haren. Dit zal er voor zorgen dat je dus moeilijker met ipl/cmp/vpl of laser behandeld kunt worden.

Dus niet waxen maar ga gewoon voor een echte behandelingen.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2013, 18:00   #3
Langhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2011
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Als je gaat waxen komer er meer dunnen haren. Dit zal er voor zorgen dat je dus moeilijker met ipl/cmp/vpl of laser behandeld kunt worden.

Dus niet waxen maar ga gewoon voor een echte behandelingen.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben nog student en kan die dure behandelingen nooit betalen.
Volgens mij wordt het ook niet vergoed door de zorgverzekering?
Is er een (groot)verschil in prijs en resultaat tussen ipl/cmp/vpl of laser behandelingen?
Langhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 13:50   #4
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Voor mannen wordt het niet vergoed in het algemeen. Overigens het geen geld hebben is niet een goed excuus dan moet jij als creatieve student een manier zoeken om daar aan te geraken. Voor wat betreft de behandeling moet je naar een gerenommeerd instituut gaan. CMP/VPL of laser is aan de behandelaar. Ik ben in iedergeval klaar na heel veel geprobeerd te hebben maar je kunt op dit forum genoeg lezen!
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 21:39   #5
Langhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2011
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Voor mannen wordt het niet vergoed in het algemeen. Overigens het geen geld hebben is niet een goed excuus dan moet jij als creatieve student een manier zoeken om daar aan te geraken. Voor wat betreft de behandeling moet je naar een gerenommeerd instituut gaan. CMP/VPL of laser is aan de behandelaar. Ik ben in iedergeval klaar na heel veel geprobeerd te hebben maar je kunt op dit forum genoeg lezen!
Geld wordt helaas erg lastig voor mij, als ik een oplossing kon vinden zat ik niet nu al in de schulden. De grote uitgaven zullen helaas voor mij moeten wachten tot ik echt aan het "werk" kan. Wel kan ik mij nu alvast goed oriënteren lijkt mij. Wat zie jij als gerenommeerd instituut? Ik heb het idee dat de meeste bedrijven je de duurste behandeling proberen aan te praten of het nu werkt of niet. Waarom ben jij nu zelf klaar? Oplossing gevonden of opgegeven?
Langhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2013, 23:26   #6
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Thumbs up

Ik heb heel veel geld uitgegeven aan verkeerde behandelingen. Uiteindelijk ben ik bij smartpuls Amsterdam terecht gekomen en daar ben ik uit behandeld. Zo af en toe komt er een of twee haartjes voorbij dus ga ik nu een keer in het half jaar voor een soort mini behandeling een of twee flitsen. smartpuls Amsterdam op de Singel bestaat niet meer

Overigens mijn behandelaarster was een arts. Dus mijn advies is ga voor een erkende huidtherapuit of arts!
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2013, 23:25   #7
Langhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2011
Berichten: 9
Nog bedankt voor je reactie, ik zie hem nu helaas pas want ik had het niet meer verwacht. Ik heb recent besloten om mij eens te laten harsen omdat ik toch al weet dat ik geen geld heb voor de duurdere behandelingen. Ben er wel tevreden over maar het komt wel erg snel terug bij mij en ik vind het jammer dat ik het eerst weer gedeeltelijk langer moet laten groeien voordat je het weer kan harsen dus dan is het weer zichtbaar voor een tijdje.

Ik denk dat het misschien wel een goed idee zal zijn om alsnog gewoon een huidarts te bezoeken om advies te vragen. Mag ik vragen hoe veel geld jij hebt besteed aan de behandeling in totaal? Klopt het dat het bij mannen vaak minder goed werkt en dat je veel meer behandelingen nodig hebt?
Langhaartje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.