Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2013, 02:17   #1
Verdrietigedame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 2
Extreme haaruitval na het stoppen met de pil.

Hallo allemaal,

Vier maanden geleden ben ik gestopt met de diane 35. Na twee maanden kreeg ik opeens last van een vette huid, vette hoofdhuid, puisten en extreme haaruitval. Ook heb ik last van korreltjes op mijn hoofdhuid en rug. Voorheen had ik een droge huid en nooit last van vreemde korreltjes.
Ik had zo een vermoeden dat dit te maken heeft met het stoppen van de pil. Ik ben sinds een weekje weer gestart met het slikken...helaas. De extreme haaruitval in combinatie met acne werd mij te veel. Mijn haar valt echt met bosjes uit niet normaal! Ik verlies per dag zeker wel 500-600 haartjes.

Ik heb een aantal vragen:
Zou de pil weer kunnen helpen om van mijn vette huid af te komen?
Wat houden die witte korreltjes eigenlijk in?
Is het een goede teken als het haartje uit valt met een witte uiteinde of juist niet?

Alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes,
Een hele verdrietige dame
Verdrietigedame is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2013, 17:37   #2
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Hay verdrietige dame,

Het lijkt mij op pcos, wel is van gehoort?

groetjes
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2013, 18:39   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Lief dametje,

Ga eens naar de huisarts en laat je adviseren, desnoods laat je je doorsturen naar een dermatoloog.

Succes & sterkte
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 12:28   #4
Lovis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2013
Berichten: 3
Ik zit met precies hetzelfde probleem verdrietige dame...

Ik ben 6 weken geleden gestopt met yasmin en heb sinds 2 weken en zeker de laatste week last van heel erge haaruitval. Jaren geleden heb ik al de diagnose Alopecia Androgenetica gekregen, maar de laatste jaren was het vrij stabiel.

Achteraf zal dat denk ik zijn gekomen door het gebruik van de Yasmin pil. Deze en de Dianepil hebben volgens mij allebei een anti-androgene werking. Als ik alle info op internet doorlees, is het waarschijnlijk zo dat deze pillen haren vasthouden tijdens het gebruik ervan, die anders al waren uitgevallen (net als hormonen tijdens een zwangerschap kunnen doen). Als je stopt vallen deze haren dan alsnog uit.
Daarnaast werkt de Diane tegen acne, dus de reactie van je huid zal daar ook vast mee te maken hebben.

Ook ik ben behoorlijk ten einde raad. We zijn net druk onze bruiloft aan het plannen, over 10 maanden gaan we trouwen. Maar gezien het tempo waarin mijn haar nu uitvalt (en ik had al maar erg weinig haar), ben ik heel bang dat ik echt niets over zal houden.
Ik ben mij al aan het verdiepen in een haarstukje, maar ik hoop dat dit voldoende zal zijn. En ik heb geen ervaring met haarwerken, dus ik hoop dat een stukje of haarwerk mooi en natuurlijk zal staan en ik me er toch mooi mee zal kunnen voelen.

Ik ben bang dat er niet echt een goede oplossing voor ons is. Ik ben in elk geval weer gestart met yasmin in de hoop dat het zal stabiliseren (ookal weet ik dat ik het hier mee alleen maar uitstel) en heb net een verwijzing voor de dermatoloog opgehaald. Al weet ik dat ook een dermatoloog over het algemeen weinig voor je kan betekenen.
Laat je het me weten als je haaruitval stabiliseert?
Lovis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 14:23   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Je zou naast de pil minoxidil kunnen gaan gebruiken. Zeker 6 maanden volhouden voordat er enig resultaat te zien zal zijn. Bij de een slaat het aan (na 6 maanden), bij een ander doet het niets. Je moet geen dikke haardos verwachten, maar wel stabiliteit en wellicht wat donshaartjes.

Ik heb daar zelf het geduld niet voor en ben niet zo op gebruik van medicatie, vandaar mijn keuze voor een volledig synthetisch haarwerk. Wat mij naar volle tevredenheid bevalt; nooit meer gedoe met mijn eigen haar en nooit meer een bad hairday

Succes & sterkte meiden
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 14:25   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@lovis; een (gehuurd)haarwerkje tijdens je trouwerij doet wonderen
Omdat je er geen ervaring mee hebt is mijn tip: laat het wel door een goede kapsalon bevestigen, dan kan jouw trouwerij niet meer stuk.
Kop op.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.