Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2013, 17:33   #16
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Volgens mij ook. Opvallend ook dat deze standaarddiagnose minder vaak geroepen wordt nu ze daar hun eigen-gefabriceerde-pilletjes niet meer aan vrouwen mogen verkopen. Kan best dat hun diagnoses wel kloppen. Maar ik ben er ook erg wantrouwig over geworden.
Ja daar zit ik nu dus ook aan te twijfelen. Nu kunnen ze alleen minoxidil uitschrijven en dat kan je bij de apotheek halen. (geen winst) Maar wat ze wel voorschrijven nu is hun eigen voedingssupplement wat 32 euro per maand kost. Ik krijg het ook voor evt. AGA terwijl ik daar volgens hen de Yasmin ook voor heb. In het voedingsupplement zit dezelfde B vitamines in als in biergist tabletten die 3 euro per pot kosten bij de Etos. + Ferrofumaraat maar mijn ferritine en hb is prima dus daar heb ik niks aan. En nog even naar het onderzoek van Fina bij vrouwen:

http://www.alopecia-vereniging.nl/do...inasteride.pdf

Logisch dat ze dit niet meer mogen voorschrijven! je kan niet zeggen dat het bij een klein aantal personen heeft geholpen, want wie kan zeggen dat het dankzij de fina beter is geworden of dat het misschien niet toevallig chronisch TE of placebo effect is geweest waardoor de haargroei is veranderd? En dan werkt het niet eens eens bij vrouwen met androgene afwijkingen, dus hoe kan het dan werken bij vrouwen met een normaal hormoonstelsel als het over DHT-blokkeren gaat?

Misschien word ik nu ook wel achterdochtig over de supplementen. Slik dit en je word gegarandeerd kaal, zodat je bij ons blijft terug komen en je geld in ons laatje brengt.
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2013, 21:36   #17
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pliekie Bekijk bericht
Ja daar zit ik nu dus ook aan te twijfelen. Nu kunnen ze alleen minoxidil uitschrijven en dat kan je bij de apotheek halen. (geen winst) Maar wat ze wel voorschrijven nu is hun eigen voedingssupplement wat 32 euro per maand kost. Ik krijg het ook voor evt. AGA terwijl ik daar volgens hen de Yasmin ook voor heb. In het voedingsupplement zit dezelfde B vitamines in als in biergist tabletten die 3 euro per pot kosten bij de Etos. + Ferrofumaraat maar mijn ferritine en hb is prima dus daar heb ik niks aan.
Huh? Schrijft men daar een voedingssupplement voor AGA voor? Zo ja, wat dan als ik vragen mag? Hoe heet het? Ben benieuwd!
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2013, 21:39   #18
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Heb al even gegoogled, Trix Basic waarschijnlijk?
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2013, 20:06   #19
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Inderdaad Vana......rommel als je het mij vraagt waar ze dan ook nog eens de hoofdprijs voor vragen. Toen ik de tweede keer terug ging en vertelde dat ik hun pillen niet gekocht had en dus ook niet slikte werd mij heel vreemd aangekeken. Waarom had ik hun advies niet opgevolgd???

Pure geldklopperij!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2013, 20:23   #20
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Trix Alpha voor androgenetica met:

Saw palmetto 4:1
Proanthocyanidines (anti-oxidant)
Biotine (vit B8)
Tocopherolacetaat (vit E)

Geen idee of Saw palmetto bij vrouwen werkzaam is, vast nooit bewezen. De rest zijn ordinaire vitaminen die je ook bij de drogist kan kopen.

Trix Beta voor TE met:

L-cysteine (aminozuur)
soja isoflavone (fyto-oestrogeen)
Ferrofumaraat (ijzer voor een heerlijke rommelige stoelgang)
pliekie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.