Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2013, 10:04   #1
Lisa6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2013
Berichten: 1
Alopecia Areata

Hoi hoi,

Twee weken geleden ontdekte mijn dochter een kale plek op mijn hoofd.
Mijn vriend keek er ook naar en zei dat het de haargrens was (had mijn haar voor de helft op een staart) maar mijn dochter bleef stellig volhouden dat het een kale plek was.
Verder geen aandacht meer aan geschonken, totdat ik een week later onder de douche vandaan kwam en ik mijn haren net had gekamd, mijn dochter de douche op kwam en zei: "mam, je hebt echt een kale plek!"
Ik een spiegel erbij gepakt en inderdaad, een kale plek. Niet één, maar meerdere.

Ik heb geen moment getwijfeld en had meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Deze constateerde: Alopecia Areata.
Voor de zekerheid wilde ze nog wel even mijn bloed testen op de schildklier en op bepaalde b vitamine's.
Uit de uitslag kwam naar voren dat mijn vitamine b6 fors te hoog was en ik moest acuut stoppen met de vitamine pillen. Die ik overigens op de dag van het bloedprikken, maar voor de 2e keer had ingenomen. Ik ben namelijk na het ontdekken van de kale plekken meteen vitamine pillen gaan kopen, ik slikte voorheen nooit geen vitamine pillen.
Over drie maanden moet ik weer mijn bloed daarop laten prikken.
Ze vroeg of ik stress had en vertelde dat ik inderdaad in een stress periode zit. Daarnaast zei ze nog dat ze een zalfje met hormonen kon voorschrijven, maar dit eigenlijk weinig effect heeft.

Nou goed, ben nu inmiddels weer een week verder en heb sinds de afgelopen paar dagen dat de plekken ook zeer doen en er komen meer kale plekken bij.
Ik heb nog maar eens de huisarts gebeld en gevraagd om een verwijskaart voor de dermatoloog, wordt er morgen over terug gebeld.

Nu zijn mijn vragen aan jullie:
-komt het daadwerkelijk door stress?
-kan het zo zijn dat er misschien sprake is van een andere aandoening?
-kan de dermatoloog wat betekenen?
-hoe groot is de kans dat de haren weer terug groeien?
-heeft één van jullie ook dat de aangedane plekken pijnlijk zijn?

Ik baal echt ongelooflijk, want heb een flinke dikke bos lang haar.
Weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Durf mijn haren niet eens meer los te dragen en wat ook vervelend is, ik heb over mijn hele haar highlights, krijg al een flinke uitgroei, maar durf dus ook geen highlights meer te zetten...
En als het al wel door de stress komt, het feit dat je weet dat je kale plekken hebt, brengt alleen maar meer stress!

Groetjes Lisa
Lisa6 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2013, 23:19   #2
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Alopecia areata is een autoimmuunstoornis . Het kan ontstaan door stress , maar het kan ook ontstaan zonder stress.(= een ontsteking van de haarwortels ) Een dermatoloog kan je een cortisonen zalf voorschrijven of een prikkeltherapie.
. In ongeveer 80% van de gevallen keert het haar spontaan terug binnen enkele maanden tot jaren. Normaal is alopecia pijn en jeukloos (uitzonderingen bevestigen de regel)

(die hormonenzalf zal waarschijnlijk een cortisonenzalf zijn want hormonen helpen niet bij alopecia areata )

meer info :

http://www.huidziekten.nl/folders/ne...eciaareata.htm
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2013, 23:58   #3
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Alopecia areata is een autoimmuunstoornis . Het kan ontstaan door stress , maar het kan ook ontstaan zonder stress.(= een ontsteking van de haarwortels ) Een dermatoloog kan je een cortisonen zalf voorschrijven of een prikkeltherapie.
. In ongeveer 80% van de gevallen keert het haar spontaan terug binnen enkele maanden tot jaren. Normaal is alopecia pijn en jeukloos (uitzonderingen bevestigen de regel)

(die hormonenzalf zal waarschijnlijk een cortisonenzalf zijn want hormonen helpen niet bij alopecia areata )

meer info :

http://www.huidziekten.nl/folders/ne...eciaareata.htm
mama is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.