Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 januari 2003, 11:11   #16
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
hoi

Ik zou het ook leuk vinden om bij elkaar te komen, maar, ........
ik heb haarproblemen, maar draag (nog) geen haarwerk!
Als ik mijn haren namelijk gewassen en geföhnt heb, en ik doe ze allemaal achterover en vast, kan ik nog net mijn hoofdhuid bedekken. Anderen zeggen dus ooit, ik zie niets, dus het valt allemaal wel mee, maar ik weet natuurlijk wel beter, zie haren op de badkamer, en voel hoeveel dunner het is, en kan ze nooit los dragen, dus weet eigenlijk zelf het beste hoe het is.
Aan de andere kant moet ik bekennen, dat ik sinds een aantal maanden met de Diane pil en Androcuur bezig ben, een anti-mannelijk hormoon, waardoor Androgenetica in ieder geval gestabiliseerd zou moeten kunnen worden, en in sommige gevallen zouden sommige verharde haarzakjes weer produktief kunnen worden. Dit laatste geloof ik dus zelf niet, maar goed, ik vind wel dat ik het een kans van slagen moet geven, en dus nog even door moet knokken met die hormonen. Ik voel me er niet heel erg prettig bij, maar vind voor mijzelf, dat ik dit als laatste eventuele redmiddel moet proberen, wordt het niets dan wordt het een haarwerk of pruik, of hoe je het ook wil noemen.

Maar als jullie een bijeenkomstje willen doen, en jullie vinden het goed, zal ik dus zeker van de partij zijn.
Overigens ik word over een paar maandjes 40!!

groetjes,
JOSE
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2003, 11:43   #17
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
Jose, ik had precies hetzelfde. Ik kon nog net mijn kale plekken verbergen met mijn haar, maar toen het niet meer ging heb ik bijtijds dat ding besteld. Heb jij een onderzoek gehad, bijv. dat ze jouw haarzakjes onder de loep hebben genomen, want hoe hebben ze bij jou dit vastgesteld? De arts zei tegen mij dat Alopecia vanzelf of helemaal niet overgaat. Ik wacht het gewoon af, de grote plekken groeit nog niets op, de kleine plekken wel. Ik slik alleen goed vitamine B, meer konden ze niet voor me doen. Onderzoek heb ik nooit gehad.
Ik hoor het wel als we bij elkaar besluiten te komen.
groet Astrid
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2003, 16:29   #18
Marloes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2002
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 77
jose

Gewoon doen een haarwerk, vooral als je denkt dat je je er zekerder door gaat voelen, want dan is dat ook zo.
Ik ben helemaal kaal dus ik moet wel een haarwerk dragen, meestal plak ik die aan de achterkant vast. En als ik ga zwemmen of sporten dan heb ik een doekje om mijn hoofd en een petje op als dat kan. Het is ook maar wat je je omgeving gewent maakt, er is nog nooit iemand naar mij toegekomen om een vervelende opmerking te plaatsen en heeeeeeeeel soms is er iemand die de stoute schoenen aantrekt en vraagt wat er is maar meestal hebben ze dat dan al van een ander gehoord en willen ze precies weten hoe het zit.

Ik ben nu 27 jaar en heb een half jaar een haarwerk gehad wat aan mijn haar vast zat en waar ik iedere 6 weken mee terug moest en nu ben ik 1,5 jaar kaal en plak ik het vast met een soort dubbelzijdig tape. Dit bevalt beter want als ik dan thuis ben en het jeukt of het is te warm dan kan ik hem afzetten en dat vind ik prettiger.

Succes met je keuze wel of geen haarwerk.

groetjes
marloes
Marloes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2003, 18:09   #19
boes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 73
reply op pluk en astrid

Die klemmetje zitten in de pruik. die garanderen enkel de juiste bevestiging. die klemmetje schuif je in je eigen haar zodat het ander eigen haar goed zit. 's-Nachts heb ik hem gewoon af natuurlijk. Slapen met een haarwerk komt je haarwerk niet ten goede en ligt natuurljik ook niet lekker.

Die bijeenkomst heb ik in de groep gegooid. Ik woon in de buurt van Amersfoort en ben 26 jaar en heb vanaf half november een mooie bos haar, hi hi.


Later. Ik ga nou maar eens naar huis. Heb me weer de ..... gewerkt vandaag.

Tot later!!!!!!
boes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2003, 10:55   #20
Frederique
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 11
Een bijeenkomst? Lijkt me een prima idee. Ik woon in het oosten van Nederland maar vind het geen probleem om voor deze bijeenkomst te moeten reizen. Ik ben 25 jaar en kamp sinds ong. 5 jaar met haarproblemen. Mijn haarproblemen ' zijn erfelijk' (mijn oma, van mijn moeders kant, had het ook).
Heeft iemand een voorstel waar en wanneer we kunnen afspreken. Mij schikt de donderdag van de oneven weken of een zaterdag het beste.
Frederique is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2003, 12:32   #21
boes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 73
bijeenkomen

Laten we even een apart kopje aanmaken als een uitnodiging en dan even afwachten wie mede enthousiast is, ok?

Bij jou zit het in de familie zei je. Bij mij hebben ze allen een hele grote dikke bos met haar, gek he. Alleen mijn broer heeft dezelfde afwijking. Maar die scheert het gewoon kort. zoveel mannen lopen er zo bij en het staat hem ook. Ik ben een vrouw en wil manen langs mijn hoofd voelen.


Later
boes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2003, 21:04   #22
Frederique
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 11
VRAAG VAN ASTRID:
Maar hoe is het nu met je haar, hoe zie je eruit als je naar je werk gaat? Ik neem aan dat je het verbergt op je werk, hoe doe je dat dan?


Ik was mijn haar dus iedere morgen en fohn het bijna droog. Dan fohn ik mijn haar in model met een krultang. Vervolgens spuit ik er lak in en staat het dus helemaal stijf. Ik heb (vooral vooraan) ontzettend dun haar. Je kijkt er dwars doorheen. Het enige geluk dat ik heb is dat ik blond ben en je het dus minder goed ziet dan wanneer ik donker zou zijn. Mijn hoofdhuid heeft vrijwel dezelfde kleur als mijn haar.
Ik probeer het dus te verbergen maar als je goed kijkt, zie je het duidelijk. Ik probeer er het beste van te maken!

VRAAG AAN IEDEREEN MET EEN HAARWERK:
Ik heb dus gekozen voor echt haar. Dat wil zeggen, de dermatoloog heeft mij doorverwezen naar Hairconsultancy in Bussum. Nu weet ik dat er iemand in mijn omgeving daar ook naartoe gaat (ook een haarwerk van echt haar heeft) en dat ziet er fantastisch uit! Alleen zij is donder en heeft krullend haar. Ik ben bang wanneer ik een (blond) haarwerk ga dragen het eruit zal zien als touw!
Ik weet dat dit een 'redding' voor mij kan zijn. Ik ben alleen heel bang dat ik het niet mooi zal vinden of dat het onnatuurlijk staat en ben bang dat ik dan weer helemaal in paniek zal raken. Opzich gaat het op het moment goed met me. Ik ben in januari 2001 ontzettend in paniek geraakt en geloof dat ik min of meer overspannen ben geweest.
Wie kent dat gevoel van ellende dat je er lettelijk van moet overgeven?!!
Maar goed, dat is nu achter de rug en ik voel me op dit moment redelijk goed. Ik zie alles een beetje reeeler in, denk ik. Ik bedoel: ik heb geen pijn of ga hier niet aan dood (om het maar even plat uit te drukken)!! Sommige mensen moeten ziektes of andere nare gebeurtenissen doorstaan waar dit niets bij is.
Zo denk ik er nu over en hoop dat dat niet meer veranderd.....maar ik weet dat dat soms heel moeilijk is.
Frederique is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 12:00   #23
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
vraag van Frederique

Mijn eigen haar is er nog steeds slecht aan toe, het is heel weinig en dun en de kale plekken zitten er ook nog. Ik doe elke dag mijn haarwerk op en zie er goed uit. Op mijn werk zien ze wel dat het er anders uitziet, voller enzo maar de meesten denken dat ik gewoon een andere coupe heb!! Ik voel me er goed bij. Anderen (buren) denken dat ik extensions heb, ik laat het er maar bij. Een aantal mensen ook op mijn werk weten dat ik een haarwerk draag. Die doen daar niet moeilijk over gelukkig. Ik maak mijn eigen haar vast met schuifspeldjes en dan gaat dat ding erover. alleen voor heb ik van mijn eigen haar een pony laten knippen samen met het haarwerk, anders valt het teveel op.

Wat ik van echt haar begreep is dat het veel mooier blijft en langer meegaat. Alleen moet je die wel plakken op je hoofd. Ik weet niet of je dat erg vindt. Het ziet er natuurlijker uit.

Ik zal je zeggen dat ik ook bijna tegen het overspannen aan zat. Ik kon mezelf wel wat aandoen, zo diep ongelukkig was ik. Ik kon mijn verhaal haast niet kwijt, ja aan familie en vriend, maar toch. Ik had gewoon een "soulmate"nodig, iemand die er ook over mee kon praten en ik ben zo blij dat ik deze site heb ontvangen van mijn zus. Het helpt mij met verwerken. Als je er maar genoeg over praat, dan kan je alles van je af schrijven. Een haarwerk was, zag ik later in, was voor mij toch een uitkomst, een opluchting. Het heeft me goed gedaan. Ik ben niet echt meer depressief en voel me iets gelukkiger. Ik ben alleen nog niet wezen zwemmen of op vakantie geweest. Dat moet wel verschrikklijk zijn. Maar dat zie ik dan wel. Tegen mij zeiden ze ook dat ik blij moest zijn dat ik niet ernstig ziek ben, want er zijn ergere dingen. Maar ik weet wel beter. Zolang je dit zelf niet hebt meegemaakt, kun je er niet over oordelen. Het doet gewoon iets met je. Mensen lullen altijd makkelijk, totdat ze er zelf mee geconfronteerd worden.

Heeft er iemand al een nieuwe thread aangemaakt om bij elkaar te komen. Is het de bedoeling dat iedereen die van deze site gebruik maakt komt of alleen de mensen die op onze mails gereageerd hebben?
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 14:07   #24
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Bijeenkomst.

Hello everybody,

Jullie hadden het een stukkie terug over een bijeenkomst, is die bijeenkomst nu voor mensen/vrouwen met een haarwerk, of voor mensen met AA?

Als het voor mensen met een haarwerk is, dan heb ik wel interesse om ook te komen.
Ik kom uit noord-brabant.
En ik kan evt. ook een zaaltje huren als er veel belangstelling is.
Afijn, zover is het nog niet, als ik iets kan doen hoor ik het wel.

Groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 14:21   #25
Mie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 53
Hoi astrid,

Wilde je even zeggen dat ik blij ben weer te lezen van jou dat het gewoon een enorme impact op je leven maakt als je geen normaal haar hebt, en dat je er gewoon soms enorm van in de put kan zitten. Dat is toch normaal! Bij mij is dat net zo hoor! Ik heb ook enorm zitten huilen en probeerde er dan over te praten bijvoorbeeld met m'n zus en m'n moeder, je moet het gewoon kwijt al die emoties!

Het ergste vind ik ook net zoals jij, dat als je erover praat mensen er zo bagatelliserend over doen, zo van: Er zijn ergere dingen en je moet er gewoon boven staan, zet gewoon een muts op of loop met je zielige bosje rond dat kan toch best!? Dan denk ik dus, alsof ik me aanstel, als ze het zelf maar eens hadden! Weet gewoon zeker dat niemand er zomaar overheen stapt, van: Oh ik heb geen haar, nou ja! jammer! Daarom doet het zo'n goed als je er met lotgenoten erover kan praten!

Heb nu ook een amerikaanse vriendin gevonden waar ik dagelijks mee e-mail en die tegelijk met mij op zoek is gegaan naar een goed haarwerk. Dat helpt zoveel alleen al als je je ervaringen en gevoelens kunt opschrijven. En begrip vindt!

Ben nu dus ook zover dat ik er niet meer dagelijks om huil. vind gewoon dat ik een probleem heb en dat er gelukkig een oplossing voor is. Alsof een pruik iets heel engs is! De meeste mensen denken er zo over, maar zou je extensies nemen dan is het wel normaal! Belachelijk! Ik ben zulke ideen zo zat!Trouwens wie ziet het verschil, moet je wel heel close gaan kijken!

Ik weet nu ook na heel veel zoeken zelf, dat je er gewoon weer prachtig uit kunt zien en laat me niet meer gek maken. Er zijn echt meer mensen met 'n haarwerk die er gewoon blij mee zijn en er goed of geweldig uitzien! Altijd beter als mijn haar nu. Dus waarom niet! Net als een kunstgebit of een bril denk ik dan, heb ik dát nodig. Het is een heel werk om iets te vinden, maar ik heb nu zelf gezien dat er heel natuurlijk uitziende pruiken zijn, waarmee het niemand zal opvallen dat het een pruik is, daar ben ik zeker van.

Heb er gewoon schijt (sorry) aan wat mensen zeggen of zullen denken, als ik straks m'n haarwerk op zal hebben! Dat is volgens mij de enigste manier om er doorheen te gaan, maak me gewoon een beetje kwaad over al die mensen die geen begrip hebben...zo! Ik weet dat ik een mooi model zal kiezen waarmee ik me weer goed zal voelen dus, so what?! Laat mensen maar denken, als ze het al doorhebben, misschien zijn ze straks wel jaloers op mijn mooie haar, denken ze heeft ze nou extensies of een ander model! Ha!

Zo dat lucht weer even op, hehe...
Mie
__________________
:p mie
Mie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 15:08   #26
Marloes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2002
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 77
Mie

Hoi,

Je bent al heel ver als je kunt denken dat andere er maar schijt aan moeten hebben hoe jij eruit ziet.

Maar ik heb ook een pruik en bij mij wordt vaak gezegd: wat zit je haar leuk en die mensen weten dan helemaal van niets en dat is dan wel heel fijn om te horen.

Ik hoop voor je dat je straks een geweldige coupe hebt!
En andere mensen kunnen zich niet in jou probleem inbeelden zolang ze dit niet zelf hebben.

Groetjes
Marloes

Een bijeenkomst daar heb ik ook wel intresse in! En ook ik kom uit Noord-Brabant
Marloes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 15:36   #27
Mie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 53
Prachtig Marlous, dat mensen gewoon denken wat heb je 'n mooi haar!Ha! Ik denk dat we dit gewoon vaker moeten horen als we een haarwerk moeten hebben! Al die negatieve verschrikte reackties als je het over het woord PRUIK hebt, die wil je dan toch niet horen, dat denk je zelf al wel toch! Het ergste wat ik te horen kreeg vond ik nog wel...Nou ik zou gewoon kaal over straat gaan hoor, net als iemand die kanker heeft! Doen sommige ook wel!... Verschrikkelijk...zo gemakkelijk gezegd! En trouwens bij mij zal het niet tijdelijk zijn maar wel voor heel lang als niet voor altijd!
Nou ik wil graag de positieve kanten ervan zien en horen...!(de negatieve "bijwerkingen" wegen voor mij niet op tegen de
goede!) En ik zou ook een kunstgebit nemen als ik geen tanden meer had!

Mie
__________________
:p mie
Mie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 15:42   #28
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
kunstgebit

Dat meen je niet Mie, je zult dan toch wel een pruimemond gaan trekken.

Sorry, maar ik ben een beetje melig aan het worden van het werken!

Een pruimemond en dan over 50 jaar nog een grijze krullenpruik, top toch?

groetjes,
JOSE
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 15:58   #29
Mie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 53
Haha..nee Jose, juist geen pruimemond en geen grijze haren voor mij...dat is 't 'm nou net, die wil ik dus niet en die krijg ik ook niet! Daar zorg ik dus wel voor! Ha! Lang leve de hulpmiddelen! Wie gebruikt er nou helemaal niks! Ha!
mie
__________________
:p mie
Mie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 16:23   #30
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
re

Mie over 50 jaar
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg zonder tanden.jpg‎ (3,9 KB, 83x gelezen)
Do is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.