Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2003, 17:27   #31
boes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 73
Hello folks, Boes speaks here

Heeee,

Even lekker tussen het werk door jullie mailen.

Ik heb het ook al goed geaccepteerd dat ik een haarwerk heb. Ik vind het, merk ik, al heel normaal dat ik hem in de avond af doe en op de kop zet, kammen voor de volgende dag en klaar is klara. In de ochtend lekker douchen, aankleden, haar op en klaar maar weer. Het klinkt simpel maar zo ga ik er nou wel mee om. Super cool toch? Dat komt puur omdat ik zoveeeel zelfvertrouwen heb met mijn mooie bos haar!!!


M.b.t die bijeenkomst. die is voor mensen met een haarwerk, dacht ik zo. En er dient geen selectie te komen op afwijking natuurlijk. Ik stel voor om centraal, te weten in midden des lands iets te plannen. Lijkt me leuk om te doen.




Later!!!!
boes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 17:41   #32
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re

Zou het niet beter zijn om bepaalde mensen niet uit te sluiten? En dat de mensen die (nog) geen haarwerk hebben ook uit te nodigen? Lijkt mij voor deze mensen juist erg prettig om lotgenoten te ontmoeten met haarwerk.

Iedereen zit tenslotte in hetzelfde schuitje n.l. een haarprobleem.

Groetjes Do.

P.S. heb de webmaster al gevraagd of hij bovenaan de rubriek een oproep voor jullie wil zetten. Is wat overzichtelijker
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 17:55   #33
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
Hahahahaha, wat geweldig die foto, ik hoop alleen niet dat ik er dan zo uitzie!!!
Mie, ik ben blij dat je er ook zo over denkt. Ik laat mensen in hun waarde en verwacht dat ze dat bij mij ook doen. Niemand kan over mijn ding oordelen behalve degene die weet wat ik meemaak. Het is niet niks. Er zijn er zat op mijn werk die denken dat ik een andere coupe heb, ik zie er volgens hun heel goed uit en dat maakt me zekerder.

Ik zou het leuk vinden als jij ook komt naar de bijeenkomst. Ik dacht eigenlijk dat we met z'n allen de kroeg in zouden gaan. Maar een zaaltje vind ik ook goed hoor.
Ik hoor het wel.
groetjes!!
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 18:07   #34
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
aan Do

Ik dacht er ook aan om iedereen te vragen als ze dat leuk vinden, wel of geen pruik. Ik heb dat aan iemand gevraagd ik weet alleen niet meer aan wie.
Als het goed is dus komt er een uitnodiging voor iedereen?
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 19:03   #35
Frederique
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 11
Bijeenkomst:
Ik heb zelf (nog) geen haarwerk maar zou wel heel graag willen komen. Ben juist heel benieuwd hoe mooi jullie haar(werk) is!
Ik hoor graag iemand een datum en plaats voorstellen. Ik ben vrij flexibel!
Frederique is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 20:38   #36
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
bijeenkomst

Ik draag ook (nog) geen haarwerk, ben nog volop met hormonen bezig, en wil dit ook eerst nog even doen voor ik aan een haarwerk begin. Op dit moment is de uitval wat minder (denk door de hormonen), smorgens haren wassen, flink toppik erop strooien, nog flinker haarlak, haren vast, en daar gaan we weer een dag. (niemand ziet mijn probleem)
Maar ik weet niet of ik dit wil blijven doen, of dat ik ga kiezen er weer mooier uit te zien, met mooie haren, en zonder hormonen zodat ik weer af kan vallen.
Als jullie mijn haren zien zeg je misschien, waar heb je het over, maar als ik stop met de hormonen, zal de reactie zijn, weer heel veel haaruitval, en dan zal ik toch iets moeten!
Aangezien ik geen mensen ken die een haarwerk dragen, lijkt het mij heel fijn eens kontakt te hebben met mensen die dit wel hebben.
Maar luister goed, als er ook maar iemand bezwaar heeft, en mij als pottekijker of zo ziet, zeg het dan alsjeblieft eerlijk, want dan zal ik zeker niet komen.

O ja, ik kom uit Veldhoven, Noord-Brabant.

groetjes,
jose
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2003, 09:57   #37
boes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 73
reply Jose

Hoi Jose,

Dat jij eerst wil proberen het met hormonen op orde te krijgen is begrijpelijk. Maar het feit dat je het weer moet gaan steilen en doen zodat niemand iets ziet, veroorzaakt toch ook wel stress lijkt me. Ik kan me herinneren uit de tijd dat ik dat deed en ik had haast in de ochtend en het werd niet helemaal netjes, ik mij helemaal niet goed voelde en erg onzeker. Herken je zeker wel. met het haarwerk is de enige zorg dat ik hem mooi opzet en de mooie manen hangen langs mijn gezicht.


groetjes,

Boes
boes is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2003, 10:17   #38
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
Hoi Boes

Dat heb je inderdaad heel goed!

Heel veel dagen kom ik echt gestressed van de spiegel vandaan.
En soms zit het wel in eens "goed" maar denk ik later op de dag, of als ik savonds weg moet, het ziet er niet uit.
Altijd haren strak naar achteren, altijd hetzelfde, speld erin, klaar, meer kan ik er niet van maken.
Heb overigens een tijd geleden wel een hele mooie froezel gekocht, in toevallig exact de kleur van mijn eigen haar, die doe ik af en toe wel eens achter in mijn haren.
Maar dit gaat niet elke dag, want dan moet je nog meer speldjes gebruiken enzo, en dat gaat dan weer gruwelijk pijn doen.
Trouwens een gewone speld ook, en los heb ik ze nooit, dus, ....

Vandaar Boes dat ik op deze sites zocht naar mensen die hetzelfde probleem hebben, en die wel zo verstandig zijn om een beslissing te nemen, en hun probleem "op te lossen".
Ik hoop (en denk ook zeker) dat ik aan jullie ervaringen heel veel zal kunnen hebben, als het zover is dat ik stop met de hormonen, en dus wel iets moet gaan zoeken.

groetjes,

JOSE
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2003, 10:40   #39
Mie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 53
Hoi

Ik kan me ook echt terugvinden in jouw verhaal hoor Jose, en op een gegeven moment, moet je zelf tot de beslissing komen dat je niet zo verder wil en kan! Bij mij is het met m'n haar zo erg dat ik soms gewoon niet de deur uit kan omdat het me niet lukt om m'n haar nog enigszins normaal te krijgen, moest gewoon afspraken afzeggen, omdat ik niet met "zo'n hoofd" wilde gaan.
Daarom heb ik nu in m'n hoofd gewoon de knop omgezet, van ook al denken anderen dat het niet zo erg is, voor mij is het wel zo erg! Die anderen zien je alleen als je je haar met heel veel tijd en moeite "normaal" hebt gekregen, en weten niet hoe je eruit ziet als je onder de douche vandaan komt, om wanhopig van te worden! Ik wil gewoon kunnen leven, en dat kan ik niet met m'n eigen haar, dus een pruik is de oplossing. Eerst heel erg schrikken om het idee en dan ga je proberen en zoeken! Daarbij is het zo dat je heel veel zelf moet uitzoeken, je weet gewoon niks van pruiken en wat voor jou acceptabel zal staan. De eerste pruik die ik dus opzette was afschuwelijk, wat een vogelnest op m'n hoofd! De moed zakt je dan weer in de schoenen, en heb ontzettend zitten janken! Maar daardoor weet je weer wat je dus niet moet hebben! Nu heb ik dus een hele mooie pruik gezien en heb ik weer moed! Gelukkig kan je veel informatie vinden op 't net, anders had ik vast nog veel meer verkeerde pruiken gekocht!
Nu doe ik het ook in mijn tempo, kies er dus gewoon meer uit die goed moeten zijn en bestel die goedkoop in Amerika, kost me de kop dan niet. Het voordeel is dat ik ze gewoon thuis kan passen, want in een winkel voelde ik me dus echt niet op m'n gemak. Ik zal ook eerst wel alleen thuis met de pruik op lopen, om te wennen en daarna voorzichtig aan naar buiten ermee gaan. Neem gewoon de tijd zou ik zeggen en bestel er anders eentje (wel een goede) om thuis te proberen hoe het is. Het kost je dan niet veel en als je het echt niet wil dan ga je gewoon met je eigen haar verder toch. Niemand die jou zal dwingen, en dan ervar je zelf of het beter voor je is of niet. Ik vind het erger om niks te doen en depressief ervan te worden, laat je dat niet gebeuren!
Mie
__________________
:p mie
Mie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2003, 11:27   #40
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Re: Re

Citaat:
Originally posted by Do
P.S. heb de webmaster al gevraagd of hij bovenaan de rubriek een oproep voor jullie wil zetten. Is wat overzichtelijker
Dat klopt. Met alle plezier wil ik een mededeling hiervoor plaatsen in de Mededelingen-rubriek. Maar voordat ik dat kan doen, wil ik eerst graag weten wie de contactpersoon hierin wordt. En dan wil ik graag van haar horen wat er in de oproep gezet kan worden (doel van de bijeenkomst, wie, waar, wanneer...enz).

Laat maar iets horen!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2003, 13:08   #41
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
bijeenkomst

Boes stelde als eerste voor om bij elkaar te komen, misschien dat zij contactpersoon wil zijn? Ik denk dat we een middenweg moeten zoeken voor een bijeenkomst. Ik zag dat er al twee mensen in Brabant wonen. Ikzelf kom uit Den Haag.
Wat moet ik me er verder bij voorstellen, in een zaal?
Ik hoor het wel.
groet Astrid
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2003, 21:20   #42
Frederique
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 11
Jose,

Ik kan me helemaal aansluiten bij jouw verhaal! Voor wat betreft het twijfelen over een haarwerk en ook dat wat je vertelt over die hormonen.
Ik heb ongeveer een half jaar hormonen geslikt (nu twee jaar geleden) maar werd daar erg duizelig van en ben er toen mee gestopt. Daarnaast slik ik nog altijd de Diane-pil.
Fijn is het om te horen dat er meer mensen zijn die mijn probleem echt kunnen begrijpen!

Groetjes
Frederique is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.