Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2002, 11:57   #1
Goudhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2002
Berichten: 2
Lightbulb alop. androgenetica

Willen jullie mij helpen met de volgende problemen.

1. Een paar jaar geleden bleek dat ik aan alop. andr. leed. De haaruitval is verspreid over het hele hoofd. De arts Dr Navadeh uit Bussum schreef minoxidil voor. Dat gebruik ik nu al een tijd (aanbrengen met pipet op de hoofdhuid) maar mijn hele haar is veranderd. Het krult en kroest en pluist. Het ziet er niet meer gezond uit en als echt haar. Dus ben ik ermee gestopt, want de haaruitval ging gewoon door. Kosten ca f 100,= p.mnd.
Hebben jullie ervaring hiermee?

2. Nu is mijn haar weer stijler en kroest het minder. Ik overweeg een haarwerk. Ben naar Bussum geweest. Daar zit op de Olemnlan (waar Navadeh ook zit) het Haarinstituut en Haarconsultancy. Aparte bedrijven. De latste doet volgens mij alleen hele werken (pruiken). Ik heb een gedeeltelijke nodig. Het lijkt mij dat het klemmetjes systeem moeilijk zelf op te zetten is, want dan zou ik steeds met een haaknaald de haren door het netje heen moeten halen. Blijft over het systeem dat met ringetjes wordt geklemd en zeker 8 w. blijft zitten.
Vraag: kennen jullie dit bedrijf? Hoe is het haar, etc? Hoe ziet het eruit? En wat van de bevestigingsmethode?
Ik heb vaak last van hoofdpijn. Maakt het haarwerk dat erger? Wordt je er niet nerveus van dat je het er niet af kunt halen? Kun je het zien? Wat zijn goede adressen waar ik terecht kan (graag naam en plaats).

3. Ik verf nu mijn haar (wordt al wat grijs) en het is dun, dus de kapper wil het lang. Los ziet er niet uit, dus doe ik er een klem in. Ik overweeg aan de ene kant dus het dure haarwerk en aan de andere kant denk ik, ik knip het af en laat het desnoods grijs uitgroeien. Wie heeft hier ervaring mee? De kosten spelen een rol. Elke zes weken je eigen haar verven, het haarstuk opnieuw laten vastzetten enzo. Dat is zeker f 250,= per keer.

Bedankt alvast voor jullie aandacht en de antwoorden, veel liefs,
Goudhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2002, 19:23   #2
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re:

Hai,

Je haalt een paar dingen doorelkaar.

Een haarwerk kun je op verschillende manieren bevestigen. De z.g. permanente bevestiging (ringetjes) of een losse bevestiging (kamklemmen). Als je echter helemaal kaal bent dan is de enige oplossing tape (soort plakband). Met de ringetjes of kamklemmen heb je dus nog wel eigen haar nodig.

Een haarwerk wat gemaakt is op een heel grof netwerkje (grote mazen dus), daar moet je je eigen haar doorheen trekken. Heb je een haarwerk met een heel fijn netwerk daar kun je dus je eigen haar absoluut niet doorheen trekken.

Ik heb een 3/4 haarwerk met een fijn netwerk (alleen de pony en de zijkanten zijn van mezelf) en dit is bevestigd op ringetjes. Heb het ook op kamklemmen gehad. Dit kan dus allebei. Ook een haarwerk met grove mazen kun je op zowel kamklemmen als ringen laten plaatsen. Nadeel van dit haarwerk op kamklemmen is dat je zelf je eigen haar door de mazen heen moet trekken (een heel gedoe), je moet hier handigheid in krijgen.

W.b. het haarwerk zelf vastzetten met klemmen: ook hierbij geldt je moet er even handigheid in krijgen. Heb er zelf nooit geen problemen mee gehad. Het was vrij simpel.

Wat voor jou het beste is is een kwestie van uitproberen. Persoonlijk vind ik de permanente bevestiging het fijnst, terwijl een ander (bijv. Chris) zweert bij kamklemmen en het nooit meer op ringen wil hebben. Het voordeel op kamklemmen is ook dat je normaliter nooit meer terug hoeft naar de haarstudio dus geen kosten meer maakt.

Als je een permanente bevestiging wil hebben moet je eens in de 1.5 tot 2 maanden terug komen (is ook weer verschillend van persoon tot persoon). Dit kost ongeveer 77 euro. W.b. het bijkleuren van je eigen haar is een kostenpost die je normaal ook kwijt zou zijn en bij de meeste haarwerkstudio's berekenen ze hier erg scherpe prijzen (vaak nog goedkoper als bij een kapper). Ik deed zelf altijd even mijn uitgroei bij laten kleuren en was daar maar 35 gulden voor kwijt.

Voor de rest moet je de oude treads even napluizen. Hier vind je veel informatie en ervaringen van mensen met een haarwerk.

Groetjes Do.
Do is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.