Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2013, 09:57   #1
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Wel of niet kaal worden?

Zo, maar weer eens even iets nieuws in de groep gooien. Ik lees (in allerlei artikelen) dat vrouwen met AGA zelden helemaal kaal worden. Maar komt toch regelmatig foto's tegen van vrouwen met kale hoofden. En lees hier toch ook wel dat er vrouwen zijn met zo weinig haar dat je het bijna kaal kan noemen. Hoe zit het nou: allemaal iets anders dan AGA of is er gewoon niks zinnig over te zeggen en is het gewoon een kwestie van afwachten en zien hoe het bij ieder individueel ontwikkelt?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 10:10   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Alopecia zijn er in verschillende 'versies' ... Even in het kort:

Androgenetica; diffuus bovenop
Areata; kale plekken
Totalis; alle beharing weg
Diffusa; gehele hoofdhuid diffuus
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 10:20   #3
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Dat was ik inderdaad tegen gekomen. Maar betekent dat nou dat AGA klantjes inderdaad nooit echt kaal worden? Niet dat dat met mijn krul haar uitmaakt: een krul die maar uit wat dunne sprieten bestaat ziet er echt niet uit.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 10:32   #4
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Zowel de huisarts en de dermatoloog zei tegen mij dat je bij AGA nooit helemaal kaal wordt. Het wordt alleen dunner bovenop en soms blijft het in een bepaalde (nog te accepteren) dunheid stabiel. Ik heb me er maar bij neergelegd en dat geeft rust, rust, en nog eens rust!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 11:42   #5
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Zowel de huisarts en de dermatoloog zei tegen mij dat je bij AGA nooit helemaal kaal wordt. Het wordt alleen dunner bovenop en soms blijft het in een bepaalde (nog te accepteren) dunheid stabiel. Ik heb me er maar bij neergelegd en dat geeft rust, rust, en nog eens rust!
er zijn zat vrouwen met aga die net als een man bijna helemaal kaal zijn bovenop,die paar dunne sprieten kan je bijna geen haar meer noemen,veel huisartsen weten er maar weinig vanaf!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 12:07   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ach, welke vorm & wat het eindresultaat ook is.
Het is vechten tegen de bierkaai

Het kost je een hoop tijd & energie; wat levert het op?
HET medicijn (zonder allerlei bijwerkingen) of HET ultieme haargroeimiddel is nog steeds niet ontdekt, helaas.

Volgens mijn huisarts&dermatoloog is er geen geld/subsidie vanuit de overheid vrijgesteld om medicatie/alopecia nader te onderzoeken......
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 12:29   #7
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Klinkt ook logisch: het is geen dodelijke ziekte en/of een ziekte die de gemeenschap er veel geld kost (door ziektekosten, arbeidsongeschiktheid etc). Kan ik zakelijk gezien ook wel begrijpen. We moeten het hebben van commerciële bedrijven die geld ruiken omdat er natuurlijk wel heel veel te verdienen valt aan een haargroei-wondermiddel.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 12:33   #8
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
De overheid herkent/erkent het ook niet als een ziekte, vandaar dat de medicatie niet vergoed wordt.
Daarentegen wordt een haarwerk voor vrouwen met alopecia wel weer (deels) vergoed. Dat is eigenlijk heel krom en worden de mannen gediscrimineerd.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 12:37   #9
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Aanvulling:
Het kost de gemeenschap wel een hoop geld; depressieve mensen, mensen die niet meer kunnen/durven werken, straatvrees, bezoek aan psychologen/psychiaters, medicatie o.a. anti-depressiva etc.....
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 23:05   #10
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Alopecia androgenetica. Kaalheid volgens een mannelijk patroon.
Alopecia traumatica. Lijkt op trichotillomanie. Haaruitval*als gevolg van een externe oorzaak b.v door verkeerde permanentbehandeling, ontkroezen.
Alopecia areata. Een pleksgewijze haaruitval.
Alopecia cicatriciales. Een vorm van kaalheid die optreedt door littekenvorming op de hoofdhuid als gevolg van verbranding, verwonding* of onsteking van de hoofdhuid.
Alopecia totalis.*Uitvallen van het hoofdhaar*inclusief*gelaatshaar zoals wimpers, wenkbrauwen, snor en baard.
Alopecia universalis.*Uitvallen van zowel hoofdhaar en lichaamshaar.
Alopecia diffusa.*Tijdelijk haaruitval over de gehele hoofdhuid als gevolg van hoge koorts, hoofduidontsteking, medicijngebruik b.v chemokuur.

Ik wist niet dat er zoveel varianten van alopecia waren......
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 04:43   #11
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht

Ik wist niet dat er zoveel varianten van alopecia waren......
Ik ook niet, maar bestond er maar een ''haarziekte'' waarbij mensen overmatig hoofdhaar zouden hebben dat maar niet stopt met groeien. Dan zou ik deze ziekte maar wat graag willen hebben!

Een dikke vlecht van ruim 1 meter lang die glanst in de zon.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 22:16   #12
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Mijn synthetische pruik levert een mooie haardos op, nooit meer een bad hairday en dagelijks nog complimentjes over mijn leuke coupe en mooie rode haren.
Elk nadeel heeft zijn voordeel
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2013, 07:15   #13
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
En je kunt dus 's ochtends wat langer in je bed blijven liggen. Heerlijk!
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2013, 08:45   #14
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja zeker, het scheelt me zo wat een uur. Ik was altijd bezig, camoufleren, lak erop, zie je niets, o ja toch wel; hup weer mijn haren anders leggen, en ga zo maar door. Soms werd ik écht gek van mezelf. Nu ben ik daar vanaf. Ik kam mijn eigen haar naar achteren, zet mijn pruik op, handen erdoor en go fot it!
Dat geeft rust, rust, rust .... En meer slaap
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 16:28   #15
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Ik vind ook dat de overheid er anders tegen moet gaan aankijken en er meer onderzoek naar moet doen. Inderdaad het gaat niet om het haar bij mensen met haarproblemen maar om de psyche die er behoorlijk door achteruit gaat. Dit kan en mag eigenlijk niet meer ontkent worden. Mensen vallen in een zwart gat! Dat het "maar" haar is en daarom niet van belang is, kan eigenlijk gewoon niet. Astrid ik vind het echt knap van je hoe je er mee om gaat. Heerlijk gewoon zo hoort het.. je leven is niet bedoeld om elke dag maar in te zitten over dat stomme haar. Ik heb zelf geen AGA maar wel andere problemen gehad en begin ook uit het dal te klimmen. Dit vooral omdat mijn haar zichtbaar verbeterd is en mooier wordt na 2 jaar in een diep gat gezeten te hebben met scharnulleke haar. De angst dat het weer slecht gaat heb ik nog steeds maar door jou verhaal wordt ik er wel rustiger op, dat het niet het einde van je geluk hoeft te betekenen.
__________________
Aangezien ik nog niet kaal ben:

December:
Yasmin sinds 3 maanden (deze nu sinds mei de deur uitgegooid wat een rotzooi! hoop dat mijn haar het aankan, want je hoort vreselijke verhalen na het stoppen van. Ik merk al meer haaruitval dan voorheen tijdens mijn menstruatie, maar wie weet valt het allemaal mee)

Start Biotine 5000
Start foliumzuur 800
Start Silicea 15 ml per dag.

Mei 2013:
Zink tabletten op dagen dat ik geen vlees eet

Oktober 2014:
Volledig pil vrij (inclusief vitaminepillen etc. vrij)
Borstel mijn haar niet meer droog
Volledige natuurlijke shampoo en conditioner
Raak mijn haar nauwelijks nog aan
Ik was het 2x in de week

Mijn haar is zeker voor 70% herstelt, krult weer volledig en er groeien nog nieuwe haren terug.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.