Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 november 2013, 15:23   #1
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Zijn er jonge vrouwen (15-30jaar) aan de dutasteride?

Beste forumleden,

ik vraag mij al een hele tijd af of er hier jonge meisjes/vrouwen zijn die aan de dutasteride zitten en zo ja, wat hun ervaringen hiermee zijn. Ik heb het dan met name over vrouwen die in de 20 zijn en eventueel nog kinderen willen.

Eerst even een kort verhaaltje over mezelf.
Ik ben op mijn 16e begonnen met het slikken van 1.25 mg finasteride en het werkte tot voor kort prima. Sinds 9 maanden slik ik echter niet meer de finasteride van dokter Boersma, maar gewone finasteride (5mg laat ik bij de apotheek versnijden tot 4 tabletten van 1.25mg). Ik merkte dat mijn haar toch weer dunner werd en dat het ook korter werd zonder dat ik het knipte.
Nu is het zo dat in de finasteride van Boersma nog een aantal hulpstoffen zitten die niet in de finasteride zitten die ik nu gebruik. Ook kan het zijn dat ik nu aan de generieke versie zit i.p.v. aan het echte merk (proscar).
Ik vraag me of of mijn verslechtering komt doordat ik nu de gewone finasteride slik of doordat finasteride misschien is uitgewerkt bij mij. Ik ben in ieder geval maar weer overgestapt op de dure pillen van dokter Boersma, omdat die dus wel goed hielpen.

Kan het gebeuren dat finasteride ineens niet meer helpt bij iemand tegen AGA?Als dit het geval is, zou ik dan aan de dutasteride moeten?
En is het misschien zo dat als je eenmaal op de dutasteride bent overgegaan en daarna weer terug wil naar finasteride, de finasteride daarna niet meer zal werken?

Sorry voor al mijn vragen, maar ik ben sinds 2 maanden weer erg bezig met mijn haar sinds ik merkte dat de finasteride ineens zijn werk niet meer deed.

Groetjes Leah
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 20:35   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Een hoop vragen waar eigenlijk niet echt een zinnig antwoord op gegeven kan worden. En dan voornamelijk omdat ieder lichaam verschillend reageert op medicijnen. Eigenlijk heb ik ook geen verstand van haaruitval bij vrouwen maar finasteride zou in principe gewoon op lange termijn werken. Hen der zijn er echter geluiden van gebruikers die een verminderde werking constateren. Ikzelf heb dit met dutasteride ervaren. Zou je tijdelijk overstappen naar dutasteride om vervolgens weer terug te gaan naar finasteride zou dit volgens mij geen probleem zijn. Het is niet zo dat finasteride dan per definitie niet meer zou werken. Wel is dutasteride krachtiger dus als je weer overstapt naar een minder krachtige medicijn kun je ook weer wat mindere resultaat verwachten. Ikzelf zit nu op advies van mijn dermatoloog aan de finasteride omdat de dutasteride niet meer de resultaten bracht van voorheen. Ik kon proberen een jaartje finasteride te gebruiken om daarna weer terug te gaan naar dutasteride. Misschien zou de dutasteride dan wel weer de resultaten van eerder opleveren.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 20:37   #3
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Leah,

Moeilijk te zeggen wat het nu is. Je was erg jong toen je AGA geconstateerd werd en dan is het toch vaak agressiever. Maar persoonlijk denk ik dat het toch wel te maken hebt met het overstappen van merk. Hoop dat het teruggaan naar je "oude" merk goed helpt.
Ik zou ook wel aan de fina willen maar ik durf niet hou helemaal niet van medicijnen en hoe ouder je wordt hoe meer bijwerkingen je vaak hebt.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 20:38   #4
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Bedankt voor je antwoord Reet en Jennaa. Er is natuurlijk nooit eenduidig antwoord op te geven. Ik wilde gewoon wat verhalen horen van jonge vrouwen die het al een tijd slikken. Ik wil zelf liever ook geen medicijnen slikken, maar ja ik wil ook niet kaal worden en daardoor weer ongelukkig worden. Ik kan me de tijd nog goed heugen dat ik me zo ontzettend rot voelde over mijn haarverlies. Daar heb ik vrijwel geen last meer van sinds de finasteride zijn werk begon te doen. Het heeft wel 3 jaar geduurd voordat de finasteride werkte, dus ben nog maar 3 jaar zorgenvrij zeg maar.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 20:41   #5
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Als je geen fina of duta slikt, wat doe jij dan tegen je haaruitval?
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 20:44   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik betwijfel uberhaupt of fina wel bij vrouwen werkt.

8. PRAKTISCHE AANBEVELINGEN
Finasteride is alleen geschikt voor mannen.
Het contact met de stof zou bovendien gevaarlijk zijn voor de mannelijke foetus van een zwangere vrouw. Daarom raadt men mannen die Propecia nemen aan om een condoom te gebruiken.
Het product werkt trouwens niet bij de vrouw.


Bron:
http://www.hairtransplantsurgery.nl/...a-proscar.html
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 20:47   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Het enige middel dat officieel is uitgegeven tegen haaruitval bij vrouwen is minoxidil en dit 'kan' haaruitval stabiliseren en nieuwe (dons)haartjes geven.
Je moet hier wel in vroegtijdig stadium mee beginnen en als het aanslaat levenslang gebruiken.
Je moet geen volle haardos verwachten, alleen stabilisatie. Succes.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 20:52   #8
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leah90 Bekijk bericht
Als je geen fina of duta slikt, wat doe jij dan tegen je haaruitval?
Heb nu keto en minox2%. Maar heb veel last van haaruitval (TE) vandaag volgens mij wel 400 haren verloren tijdens het wassen.
Ik denk als niks meer werkt dat ik voor een mooi haarwerk ga net als Astrid.
Had alleen gehoopt dat ik het nog een aantal jaar kon vertragen maar zo ziet het er niet naar uit. Ben ook nog niet zo oud (36)
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 20:54   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leah90 Bekijk bericht
Daar heb ik vrijwel geen last meer van sinds de finasteride zijn werk begon te doen. Het heeft wel 3 jaar geduurd voordat de finasteride werkte, dus ben nog maar 3 jaar zorgenvrij zeg maar.
Duurde het echt 3 jaar voor je resultaat opmerkte met finasteride?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:00   #10
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Duurde het echt 3 jaar voor je resultaat opmerkte met finasteride?
Ja het duurt echt heel lang. Ik verbaas me er altijd over als ik hier verhalen lees van mensen die na 1 jaar gebruik zijn gestopt omdat het niet werkt. Nee geloof me, na 1 jaar kan je dat ook nog niet zien. Zelfs al zeggen Boersma en co dat wel. Je moet gewoon doorzetten. Maar ik heb nu echt best mooi haar weer van mezelf. Niemand ziet dat ik een haarziekte heb. En dat mijn haar weer goed is geworden, komt echt niet omdat ik ineens zo veel melk ging drinken ofzo haha. Dus finasteride kan wel degelijk helpen (dit even tegen Astrid).

Laatst gewijzigd door Leah90; 2 november 2013 om 21:02
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:04   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Nou sterker nog: ze geven het vaak maar 3 tot 6 maanden. 1 jaar is al te lang. Maar je weet zeker dat het de finasteride is die je deze resultaten geeft? Geen pilgebruik of iets dergelijks?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:06   #12
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennaa Bekijk bericht
Heb nu keto en minox2%. Maar heb veel last van haaruitval (TE) vandaag volgens mij wel 400 haren verloren tijdens het wassen.
Ik denk als niks meer werkt dat ik voor een mooi haarwerk ga net als Astrid.
Had alleen gehoopt dat ik het nog een aantal jaar kon vertragen maar zo ziet het er niet naar uit. Ben ook nog niet zo oud (36)
Als je zoveel haren verliest, is het misschien toch verstandig om te overwegen om toch aan de finasteride te gaan. Heb je al kinderen of heb je nog een kinderwens? Het is trouwens ook niet zo dat je onvruchtbaar wordt van finasteride. Het is wel zo dat je een half jaar moet stoppen met het slikken van finasteride als je zwanger wil worden. Dus eerst 6 maanden stoppen, dan pas proberen zwanger te worden.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:09   #13
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Ja ik weet zeker dat het de finasteride is, want ik gebruik helemaal geen pil. Heb een jaar aan de yasmin en een jaar aan de diane gezeten, maar ik kreeg er ontzettende migraine van. Dus dat was geen succes. Wat bedoel je trouwens met 1 jaar is al te lang? Te lang waarvoor?
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:20   #14
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leah90 Bekijk bericht
Wat bedoel je trouwens met 1 jaar is al te lang? Te lang waarvoor?
Degenen die aan de medicijnen gaan vinden 1 jaar te lang. Eigenlijk is het ook best lang, laat staan 3 jaar geduld hebben. Toch knap dat je het hebt volgehouden en hoop dat het weer helemaal goed komt met de finasteride van Boersma. Gebruik je ook Minoxidil?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:22   #15
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Punt 6 van de link die ik net doorstuurde:

6. VOORDELEN VAN FINASTERIDE
Finasteride is de ideale oplossingen voor mannen met bezwaren tegen het lokale gebruik van Minoxidil.
Het is efficiënter dan Minoxidil dat alleen wordt gebruikt.

De combinatie van Minoxidil en Propecia is buitengewoon efficiënt.
Er bestaat een synergie tussen deze twee producten: het totale effect is sterker dan de som van dat van de twee middelen apart.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.