Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 november 2013, 21:23   #16
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Degenen die aan de medicijnen gaan vinden 1 jaar te lang. Eigenlijk is het ook best lang, laat staan 3 jaar geduld hebben. Toch knap dat je het hebt volgehouden en hoop dat het weer helemaal goed komt met de finasteride van Boersma. Gebruik je ook Minoxidil?
Nee ik gebruik helemaal niks naast de finasteride. Het werkt ook gewoon, dus ik heb geen zin om nog extra dingen erbij te doen ofzo. Ja ik merkte echt dat mensen geen geduld hadden. Ik had zelf zoiets van, ja this is it. Het is fina en duta en verder niet zo heel veel meer. Al die topics werken toch niet zo goed als de medicijnen die de ziekte van binnenuit aan pakken. Ze zullen vast wel iets helpen, maar de fina en duta zijn de echte middelen naar mijn mening. Dus ik dacht, gaan met die banaan
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:28   #17
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Punt 6 van de link die ik net doorstuurde:

6. VOORDELEN VAN FINASTERIDE
Finasteride is de ideale oplossingen voor mannen met bezwaren tegen het lokale gebruik van Minoxidil.
Het is efficiënter dan Minoxidil dat alleen wordt gebruikt.

De combinatie van Minoxidil en Propecia is buitengewoon efficiënt.
Er bestaat een synergie tussen deze twee producten: het totale effect is sterker dan de som van dat van de twee middelen apart.
Ja ik hoorde inderdaad al dat het samen nog beter werkt, maar het lijkt mij zo'n ontzettend gedoe om 2x per dag zo'n topical in je haar aan te brengen. Al dat geklieder en het kost veel tijd. Ik heb ook best wel lang haar (tot op mijn behaband). Ik denk dat dat gewoon niks voor mij is.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:36   #18
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Als jij minoxidil niet nodig vindt moet je het zeker niet doen! Als jij goede ervaringen hebt met fina en/of duta, dan zou ik hiermee doorgaan. Het is officieel niet voor vrouwen en je weet natuurlijk niet wat die medicatie op de lange termijn doet; dat is nog koffiedik kijken.

Ik heb sowieso gekozen voor geen medicatie (mij teveel gedoe en niet wetende wat het resultaat is); ik heb gekozen voor een mooi haarwerk, waar ik nog steeds super blij mee ben. Nooit meer een bad hairday
Maar ik blijf graag op de hoogte & deel mijn kennis, vandaar mijn bijdrage op dit forum.

Succes meid en sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:41   #19
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ja snap helemaal wat je bedoelt. Ik gebruik minixidil wel en heb er vaak ook geen zin in. Helemaal als je het vergeet en al in bed ligt, of als je haast 's ochtends hebt. Dan kost het ook nog behoorlijk wat in mijn geval en moet ik er een heel stuk voor rijden. Nou in ieder geval wel een aanrader mocht je er behoefte aan hebben want minoxidil werkt echt wel hoor! (In ieder geval voor mij wel) succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:44   #20
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Als jij minoxidil niet nodig vindt moet je het zeker niet doen! Als jij goede ervaringen hebt met fina en/of duta, dan zou ik hiermee doorgaan. Het is officieel niet voor vrouwen en je weet natuurlijk niet wat die medicatie op de lange termijn doet; dat is nog koffiedik kijken.

Ik heb sowieso gekozen voor geen medicatie (mij teveel gedoe en niet wetende wat het resultaat is); ik heb gekozen voor een mooi haarwerk, waar ik nog steeds super blij mee ben. Nooit meer een bad hairday
Maar ik blijf graag op de hoogte & deel mijn kennis, vandaar mijn bijdrage op dit forum.

Succes meid en sterkte.
Dank je wel! Ja je hebt gelijk over die lange termijn effecten. Ik vind het ook wel vervelend dat ik niet weet wat het op de lange termijn met mijn lichaam doet, maar ik vind het op dit moment erger om kaal te worden. Dat het op de lange termijn effecten kan hebben, is eigenlijk nog een ver van mijn bed show, terwijl het haarverlies NU plaatsvindt.
Ik had al op mijn 13e AGA. Ik heb het nu op mijn 23e dus al 10 jaar. Mijn hele pubertijd stond in het teken van vreselijke issues met mijn zelfvertrouwen, bijna allemaal gelinkt aan mijn haar. Ik wil echt niet meer terug naar hoe ik mij toen voelde, naar dat zielige hoopje mens dat ik was. En sinds mijn haar weer een stuk is opgeknapt, ben ik zelf ook opgeknapt.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:49   #21
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ja snap helemaal wat je bedoelt. Ik gebruik minixidil wel en heb er vaak ook geen zin in. Helemaal als je het vergeet en al in bed ligt, of als je haast 's ochtends hebt. Dan kost het ook nog behoorlijk wat in mijn geval en moet ik er een heel stuk voor rijden. Nou in ieder geval wel een aanrader mocht je er behoefte aan hebben want minoxidil werkt echt wel hoor! (In ieder geval voor mij wel) succes!
Dank je. Ik heb ALTIJD haast in de ochtend haha! Volgens mij moest je voor minoxidil ook een recept hebben toch? Gebruik jij de 5%?
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:52   #22
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Wat ik trouwens wel heb is dat ik heel veel haar op mijn hoofd heb, maar dat maar de helft ervan ofzo echt lang wordt. Dus veel haren worden maar 5 centimeter ofzo. Als ik die minoxidil erbij zou gebruiken, zouden dan (bijna) al mijn haren in theorie langer worden?
Ik dacht daarom eigenlijk dat ik misschien beter aan de duta kon, omdat die toch iets van 90% van de DHT aanpakt en dat dan misschien bijna al mijn haren heel lang konden worden.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:54   #23
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leah90 Bekijk bericht
En sinds mijn haar weer een stuk is opgeknapt, ben ik zelf ook opgeknapt.
Ik begrijp je wel, hoor. Heel goed zelfs.
Ik heb ook jaren geworsteld met mijn AGA en met camoufleren ! Sinds ik een haarwerk draag ben ik ook een stuk opgeknapt, er valt een last van je af en je zelfvertrouwen krijgt een boost.
Ik heb altijd dun haar gehad, maar vanaf mijn 37e werd het steeds dunner. Ik ben nu 45 en draag een haarwerk; ik hoop dat jij zolang je eigen haartjes nog kan behouden; dat is natuurlijk het fijnst. Sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 21:55   #24
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leah90 Bekijk bericht
Dank je. Ik heb ALTIJD haast in de ochtend haha! Volgens mij moest je voor minoxidil ook een recept hebben toch? Gebruik jij de 5%?
Minoxidil 5% is op recept en schijnt beter te zijn dan de 2%.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 22:00   #25
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Minoxidil 5% is op recept en schijnt beter te zijn dan de 2%.
Zou het daarmee ook effectief zijn om het alleen 's avonds aan te brengen? En kan het ook in nat haar of niet? Ik was namelijk iedere avond mijn haar.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 22:01   #26
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ja je hebt voor de 5% variant een recept nodig. Die gebruik ik ook maar omdat het toch allemaal handverkoop is doen ze er bij mij niet meer zo moeilijk over. Gebruik het al zooo lang. Minoxidil zou de groeifase verlengen (misschien wel het proberen waard als je haren maar tot 5 cm willen groeien?) en finasteride/dutasteride zorgt ervoor dat er bijna geen omzetting naar DHT is. Mooie combi eigenlijk.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 22:01   #27
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Bij voorkeur elke avond op droog haar en dan je bed inkruipen !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 22:06   #28
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leah90 Bekijk bericht
Zou het daarmee ook effectief zijn om het alleen 's avonds aan te brengen? En kan het ook in nat haar of niet? Ik was namelijk iedere avond mijn haar.
De halfwaarde van minoxidil is niet zo lang dus eigenlijk is 2x per dag wel beter. Ik ben trouwens na jaren netjes 2x per dag gesmeerd te hebben overgstapt op 1x smeren, soort van onderhouds dosis. Maar sinds mijn achteruitgang ben ik maar weer teruggegaan naar 2x per dag. Ook mix ik er RU in. Maar of het op nat haar ook kan? Het schijnt dan beter in te trekken. Anderen zeggen weer dat je beter op een droge hoofdhuid kan smeren. Ik smeer het ook direct na het douchen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 22:07   #29
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Ik vind het lastig allemaal haha. In principe ben ik zo iemand die er makkelijk mee klaar wil zijn. Zo'n pilletje is snel geslikt. Maar als ik mijn haar eerst iedere avond 3 uur moet laten drogen en dan nog zo'n lotion erin, dat wordt lastig Fohnen is niet echt een optie omdat ik krullen heb. Dan heb ik net zo'n papoeahoofd
Maar aan de andere kant, als het mijn andere haren langer kan maken is het misschien wel lonend om eens langs de huisarts te gaan. Mijn huisarts is trouwens wel altijd ontzetten onwillend. Hij vindt het allemaal maar onzin die haaruitval
Dat een hoog opgeleide man die de opleiding geneeskunde heeft gevolgd toch zo dom kan zijn soms.
Is het zo dat dutasteride de haren ook langer kan maken? Dus dat de haren die nu maar 5 centimeter blijven door dutasteride wel net zo lang als mijn andere haren kunnen worden?

Laatst gewijzigd door Leah90; 2 november 2013 om 22:10
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2013, 22:18   #30
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Dan zou ik een andere huisarts zoeken, bij voorkeur een vrouw.
Ik had eerst een mannelijke huisarts; hij vond het allemaal maar onzin. U bent in de rui, zei hij mij!
Overgestapt naar een vrouwelijke huisarts; zij begreep het meteen. Ik kreeg direct doorverwijzing naar dermatoloog en recept minoxidil mee. Minoxidil nooit gebruikt, maar ze deed er niet moeilijk over.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.