Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 november 2013, 07:30   #46
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ja, goedkope pillen en goedkope minoxidil zou heerlijk zijn. Ideaal zou natuurlijk een leven zonder haarellende zijn. Laten we hopen dat we het nog kunnen rekken tot de genezing er is.
Ideaal zou zijn als de zorgverzekeraar dit in zijn pakket zou opnemen. De overheid ziet haaruitval nog steeds niet als een ziekte
Terwijl sommige mensen er wel degelijk ziek van zijn: depressief, psychische klachten, niet in staat om te werken, etc; wat kost dat niet voor de overheid ?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2013, 07:36   #47
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Die mening deel ik toch niet helemaal, ik behoor met mijn 48 jaar ook tot de ''oudjes'' (zo voel ik mij niet en zo zie ik met mijn lang haar ook niet uit) Maar bij mij slaan de medicatie wel degelijk aan, sinds 3 jaar is mijn haarstatus alleen maar vooruit gegaan. Dat werd ook nog eens bevestigd door het tweede consult in de bekende haarkliniek in Maastricht afgelopen week.

Mijn lang haar is mijn creatie die ik ben en wil zijn!
Bewezen studies geven aan dat het middel het beste effect geeft bij mannen, die er aan beginnen, tussen de 18 - 40 jaar zijn. Bij vrouwen zou het geen effect hebben. Terwijl Boersma anders beweert; hij heeft helaas niet doorgezet met de bewijslast en nu mag hij niet meer voorschrijven aan vrouwen.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2013, 09:17   #48
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Studies zijn zeker nodig om te testen of iets werkt of bijwerkingen geeft etc. maar elk lichaam heeft nu eenmaal een andere reactie op een medicijn. Helaas is het geen maatwerk. Je kunt de mooiste studies overleggen maar er zijn zat mensen die er toch geen baat bij hebben. Zo ook dan mensen die buiten de studiegroep vallen, die wel resultaten zien. Ik zou als vrouw het alleen slikken als ik zeker wist niet zwanger te willen worden de komende halfjaar (misschien langer, to be shure). En als er geen andere heftige bijwerkingen aankleven natuurlijk.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2013, 20:27   #49
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Feit blijft dat er weinig onderzoek is gedaan naar het effect van finasteride en dutasteride voor vrouwen en dat de resultaten van de weinige onderzoeken die er waren, heel erg verschillen. Een eenduidige conclusie valt dus niet te trekken. Maar Boersma zei wel tegen mij dat in de praktijk de finasteride vaak wel blijkt te helpen bij vrouwen (ondanks wat sommige onderzoeken dus beweren).
En ik blijf van mening dat veel mensen die het middel (finasteride) geprobeerd hebben gewoon te weinig geduld hadden. Je moet echt een aantal jaren dat medicijn slikken alvorens een effect te zien. Ze haakten te vroeg af om resultaat te kunnen zien. Er zullen vast ook gevalsbeschrijvingen bestaan van mensen bij wie het niet werkte.
We hebben kortweg gewoon experimenteel wetenschappelijk onderzoek nodig en dat ontbreekt helaas nog vaak.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.