Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juni 2004, 17:11   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
afscheren die handel

misschien wel het beste medicijn tegen AGA: afscheren! Kom net van de kapper en ik heb besloten het nu eens veel korter te doen dan normaal. Het is nu ietsje langer dan met de tondeuse zeg maar, en het bevalt me echt super goed!! Camoufleren is nu geen optie meer en mijn inhammen liggen nu gewoon out in the open. Op de een of andere manier lucht t echt onwijs op en bovendien staat t veel beter dan ik gedacht had! Volgende keer helemaal tondeuse misschien...??

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met afscheren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 17:26   #2
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
misschien wel het beste medicijn tegen AGA: afscheren! Kom net van de kapper en ik heb besloten het nu eens veel korter te doen dan normaal. Het is nu ietsje langer dan met de tondeuse zeg maar, en het bevalt me echt super goed!! Camoufleren is nu geen optie meer en mijn inhammen liggen nu gewoon out in the open. Op de een of andere manier lucht t echt onwijs op en bovendien staat t veel beter dan ik gedacht had! Volgende keer helemaal tondeuse misschien...??

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met afscheren.
is het enkel aan je inhammen waar je de uitval constateert?
of is het het overal een beetje dun..
bij mij zijn de haren bovenaan en kruin dunner zie foto's in de tread" minoxidil..de werking"..

en heb mijn haren ook korter laten scheren en het is wel leuker en fris,maar mijn hoofdhuid valt wel beter op nu..en dat vind ik echt wel sneu..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 17:41   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
is het enkel aan je inhammen waar je de uitval constateert?
of is het het overal een beetje dun..
alleen de inhammen, maar dat maakt volgens mij niet al te veel uit. Kijk naar Zidane, die heeft ook vooral bovenop en daar staat kort ook t beste bij.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 20:37   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
bijkomend voordeel is trouwens dat je veel sneller hergroei merkt als je een medicijn of haargroeimiddel gebruikt. De nieuwe jonge haartjes die je krijgt door bijv. fina of minox zijn nog erg klein en zwak en vallen niet op in een weelderige lange haarbos. Voordat deze haartjes dezelfde sterkte hebben ben je weer jááren verder. Als je kort haar hebt zie je heel snel nieuwe haartjes en kun je dus sneller de werking van een medicijn constateren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 21:05   #5
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
bijkomend voordeel is trouwens dat je veel sneller hergroei merkt als je een medicijn of haargroeimiddel gebruikt. De nieuwe jonge haartjes die je krijgt door bijv. fina of minox zijn nog erg klein en zwak en vallen niet op in een weelderige lange haarbos. Voordat deze haartjes dezelfde sterkte hebben ben je weer jááren verder. Als je kort haar hebt zie je heel snel nieuwe haartjes en kun je dus sneller de werking van een medicijn constateren.
ja laurensj correct ,maar dat heb ik nog niet gezien(korte nieuwe haartjes)
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 21:13   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
ja laurensj correct ,maar dat heb ik nog niet gezien(korte nieuwe haartjes)
Nog een paar maandjes geduld, je bent er redelijk op tijd bij. Het is echt vervelend voor je dat je zo heftig reageert op medicijnen, anders had je echt aan finasteride moeten beginnen! Hoe is t eigenlijk met je inhammen gesteld?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 21:26   #7
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik zit ook al een tijd tegen millimeteren aan te hikken, ik vermoed ook dat het zal opluchten en ook veel makkelijker zal zijn: geen gekam, geen haren tellen, zo droog, makkelijk topicals aanbrengen, goed de hoofdhuid te verzorgen en de Led therapie komt beter bij de huid (als ik het ding in elkaar geknutseld heb).

maar vooralsnog twijfel ik, ik weet nog niet waar ik de grens trek.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 08:42   #8
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Nog een paar maandjes geduld, je bent er redelijk op tijd bij. Het is echt vervelend voor je dat je zo heftig reageert op medicijnen, anders had je echt aan finasteride moeten beginnen! Hoe is t eigenlijk met je inhammen gesteld?
hi laurensj..mijn inhammen zijn nog zo goed als intact ,vind ik zelf ..anders zou ik foto's maken via mijn webcam(zoals die andere foto's)maar deze zijn te zwaar om ze te upteloaden in de tread..vorige keer had Ugh mijn foto's in de thread"minox..de werking" geplaatst..miss vraag ik het hem weer..

ja spijtig van de fina..want ik had wel hergroei gehad..maar die verdomde bijwerkingen hé..

nu hopelijk dat het en beetje lukt met de minox..das het enige middel waar ik geen last van heb weet je..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 10:20   #9
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ben dan wel geen man maar ook ik vind dat afscheren een van de beste dingen is die ik heb gedaan sinds ik kaal word/ben. Vooral geestelijk heb ik het sinds die tijd een stuk makkelijker omdat ik nu niet meer elke haar zie vallen...en het staat me verassend goed (al zeg ik zelf)
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 11:14   #10
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
kortscheren

Sinds ik merk dat ik kaal wordt heb ik al 2 keer mijn haar afgeschoren en idd het is een goed idee! Je ziet rtenminste geen haar uitvallen bij het douchen, kammen etc! Maar ff over die kleine haartjes waar jullie het al eerder over hebben gehad, ik heb deze nl: op mijn haarlijn, maar wat beteknd dit, zijn dit dells nieuwe, want het zijn wel dikke haartjes, of zijn dit de haartjes die binnenkort wegvallen en dus uitvallen?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 11:18   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Maar ff over die kleine haartjes waar jullie het al eerder over hebben gehad, ik heb deze nl: op mijn haarlijn, maar wat beteknd dit, zijn dit dells nieuwe, want het zijn wel dikke haartjes, of zijn dit de haartjes die binnenkort wegvallen en dus uitvallen?
kan allebei, ligt eraan of je situatie verbetert of verslechtert. als je t zeker wilt weten moet je de haartjes goed in de gaten houden: worden ze sterker of verdwijnen ze langzaam? Dit kun je t beste doen door om de paar maanden duidelijke foto's te maken. probeer de positie van de haartjes te bepalen aan de hand van een vast punt, bijv. een litteken, en bekijk waar je haarlijn tov dit punt heen gaat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 11:31   #12
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ben dan wel geen man maar ook ik vind dat afscheren een van de beste dingen is die ik heb gedaan sinds ik kaal word/ben. Vooral geestelijk heb ik het sinds die tijd een stuk makkelijker omdat ik nu niet meer elke haar zie vallen...en het staat me verassend goed (al zeg ik zelf)
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 11:40   #13
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saar
Ben dan wel geen man maar ook ik vind dat afscheren een van de beste dingen is die ik heb gedaan sinds ik kaal word/ben. Vooral geestelijk heb ik het sinds die tijd een stuk makkelijker omdat ik nu niet meer elke haar zie vallen...en het staat me verassend goed (al zeg ik zelf)
Echo......
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 11:44   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saar
Ben dan wel geen man maar ook ik vind dat afscheren een van de beste dingen is die ik heb gedaan sinds ik kaal word/ben. Vooral geestelijk heb ik het sinds die tijd een stuk makkelijker omdat ik nu niet meer elke haar zie vallen...en het staat me verassend goed (al zeg ik zelf)
Mooi zo saar :-)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 11:47   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hoewel afscheren misschien de ultieme oplossing lijkt wanneer andere oplossingen (nog) niet voor handen zijn, zou ik het niet snel doen. Ik hou er niet eens van om mijn haren normaal kort te knippen. Niet dat ik lang haar wil, maar wel altijd gewoon vol. Kaal is niets voor mij en verder vind ik het bij mijzelf niet staan. Dat weet ik zeker.

Een neef van mij (nog jonger dan ik) is ook al goed kaal en die had het laatst ook gemilimeterd. Nog net niet helemaal glad. Maar bij hem ziet het er wel super goed uit vind ik.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Generieke duta (Dr. Reddy's Dutas) Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 74 30 december 2009 18:31
19 en serieuze haaruitval :( Bert Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 februari 2006 02:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.