Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met finasteride?
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 111 30,25%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 155 42,23%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 101 27,52%
Aantal stemmers: 367. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 november 2009, 16:02   #751
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Geweldig voor je dat het bij jou zo goed werkt. Heb je misschien voor en na foto's? In welk stadium was je haar voordat je er mee begon ongezien je moeder en dermatoloog er niets verkeerds in zagen?
Brengt mij eigenlijk aan de volgende vraag aan de fina-experts hier:

Wat kan deze jongeman in de toekomst verwachten? Het zou theoretisch toch niet kunnen dat hij nu tot zijn 30ste AGA-vrij door het leven gaat?
Iemand?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 10:41   #752
emilebr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 4
Delen van proscar

Hoi,

vandaag ben ik voor het eerst naar de huisarts gegaan voor kaalheid. Hij heeft me propecia voorgeschreven. Nu heb ik in verschillende threads gelezen dat het goedkoper is om proscar te slikken en die pillen te delen. In de bijsluiter van propecia staat dat je dit middel niet mag doorbreken. Nu vraag ik me af of het wel verstandig is om over te gaan op proscar en de pillen te delen?
Sowieso moet ik dan wel eerst afwachten of mn huisarts proscar wil voorschrijven, want ik vind het belangrijk om dit middel via de huisarts te krijgen (en niet via internet) aangezien ik erg veel medicijnen slik ivm met een chronische ziekte.

alvast bedankt voor reactie.

Emile
emilebr is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 13:51   #753
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emilebr Bekijk bericht
...ik vind het belangrijk om dit middel via de huisarts te krijgen (en niet via internet) aangezien ik erg veel medicijnen slik ivm met een chronische ziekte.
Het is zeker belangrijk dat de huisarts op de hoogte blijft van jouw medicijngebruik, maar jij denkt dat de apotheker 't niet via internet bestelt?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 14:42   #754
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.320
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emilebr Bekijk bericht
Hoi,

vandaag ben ik voor het eerst naar de huisarts gegaan voor kaalheid. Hij heeft me propecia voorgeschreven. Nu heb ik in verschillende threads gelezen dat het goedkoper is om proscar te slikken en die pillen te delen. In de bijsluiter van propecia staat dat je dit middel niet mag doorbreken. Nu vraag ik me af of het wel verstandig is om over te gaan op proscar en de pillen te delen?
Sowieso moet ik dan wel eerst afwachten of mn huisarts proscar wil voorschrijven, want ik vind het belangrijk om dit middel via de huisarts te krijgen (en niet via internet) aangezien ik erg veel medicijnen slik ivm met een chronische ziekte.

alvast bedankt voor reactie.

Emile
Propecia is al 1 mg, dus die hoef je niet te breken. Proscar is 5 mg, dus hier moet het wel hetgeen ook iedereen doet.

Als je huisarts je propecia heeft voorgeschreven kun je gerust overstappen op proscar. Beide bestaan uit finasteride.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 15:59   #755
emilebr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het is zeker belangrijk dat de huisarts op de hoogte blijft van jouw medicijngebruik, maar jij denkt dat de apotheker 't niet via internet bestelt?
Als ik het zelf via internet bestel is er geen persoonlijke controle van een arts. Het gebeurt soms dat ik opgenomen moet worden en dan vind ik het belangrijk dat mn artsen goed op de hoogte zijn van mijn medicijngebruik. Daarnaast loop je risico's op leveraandoeningen bij veel gebruik van medicatie (want medicijnen zijn de grootste rotzooi). Dus dan lijkt het me beter om gewoon alles via mijn eigen arts te doen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
Propecia is al 1 mg, dus die hoef je niet te breken. Proscar is 5 mg, dus hier moet het wel hetgeen ook iedereen doet.

Als je huisarts je propecia heeft voorgeschreven kun je gerust overstappen op proscar. Beide bestaan uit finasteride.
Dat snap ik dat je propecia niet hoeft te breken. Het ging ook over proscar, dat ik dat dan zou moeten breken. Dat iedereen dat hier doet betekent niet dat het veilig is. Want waarom zou zoiets in de bijsluiter staan?
emilebr is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 16:08   #756
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.320
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emilebr Bekijk bericht
Dat snap ik dat je propecia niet hoeft te breken. Het ging ook over proscar, dat ik dat dan zou moeten breken. Dat iedereen dat hier doet betekent niet dat het veilig is. Want waarom zou zoiets in de bijsluiter staan?
Je had het over de bijsluiter van propecia waar dat in stond. En verder kun je wel degelijk veilig die pil in 4'en of 5'en delen. Er zit alleen maar fina in met een stke coating er omheen. Niets om je druk over te maken.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 17:43   #757
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emilebr Bekijk bericht
Als ik het zelf via internet bestel is er geen persoonlijke controle van een arts. Het gebeurt soms dat ik opgenomen moet worden en dan vind ik het belangrijk dat mn artsen goed op de hoogte zijn van mijn medicijngebruik. Daarnaast loop je risico's op leveraandoeningen bij veel gebruik van medicatie (want medicijnen zijn de grootste rotzooi). Dus dan lijkt het me beter om gewoon alles via mijn eigen arts te doen.
Het is voldoende als je huisarts weet dat je 1mg finasteride slikt; je moet ook sowieso regelmatige contrôle van de leverfunctie laten doen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 17:57   #758
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.320
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het is voldoende als je huisarts weet dat je 1mg finasteride slikt; je moet ook sowieso regelmatige contrôle van de leverfunctie laten doen.
De arts heeft toch al propecia voorgeschreven?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 18:06   #759
emilebr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Je had het over de bijsluiter van propecia waar dat in stond. En verder kun je wel degelijk veilig die pil in 4'en of 5'en delen. Er zit alleen maar fina in met een stke coating er omheen. Niets om je druk over te maken.
Ja en in proscar zit precies hetzelfde, dus ik kan me voorstellen dat dat ook daar in de bijsluiter staat. Maar goed, ik heb t dr wel met mn huisarts over. In elk geval bedankt voor de reactie.
emilebr is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 18:40   #760
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.320
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emilebr Bekijk bericht
Ja en in proscar zit precies hetzelfde, dus ik kan me voorstellen dat dat ook daar in de bijsluiter staat. Maar goed, ik heb t dr wel met mn huisarts over. In elk geval bedankt voor de reactie.
Voor de laatste keer: procepia is al 1 mg, daarin hoef je niet te snijden. En waarom worden pillensnijders verkocht? Maar goed, doe vooral wat je niet laten kunt!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 18:41   #761
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
De arts heeft toch al propecia voorgeschreven?
Ja, eenmalig, maar ik bedoel dat de arts ervan op de hoogte is en blijft als de patiënt finasteride (via internet besteld) blijft slikken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 19:20   #762
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.320
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, eenmalig, maar ik bedoel dat de arts ervan op de hoogte is en blijft als de patiënt finasteride (via internet besteld) blijft slikken.
Een recept voor fina is per definitie eenmalig. Je moet altijd terug voor de volgende 'lading'!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 19:48   #763
emilebr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Voor de laatste keer: procepia is al 1 mg, daarin hoef je niet te snijden. En waarom worden pillensnijders verkocht? Maar goed, doe vooral wat je niet laten kunt!
Als je nu zelf eens een keertje leert lezen: ik heb in mijn eerste berichtje gezegd dat ik NU procepia slik maar mij dus afvroeg of het beter (en goedkoper) was om op PROSCAR over te gaan en deze PROSCAR pillen te delen omdat deze pillen 5 mg zijn!!
emilebr is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 20:39   #764
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.320
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emilebr Bekijk bericht
Hoi,

vandaag ben ik voor het eerst naar de huisarts gegaan voor kaalheid. Hij heeft me propecia voorgeschreven. Nu heb ik in verschillende threads gelezen dat het goedkoper is om proscar te slikken en die pillen te delen. In de bijsluiter van propecia staat dat je dit middel niet mag doorbreken. Nu vraag ik me af of het wel verstandig is om over te gaan op proscar en de pillen te delen?
Sowieso moet ik dan wel eerst afwachten of mn huisarts proscar wil voorschrijven, want ik vind het belangrijk om dit middel via de huisarts te krijgen (en niet via internet) aangezien ik erg veel medicijnen slik ivm met een chronische ziekte.

alvast bedankt voor reactie.

Emile
Kijk een naar die vette tekst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emilebr Bekijk bericht
Als je nu zelf eens een keertje leert lezen: ik heb in mijn eerste berichtje gezegd dat ik NU procepia slik maar mij dus afvroeg of het beter (en goedkoper) was om op PROSCAR over te gaan en deze PROSCAR pillen te delen omdat deze pillen 5 mg zijn!!
Ja hoor, ik kan goed lezen. En als je mijn posts nog eens leest dan lees je dat iedereen die geen propecia neemt omdat dat cententillerij is en dus proscar neemt die pillen door midden snijdt. Over en sluiten!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2009, 21:27   #765
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emilebr Bekijk bericht
Als je nu zelf eens een keertje leert lezen: ik heb in mijn eerste berichtje gezegd dat ik NU procepia slik maar mij dus afvroeg of het beter (en goedkoper) was om op PROSCAR over te gaan en deze PROSCAR pillen te delen omdat deze pillen 5 mg zijn!!
Het delen van die Proscar pillen kan echt geen kwaad.

Volgens mij wordt het in de bijsluiter vooral vermeld om te voorkomen dat vrouwen en kinderen per ongeluk worden blootgesteld aan ronddwarrelend finasteridepoeder en natuurlijk ook om mannen met prostraatproblemen ervan te weerhouden om zelf te gaan experimenteren met de dosis (al zelfdokterend de dosis halveren kan in zo'n situatie wel eens onverstandig zijn).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 09:01
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.