Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2002, 20:39   #1
bouman60
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2002
Berichten: 99
Hormonen en Diane 35

Gister is me door Laser Aestetic geadviseerd om een hormonenonderzoek te doen om te zien of ik teveel mannelijke hormonen heb die de Alopecia veroorzaken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben doorverwezen naar Dr. Ascheman in het VU ziekenhuis afdeling J van het Gender Team.
Verder zou de Diane 35 pil goede resultaten boeken, wie heeft daar ervaring mee? Ik krijg altijd migraine van "de pil". Verder is het nu even geen optie omdat ik zwanger hoop te worden, maar misschien het proberen waard erna...
bouman60 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2002, 22:28   #2
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hallo
Kijk voor meer info ook eens op het hirsutisme-forum. Bij deze "haarafwijking" wordt de Diane-35 pil ook wel voorgeschreven...
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2002, 13:37   #3
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re

Hai,

De Diane35 is meer een ondersteunend iets. Het heeft enig invloed op je testosteron huishouding (het mannelijk hormoon wat AA veroorzaakt)

Je mag hier GEEN wonderen van verwachten, en is absoluut NIET de oplossing voor het probleem.(Tenminste bij AA, bij overbeharing hebben veel vrouwen wel prima resultaten hiermee).


Ik zou het zo jammer en vervelend voor je vinden als je er van uitgaat dat met het nemen van de Diane35 je haarprobleem verleden tijd is en je enorm teleurgesteld bent omdat je al je hoop daarop gezet had.

Wel moet ik erbij zeggen dat je het allicht kunt proberen, ieder mens reageert anders en misschien geeft het bij jou net het resultaat wat voor jou voldoende is.

Dermathologen raden ook meestal een combinatie van Minoxidil en Diane35 aan (alle kleine beetjes helpen). En dat je migraine krijgt is niet zo verwonderlijk, er word immers met je hormoonhuishouding "gerotzooid" deze verschijnselen verdwijnen over het algemeen binnen enkele weken/maanden

Heel veel sterkte en sucses (met het zwanger worden ).

Groetjes Do.


Laatst gewijzigd door Do; 30 juli 2002 om 13:50
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2002, 17:19   #4
Gina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2002
Berichten: 3
Diana35 + Androcur

Hi,

Ik heb 2 jaar lang Diana35 met Androcur20 gebruikt. Ik moet zeggen dat de haaruitval beduidend minder is geworden.
Het probleem wat ik ermee had is dat ik nogal last had van de hormonen die je dan slikt. En dan bedoel ik humeurig, snel huilen etc. Ik had echt het idee dat ik een beetje een ander mens was.

Ik ben 2 maanden geleden gestopt met Androcur en gebruik nu Diana 35 met Minoxidil. Tot mijn schrik is mijn haaruitval weer begonnen, maar volgens dit forum klopt dit. Dit is normaal na 2 maanden, en moet hierna afnemen. Daar hoop ik nu op.

De reden dat ik gestopt ben met Androcur en wil gaan stoppen met Diana 35 is dat ik de hormonen helemaal zat ben, en een tweede kindje hoop te kunnen krijgen.

Ik heb van de dermatoloog Monoxidil voorgeschreven gekregen om te kijken of dit aanslaat, en hoop in september ook de Diana35 niet meer te hoeven slikken. Androcur werkt overigens alleen maar ik combinatie met Diana35.

Tot mijn schrik heb ik in dit forum gelezen dat je bij gebruik van Monoxidil niet zwanger mag worden, maar dat vraag ik nog maar even na bij de dermatoloog.

Waarom probeer je ook niet eerst Minoxidil? Mijn allereerste dermatoloog zei dat ik dat in tweede instantie moest gaan gebruiken omdat het zo'n gedoe is. Je moet het 2x per dag aanbrengen, en je krijgt er een vette 'kop' van. De eerste weken was ik ook wel duizelig en misselijk, maar dat gaat over. Die hormonen hadden wel veel meer invloed op mijn lijf.
(het voordeel was wel dat ik veel minder haargroei had op plaatsen waar ik het liever niet had...)
__________________
Gina
Gina is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2002, 17:49   #5
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hallo allemaal.
Ik heb het gevoel dat ik nu tegenstrijdige berichten lees... In geval van hirsutisme wordt de Diane 35 pil voorgeschreven om HAARGROEI te VERMINDEREN, terwijl vrouwen met haaruitval het krijgen om HAARUITVAL te VERMINDEREN? Hoe kan dit?

Ook de opmerking over Androcur begrijp ik niet helemaal. Ik kreeg dit ooit als middel aangeboden om mijn overbeharing te verminderen. Bij iemand in mijn naaste omgeving leverde het echter dermate negatieve verschijnselen op, dat ik liever zonder medicijnen mijn hirsutisme te lijf ging. Dit speelde rond mijn 18e.
Er werd me duidelijk te verstaan gegeven dat het middel beschadigingen teweeg zou kunnen brengen aan ongeboren kinderen. Als ik al een kinderwens had, moest ik dit ook laten meegwegen in mijn beslissing...
Wie lost dit raadsel op?
Wat dat betreft zou ik het fijn vinden als dit forum meer onder de aandacht van artsen en meer bepaald van endocrinologen zou worden gebracht. Zij kunnen hoogstwaarschijnlijk makkelijker de antwoorden geven op vragen waar een grote groep mee worstelt..
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.

Laatst gewijzigd door Wendy; 31 juli 2002 om 19:44
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2002, 08:45   #6
bouman60
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2002
Berichten: 99
diane 35

Hoi Wendy,

Ik snap wel hoe het zit, zowel de overbeharing als het haarverlies van je hoofdhaar wordt veroorzaakt door een teveel aan mannelijk hormonen. De diane 35 gaat dit teveel aan mannelijke hormonen tegen, vandaar dat het voor allebei helpt...

groetjes bouman60
bouman60 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2002, 10:15   #7
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hallo,
Ach ja, volkomen logisch natuurlijk!

Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.